wie rijd er elektrisch?

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ben benieuwd..heb Prius, dus hybride.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Ik heb voor mn werk een keer de elektrische greenwheels gepakt. Een valse start omdat degene voor me de auto niet goed in de lader had gedaan 😳 Ik had dus nog zo'n 40 km actieradius. Was op zich genoeg, ik moest ongeveer 13 km heen en net zoveel terug (kon tussendoor niet laden), maar heel relaxed zit je dan niet in de auto. Verder reed het op zich wel prima, wat weinig "sportief".

3. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Zolang je geen 800km met zo'n auto kan rijden zie je mij er niet mee op de weg (elektrisch dus geen hybride).
    Bovendien mag ik graag het geluid van de motor horen.

4. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft een Tesla. Leuk ding, ook prima om met kids in weg te gaan, alleen als je hard rijdt is ie zo leeg 😂😂😂😂😂. Beetje jammer maar voorkomt zo wel bekeuringen. Je redt t anders gewoon niet tot je eindbestemming als je te hard rijdt 😁

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Lijkt me helemaal niks om een elektrische auto te hebben. Het enige wat dan in mij opkomt is dat het alleen maar lastig en gedoe is. Je kan niet even spontaan een weekendje Duitsland doen want dat redt zo'n auto niet. Of je zal maar ergens heen moeten en de accu is nog niet vol genoeg of je kan geen laadpaal vinden.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Op zich zou het voor ons prima werken voor gedurende het jaar. Ik rijd elke dag dezelfde afstand en in het weekend rijden we naar (schoon)ouders maximaal 200km. Dat zou een elektrische auto prima aankunnen. Maar als je een weekend echt weggaat of op vakantie, dan wordt het lastig. Er was een of andere mogelijkheid om een leasecontract te krijgen dat je voor een aantal weken per jaar een gewone auto kreeg voor bijvoorbeeld vakantie. Dat vond ik een slim principe.
    Uiteindelijk is het voor ons toch ook wel het prijskaartje. Mijn 10 jaar oude diesel is veel goedkoper.
    Mijn zwager heeft een volvo v60, dat werkt prima. Die rijdt bijna volledig elektrisch, maar kan ook op benzine. Omdat het een eigen auto is en hij in de buurt gratis kan opladen, maar niet gratis kan tanken, rijdt hij zoveel mogelijk elektrisch. Maar ook dat is voor ons onbetaalbaar.

Een hybride vind ik trouwens niet echt elektrisch. Zodra je de snelweg op gaat rijd je volledig benzine volgens mij.

7. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik zou het graag hebben! Zijn helaas erg duur en nauwelijks tweedehands verkrijgbaar nog. Bovendien, tweedehands accu niet optimaal...

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik rij nu niet elektrisch maar ik hoop binnen 5 jaar wel een elektrische auto te kopen. Tesla is echt mijn droomauto!

9. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Wij rijden een Toyota Prius, maar is eigenlijk geen elektrische auto.
    Bevalt super goed, hele fijne auto. Wij rijden gemiddeld 1 op 18 en betalen ook nog eens weinig wegenbelasting!

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ligt aan de hybride, een prius combineert op de snelweg, dus gebruikt stroom en benzine. Mijn man haalt overigens 1 op 23 ongeveer, 1 op 18 is erg slecht voor een prius ;)...

11. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Nou misschien dat we dat ook wel halen haha, maar is auto van mijn man. Meestal rijden wij 5 liter op de 100 km, dus 1 op 20. 1 op 23 hebben wij nog nooit gehaald denk ik. Ligt misschien aan rijgedrag van mijn man :D

12. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Mijn man rijdt een GTE (VW golf). Heerlijk om te rijden, maar het elektrische haalt als je geluk hebt maar zo'n 40 km dus schiet niet echt op ;)

13. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ik heb een elektrische auto. Ik gebruik hem alleen voor de binnenstad en voor korte afstanden. Ik vind het heerlijk rijden, en het is goedkoop rijden (vergeleken benzine). We hebben wel een gewone auto ernaast voor de langere afstanden.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik haal ook met de Prius 1 op 23.. En binnen de bebouwde kom zet ik hem op EV.. Wij willen graag later ook een tesla..

Deel Deze Pagina