Hoi mama's Ik heb deze vraag ook in andere forum geplaatst, maar wil hem hier ook nog ff kwijt.. Welke zonnebrandcrème gebruiken jullie voor een baby van 3 maanden? Ik ga natuurlijk niet pal in de zon met haar, maar ook in de schaduw heb je uv Als ze 6 maanden is gaan we naar Spanje dus wil goed beschermd op reis gaan..Voor onze oudste gebruik ik nivea factor 30. Kan ik dit ook voor de jongste gebruiken? Alvast bedankt..
Het ligt natuurlijk aan de huid van de baby (bijv. gevoelige huid) maar in principe is factor 30 prima. "Vroeger" werd factor 50 geadviseerd, maar tegenwoordig is men het erover eens dat je juist geen sunblock moet gebruiken. Een lagere factor zou beter zijn omdat die wel wat zon / uv doorlaat zodat de huid op die manier langzaamaan kan wennen en een natuurlijke beschermlaag (pigment) aanmaakt (zonder te verbranden uiteraard). Ook is het verstandig om voor de vakantie de huid alvast wat te laten wennen aan de zon (om dezelfde reden). In Spanje uiteraard zoveel mogelijk in de schaduw, goed drinken en een petje op. Ook luchtige kleding met lange mouwen kan een extra bescherming bieden. Fijne vakantie!
50! Niet bij action of zeeman kopen. Deze zijn vaak al meer dan een jaar in omloop. Factor kan dat terugnemen
Ik zweer bij de zonnebrand van Vision. Klopt, het is prijzig, maar het smeert makkelijk en plakt nauwelijks. Ook voor mezelf gebruik ik Vision, echt top!
Vision . 1 x per dag smeren - bij lange dagen 2 x. Smeert fijn en beschermt echt goed! Voor de oudste zou ik overigens ook een uv-zwempakje meenemen. Ideaal is dat vond ik. Vaak wel te koop voor een kleine prijs bij Etos tegen de zomer. Dat werkt ook super.
Ik vond zo'n uv-pakje niet fijn om hem in te laten zwemmen. Nou ja, om in te zwemmen misschien wel maar daarna is dat ding natuurlijk zeiknat en is het niet lekker om hem aan te houden als ze weer gaan spelen. Wij gebruiken factor 50 voor de baby en tot vorig jaar ook voor onze zoon. Maar ik krijg de indruk dat de oudste in ieder geval de huid van zijn bader heeft, dus ik denk dat ik voor hem ook naar 30 toe ga. Ik maak nu de factor 50 van vorig jaar nog wel bij hem op (die is in juli of augustus pas open gegaan, zou dus nog moeten kunnen.) Ik gebruik zelf ook factor 30 en ondanks mijn lichte huid, verbrand ik daar zelden mee. Nu ik weet dat de oudste niet makkelijk verbrand, durf ik dat voor hem ook wel aan voor 'normale' dagen. Op dagen dat de zonnekracht erg hoog is en we tussen 1 en 3 niet makkelijk de schaduw kunnen opzoeken, gebruik ik dan wel factor 50 denk ik. Dat doe ik bij mezelf ook. Merk maakt mij niet zoveel uit. Ik heb een hekel aan die sprays. Die vind ik te dun en ik denk dan toch dat je snel te weinig smeert. Te dik vind ik ook niet echt lekker uitsmeren op die kinderkoppies. We hebben nu nog een zonnebrandcrème die we in Duitsland hebben gekocht (Sundance). Die vind ik wel fijn, maar ik denk niet dat ze die hier hebben. Ik geloof niet dat dure merken echt beter zijn dan goedkopere merken. Dus meestal haal ik gewoon eigen merk bij hema / etos / kruidvat of waar ik dan ook ben op dat moment. In ieder geval nooit bij discounters. Dat heb ik voor zonnebrand nooit echt vertrouwd omdat ze zo goedkoop zijn omdat ze oude partijen opkopen. Shampoo haal ik er wel, maar voor iets dat onze gezondheid moet beschermen vind ik dat niet zo'n goed idee.
Ik heb toevallig gisteren nivea factor 50 baby gekocht. Nivea verkoopt kids maar nu dus ook baby. Ik heb het gelijk geprobeerd en hij smeert zo fijn uit, bij al die andere cremes vind ik dat je zo een witte waas ziet.