Wie rond 15e sept 2012 nod ? Schrijf je ervaringen !

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mirandje81, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Wat een hoop reacties al zeg super om de ervaringen zo te volgen ik heb me nod rond de 15e maar heb niet echt regelmatige cyclus gehad dus kan ook later zijn dus als t uitblijft probeer ik natuurlijk ook paar dagen te wachten met testen. Ik kan niet zeggen dat ik dezelfde ervaring heb maar mijn vriend is drager van brca 1 gen dat is borstkanker bij vrouwen en prostaat bij mannen dus onze kinderen hebben 50/50% op of mijn genen of zijn genen dus dat was ook wel goed nadenken maar we gaan ervoor en als ze dan ouder zijn kennen artsen ook weer veel meer. Maar met zijn genen word hun percentage ook weer hoger om het te krijgen. Wat leuk dat jullie zoveel reageren en ervaringen delen dank jullie wel ik blijf jullie allemaal volgen ik hoop dat jullie blijven schrijven wat verandert enzo. Xxx

2. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Wij hebben wel gekeken naar het PGD-traject (sterker nog: we zijn er doorheen en mogen starten als we willen...of ja, de wachtlijst op). Maar...heb is nogal een intensief en heftig en emotioneel zwaar traject met nog geen 20% kans op een zwangerschap. Zodoende de keuze om eerst de natuurlijke weg te proberen, al betekent dat wel dat we mogelijk voor abortus moeten kiezen :( We denken (nu iig) dat we dat heel afschuwelijk zouden vinden, maar dat we het wel zouden kunnen accepteren uiteindelijk, omdat we geen ziek kindje op de wereld willen zetten. De kwaliteit van leven is dan te slecht, dat willen we ons kindje niet aandoen... Mja, niet iedereen begrijpt dat, dat snap ik ook wel. Ik denk hier al over na zolang ik me bewust ben van de betekenis van het draagsterschap en 10 jaar geleden heb ik de eerste gesprekken hierover al gehad. Het is dus 'normaal'- al steekt het mij ook dat andere mensen 'gewoon' zwanger kunnen worden en dan kunnen genieten daarvan, terwijl bij ons de stress dan pas écht gaat beginnen...

Verder totáál geen zwangerschapssymptomen hier; duidelijk dat het deze maand niet raak is geweest. Ik hoop vooral dat ik over anderhalve week gewoon ongesteld word, want dan 'werkt' mijn cyclus tenminste :)

Oh, en een vraag over temperaturen: wat kun je daarmee precies? Je eisprong voorspellen, toch? Maar wat gebeurt er dan met je temp? Ik wil dat nl ook wel gaan bijhouden, heb een leuke app gevonden waar je alles op kunt invoeren, tot aan je stemming en soort afscheiding toe :D

3. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Madeliefste: wat een moeilijke beslissing. Ben blij dat ik niet in hetzelfde schuitje zit, maar ik heb wel begrip voor je beslissing. En ik kan me voorstellen dat het stressen wordt de eerste paar maanden, daar zal wel niets aan te doen zijn?! Maar goed, de kans op een gezond kindje is nog steeds het grootste, dus daar moet je je dan maar aan vasthouden!

@tempen: daar kun je idd je ei mee vinden, maar je weet pas zeker dat je ei is geweest na drie dagen. Ovulatietesten zijn dan handiger omdat die vóór je ei positief worden. Ik hen een tijdje getempt en vond het vooral handig om te weten wanneer in mijn cyclus ik mijn ei krijg en dat ik dus al 10 dagen na mijn ei ongi word in plaats van 14 dagen wat gemiddeld is.

Wij zijn trouwens bezig voor ons tweede kindje. De eerste was er in ronde 1, voor de tweede zijn we nu al in ronde 15... Maar, we houden de moed er in!

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113

Deel Deze Pagina