wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Jessie80, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Hier bruinverlies gespot, dus op naar ronde 8 :x.
    10 minuten voordat ik klaar was met werken ging ik nog ff naar de wc en ja hoor....
    Heb moeite moeten doen om niet te gaan huilen en gelukkig kon ik daarna snel naar huis. In de auto heb ik me uitgeleefd :(.
    Ondanks dat ik het verwachte is het toch weer pijnlijk.

2. nijma

nijma Bekend lid

Aug 16, 2010
    573
    0
    0
    limburg
    verdomme wat rot leentje, kan me indenken hoe je je voelt, j verwacht het wel maar hoopt iets anders en dan is het toch rot.

dikke knuffel, vindt het echt niet leuk voor je. het is toch een gedoe he dat zwanger worden :(

3. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Nijma, wat een K** situatie! Kan me voorstellen dat het rouw op je dak komt vallen. Helemaal wetende dat je zus weet dat jullie ook de wens voor een kindje hebben. En je dan niet van te voren inlicht. En je ouders die dan zo raar reageren. Bah, wat een K** dag moet jij gehad hebben......
    Heb je wel lekker geklust zo rond je ei? Zie dat je een pendel voor oktober hebt, nou misschien heb je wel een in oktober bevrucht ei? Wie weet.....Nu op t wachtbankje dus, de spannende tijden breken weer an. w8888888888........

Leentje, wat balen meid! Hele dikke diggi-knuf.

Afgelopen dagen niet weel tijd gehad om hier te kijken. Afgelopen weekend mijn neefje te logeren gehad.Was erg gezellig. Zondag een etentje gehad, oom en tante zijn 25 jaar getrouwd. Maandag en dinsdag werken en ook 's avonds onder de pannen dus drukdrukdruk. Maar wel een gezellige drukte.

Vandaag hot-stone massage cursus gehad. Was echt heerlijk! Ik had geluk, werd veel op mij geoefend. Mijn vriendin is zwanger en hot-stone mag niet gedaan worden bij zanger vrouwen. Dit dooordat de afvalstoffen die uit je lijf hierdoor gaan door de navelstreng bij je kindje komt. Voor haar wel heel jammer maar ze heeft wel kunnen genieten ban een voetmassage. De andere dame mocht het medisch gezien ook niet dus ik ben heerlijk gemasseerd!
    Zelf deze ronde ook niet met ovulatietesten bezig. Moet zeggen dat ik ook niet zo veel klus zin heb. Maar gisteren avond hadden we spontaan zin in een vrijpartij dus dat is dan weer een goed teken. Ook wat eiwitte afscheiding vandaag, maar om nu twee dagen achter elkaar te kussen vind ik ook nietwat. En manlief is overwerken dus zal vanavond waarschijnlijk ook geen puf meer hebben. Achja, we zullen zien wat het deze ronde wordt!

Liefs, Djuuziexxx

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Bedankt voor de knuffel, meiden! Voel me er rot onder en heb het gevoel dat het ons nooit zal lukken. Maar dat heb ik altijd als ik ongesteld geworden ben.
    En als ik toch ongesteld wordt, dan mag het doorzetten ook. Vandaag had ik veel slijmproppen, maar nog niet echt rood bloed.

@ Djuuzie: Leuk zo'n cursus! En dan ook nog gemasseerd worden, heerlijk :).
    Als jullie vanavond echt geen zin hebben in klussen, dan zou ik een keer overslaan. Jullie hebben gisteren geklust.

Ik ga zo lekker onder een hete douche en dan plof ik op de bank.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Nijma, jeetje wat tactloos zeg van je zus! En wat jammer dat je ouders je gevoelens totaal niet begrijpen, ze lijken mij heel logisch hoor, je hoeft je nergens voor te schamen! Mijn zus weet van onze wens en dat we nu naar de gyn gaan en ik weet ook van haar dat ze sinds een paar maanden weer voor een tweede gaan. En zij hoopt dat wij eerst met goed nieuws mogen komen, al beseft ze zich ook dat het bij de tweede niet zo snel hoeft te gaan (eerste was tweede ronde raak).. en natuurlijk gun ik het haar ook dat ze snel zwanger is. We hebben afgesproken samen zwanger te zijn, dus als zij snel is, duurt het bij ons in elk geval nog hoogstens 9 maanden :)

@Leentje, bah alweer bruin gespot.. shit.. knuffel!

@all, enorm druk gehad de afgelopen week, en de komende dagen wordt dat niet minder.. pff.. zal blij zijn als het weekend is! Maar goed, spotting varieert nog steeds van veel bruin tot een beetje (licht)bruin.. zucht!

6. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey ladies,
    ff een paar dagen niet hier gekeken ivm vakantie. Die liep wat anders dan gedacht, maar wel errug lekker om even helemaal niets te ''moeten''......

ik begin even met een DIKKE KNUFFEL voor Leentje; meis, wat een baal-moment is dat dan, he!??? Zo frustrerend en je zou het liefst misschien boos willen worden op iemand/iets.........Had je deze ronde veel hoop????? En manlief; hoe reageert ie??

Jessie, jij ook in spanning, dus! Nog steeds druk met promotie?? En hoe is het voor jou dat je zus ook weer zwanger wilt worden?? Ik hoop dat ze het wat meer tactvol aanpakt dan wat nijma heeft meegemaakt...

@Djuuzie: hot-stone massage...hmmmm....met dit weer lijkt dat me helemaal super lekker.....

Nou meiden, ik ben gestopt met temperaturen. Voelt wel goed; het was niet veel moeite om te doen maar toch.......Ik heb besloten dat ik, als ik ronde 10 terecht kom, een afspraak ga maken bij de dokter. Ik had toch al verteld wat de assistente zei toen ik uitstrijkje kwam maken? Anyway, zij gaf mij het zetje in de rug om een besluit te nemen. Even afwachten nog en dan een afspraak maken. Tegen de tijd dat ik misschien doorverwezen word naar ziekenhuis zit ik misschien al in ronde 11 of 12........althans, hopelijk niet....

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Jessie: hoe lang heb je nu bruinverlies? Is je hormoonhuishouding misschien in de war?

@ Nana: ook bedankt voor de knuffel. Vandaag menstruatie volledig doorgezet. Weet het even niet meer. Ben vooral heel boos, omdat we op het perfecte moment geklust hebben en het weer niet gelukt is. En elke week komt er een zwangere bij, het doet zo'n pijn.

Maar hoezo liep je vakantie anders dan gedacht? Wel een leuke vakantie gehad? En toch gestopt met temperaturen.
    Hopelijk is het niet nodig, maar als je met ronde 10 naar de huisarts gaat, ga je dan zeggen dat je een jaar bezig bent? Of zeg je eerlijk dat je in ronde 10 zit?

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Mijn proefschrift ligt nu dan toch echt bij de drukker!! Dus vandaag alleen bezig met leuke dingen. Adressen van gasten bij elkaar zoeken, uitnodiging voor feestje ontwerpen, dat soort dingen.
    Ik vind het heel leuk dat mijn zus weer zwanger wil worden, we delen heel veel met elkaar, ik wist toen ook (zo'n beetje als enige) dat ze bezig waren voor een eerste en ik vind mijn nichtje echt super leuk dus ik hoop dat ze snel een brusje mag krijgen. Maar ik ben wel bij dat ik weet dat ze bezig zijn.. dan komt het toch wat minder rauw op mijn dak vallen als ze mag vertellen dat ze zwanger is, denk ik.. En ik weet zeker dat ze het meer tactvol aanpakt. Ik hoop wel dat ik het van haar zelf hoor en niet hier lees.. want ze zit ook op zp.. en het is af en toe best moeilijk om niet stiekem in "haar" topic te neuzen :)!
    Maar de vorige keer vertelde ze het met 5-6 weken, dus dat moet wel goedkomen!

Fijn dat je een beslissing hierover hebt genomen. Ik merkte dat het mij alweer wat rust gaf toen we eenmaal hadden gezegd "oké wanneer dan nog geen ei, dan gaan we naar de HA". En bij mij zit er inderdaad 7 weken tussen bezoek HA en eerste afspraak gyn.. dus dat zou ook nog zomaar kunnen! Maar natuurlijk hoop ik ook voor jullie dat het niet nodig is een afspraak te maken!

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    #189 Jessie80, Nov 6, 2010
    Last edited: Nov 6, 2010
    Bruinverlies is nu over.. dus deze cyclus is begonnen met ongi, toen bruinverlies, toen weer 3 dagen ongi (CD16-18, spotting in kaartje), toen weer bruinverlies en nu is dat sinds een paar dagen over.. ik weet het niet.. Ei is nog niet geweest, maar ja, als tweede ongi eigenlijk het begin van nieuwe ronde is/was, zit ik ook pas op CD12.. we zullen zien!

Knuffel!! Stom is dat hè, de een klust op het perfecte moment en wordt niet zwanger, de ander wordt wel zwanger van één keertje klussen 5 dagen voor de eisprong.. het is soms zo oneerlijk! Hoe voel je je nu?

10. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Even een ego berichtje van mij.

Ik zit met de tranen in mijn ogen, maar moet het even kwijt. Gisterenavond vertelde een vriendin dat ze zwanger is. Haar man wil nog geen kinderen, zij heel graag en ze heeft hem 1 keer zo ver gekregen en je kan het je niet voorstellen, maar ze is zwanger. Na 1 keer vrijen zonder voorbehoedsmiddel!!! Ze is net zo oud als ik en heeft maar 1 keer nodig!
    En wij maar moeite doen, keer op keer. Toen we thuis kwamen zijn mijn man en ik zowat ingestort en hebben allebei vreselijk gehuild. Daarna hebben we heel goed gepraat en alles een beetje op een rijtje gezet. We willen deze week samen naar de huisarts gaan en er met haar over praten. We zijn nog geen jaar bezig, maar ik trek het niet meer. Iedereen wordt maar zwanger en ik moet het elke keer maar zien te verwerken.
    @ Nana: lijkt het jou verstandig als ik eens langs een psycholoog ga?

Die vriendin weet trouwens ook dat wij al een tijd bezig zijn en we hebben samen zitten huilen. Vond het wel vervelend dat ze zich schuldig lijkt te voelen, dat is ook weer niet nodig. Maar aan de andere kant ook wel heel lief van haar dat ze het voor ons zo vervelend vindt.

Toch wel fijn om het hier even van me af te kunnen schrijven.

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Lieve Leentje, een hele hele dikke knuffel! Ik snap zo goed hoe je je voelt.. Goed dat jullie die stap gaan zetten om naar de huisarts te gaan. Ik hoop dat zij jullie een beetje verder kan helpen.

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Dank je wel, Jessie. Het is fijn dat jullie het zo goed begrijpen, jullie hebben het vast ook wel een keer meegemaakt.

Ik was opgelucht dat mijn man het er ook moeilijk mee had, niet dat ik hem verdrietig wil zien, maar dan weet ik dat ik me niet aanstel. En nu kunnen we er goed over praten.

Zijn vader pendelt regelmatig, ook voor ons (b.v. welke makelaar we het beste konden nemen enz). Eigenlijk zou ik wel eens aan hem willen vragen of hij pendelt of het binnen het jaar gaat lukken, maar vindt het te persoonlijk en ben bang dat er iets negatiefs uit komt. Maar blijft een beetje in mijn hoofd zitten. Wat denken jullie?

13. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Hallo meiden!

Drukdrukdruk de afgelopen dagen weer met werken, heb wel meegelezen maar geen tijd om eens rustig te reageren..........Ben nu twee dagen vrij en heb vandaag heerlijk de klok rond geslapen. Had ik wel ff nodig. Heb deze ronde lekker geklust als we zin hadden, en niet omdat het volgens de ovulatietest moet.....Dat is wel fijn al zeg ik het zelf. Dan gaat het ook veel ontspannender. Ik had gehoord om na de seks niet alleen op je rug te blijven liggen met een kussen onder je bips maar om dan ook 5 minuutjes op je linker en je rechter zij te gaan liggen. Nou dus ff geprobeerd. Nu weer op t wachtbankje en aftellen naar de 18e......

@Nana, jij gestopt met temperaturen zie ik. Geeft t jou ook meer rust nu je er niet meer iedere dag bewust mee bezig bent doordat je niet meer temperatuurd? Ikzelf ervaar wel de rust van het niet doen van ovulatietesten. Al die keren dat ik t wel deed had ik een eisprong. En ik weet dus dat ie er iedee ronde weer is. Hoop dat je nu goed aan de klus bent meid en de zaadjes de goede weg volgen en je alleen nog naar de huisarts moet om te zeggen dat je zwanger bent.......

@Jessie, vaag dat bruinverlies! Nog een weekje en je heb je afspraak bij de gyn. Spannend hoor. Ben benieuwd wat deze voor jullie kan doen.

@Leentje, wat kan ik me goed voorstellen dat jij je k** voelt zech! Helemaal omdat haar partner eigenlijk niet wil, en dan met 1x onbeschermd vrijen zwanger! Zelf ben je al een tijdje bezig en is de wens er erg sterk. Wat is het oneerlijk verdeeld allemaal.
    Wel fijn dat je het met je man goed kan delen, en ook je vriendin je begrijpt. Goed dat jullie naar de huisarts gaan. Een hele dikke knuffel meid!

14. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL

oooh leentje.....bleeeeeeh wat een rotsituatie voor jou.....Het is gewoon oneerlijk he?!?!?...Hoe heb je het doorstaan: met veel pijn en moeite je beste gezicht op gezet??? Of weet je vriendin dat jullie graag kindjes willen maar dat het nog niet gelukt is??.....Pffff....ow ,ik herken precies jouw gevoelens!!!! Ik hoorde vandaag een meisje tegen iemand anders vertellen dat ze zwanger is en toen had ik al zoiets van: 'ik wil het even niet horen'.....Laat staan dat een vriendin van mij met zo'n verhaal zou komen......

ik zou zeker met de huisarts gaan praten. Het helpt al om inderdaad je verhaal te doen en misschien ook om het echt bij iemand te doen die verantwoordelijkheid draagt voor jou/jullie gezondheid en alles wat daarmee gepaard gaat. En dan zie je wel wat hij/zij aanraadt. Het kan zeker ook zinvol zijn om een psycholoog te raadplegen maar het hangt ook af van wat je bij een psycholoog wilt bereiken. Het kost je financieel gezien niet zo veel (8 gesprekken in basispakket worden vergoed, let op eigen risico per jaar en eigen bijdrage per consult) en je kunt toch altijd afzeggen als het niet bevalt.

sterkte meis!!! BIG HUG

15. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    nog even je vragen beantwoorden: ik had een hotel geboekt in Bergen aan Zee maar bleek dat het geannuleerd was....maar niet door ons!!! Heel bizar en we waren behoorlijk gepikeerd...Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: we hadden het meteen ''gehad'' met dat hotel en bedachten dat we net zo leuk een aantal daagjes weg konden gaan vanuit huis. En dat beviel best goed!!

Ik ga bij huisarts eerlijk zeggen hoe het er voor staat maar wel een beetje op een slimme manier:p:D.....gesprekstechnieken he?!? Ik zeg gewoon dat ik in januari gestopt ben met de pil (en dat klopt). Dat klinkt toch anders denk ik. En ik ga niet meteen zeggen dat ik al getemperatuurd heb ofzo....hij gaat vervolgens misschien zelf met dat voorstel komen en dan ik dus die temperatuurkaartjes tevoorschijn toveren en dan is uiteindelijk de kans wat groter dat hij ook wel bereid is om door te sturen. Ik gebruik de kennis die er is over ''verkooptechnieken'' om het dus op deze manier aan te pakken (''stapsgewijs informatie geven'')....eigenlijk te erg he?!?!? :D......niet dat ik zo graag wil doorverwezen worden maar ik redeneer vanuit het principe: op tijd weten waar je aan toe bent.

16. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee jessie, gaaf dat je proefschrift bijna klaar is!!!! Ik heb altijd wel bewondering voor mensen die zo'n lange adem hebben om een promotie-traject te doorstaan. Heb er zelf ook ooit over nagedacht maar zag het me toch niet doen. Ben toch wat meer praktijkgericht in gesteld..... Al een idee wat je gaat doen als alles achter de rug is???

17-11 afspraak bij gyn........nou, spannend hoor. Ja, ik hoop zeker dat je dan ook kunt afbellen!!!!

ff praktisch: hoe krijg jij 2x een quote in jouw reactie op mijn berichtjes??? Dat gaat bij mij dus mis (1 quote kan ik wel, maar 2....!??!)..

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ik werk alweer bijna 2 jaar in het bedrijfsleven, dus ook hier meer praktijkgericht bezig uiteindelijk. Daardoor heeft het ook wel extra lang geduurd hoor. De eerste maanden van mijn nieuwe baan heb ik me voornamelijk daarop geconcentreerd, toen kwam pns huwelijk (juli 2009) eraan en toen dacht ik "oh ja.. dat proefschrift moet ook nog" :p
    Nou ja, ik heb nog geen ei gehad, dus de afspraak gaat zeker door.. moest wel ff slikken hoor.. vandaag zag ik een berichtje van iemand in een ander topic waarin ik schrijf. Zij is begin november 2009 met de pil gestopt dus iets eerder.. ook een lange cyclus, maar de laatste tijd wel met meer regelmaat en korter dan ik.. bijna iedereen van dat clubje (allemaal lange cyclus) is al zwanger.. en nu zij dus ook. Natuurlijk gun ik het haar van harte en ben ik hartstikke blij dat ze nu volgende week niet naar de gyn hoeft (had ook eerste afspraak), maar toch.. en dan ben ik weer boos op mezelf dat ik jaloers ben.. zucht!
    Je bedoelt dit.. Dan moet je

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Lieve meiden!
    Bedankt voor de lieve reacties! Ik heb de afgelopen dagen niet kunnen reageren, omdat ik een heftige migraine aanval had, was helemaal van de wereld. Maar ik zie dat het hier niet meer zo druk is, iedereen druk aan het klussen? ;)
    Ik voel me nog niet echt beter. Ik kan gewoon moeilijk accepteren dat het langer duurt. In mijn directe omgeving (vrienden, familie) zijn nu 4 mensen zwanger, 3 in 1 keer en 1 in 5 keer. En ik zit al in ronde 8, dan mag ik wel moedeloos worden, toch?
    De huisarts is deze week op vakantie, dus waarschijnlijk gaan we volgende week. Ik denk dat het goed is om naar een psycholoog te gaan, omdat ik veel heftige en onverwerkte dingen in mijn leven heb. En als er dan iets bovenop komt, dan trek ik het blijkbaar niet meer.

Maar genoeg over mij.

@ Jessie: logisch dat je toch jaloers bent, het is gewoon pijnlijk om te lezen dat het bij iemand anders wel lukt. Dat heeft niks met wel of niet gunnen te maken. En de 17e naar de gyn, sterkte meis!

@ Nana: Jammer van je vakantie! Maar gelukkig toch nog een leuke week gehad.
    Slim om het zo bij de huisarts aan te pakken. Weet je zeker dat je al doorverwezen wilt worden? Denk dat het geen pretje is, al die onderzoeken en al dat gedoe aan je lijf.

Ik heb nu een vrije middag. Net een sollicitatiegesprek gehad, wat niks was trouwens. En komend weekend lekker een weekend weg met mijn mannetje.

19. nijma

nijma Bekend lid

Aug 16, 2010
    573
    0
    0
    limburg
    hey meiden

ook hier erg druk gehad....lig nu met griep op de bank dus heb even zeeën van tijd.

leentje hoe is het nu met je? rot allemaal. en zeker mag je je zo moedeloos voelen, erg herkenbaar en ik weet hoe frustrerend dat kan zijn. erover praten is altijd goed.

jessie, logisch hoor echt hoef je je niet voor te schamen, natuurlijk ben je blij voor andere maar toch je wilt het zelf ook zo graag.

nana toch spannend dat naar de HA gaan. ben benieuwd hoe het gaat. fijn dat je toch van de vakantie hebt genoten.

djuuzie hoe is het op het wachtbankje? nog andere dingen dan normaal? blijft spannnend he.

hier niet veel verandering, zal wel binnenkort ongesteld worden. volgens kalender over vijf dagen komen. maar ben er van overtuigd dat dat ook zo gaat zijn. heb wel optijd en juist geklust ( zelfs lang blijven liggen en na hoogtepunt man zelf nog een keer) maar het heeft toch geen nut, dus zou liever vandaag al ongesteld worden dan hebben het achter de rug. denk dat ik me er bij neer gelegd heb dat het dit jaar niets meer gaat worden.

20. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    @Nana, handig he die gesprekstechnieken! Wanneer heb je een afspraak bij de HA?

@Leentje, t is idd rustig hier. Allemaal drukdrukdruk misschien? Of misschien wat afstand nemen van ZP? Nou ik heb t gewoon weer druk gehad:)
    Goed van je dat je een bezoekje aan de psycholoog gaat bregen. Vaak worden er dingen veel helderder door.
    Maar je sollicitatie was niets? Wat voor eenbaan zoek je eigenlijk?

@ Nijma, knap je al een beetje op van je griepje? Waarom denk je dat het klussen enzo geen nut heeft?

Ik zit nog lekker te wachten.............voel geen rare dingen die ik anders niet voel. Mijn bosten voel ikeinde van de periode altijd. Wat is alleen wel raar vind is dat de aderen op mijn borsten nu ook op mijn tepelhof zichtbaar is.....Maar ik zit pas 7 dpo dus kan allemaal nog niet.
    Ik ga vrijdag lekker een weekendje naar centerparcs. Heerlijk met manlief,mijn schoonouders en een oom van mijn man. Ga er eens lekker van genieten.

Moet dinsdag de griepprik halen, zit wel in dubio.Weet namelijk niet of het schadelijk kan zijn als ik zwanger ben. Kan natuurlijk een testje doen dinsdag en als ik zwanger ben niet gaan. Hmmmmm iemand ervaring mee?

Share This Page