wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jessie80, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Gwen, van harte gefeliciteerd!! Wat een super nieuws! Wanneer verwachten jullie de kleine? En heb je al een echo gehad? Echt super! Jippie!

@Nana en Djuuzie, hoop echt dat jullie dit geweldige nieuws ook een keertje hier mogen brengen!

Hier gaat het goed. De kerstdagen waren druk, zeker ook voor Tim, maar hij heeft zich er goed doorheen geslagen. Nu lekker vakantie, ook manlief doet het rustig aan op de boerderij, alleen het noodzakelijke. Gisteren al een autostoeltje en traphekje wezen kopen, vandaag naar een open dag geweest. Morgen feestje van mijn opa, hij wordt overmorgen 87.

@Nientjje, hoe gaat het met jou en jullie meisje?

2. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

16 feb 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee dames,

Bedankt voor jullie felicitaties, het is nog heel pril. Ik weet het zelf net 2 dagen, ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger. Ik heb alleen een echo gehad omdat ik toch een overstimulatie had ruim na de tp, van de zwangerschap zelf kun je in dit stadium niets zien.
    Moet 2 januari bellen met Dusseldorf om door te geven dat ik zwanger ben, dan zal ik ook wel horen hoe het gaat met een vroege echo.

@ Djuuzie: Tuurlijk mag je vragen welke behandeling ik heb gehad! Wij hebben inderdaad de behandeling in Dusseldorf gedaan bij dr S.
    Wij hebben gekozen voor ICSI met IMSI en de embryoscope. AH doen ze liever niet bij vrouwen onder de 36 of 37 jaar, dat is mij verteld. Bij ons hebben ze 2 eitjes gelijk na de bevruchting ingevroren, de overige 6 zijn de embryoscope ingegaan en die bleven toen 5 dagen in de embryoscope tot het blastocystes zijn. Bij ons was 1 embryo al opgehouden met delen toen we kwamen voor de tp, 3 embryos gingen ze nog observeren of die ingevroren konden worden als blastocystes. Wij hadden 2 blastocystes teruggeplaatst gekregen 1 was zeer goed en de ander was goed. De overige 3 zijn gestopt met delen.
    Mijn man heeft een hele waslijst met vitamines geslikt en ik moest alleen foliumzuur en visolie innemen, eerder nam ik tijdens een behandeling altijd gravitamon speciaal voor zwangeren in maar daar zitten dingen in zoals vitamine c en selenium die je afweer versterken en dat moet je schijnbaar dus niet hebben. Verder is er naar m'n schildklier en m'n vitamine D gekeken in m'n bloed.
    Ik vond dr S heel kundig, tijdens follikelmetingen is er alleen weinig gelegenheid tot vragen, je moet je vragen gelijk paraat hebben en je niet laten wegjagen. Je moet zelf wel goed meedenken, want hij is soms wel wat warrig. Bij ons is de punctie op het laatste moment een paar dagen uitgesteld omdat ik had gevraagd of het gezien onze voorgeschiedenis met slechte timing van de punctie het niet verstandig was om hormoonwaarden te laten bepalen. Toen begon hij ineens verwoed in het dossier te bladeren en vond hij het wel een goed plan. Toen kon ik 's avonds nog extra medicijnen gaan regelen en die heb ik met veel moeite gekregen.
    Het is wel een heel lang verhaal geworden. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn ervaringen, als je die laatste dingen zelf allemaal goed in de gaten houd heb je er een prima arts aan.

Groetjes Gwen

3. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Gwen

4. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gwen, wat super voor je! Echt heel tof!! Spannend hoe het nu verder gaat????

voor iedereen: de beste wensen voor 2013!!!!!! Ik hoop dat jullie een mooi jaar mogen hebben in alle opzichten!!! Nog goede voornemens??? Hier gaan we ons interieur 's flink aanpakken; we hebben morgen een gesprek met een interieurstyliste. Ben benieuwd.....

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Nu het 3 Koningen is geweest, mag je officieel natuurlijk geen "gelukkig nieuwjaar" meer wensen, maar toch hoop ik dat het wel een gelukkig 2013 voor iedereen wordt. Voor Nientjje met jullie lieve meisje, voor Gwen met een groeiende buik en eindelijk dat langverwachte kindje in de armen, voor Djuuzie met ICSI in DD, met hopelijk ook een groeiende buik en dan misschien zelfs nog dit jaar een kindje in de armen, voor Nana met rust houden op kinderwensgebied, hopelijk genietend van Nana-man en andere mensen om jullie heen, en dan misschien als het goed voelt toch nog een poging wagen.. Dikke knuffel allemaal!!

6. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank je Jessie, ik sluit me er helemaal bij aan mbt je wensen! Voor ieder hier het beste in 2013!

7. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

16 feb 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee dames,

Ik wens jullie ook allemaal een heel gelukkig en gezond 2013, ik hoop dat al jullie dromen uit mogen komen!
    Goed dat je erover begon Jessie, ik was het echt helemaal vergeten!

Groetjes Gwen

8. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Hey meiden! Allemaal t beste voor 2013! En erna natuurlijk ;)

Ik ben weer op aarde.......ben ziek geweest, na de kerst zat het al niet lekker in mijn buik. Op oud jaars dag ben ik ziek naar huis gegaan van mijn werk. Nu gelukkig weer opgeknapt.

Gwen, thanx voor je verhaal! Ik schat zo in dat wij het zelfde traject gaan doorlopen. Kan je me een beetje vertellen vanaf wanneer en hoe lang je hebt moeten spuiten?
    T kunnen er dus twee zijn, spannend....Wanneer heb je een echo?

Nana, altijd leuk je interieur aanpakken. Wij hebben ook weer geverfd en nieuwe gordijnen in de keuken. Mooie foto op canvas aan de muur. Daar wordt ik blij van!
    Iets leuks kunnen bedenken met de interieur styliste? Iets in mij begint nu te twijfelen. Hadden jullie niet een stuk grond waar jullie op gingen bouwen? Of was dit nu toch iemand anders?

Lieve wensen heb je geschreven Jessie! Dank je wel hiervoor. Jullie ook heel veel geluk met de kleine man. En misschien komend jaar voor een broertje of zusje voor hem?

Nienttje, hoe bevalt het moederschap?

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Lieve meiden! Ik wens jullie ook het allerbeste voor 2013!

Jessie: wat een lieve wensen van je!
    Je bent gestopt met borstvoeding lees ik, hoe gaat dat?

Gwen: hoe voel je je meis? Spannend allemaal he! Wanneer heb je de echo?

Djuuzie: he bah wat naar dat je ziek was met de feestdagen. Gelukkig weer beter nu. Nog een paar weken!

Nana: leuk een ander interieur! Ben je er al uit?

Hier gaat het goed! We beginnen een beetje een ritme te krijgen en ik geniet enorm van haar. Ook knap ik lichamelijk beetje bij beetje op.

10. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2030 Maria1980, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
    Voor jullie allemaal ook de beste wensen voor 2013

11. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

16 feb 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Vandaag de eerste echo gehad, het zag er goed uit. We verwachten een tweeling! Ik heb beide hartjes ook al zien kloppen, echt heel bijzonder. Er is nu wel een last van me afgevallen, ik had me best zenuwachtig lopen te maken voor de echo.
    Ik voel me ook wel wat anders, m'n borsten zijn wat gevoelig en voel me met vlagen misselijk. Maar goed mij hoor je niet klagen!

Groetjes Gwen

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat bijzonder! Van harte gefeliciteerd!! 2-eiig?

13. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Een tweeling! Wow! Dubbel gefeliciteerd!

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Een tweeling wow! Gefeliciteerd.
    Heb je 2 embryo's teruggeplaatst gekregen, of is het een 1 eiige tweeling?
    De echo's blijven spannend, dat vond ik tenminste. Maar wel mooi he. Geniet er van.

15. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

16 feb 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de felicitatie's. Het is een 2 eiige tweeling, nu maar hopen dat alles goed blijft gaan. Het is nog zo pril he! Het was in ieder geval al heel mooi om de hartjes te zien kloppen.
    Ik geloof wel dat de echo's spannend zullen blijven, kan ik me in ieder geval wel voorstellen.

16. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    tis hier stil.....druk met werk? Genieten van sneeuw (of juist niet?)?

ik heb niet veel nieuws, hoor. Zowiezo niet op kinderwens-vlak. Een hoop relatiespanningen weer achter de rug; ik had echt een moment waarop ik dacht: ''ik vertrek''. Voor een time-out, hoor, niet voor definitief want daarvoor hou ik te veel van nana-man. Maar goed, het is allemaal wel weer uitgesproken en besproken. Ik vind het vooral lastig dat nana-man zich niet erg actief opstelt op dit vlak; ik moet altijd maar initiatief nemen mbt praten over ons/kinder-toestand. Ik snap het ook wel, want voor hem is praten blijkbaar niet zo nodig en hij is lekker bezig met eigen bedrijfje. Man-vrouw verschilletje.....?!

ik probeer in ieder geval te genieten van sneeuw, nieuwe baan (per 1-2 wrsch.) en de aankoop van een hoekbank (morgen wrsch.). En vooral even niet te veel bezig zijn met zwanger-worden en alles wat daar mee te maken heeft. Jullie zijn een uitzondering maar alle zwangeren die nu mijn pad kruisen, vermijd ik zo veel mogelijk!! En dat lukt best goed, moet ik zeggen.... :)

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Het is hier inderdaad weer rustig meiden!

Nana: je hebt de baan gekregen, dat is goed nieuws! En zo snel al, leuk.
    Goed dat je even rust neemt voor jezelf en het lukt om zwangeren te vermijden. Lastige situatie met je man, mijn man wilde er wel graag over praten. Zou het kunnen komen omdat het aan jouw man ligt en hij het daarom moeilijk vindt om er over te praten?

Gwen: hoe voel je je? Al misselijk? :p

Maria: voor jou komt het ook steeds dichterbij he! Hoe voel je je? Ik voelde me het laatste trimester niet meer zo lekker, maar dat was vooral in de laatste weken.

Djuuzie: bij jou duurt het nu niet meer zo lang, fijn! En je kan weer een hamburger gaan eten haha.

Jessie: Is je cyclus nu goed op gang of zit er weer zo lang tussen?

Ik merk zelf dat ik het lastig vind om hier over Lisa te schrijven. Wil Djuuzie en Nana niet kwetsen, terwijl ik weet dat jullie het me wel gunnen. Maar voor jullie zal het toch moeilijk zijn.

18. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Idd, wat een rust hier....Ikzelf zit in de wachtstand, probeer er nog niet te veel mee bezig te zijn. Hoop bij mijn volgende menstruatie te starten. Maar probeer er niet te veel op te hopen. Om mezelf te beschermen tegen weer een tegenslag.
    Al lukt dit ook niet zo goed. Ben wel aan het aftellen. Zit nu in mijn laatste "normale" menstruatie voor we hopelijk beginnen.

Nana, een nieuwe baan! Super hoor, gefeliciteerd! Balen van de strubbelingen met je man. Hopelijk komen jullie hier samen sterker uit!

Gwen, hoe is het met jou? Wil je me nog een keer je dd spuit verhaal en verloop vertellen?

Maria, hoe is het met je? Trek je het allemaal nog goed?

Jessie, lekker op de slee geweest met de kleine man?

Nienttje, jaaaaa de hamburger! Die was is al weer helemaal vergeten. Kijk er nu al weer naar uit.
    Vertel alsjeblieft hoe het met Lisa is. Ik vind het fijn om te horen. Ik ben er van overtuigt dat mijn tijd ook nog wel komt. Mij kwets je niet met je verhalen over je meisje. Ik wordt er juist blij van. Blij om te horen hoe het is en hoe je er van geniet.

Ik heb vandaag nog even contact gehad met het ziekenhuis hier waar ik eerder onder behandeling was. We kunnen hier de echo's laten doen. Erg fijn is dit. Scheelt weer aardig wat ritjes Düsseldorf.

19. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

16 feb 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Djuuzie: Wat wil je precies weten van het dd spuitverhaal en verloop. Volgens mij begon ik cyclusdag 3 met spuiten van Puregon, toen de follikels een bepaalde grootte hadden moest ik cetrotide erbij spuiten op cyclusdag 8. Op cyclusdag 16 had ik de punctie, heb ik net even opgezocht op m'n schema.
    Verder had mijn man een heel lijstje met vitamines die voor jou man misschien ook wel belangrijk zijn om die zo snel mogelijk te gaan gebruiken.

Vitamines voor uw man
    Vit B6 en Vit B12 1 tablet
    Vit C 50-100 mg
    Vit D3 2000 IE
    Vit E 250 mg
    Foliumzuur 400 microgram
    Omega 3 vetzuren 1000 mg
    Zink 25-40 mg
    Selenium 1 tablet
    Heb stukken uit de mail van Dusseldorf gekopieerd.
    Wij hadden Bional visolie gekocht, Vitamine B complex 50, Vitamine D en E van de Tuinen omdat die dosering van de laatste 2 redelijk hoog is, Vitamine c, Selenium/zink combinatietablet van Trekpleister.

Ik heb foliumzuur van DA eigen merk gebruikt en Bional Visolie, dat heeft Dr S geadviseerd.

Verder heb ik mijn schildklier laten nakijken en mijn vitamine D3, het onderstaande heb ik gekopieerd uit mijn mail van DD.
    Onderstaande waardes kunt u laten testen in het bloed:
    TSH
    FT3
    FT4
    TPO
    Vit D3
    Wij zijn de avond voor de punctie in een hotel gegaan, Mercure Dusseldorf Hafen. Dat was wel heel fijn, zo hadden we niet het gestress of we wel op tijd zouden zijn. En hebben we nog eerst even een eindje gelopen om de tijd te doden.
    Wij hebben alle controles in DD gedaan, dat raadde Dr S ons ook aan. Hoe ga je het bloedprikken op hormonen eigenlijk doen? De fertiliteitskliniek hier wilde dat niet doen voor ons, dat moest via de huisarts en dan moet je maar afwachten of je de uitslag op tijd hebt. Je moet ook op Hiv Hepatites B enz worden geprikt maximaal een week voor de punctie, dat mag ook op de punctiedag zelf worden geprikt ivm het invriezen.
    Weet je al wanneer je kan starten? Of heb je nog eerst een gesprek met Dr S? Spannend allemaal weer hoor!

@ Nienttje: Ik kan me wel voorstellen dat je het lastig vind om hier te vertellen hoe het gaat met Lisa. Het kan toch gevoelig liggen, ik heb wel eens gehad dat m'n collega's hele verhalen hadden over hun kinderen of bevallingen en ze zich ineens realiseerden dat het voor mij misschien wel heel vervelend was. Maar dat ervaarde ik toen helemaal niet zo, het zijn toch wel dingen die de ander bezighouden. Ik vond het toen wel prettig dat ze me niet gingen ontzien op dat vlak.

@ Jessie: Hoe is het met jullie en Tim, de eerste keer sneeuw, hoe vond hij dat?

@ Nana: Gefeliciteerd met je nieuwe baan, vervelend dat het even niet zo lekker liep met je man. Gelukkig hebben jullie het toch wel kunnen uitpraten, dat is heel belangrijk! Ik denk wel dat mannen en vrouwen met dit soort dingen toch op een andere lijn zitten. Heb je de nieuwe bank nog gekocht vandaag?

@ Maria: Hoe is het met jou?

@ Hier: Het gaat weer goed, heb woensdag de schrik van m'n leven gekregen toen ik ineens roze/bruin bloedverlies had. Ik kon wel janken, dacht daar gaan ze. Het ziekenhuis kon niets doen, de volgende dag heb ik de Fertiliteitskliniek gebeld en toen mocht ik langskomen voor een echo. Het vloeien was inmiddels wel opgehouden, maar ik was er toch niet gerust op. Gelukkig was de echo helemaal goed, heb beide hartjes weer zien kloppen. Het schijnt wel vaker voor te komen, kan door de groei van de placenta en schommelingen met hormonen komen.
    Heb verder ook nog steeds last van overstimulatie en vrij vocht in m'n buik.
    Verder ben ik meerdere keren gedurende de dag misselijk, moet ik overgeven of kokhalzen. Daar ben ik alleen maar blij mee, geeft me wat bevestiging. Ik hou niet meer van thee en zoetigheid terwijl ik altijd een grote zoetekauw ben. Ben nu meer van het fruit enzo.
    Ik pas nu al een tijd niet meer in m'n broeken. En ik ben ook heel erg moe. Zou het wel fijn vinden dat de eerste 12 weken voorbij zijn ivm kans op een miskraam. Nog even volhouden.

Groetjes Gwen

20. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nientjje Een hele dag achter m'n bureau zitten is nu niet meer echt lekker, krijg snel last van m'n ribben en heb ook weinig lucht maar ik voel me verder nog top en kan ook nog alles doen (sporten, schoonmaken enzo) dus mij hoor je niet klagen :)

Ik schiet wel af en toe in de stress als ik merk hoe snel het allemaal gaat en hoeveel we nog moeten regelen.. Ik ga nu dus een planning maken voor de belangrijkste dingen, dat geeft me wat meer rust denk ik ;)

Deel Deze Pagina