duujzie, zover ik weet kan de griepspuit geen kwaad bij zwangerschap. teminste bij mij in de praktijk worden zwangeren met die normaal ook de griepvac krijgen gewoon geent. hier ook gewoon erg druk gehad, wel mee gelezen maar tijd om fatsoendelijk te reageren heb voor me zelf het gevoel dat het toch niet helpt. klus al 9 maanden nu op het juiste tijdstip en het helpt geen ene zak. snap er geen barst van en krijg er genoeg van. neem ook geen foliumzuur meer, en heb dit weekend gewoon een flink glas wijn gedronken en een sigaretje gerookt. heb denk ik een baalweek, maar zit nu 10dpo en wil nu ongesteld worden en niet nog 5 dagen wachten. haha nou wat een pesthumeur he gelukkig kan ik het hier kwijt anders krijgt me vriend alles over zich heen. liefs nijma
heb het nog even voor je nagekeken dit is het advies van het SNGP: Advies: vaccineer zwangere vrouwen met een extra risico Alleen zwangere vrouwen met medische risicofactoren (hartziekten, longziekten, diabetes, nierziekten, verminderde weerstand), vrouwen die dus toch al een indicatie voor vaccinatie hadden, krijgen het advies een griepprik te gaan halen. Dit jaar worden er geen adjuvantia (middelen die het afweersysteem stimuleren) in het vaccin gebruikt. Daarom is er, in tegenstelling tot het pandemische vaccin van vorig seizoen, geen beperking tot het tweede en derde trimester van de zwangerschap. Het advies geldt voor de gehele zwangerschapsperiode. Dit advies wijkt feitelijk niet af van de vaccinatie tegen seizoensgriep in voorgaande jaren. Al decennia is het advies aan medische risicogroepen om zich te laten vaccineren tegen griep. Ook als zij zwanger zijn en ook in het eerste trimester van de zwangerschap. Zwangere vrouwen zonder medische indicatie hoeven geen griepprik te halen. Aangezien er vorig jaar veel aandacht en discussie was over de griepprik bij zwangeren is het verstandig om het belang en de veiligheid van griepvaccinatie bij deze groep extra te benadrukken.
Thanx voor het opzoeken Nijma! Ik ga hem dus gewoon halen. Kom hier maar lekker spuien hoor! Wij kennen het gevoel en leven met je mee. En kan je manlief ook een beetje ontzien......
@ Djuuzie: geniet van je weekendje weg! Wij gaan ook een weekend weg, maar ik weet niet waar naartoe, dat is een verrassing van mijn man! @ Nijma: Heb jij ook zo'n periode dat je er helemaal klaar mee bent en er geen vertrouwen meer in hebt? Ik snap er ook geen bal van waarom er bij ons niks gebeurd. Neem je helemaal geen foliumzuur meer of is je stop tijdelijk? Dikke knuffel van mij en spui hier maar lekker hoor, wij snappen dat!
Ja romantisch he! Vind het super lief van hem. Ik heb donderdag pas mijn eisprong, maar daar gaan we dit weekend eens niet mee bezig zijn .
wwaaaahhh...ik krijg het niet bijgelezen wat jullie allemaal typen!!!! ik lees in ieder geval de nodige frustraties (zwangere forumgenootjes), leuke dingen (weekendje weg), griepprik en migraine.......oh oh, ik hoop dat de leuke dingen weer meer in de picture zijn!!! ik heb niet zo veel te melden eigenlijk. Ja, erg druk.....en een super klusperiode gehad, zeg: vanaf vorige week maandag tot nu om de dag geklust.....hoe is het mogelijk?!!? nou ja, een weekje vrij helpt wel, moet ik zeggen. Als het nu nog niet lukt............dan ga ik naar de huisarts. Dus ik heb nog geen afspraak hoor, maar zodra ik in ronde 10 beland ga ik die huisarts bellen. En eer dat ik dan een afspraak heb en verwezen ben.....nou ja, dan zit ik misschien al in ronde 12 ofzo!!!! Dus vandaar dat ik toch een stap ga zetten.....Nee, ik zie er niet naar uit, maar ik maak wel onderscheid tussen ''diagnose'' en ''behandeling''. Het gaat mij vooral om ''diagnose'': is er een verklaring voor het feit dat het zwanger worden nog niet gelukt is?? Of ik dan ook gelijk een behandelingstraject inga/wil....dat zien we daarna wel weer. Verder deze week 2 geboortekaartjes binnen gehad. Tja, dat is dubbel. Ik ben er niet zo geraakt door, hoor....het was natuurlijk te verwachten. Heb alleen totaal geen zin in kraambezoekjes, maar goed, moet me toch maar er toe gaan zetten...
leentje klinkt goed hoor lekker gaan genieten. en eens vrijen omdat het gewoon lekker en fijn is is een hele verademing na verplicht klussen ja percies datgevoel heb ik ook, waarom gebeurt er niets? als we toch alles goed doen. en het rare is ik heb al bijna 2 mnd de verwijzing van de HA hier liggen maar ik durf niet ben wel bij de gyn onder behandeling ivm cystes maar hou ik alles een beetje in het midden zeg maar. de HA weet van de kinderwens en heeft me doorverwezen naar de fertiliteitspoli, maar ik durf niet eens te bellen, en mss kom ik dan me gyn tegen? dus wil ik nu naar een ander ziekenhuis gaan maar ja die snappen dan natuurlijk niet dat ik nu al kom. pff snappen jullie het nog?ik heb dus al een keer een afspr gehad maar die ben ik niet gegaan. toch stom maar ik vind het zo eng dat dingen hoor die ik niet wil horen. nana je hebt dus een goede klus week gehad. hihi ja een paar vrije dagen kan erg stimulerend zijn he. kan begrijpen dat je niet helemaal zin in het in een kraambezoekje......blijf toch dubbel he. zijn het naaste mensen of kennissen? meiden, ik ben aan het aftellen...de 18de ga ik naar marrakech op vakantie, guster even gespiekt en was daar toen 21 graden. hmmm nou als ik dan naar buiten kijk naar die wind en regen hier dan wil ik nu al me koffer pakken kus nijma
Ow, Nijma, gewoon gaan naar die gyn. hoor!!!!! Nou ja, dat zeg ik nu wel zo makkelijk, maar ik denk dat het mij kan helpen om te weten ''waar ik aan toe ben''. Maar ja, inderdaad, het is ook wel heftig om evt te horen wat je niet wilt horen.......Maar leg me even uit: waarom wil je niet naar zelfde gyn. die je ook voor je cystes heeft behandeld???? Is zij/hij niet aardig???? Nog niet open kaart gespeeld bij haar/hem?????? Marakkech....wow...dat is inderdaad wel ff wat anders dan dat super saaie weer hier. Het is al 2 weken lang somber weer; geen zonnestraaltje gezien!!! Kraambezoekjes; ja, het zijn mensen die tussen ''kennissen'' en ''vriendinnen'' inzitten. Dus inderdaad niet super close.... fijn weekend!
nou eigenlijk kom ik al heel lang bij de gyn, vroeger voor onregelmatige en zeer heftige menstruaties. toen heb ik uiteindelijk een spiraaltje gepakt want ik wou echt even er af zijn. wel iedere jaar controle echo voor de cystes en dan in februari spiraaltje weer eruit. daarna opzich regelmatige cyclus en menstruaties zonder problemen ( voel nu bijna helemaal niets meer, uurtje van te voren lichte ongi krampjes en that's it) maar goed ik kom dus al bijna 7 jaar bij die gyn en die had ik drie mnd geleden gevraagd wat ik nu nog verder kon doen en die nam mij toen eigenlijk voor mijn gevoel niet serieus. ik heb toen later nog gebeld en die assistente aan de tel deed echt of ik een of andere neurotisch mens was zonder een greintje geduld. toen wou ik niet meer. ben ook niet meer voor de laatste echo en uitstrijkje geweest. maar de HA vond het onzin om langer te wachten toen ik daar was en heeft gelijk een brief gemaakt, hij zei gezien de medische achtergrond is het beter om meer begeleiding en onderzoek te krijgen, dus niet langer wachten gewoon doen.tja maar ik was dus een beetje bang voor mijn eigen gyn want ja die deed of ik me aanstelde. nog een beetje duidelijk??? maar goed heb dus naar een ander ziekenhuis hier gebeld en die waren super aardig en daar kan ik dus al woensdag naar toe. dag voor me vakantie. ben wel zenuwachtig. hier trouwens geen nieuws, sinds gister wel ongu krampjes af en toe maar het zet niet door. is ook wat nieuws. toch vandaag maar een testje gedaan, heb een verjaardag vanavond, helaas negatief. had ook niet anders verwacht. pff is het overal zo'n weer? hier zelfs naar binnen geregend en me moeder heeft de kelder onder water. niet normaal blijft maar regenen he, heb een luie dag gehad, op de bank onder de deken films kijken. ga maar eens een beetje in beweging komen, heb nog geeneens boodschappen gehaald kus nijma
Aha, nu begrijp ik het wat beter Nijma! Ik hoop dat het beter klikt met de andere gyn woensdag. Hoe laat moet/mag jij? Ik om 12.40, voor ons beide dus een spannende dag. Gaat je man/vriend (sorry, ik ben alweer vergeten of je getrouwd was of niet) ook mee? @Nana, fijn dat het klussen zo goed ging! Ik herken het zeker hoor dat je af en toe een klus-pauze moet hebben.. hier is het na mijn vruchtbare periode (die dus moeilijk te voorspellen is, dus vaak weken dat we 3x per week "moeten") ook vaak 3 weken heel rustig op dat gebied! Tot aan mijn NOD en de periode dat ik ongi ben gebeurt er dan vrij weinig in bed behalve slapen @Djuuzie, spannend, aderen op borsten kan wel een goed teken zijn.. ik hoop dat je volgende week bevestiging van dat teken krijgt! @all, hier sinds gisteren dan toch echt 30! Wel even slikken donderdagavond.. vorig jaar rond mijn 29ste verjaardag begon ik met de laatste pilstrip, en toen dacht ik toch echt wel zwanger te zijn op mijn 30ste (of bevallen als ik heel veel geluk had).. maar helaas. Hopelijk worden we wijzer van ons bezoekje aan het Geertgen van woensdag!
Ik ben weer terug van ons heeerlijk en romantisch weekendje weg ! Gisterenochtend vertrokken en net thuis gekomen. @ Nana: wat fijn dat jullie goed geklust hebben! Wel goed dat je naar de huisarts gaat, want het kan soms even duren eer je bij de gyn zit. @ Nijma: goed dat je een afspraak hebt gemaakt met een andere arts, hopelijk neemt hij je wel serieus. Maar wat balen dat je test negatief was! Hopelijk heb je het vanavond gezellig op de verjaardag! @ Jessie: Gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je het goed gevierd? 30 is toch wel bijzonder. Maar wel vervelend dat het dan door je hoofd gaat dat je vorige jaar verwacht had om zwanger te zijn op je 30e. Ik heb zelf nog steeds moeite om alles van me af te zetten. Deze week is de huisarts weer terug, maar weet nog niet zeker of we gaan. Vind het zo lastig allemaal. Waarom worden we niet gewoon zwanger als we er aan toe zijn? Onze klusweek komt er aan. Mijn eisprong is eigenlijk altijd op donderdag en we klussen dan maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. Mijn man stelde uit zichzelf voor om eens op dinsdag, woensdag en donderdag ( en evt vrijdag) te klussen. Fijn dat hij mee denkt he!
hey jessie, ik heb de afspraak om 14.00 en dan bij de fertiliteitsverpleegkundige, heb een hele vragen lijst voor mij en me vriend gekregen. hij gaat mee gelukkig daar ben ik wel heel blij om omdat hij het ook niet zo "ernstig"vindt he ( wat komt dat komt wel bla bla) maar goed mee gaat die dus wel. en die van jou?? nou gefeliciteerd (dus je bent ook van november, ik ook wat leuk) verjaardag was gezellig, maar heb het toch maar bij de cola gehouden, ben de laatste dagen niet zo gezellig zeg maar en dat kan dan wel eens mis gaan met alcohol ben net een kraan ga om iedere piep huilen. ow ja ook zo gek, was daar een meisje met een baby en opeens trek ze haar blousje open, tiet er uit, en gaat borstvoeding geven, ja prima maar dat is toch raar?? in een kamer met 15 man? dan trek je je toch even terug, of ben ik nu zo preuts? germ die man naast me verslikte zich gewoon nou na de verjaardag gisteren hele avond staan te dweilen, kelder van me moeder blijft vol lopen, ze het wel zo'n pomp maar die trok het niet meer, jeetje wat een regen he. ook op straat bleef het gewoon liggen hier. bij op de flat bleef de regen op het balkon staat, putje ook overbelast en op een begeven moment kwam het naar binnen, stond het zo hoog dat het door de drempel kwam. gelukkig kon een badlaken dat wel opvangen. het is nu eindelijk droog.
even weer kijken hoe het hier is!! Jessie: gefeliciteerd meid...Welkom bij de 30-ers.....Ja, ik had ook gehoopt dat ik op mijn 31e wel moeder zou zijn. Helaas niet....Ik snap dat die 30 toch een wat ''magisch getal'' is en het is wel even dubbel om te bedenken dat je een jaar geleden een ander toekomstplaatje had.....Heb je het toch wel leuk gehad op je verjaardag?? Nijma: je hebt dus al de nodige ''gyn-ervaring''. Wel lastig hoor, dat je zo weinig begrip hebt ervaren van je oude gyn. Ik hoop dat nieuwe gyn beter gaat bevallen! (wat een woordspeling weer ). En over die borstvoeding ''en publiek''': oh bah, wat suf he!!! Ik heb dat ook een keer gehad, waarbij moeder met 2 forse ontblote meloenen (sorry voor de uitdrukking) in de kamer zat en alle mannen die binnen kwamen niet wisten waar ze moesten kijken. Ik vind het nog anders als er een ''bedekking'' is (doekje ofzo); dan vind ik het verder niet zo'n probleem. Ze zei heel vrolijk: ''ja, ik word er makkelijker in'' maar ondertussen geen benul van hoe anderen dat vinden..... Leentje: ik hoop dat het klussen nu wat gaat opleveren!! Fijn dat die man van jou meedenkt; scheelt wel een hoop, he?! Die van mij is wel wat passief (laat alles aan mij over, zeg maar) en soms vind ik dat wel jammer. Maar goed, je weekendje was geslaagd dus?? Nou dames, ik ga dus volgende week bellen als ik weer ongi ben geworden. Mijn voorspelling is dat ik a.s. weekend ongi wordt. Heb nu wel wat last van gevoelige borsten, maar verder is het weer akelig stil van binnen....
even een update zit al flink in de zenuwen voor morgen, gelukkig genoeg afleiding, koffer pakken paspoort zoeken help geen idee waar???? trouwens nog geen ongi hier....2 dagen geleden nod, negatieve test gisteren...hmmm langere cyclus? kus nijma
Zo, ik ben weer in town! Heb genoten van ons weekendje centerparcs.....Wal jammer dat we niet samen waren maarja. Ook al weer een dag werken er op zitten. En de griepprik gehaald. Had gisteren toch even de ha gebeld. Hij adviseerde om te testen en bij een negatieve test wel de prik te halen en bij een positieve niet. Maar vanmorgen dus negatief getest (met de sensitest test). Heb ook ongi-krampjes dus laat het maar komen! Jullie hebben lekker gekletst de afgelopen dagen, heb t niet meer op een rijtje om overal op te reageren. Jessie, gefeliciteerd nog met je 30e verjaardag! Heb je t uitgebreid gevierd? Nijma, geniet van je vakantie! Leentje, waar heb jij t weekendje doorgebracht? Knuffel voor iedereen!
Nijma, hoe was je afspraak!? Hierbij mijn verhaal: we hebben 6 mensen gesproken.. dus da's best heftig, maar verder voelde het erg goed! We kregen eerst wat uitleg over hoe alles werkt daar, daarna een gesprek met een gyn en FA (die laatste is nieuw in het Geertgen en zat er bij om te kijken hoe ze dingen in het Geertgen doen enzo..). Ze vond het goed dat we waren gekomen, het had lang genoeg geduurd. Ze zei wel dat ook eitjes na 5 of 6 weken nog prima bevrucht kunnen worden, dus dat is in elk geval goed (kunnen we gaan hopen voor over 2 weekjes!), maar verder vond ze de lengte en onregelmatigheid van mijn cyclus wel iets om naar te gaan kijken. Ze vroeg verder trouwens helemaal niet naar temp-kaartjes of ovu-testen, dus het was dat ik zei dat ik zondag een positieve ovu-test had gehad.. Daarop besloten dat ze nu niet gingen prikken (LH, FSH te laat, progesteron te vroeg). Over 2 weken terugkomen, dan is het CD2/3 of zwanger! En dan prikken op LH, FSH, TSH en nog wat dingen.. en afspraak maken voor Jessie-man voor zaad-onderzoek. Daarna nog een gesprekje met medisch assistent waarbij nieuwe afspraak werd gemaakt en nog een keer doorgenomen wat de bedoeling was van volgende afspraak (doen ze altijd omdat blijkbaar veel vrouwen en mannen naar buiten lopen met vragen). Dus uiteindelijk stonden we met een uurtje weer buiten (en dat viel niet tegen, was een beetje bang gemaakt door alle wachttijd-horror-verhalen). Al met al een goed gevoel en nu op naar mijn NOD, hopelijk de afspraak afbellen, en anders dus onze eerste stapjes in de MMM!