@ Djuuzie: Fijn dat de echo mooi was, is altijd leuk om het kindje weer even te zien en ook erg fijn om te weten dat alles er goed uitziet. Dat is nog wel het belangrijkste van alles! @ Nienttje: Leuk is dat he als ze beginnen met vaste voeding en steeds meer ontdekken, een eigen willetje is ook helemaal niet verkeerd. Er mag toch best wel wat pit in zitten! @ Nana: Ik begrijp dat het moeilijk voor je is, helemaal nu dat het bij je lotgenootjes hier wel gelukt is om zwanger te worden. Ik wens je in ieder geval veel sterkte! @ Jessie: Hoe was de bruiloft van je zusje en is je rug al weer wat beter? @ Hier: Met mij en de tweeling gaat het goed. De kindjes groeien goed, ze liggen iets voor op schema en de gyn kan niet anders dan heel tevreden zijn. Ik doe het heel rustig aan, ik slaap 's nachts niet zo heel erg goed meer door m'n grote buik, pijn in m'n ribben en misselijkheid. De harde buiken zijn gelukkig een heel stuk minder en de kindjes doen het goed, dat is het aller belangrijkste. Dan neem ik alle ongemakken maar op de koop toe!
Hier gaat alles goed, heb eindelijk m'n draai een beetje gevonden en nu begint het echt leuk te worden! Ze slaapt 's nachts ook al door dus wij zijn helemaal blij
@Nana, een fijne bruiloft gehad? Inmiddels evaluatiegesprek gehad? @Djuuzie, je hebt pb! @Nientjje, oh fijn dat gillen.. hier nu ook een dreumes die zijn stem (her)ontdekt heeft @Gwen, fijn dat de tweeling het zo goed doet. Gelukkig is het inmiddels wat beter weer, dan kun je ook buiten zitten/liggen onder een parasol. Lijkt me fijner dan de hele tijd binnen. @Maria, ja, in het begin is het echt elkaar leren kennen, hè? Maar fijn dat je nu je draai gevonden hebt! Met mij gaat het goed! Met mijn rug gaat het gelukkig een stuk beter. Genoten van de bruiloft van mijn zusje en was niemand opgevallen dat ik geen alcohol dronk Inmiddels weer het kloppende hartje gezien en 1 dagje vooruit gezet. Ook prima. Deze week maken we het wereldkundig.. leuk! Voel me verder prima, net als bij Tim heb ik weer geen last van misselijkheid en ook de vermoeidheid valt eigenlijk best mee. Moet wel opletten met snel opstaan en dat soort dingen.. snel duizelig, zal nog wel erger worden in 2e trimester.. maar goed, helemaal niets om over te klagen dus!
Gwen: fijn dat het goed gaat met de tweeling! Nog 10 weken, wat gaat het snel. Jessie: Leuk dat je het tegen iedereen verteld hebt! En alleen maar lekker dat je geen last van misselijkheid hebt, zou het iets zeggen over het geslacht? Djuuzie: met jou en de baby alles goed? Nana: hebben jullie al stappen genomen richting het Buitenland of nog even rust? hier: met de kleine meid gaat het allemaal goed! Volgende week gaan we een weekje op vakantie, voor het eerst met haar in het vliegtuig, wel spannend, maar heb er veel zin in!
@ Nientjje: Lekker zeg dat jullie op vakantie gaan, waar gaan jullie heen? Wel spannend om voor de eerste keer te vliegen met jullie meisje, hopelijk is ze mooi rustig! @ Jessie: Fijn dat je helemaal niet misselijk bent, maar duizeligheid is vervelend. Heb je last van een lage bloeddruk? Leuk dat jullie het nu ook aan iedereen verteld hebben. @ Djuuzie en Nana: Hoe is het met jullie? Hier gaat alles goed, morgen weer een echo om te kijken hoe de baby's groeien en of de placenta hoog genoeg zit om natuurlijk te kunnen bevallen. Ik ben sinds gisteren snotterig en heb keelpijn. Gaat vast ook wel weer over, maar je voelt je zo lamlendig. Verder ben ik ook bezig met de babykamer, vooral de aankleding van het kamertje en nog wat babywasjes doen. Is wel heel leuk om daarmee bezig te zijn. Geboortekaartjes vind ik heel lastig er is zo weinig voor een tweeling en ik zou liever uit een boek kiezen. Nog maar 10 weken inderdaad, het gaat echt heel snel allemaal. Als ze nog 7 weken blijven zitten zou het super zijn. Maar goed dat heb je niet voor het zeggen. Groetjes Gwen
Hey meiden! Ik heb jullie verwaarloosd zie ik......sorry..... Gwen, hoe is met de twins? Mag je gewoon bevallen? Geboortekaartjes uitzoeken is best moeilijk ja. Ik ben ook zo nu en dan een beetje aan het neuzen. Hoe voel je je? Jessie, de 12 weken al weer voorbij zie ik! T lijkt wel of de tijd vliegt! Leuke reacties uit je omgeving gehad? Nienttje, fijne vakantie gehad? Hoe ging het in het vliegtuig? Nana, hoe is het met jou? Hier gaat het prima. Voel me echt een stuk beter. Helaas wel zwangerschaps ischias gekregen. Dat is wel minder. Maar ondanks dat geniet ik wel van mijn zwangerschap. Woensdag zit ik al weer op de helft, gaat echt snel. Donderdag de 20 weken echo. Ben er niet erg zenuwachtig voor. Heb wel zin om de kleine weer te gaan bekijken.
@Nientjje, hoe was jullie vakantie? Goed gegaan in het vliegtuig? En verder lekker genoten? En nu alweer aan het werk, of nog even thuis genieten? @Gwen, hoe is het met jou en de tweeling? Zitten ze nog veilig in je buik? Was de echo goed en mag je natuurlijk bevallen? @Djuuzie, we verwaarlozen elkaar allemaal beetje, geloof ik, dus geeft niets.. Ik lees in je onderschrift dat de 20-weken echo goed was. Gelukkig, is toch anders dan andere echo's (vond ik tenminste). Vervelend van de ischias, is daar nog iets aan te doen? Of blijf je daar tot de bevalling last van houden? @Nana, hoe is het met jou? Hebben jullie nog stappen gezet op het MMM-pad? Of nog steeds aan het nadenken over wat het beste is voor jullie? Hier gaat het goed. Ik werk gewoon door in de vakantie, manlief heeft ook geen vakantie, dus neem ik liever later in het jaar vakantie als hij ook weg kan. Wel zijn we vorige week een dagje naar de dierentuin geweest om te vieren dat we 4 jaar getrouwd waren. Met de kleine in de buik is ook alles goed, nu al een eigenwijsje, want liet zich vanochtend maar moeilijk vinden bij de vk. Gelukkig uiteindelijk een duidelijk kloppend hartje in beeld en geluid!
hee meiden, even kort een berichtje van mij: wij zijn op het punt gekomen om een beslissing te nemen over wel/niet verder met MMM en zo ja, waar. We waren al min of meer op het idee gekomen om toch maar 's naar Gent te gaan. Helaas heb ik tot op de dag van vandaag niets meer van Gent gehoord nadat ik hen gemaild had. Ik kreeg eerst een mail terug: '''we gaan binnenkort u mailen'' maar ik heb vervolgens nooit meer wat gehoord. We hebben vervolgens onlangs onze uroloog gebeld in Nijmegen voor een ''evaluerend gesprek''; dat kan wel maar duurt erg lang omdat ze het erg druk had. We hebben afgesproken dat nana-man opnieuw zaad- en bloedonderzoek laat doen (bepaling testosteron). Maar het zit weer 's tegen (het zit ook nooit mee bij ons....): nana-man werd ziek en kreeg koorts. Concreet betekent dat: 1) pas over 3 maanden is zaadonderzoek mogelijk 2) dus ook geen behandeling binnen nu en 3 maanden want dan is de kans op goed zaad helemaal nul komma nul. Ik ben inmiddels op het punt gekomen dat ik me afvraag of alle tegenslag (geen reactie vanuit Gent, nana-man wordt ziek, afspraak met uroloog duurt nog lang) misschien ook iets zegt; is het een manier om ons duidelijk te maken dat we ook niet meer verder moeten? Dat we dus gewoon uit de MMM moeten stappen? iedereen succes met alles!!
Getsie Nana wat ontzettend balen!!!!!! Heb je eindelijk een beslissing genomen en zit het weer tegen. Wat Gent betreft: je kan ze het best bellen. En dan moet je een paar keer proberen, want je komt er niet altijd makkelijk door, maar dat is daar normaal. Ik heb al vaak gelezen dat ze in Gent meer zaad vinden dan in ziekenhuizen in NL, dus ik zou Gent zeker bellen en ook uitleggen van de koorts, dan bekijken zij wel wat het best is. Jessie: fijn dat het goed gaat met de baby. Willen jullie deze keer het geslacht weten? leuk een dagje dierentuin met z'n viertjes . Djuuzie: Balen dat je ischias hebt, gaat dat na de zwangerschap over? Gelukkig is de misselijkheid wel weg. En een goede 20 weken echo, dat is mooi! Gwen: en wat hebben ze gezegd over de bevalling? Nu is het echt aftellen, maar ze moeten inderdaad nog wel een paar weken blijven zitten hoor! Onze vakantie was heerlijk! We hebben genoten, L vond het zwemmen erg leuk, ze had er veel plezier in. We hebben haar ritme zoveel mogelijk aangehouden en dat ging goed. Ook tijdens de vlucht ging het goed. Ik heb foto's in mijn album gezet.
@ Nientjje: Leuk zeg dat de vakantie zo goed is gegaan en zelfs tijdens de vlucht. Leuk zeg dat ze zwemmen zo leuk vind. Ik moet zo maar eens even kijken naar je foto's! @ Nana: Balen zeg van die tegenslagen, heb je nu al wel contact gehad met Gent? Ik zou daar in ieder geval even vragen hoe lang je moet wachten ivm de koorts van je man. Was de koorts heel erg hoog? Maar goed met de operatie die je man dan weer moet ondergaan kan ik me voorstellen dat je helemaal geen risico wil lopen met een teleurstellend resultaat. @ Jessie: Gelukkig dat de echo helemaal goed was en je het hartje hebt gezien en gehoord. Groot gelijk dat je later in het jaar samen met je man vakantie neemt. Hebben jullie al plannen gemaakt of jullie weg gaan? @ Djuuzie: Fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was, heb je nu nog veel last van die ischias? Kan dat tijdens de zwangerschap nog weg gaan of pas na de bevalling? Hier gaat alles goed, ze zitten veilig in m'n buik en ze groeien heel erg goed (volgens de gynaecoloog groeien ze allebei als een eenling). Volgende week maandag weer een groeiecho, dus ben benieuwd of dat dan nog zo is. Met mij gaat ook alles goed, bloeddruk en bloedonderzoek laten ook geen rare dingen zien. Verder heb ik wel wat kleine kwaaltjes zoals last van m'n bekken, vocht vasthouden, slecht slapen door m'n enorme buik en overgeven door schoppende baby's, maar als het daar bij blijft kan ik het nog wel een tijd volhouden.
@Nana, nee inderdaad, het heeft jullie nog niet meegezeten in het hele traject.. bah.. advies van Nientjje opgevolgd en zelf weer contact gezocht? Ik ken Gent niet, dus kan daar niets over zeggen.. @Nientjje, nee ook deze keer houden we geslacht een verrassing. Tenminste dat denk ik.. mijn man zei gisteren tegen Tim (alsof hij er iets van begrijpt ) "dat zullen we bij de 20 weken echo wel zien of jij een broertje of zusje krijgt"... eh.. Fijn dat jullie vakantie geslaagd was. Leuke foto's! @Gwen, super dat ze zo goed groeien zeg! Ze zullen toch eerder komen, dus dan is dat alleen maar fijn. We hebben wel het plan om weg te gaan, maar zelfs de precieze week is nog niet bekend. We hebben het nu over eind september. We hebben eind augustus, begin september nog verschillende feestjes en oktober is weer druk voor mijn man, en in november vind ik te dicht op mijn verlof en dus ook te ver in de zwangerschap. Met mij gaat het goed. Niet al te veel last van de warmte gelukkig en ook Tim lijkt er goed tegen te kunnen. Vanochtend tussen half 10 en 11 buiten gespeeld, daarna lekker binnen. Nu ligt hij op bed, en dan dadelijk nog weer lekker naar buiten. Op het werk is het ook 25+ graden op kantoor.. da's dan wel minder.
Lieve meiden, wat is het hier rustig! @Gwen: zitten de meiden nog veilig in je buik? Ben benieuwd! @ Djuuzie: hoe is het met jou? Niet teveel last van de warmte? Zijn jullie al uit de naam? @ Nana: Heb je nog contact opgenomen met Gent? @ Jessie: Dus je man wil wel weten of het een jongetje of meisje is! Wanneer heb je de 20 weken echo? Met Lisa alles goed! Ze krijgt nu maar 3 flesjes meer, het gaat allemaal zo snel he. Ze geniet van al het andere eten, dus volgens mij mist mama het meer dan zij haha.
Hey meiden, Hier weer eens een berichtje van mij. Hier is alles goed. Voel de kleine dagelijks bewegen en dat is een heel bijzonder maar ook wel vreemd gevoel. Ik voel me opzich prima. Helemaal nu het weer even afgekoeld is. Heb veel last gehad van de warmte. Maarja, niets aan te doen. Lees wat vragen over de ischias. De kans is erg klein dat het weg gaat. Ik heb er nu wel fysiotherapie voor en met oefeningen en massage gaat het redelijk. Heb nu lekker vakantie. Vandaag mijn laatste werkdag gehad. Vrijdag is het feest op het werk dus ga ik er wel even heen. Dan drie weken vrij. Heerlijk.......Gaan met vrienden nog een midweek weg en ook een midweekje samen met manlief. Zijn we wel even aan toe. Even tot onszelf komen. Best een bewogen jaar al, en de komst van de kleine willen we wel weer tot onszelf gekomen zijn. Klinkt allemaal ernstiger dan het is hoor. Nana, al wat van gent gehoord? Gwen, zitten de kindjes nog lekker warm in je buik? Jessie, hoe is het zwanger zijn en een kind rond hebben lopen? Wil dat allemaal een beetje? Maria, al helemaal gewend aan het moederschap? Nientje, hoe is het met jou dan? Lisa ook al weer aan de vaste voeding. Wat gaat t snel allemaal! Liefs, Djuuzie
Hallo allemaal, Wij zijn inderdaad inmiddels aardig aan elkaar gewend We zijn sinds een dag of 4 met de eerste hapjes begonnen, gisteren sperziebonen maar dat vond ze echt helemaal niks, ze ging er zelfs van kokhalzen Met de warmte heb ik haar lekker in een badje met een laagje water gelegd, dat vond ze erg leuk. Mensen beginnen ook al over een 2de kindje, ook de mensen die van onze voorgeschiedenis weten, dat vind ik wel raar hoor! We gaan niet nogmaals zo'n traject in, we hebben nog wel een rietje in de vriezer maar ook daar vind ik het nu nog geen tijd voor hoor, Mirthe is nog geeneens een jaar! Groetjes, Christina
@Nientjje, ja snel gaat het hè? 3 Flesjes nog maar.. vergeet de hele tijd dat het CB zijn richtlijnen weer heeft aangepast Hopelijk vindt jullie meisje het nog wel hele lange tijd fijn om gewoon te knuffelen met mama, zonder dat er een flesje in de buurt is! Ennuh, ik denk dat mijn man niet serieus wil weten of het een jongen of meisje is, dus echt nog een weekje of 20 wachten @Djuuzie, vervelend dat je zoveel last had van de warmte. Voor jou dus niet erg dat het nu wat is afgekoeld. Ik hoop dat het nog steeds redelijk gaat met je ischias. Even moeten bijkomen van alles klinkt bekend hoor. Wij zijn toen ook redelijk last minute een paar dagen naar Barcelona geweest, even genieten van elkaar, de zwangerschap en het mooie weer en de stad. Had een paar weken voor dat reisje ook echt ineens zo'n "klap" van "jeetje wat is er veel gebeurd het afgelopen jaar" (bij mij ook scheiding van mijn ouders toen net). Maar hopelijk komen jullie helemaal uitgerust terug van de vakantie. En dan tot 34 weken werken als dat gaat? @Maria, jeetje, alweer de eerste hapjes.. grappig hè, om te zien wat ze wel en niet lekker vinden. Maar gewoon blijven proberen hoor, kindjes moeten vaak wel 10x iets proeven. En, als ze dan anderhalf zijn dan kunnen ze nog de ene dag bedenken dat ze boontjes vies vinden terwijl ze die de week ervoor nog met smaak hebben gegeten Ik vind het trouwens best raar dat mensen nu al over een 2e kindje beginnen. MMM of niet, ik ga er eigenlijk nooit vanuit dat iemand alweer serieus voor de tweede gaat als de eerste pas 4 maanden is!! @Gwen, 37w1d.. of al bevallen?! Ben benieuwd! @Nana, hoe gaat het met jullie? Hier gaat het goed. Voel ons kleintje inmiddels ook af en toe bewegen, toch gaaf die bevestiging elke keer weer. Tot nu toe gaat het zwanger zijn terwijl er een dreumes rondloopt heel goed, maar heb dan ook geluk een probleemloze zwangerschap te hebben en onze Tim loopt natuurlijk al goed, dat scheelt ook veel, want stiekem wordt hij toch wel zwaar.. Donderdag weer naar het CB, ben benieuwd!
Hallo allemaal, Ik had een berichtje getypt, is het weer allemaal weg! Hier is alles goed, ze zitten nog steeds veilig in m'n buik. Dat had ik dus echt niet verwacht, maar het is natuurlijk helemaal geweldig dat ze nu voldragen zijn. Ze groeien ook nog steeds helemaal volgens schema, nu afwachten of ze spontaan willen komen of ze het gaan inleiden. Ik vind het wel steeds zwaarder worden, ik slaap niet zo goed en de buik zit aardig in de weg. Nog even volhouden. @Jessie: Mooi is dat he dat je je kindje voelt bewegen in je buik! Voelde jij het deze zwangerschap nu ook eerder dan bij de eerste? Heel fijn dat het zo goed gaat, ik kan me voorstellen dat het zwanger zijn behoorlijk zwaar kan zijn als je al een kindje hebt rondlopen. @Djuuzie: Lekker dat je vakantie hebt, waar gaan jullie heen? Heel goed dat jullie even weg willen om even tot jullie zelf te komen. Ik vind het nog wel eens jammer dat wij dat niet hebben gedaan, maar goed, we zagen dat ook niet zitten. @ Nienttje: Wat gaat dat allemaal snel zeg, ik kan me herrinneren dat de dochter van mijn zus best heel lang de laatste fles voor het slapen heeft gehad. @Nana: Hoe is het met je. @ Maria: Leuk zeg, de eerste hapjes alweer. Gaat snel zeg!
Neem aan dat je inmiddels niet meer zwanger bent, Gwen.. Hoe gaat het met de kleintjes en met jou? Hoop dat jullie lekker kunnen genieten van elkaar! Hier inmiddels een goede 20 weken echo achter de rug. Toch weer een hele geruststelling. En Nientjje, al hadden we het geslacht willen weten.. kleine heeft 40 minuten met de benen gekruist en zijn/haar billen in mijn bekken gelegen Zojuist vakantie geboekt, lekker een midweekje weg, over 2 weken al! Heerlijk! Lieve allemaal, hoe is het met jullie?
hallo meiden, ik lees niet echt meer goed mee, maar wel even laten weten dat ik nog aan jullie denk! Onze situatie is nog onveranderd behalve dat we pas weer naar de uroloog zijn geweest die ons groen licht geeft voor een tweede TESE. Manlief is echter nog niet zover. Ik wacht maar af.... groetjes!
@ Gwen: spannend! Ik neem aan dat je nu wel bevallen bent, hopelijk snel een goed berichtje van je! @ Jessie: wat heerlijk dat de echo goed was, toch weer een spannend moment. Is het heel anders voor de 2e keer of is alles even spannend? Herkenbaar die beentje dicht, het is vast een meisje . Lekker dat jullie nog even weggaan, in de buurt? @Nana: kan me voorstellen dat je nu even niet meeleest, ik vind het wel fijn dat je even wat laat weten. Ben benieuwd of je nog contact gehad hebt met UZ Gent? Djuuzie: De ergste hitte is nu voorbij, dus hopelijk voel je je wat beter. Wij hebben vakantie, even rustig aan! Met Lisa gaat het goed, ze is een schatje! Denk dat er een volgend (3e) tandje aan zit te komen. Ze kan nu zelfstandig zitten, daar ben ik blij mee, want rollen en kruipen doet ze nog steeds niet. Maar komt vast wel!
Hoi dames, Ik ben 24-08-2013 bevallen van 2 gezonde dochters, de ontsluiting ging heel snel totdat ik op 9 cm zat. Over de laatste cm heb ik 3 uur gedaan en ik heb al die tijd persweeën moeten wegpuffen. Na een uur persen was er te weinig resultaat en kwamen ze erachter dat het eerste kindje een sterrenkijker was. Toen moest ik een spoedkeizersnede ondergaan, ik zag het zelf al wel een beetje aankomen en ik had daar ook wel vrede mee. Ik vond het wel fijn dat ik nu tenminste weet hoe weeen voelen en hoe het voelt om te persen, ik vind het wel jammer dat ik dat laatste stukje zelf niet heb kunnen afmaken maar de gezondheid van mij en de kinderen gaat boven alles. Ik heb nog wel een paar dagen op de kraamafdeling gelegen voordat we naar huis mochten, een van de tweeling was ook 10% afgevallen dus het was maar de vraag of ze mee naar huis mocht, ze mocht wel mee naar huis met bijvoeding. Ik ben nu erg druk met het voeden en de verzorging van onze 2 meiden, de kraamhulp was vandaag voor het laatst. mijn herstel gaat ook voorspoedig. ik ga zo maar slapen. groetjes Gwen