wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jessie80, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Gwen, van harte gefeliciteerd met jullie twee meiden! Hoe heten ze? Bevalling dus wel heftig geweest. Je hebt nu idd wel het pers gevoel ervaren. Geniet van je meiden!

Later een uitgebreide reactie. Nu eerst slapen.

Liefs,

2. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Gwen :)

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Gwen, van harte gefeliciteerd met je 2 meiden! Jammer dat toch nog een keizersnede moest ondergaan, maar natuurlijk gaat de gezondheid van je kindjes (en jou) dan voor. Goed te horen dat het herstel voorspoedig gaat. Hoop dat je op en top kan genieten, al zal het best druk zijn.. geef je nu weer volledig borstvoeding? Omdat je het over bijvoeding bij het naar huis gaan hebt.. respect hoor?

@Nana, sluit me aan bij Nientjje, fijn wat van je te horen. Lees af en toe wel wat berichtjes op het forum van je.. lijkt me een moeilijke situatie waar je in zit. Veel sterkte met afwachten. Praten jij en je man er nog wel veel over?

@Nientjje, ja, weer even spannend! Ik moet zeggen dat een 2e zwangerschap echt wel anders voelt, al is het nog steeds heel speciaal, maar de spanning voor de 20 weken echo was hetzelfde. Heeft Lisa veel last van haar tandjes? De snijtanden zijn hier gelukkig nooit echt een probleem geweest. Nu met de hoektanden wel wat meer (emmers vol) gezever.. en ook diarree luiers, bah! En inderdaad, het rollen en kruipen komt vast, en dan "verlang" je terug naar de tijd dat ze nog stil lag ;) Ieder kindje ontwikkelt zich nu eenmaal op z'n eigen manier!

@Djuuzie en Maria, zwaai!

Hier is de vakantie vervroegd. Volgende week zitten we een midweek in CP, gewoon in Nederland, maar wel even helemaal weg. Verder gaat het goed. Inmiddels druk bezig met behang uitzoeken voor de nieuwe kamer van Tim, leukleuk!!

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Gwen: Van harte gefeliciteerd met jullie dochters! Helaas een keizersnee, maar toch nog een tijdje zelf mogen ervaren hoe het is om te bevallen.
    Ik ben ook nieuwsgierig naar de namen en misschien een fotootje? :)

Jessie: Lekker een weekje center parcs, zal Tim ook wel erg leuk vinden.
    Lisa heeft nu 2 tandjes, soms lijkt ze last van volgende tandjes te hebben, maar dan ook weer opeens niet meer. Ik zie nog niks.
    Alvast veel plezier in CP!

5. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

16 feb 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze meisjes heten Benthe en Lieke, ik geef Benthe volledig borstvoeding en Lieke krijgt ook borstvoeding en dan zou ze elke keer 35 ml bijvoeding mogen hebben, ze weigert de fles nu al regelmatig dus dan heeft ze genoeg aan de borstvoeding. Ze zitten nu allebei al weer boven hun geboortegewicht dus dat gaat heel goed. Ik ga zo slapen want druk is het wel met 2 van die hummeltjes.

6. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd Gwen! Ik ben net terug van vakantie dus vandaar een late reactie! Hopelijk gaat het goed met jou/jullie!

@all: geen contact gehad met Belgie. We gaan de komende tijd samen met de psycholoog bij wie ik al een tijdje loop alles op een rij zetten en een knoop doorhakken: wel of niet behandelen. Daarna nadenken over de vraag ''waar''. Ik hoop dat we er eind dit jaar wel uit zijn want de tijd tikt ook door.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Nientjje, de moeder van een vriendin van mij zei altijd als alle spuitluiers en andere kwaaltjes die gelinkt worden aan ook echt gevolgd zouden worden door een tandje dan hadden kinderen met de 2 jaar 5 rijen tanden boven en onder :)

@Gwen, leuke namen hoor en fijn dat het goed gaat met de borstvoeding! Kan me voorstellen dat het druk is, vond het met 1 die eerste weken al heftig, laat staan 2 tegelijk!

@Nana, fijne vakantie gehad? Lijkt me goed dat jullie nu met een "buitenstaander" praten. Hoop dat jullie tot een beslissing kunnen komen waar je beiden achter staat!

Hier een heerlijk midweekje achter de rug. Lekker gezwommen, dingen gezien en vooral genoten van elkaar; even weg uit het dagelijkse.. Was wel vermoeiend, dus Tim ligt nu heerlijk te slapen. Vanmiddag nog even naar mijn schoonouders en dan vanavond op tijd naar bed. Nog 10 weken werken en dan verlof :)

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Mooie namen, Gwen! Fijn dat het goed gaat.

Djuuzie: voor jullie gaat het ook opschieten. Al aan het verdiepen in de bevalling? Ik heb dat zo lang mogelijk uitgesteld ;).

Nana: Hopelijk komen jullie samen tot een beslissing.

Jessie: Leuk dat jullie zo genoten hebben. En wat vliegt de tijd, nog 10 (inmiddels bijna 9) weken werken!

Nu komen er echt 2 tandjes aan bij L. Het bovenste tandvlees is dik en rood en ze huilt meer dan anders.
    Ze kan nu heel stevig zitten, dus zondag gaan we eens proberen op de fiets, leuk!

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dag dames, hoe gaat het met jullie?

Djuuzie, ik las in het "schreeuw" topic iets over een bloeding? Hoe gaat het daar nu mee? Nog in het ziekenhuis of inmiddels wel weer thuis, maar heel rustig aan nu? Ik hoop dat het kindje nog veilig in je buik zit!

@Nientjje, hoe is het met jullie en de kleine meid? Was het fietstochtje geslaagd?

@Gwen, hoe is het met je meiden?

@Nana, hoe gaat het met jullie? Knuffel!

Met ons gaat het goed. Inmiddels een mooie 3D echo van ons tweede kindje gehad (zie album voor foto als je wilt) en langzaamaan begonnen met nadenken over kamertje voor Tim. Want de babykamer blijft de babykamer.. Vandaag meubeltjes gekocht en zojuist behang besteld. Nog 6 weken werken als alles goed gaat.. het is echt voorbij gevlogen de eerste 28 weken van deze zwangerschap..

10. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Hey meiden!

Klopt Jessie, Ik ben idd twee keer opgenomen geweest in het ziekenhuis. Ik ben vanaf de 20 weken echo "belast" met een placenta praevia (laag liggende placenta) een symptoom hiervan is vaginale bloedingen. Deze bloedingen kunnen voorkomen maar hoeft niet. Met 30 weken weer een inwendige echo gehad en de placenta leek mooi wat op te trekken. Maar nog onduidelijkheid over de manier van bevallen. Je kan je voorstellen dat als de placenta voor de baarmoedermond ligt de kleine er niet uit kan via de normale weg. Toen ik net 33 wekenzwanger was kreeg ik op mijn werk spontaan een bloeding. Moest direct naar het ziekenhuis. Ctg gemaakt en deze was gelukkig goed. Daarna door naar de spoed arts en deze heeft verder onderzoek gedaan. Conclusie: ik werd opgenomen. Ter observatie want de kleine maakte t goed en de bloeding was inmiddels weer gestopt.
    Behoorlijk overrompeld door dit bericht dat ik moest blijven geprobeerd me over te geven aan de situatie. Na een beroerde nacht gelukkig zonder helder rood bloed verlies mocht ik na een goed ctg weer naar huis. Was even schrikken en de week erna vond ik erg spannend. Na een week geen bloedverlies gehad meer te hebben en een goede controle in het ziekenhuis begon ik langzaam te genieten van mijn verlof. Deze begon inmiddels een week eerder. Werken was er niet meer bij.
    Afgelopen zaterdag ben ik bijn mijn ouders samen met mijn man. Hij moest nog wat aan de auto doen ik wilde wat schilderen in de garage. Tijdens het eten van een tosti voelde ik iets knappen. Ik dacht nog hmmmmm vreemd maar at gewoon verder. Ik kreeg pijn in mijn darmen en oest toch echt even onder het eten naar de wc voor de grote boodschap. Ik sta op en zie een grote rode vlek in de stoel zitten. Dus ik zeg nog t is weer foute boel. Ik naar de wc en ja hoor. Een flinke bloeding. Kon weer hals over kop naar t ziekenhuis. Eerst langs huis mijn koffertje opgehaald die al klaar stond en iets schoons aangetrokken en daar gingen we weer. Moest helaas weer blijven ondanks de bloeding wel weer gestopt was. Ik hoopte de volgende dag weer naar huis te mogen maar helaas. Ze wilde me een nacht langer ter observatie houden. Gisteren mocht ik na een goede ctg weer naar huis. Lig nu op de bank, durf me niet zo goed te veroeren. Bang voor weer een bloeding. Maandag moet ik terug naar het ziekenhuis voor controle hoop dan ook te horen of ik een geplande keizersnee krijg of dat ik gewoon kan gaan bevallen.
    T is een heel verhaal geworden zie ik..........ik ben ook erg moe geweest de afgelopen tijd en heb daardoor alleen maar gelezen en njet gereageerd. Mijn energie was op, deze stopte ik vooral in het werken. ( Nu eerst dit plaatsen voor alles weg is........)

11. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Jessie, wat een mooie echo! Ik wilde het ook doen. Maar door de slecht te echo'en buik en voorliggende placenta was de kans groot dat het geen mooie echo zou worden. Dus er nu maar voor gekozen om van dat geld een buikfotoshoot te doen. Deze staat donderdag op de planning. Zal tzt een foto plaatsen in mijn album.

Gwen, hoe is het met je meiden? Al een ritme te pakken met ze? Heb nog even in je foto album gekeken maar zie helaas geen foto van de kleintjes. Hoe is het verder met jou?

Nana, hoe is het met jou, je man en jullie kinderwens? Er samen al aan het uit komen met de psycholoog er bij?

Maria, hoe is het met jou en de kleine?

Nienttje, nog op de fiets weg geweest? Lijkt me heerlijk voor zo'n kleinte. Heerlijk in de buitenlucht en alles eens van een andere hoogte bekijken dan vanuit de wagen.

Groetjes en liefs voor jullie allemaal!

12. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    jeetje, heftig nieuws Djuuzie. Ik hoop voor je dat alles goed mag gaan! En Jessie; jij dus ook de laatste loodjes?

Hier geen nieuws, geen veranderingen. Saai dus. We zijn nog in gesprek met de psycholoog; we nemen de tijd en af en toe ook sessies die meer gericht zijn op onze relatie dan op de beslissing die we moeten nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu erg op het punt sta: stoppen met de MMM. Ik heb er echt totaal geen zin meer in, ook omdat de kans van slagen zo klein is (hoeveel procent per poging??? volgens mij 30%) en ik geniet ergens wel van de vrijheid om te doen wat ik kan. Het is nog wel erg dubbel, want het verdriet is daarmee niet weg. Eergisteren nog jankend aan de lijn met mijn moeder die vertelde dat ze niet wist wat ze aan moet met de wieg en de doopjurk die bij hen op zolder ligt. Mijn ouders gaan verhuizen namelijk en mijn broertjes zullen deze spullen niet gaan gebruiken als ze kinderen krijgen, want mijn schoonzusjes zullen vast kiezen voor spullen uit hun eigen familie. En dan komt het opeens weer hard binnen: die spullen liggen er voor mij, maar zullen ongebruikt blijven!!!! Het is misschien wel het enige zichtbare bewijs van de leegte en het verdriet dat ik bij me draag maar wat altijd zo onzichtbaar is en blijft. Ik kan niet uitleggen hoe klote ik me dan voel en hoe pijnlijk ik het vind voor mijn moeder en voor mezelf...

meiden, ik besef dat ik aan de andere kant van de lijn sta en jullie in een heel andere fase zitten. Maar toch moet ik het even kwijt want ik kan (of wil) het niet altijd met anderen delen....

nou, sterkte met alles!

13. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mirthe is afgelopen weekend voor het eerst ziek geweest, ze had koorts en was 2 dagen heel erg stilletjes. Het gaat nu gelukkig weer beter maar ze hoest nog wel flink.

Verder groeit ze goed en is ze al van alles aan het uitproberen, denk aan kruipen en zitten. Dat lukt allemaal natuurlijk nog niet en daar baalt ze dan weer flink van.

Ze lacht niet zomaar naar iedereen en op de een of andere manier wil ze naar de ene opa en oma maar niet lachen.. best sneu voor hen :(

Ti's wel herfst ineens hè? Ik was gisteren ff een boodschappie doen en kwam zeiknat thuis!

Groetjes,
    Maria

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Jessie: Mooie echo! Het gaat inderdaad snel zeg, vind het wel jammer dat we elkaar hier niet meer zo volgen, dan lijkt het nog sneller te gaan.

Djuuzie: Jeetje meid dat is schrikken. Hopelijk kan je nu thuis blijven tot aan de bevalling. Gelukkig zit je wel al mooi aan de 35 weken, maar de baby moet nog wel even blijven zitten hoor! Hoe zou je het vinden als je een geplande keizersnee krijgt? Je verandert er niks aan, maar ben benieuwd naar je gevoel.
    En hebben jullie een naam? Dat ben ik vergeten.
    Nog even gespiekt of je wat buikfoto's hebt, maar zie niks ;).

Nana: moeilijk hoor, denk dat je emoties alle kanten op gaan, de ene keer voelt het zo en de andere keer weer heel anders.
    Ik hoop dat jullie snel een beslissing kunnen nemen. En ik ben blij dat je het met ons wil delen.

Gwen: hoe gaat het met jullie?

Maria: schrikken is dat dan he als ze ziek is. Hoe oud is ze nu precies? Toch wel vroeg dat ze al wil kruipen en zitten.

Fietsen met Lisa is heel leuk! Dat gezicht van haar, echt genieten! 't Is zo'n schat :).
    Ze heeft de waterpokken gehad, best vroeg, maar heerst op kdv. Ze had koorts en later natuurlijk flinke jeuk, zo zielig!
    Ik zal een recente foto in mijn album zetten voor wie het leuk vindt.

15. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Nienttje, heb vandaag wat foto's in mijn album gezet van de fotoshoot van afgelopen donderdag. Dus voor de gene die willen, ze zijn te bekijken als je mijn vriendje bent......
    Een naam hebben we al, waren we opzich al wel vrij snel uit. Enja, ik weet nog steeds niet of ik nu wel of niet gewoon bevallen kan. Gisteren weer voor controle geweest en t gaat weer multidisciplinair besproken worden. Hoop snel meer te weten. Vind een geplande keizersnede niet erg. Maar wil nu toch wel weten waar ik aan toe ben.

Zo'n ziek kleintje is niet leuk!

Nana, ik vind je zo dapper! Wat jij allemaal doormaakt nu, pfffff petje af hoor. Heel veel sterkte en succes de komende tijd. Fijn dat je ons op de hoogte houd.

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Djuuzie, kan me voorstellen dat je vooral duidelijkheid wil. Ik hoop dat je in elk geval tot de bevalling geen last meer krijgt van onverwachte bloedingen! Maar gelukkig nog wel mooie buikfoto's laten maken :)

@Nana, ik ben blij dat je hier wel je verhaal komt vertellen. En dat mag altijd! Lijkt me hartverscheurend al die emoties, verdriet (ook van anderen zoals je moeder) en twijfel. Heel veel sterkte!

@Maria, het blijft naar als je kindje ziek is, maar ja, je kan het nou eenmaal niet overnemen. Inderdaad flink herfst ineens, hier baalt vooral mijn man van de regen want het land is nu echt veel te nat om te bewerken. Zelf vind ik het wel wat hebben, vorig weekend nog een heerlijke boswandeling met z'n drieën gemaakt.

@Nientjje, je kan inderdaad wel zien dat ze het fietsen leuk vindt. En dat waterpokken dat is ook zo sneu.. hopelijk wel meteen goed en niet dat ze het straks nog een keer krijgt!

Hier gaat het goed. Onrustig weekje achter de rug met een erg naar ongeluk voor een kennis van ons, maar gelukkig lijkt hij er geen blijvende schade aan over te houden. Verder druk bezig geweest met kamertje voor Tim. Verf gekocht, gordijnen uitgezocht. En gekeken naar een geboortekaartje. Als het echt weer een jongen is zoals jullie denken dan weet ik het wel.. maar ja, het kan ook zomaar een meisje zijn :)

17. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is nu bijna 7 maanden, kruipen lukt nog altijd niet maar ze zit wel al best wel stevig dus we gaan van het weekend een kinderstoel kopen, kan ze met het eten bij ons aan tafel zitten

We zijn vorige week op vakantie geweest, de eerste nacht moest ze erg aan het bedje wennen, ze heeft wel 1,5 uur gehuild. Gelukkig ging het de nacht erna wel goed :)

We hebben ook lekker gezwommen, ze is totaal niet bang, spettert met armen en benen tegelijk hahaa

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Nog geen nieuws, Djuuzie? :)

19. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Jawel!

Afgelopen dinsdag om 23.25 is onze zoon JURRE geboren. Wat zijn wij trots op ons mooie mannetje. Ik zal een lang verhaal kort maken........

Afgelopen vrijdag op zaterdag nacht ben ik met helse pijn opgenomen in het ziekenhuis. Ik had ineens vanuit het niets hele erge buikpijn. Maar deze pijn ging niet weg. Dus weeën konden het volgens mij niet zijn. Het ziekenhuis gebeld en konden meteen komen. Na een lange pijnlijke nacht de diagnose nierstuwing vastgesteld. Mijn nier zat zo in de verdrukking dat het niet te houden pijn veroorzaakte. Na twee morfine spuiten nog steeds ondraaglijke pijn, maar omdat nu wel de diagnose gesteld is kon ik wel de juiste pijnstillers krijgen. Ik moest dus in het ziekenhuis blijven. Besloten is toen om in te gaan leiden. Mijn baarmoeder was nog niet rijp dus moest deze eerst rijpen door het gebruik van pilletjes. Dinsdag was mijn baarmoeder voldoende rijp en zijn om 12.45 mijn vliezen gebroken. Weer erge pijn omdat mijn pijnstillers voor mijn nieren gestopt was, dit zou de ruggenprik overnemen. Maar niet dus........
    Al met al is in twee pers weeën om 23.25 uur onze zoon JURRE geboren.
    Jurre wilde niet huilen (ademde wel) en is meegenomendoor de arts. Snel bleek al dat alles goed was. Zelf kreeg ik een flinke nabloeding, 2, 5 Liter bloed verloren mijn baarmoeder wilde niet krimpen en er was een stukje placenta in de baarmoeder achtergebleven. Dus hup naar de ok. Ben daar ook gehecht. Nu zelf erg slap nog.

Maar, we zijn thuis. Het is heerlijk!

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wauw je bent bevallen! Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd met jullie zoontje Jurre!
    Wel veel pijn gehad, dat is wel rot. En ook nog naar de ok. Maar geen ks meer, daar ben je vast blij mee.

Lieverd, genieten samen. Neem je rust en binnenkort misschien een foto in je album? :)

Deel Deze Pagina