wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Jessie80, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijma

nijma Bekend lid

Aug 16, 2010
    573
    0
    0
    limburg
    nou dames,

vanmiddag bij de fertiliteitspoli geweest, de intake werd door de fertiliteitsverpleegkundige gedaan, duurde een uurtje ongeveer
    Ook bij mij vond ze het niet vreemd dat ik er was, de cysten en leeftijd vond ze het wel tijd worden. Bij mij werd er wel naar gevraagd wat ik zelf het gedaan had van tempen of ovu testen.

eerst anamnese van beide, medische voorgeschiedenis, medicatiegebruik, alcohol/drugs ect. echt vanalles. ook of hij de bof heeft gehad enzo. nationaliteit ouders. familie anamnese

daarna uitleg over hoe en wat, wat de bedoeling is en hoe het gaat verlopen. kort gezegd eerst lab onderzoek tijdens eerste 3 cyclus dagen 1 keer, dan echo eitje kijken rond de 10-13 dag, samenlevings onderzoek nog eens lab voor progesteron en dan zaad onderzoek twee keer ( 1 dag onthouding en 7 dagen onthouding. verder moet ik een beetje afvallen ( hmm wel erg streng, ben 172 bij 72 k dus bmi goed maar toch onder de 70 blijven)kreeg overigs niet de opdracht te tempen of zo. wel regelmatig vrijen, maar ja dat doen we allemaal al, maar dus staat genoeg op de planning........maaarrrr ik ga eerst jullie een weekje verlaten en van me vakantie genieten:D
    btw nog steeds geen ongi, lekker vaag hoop niet dat het dadelijk in het vliegtuig zo gaat zijn.

jessie ik heb hetzelfde, veel info maar toch heel blij. zeg maar een vruchtbaar bezoekje hihi, of zoals nana zegt "goed bevallen" :)

hoe is het me de rest met klussen, wachten enz. enz.???

dikke kus en zal aan jullie denken als ik in het zonnetje zit8)

2. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Nou, ik ben voor t eerst in mijn leven overtijd! Afgelopen dinsdag negatief getest. Ben ik morgen nog niet ongi ga ik nog een testje doen! Wel al 3 dagen het gevoel ongi te worden....buikkramp enzo.....Nou we zullen zien!

Sorry voor t ego berichtje, als ik meer tijd heb reageer ik weer snel!

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Oh Djuuzie, ik duim!! Dat je negatief getest hebt wil niets zeggen hoor.. er zijn genoeg dames die voor NOD negatief testen en toch zwanger blijken. Ik duim met alles wat ik heb!!

4. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Vanmorgen ongi wakker geworden........
    Ben t weekend druk, kom maandag weer spieken!

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ah, balen Djuuzie! Knuffel!!
    De moed bij elkaar rapen voor de volgende ronde dus..

6. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou Djuuzie, hier hetzelfde verhaal: afgelopen zaterdag ongi geworden (zoals ik al had verwacht)...Diezelfde dag een kraambezoekje gepland....zucht, hoe kunnen ''ze'' het bedenken op 1 dag!!! Ik heb er dus wel wat traantjes om gelaten en had het even helemaal gehad:(. Gevoel dat het niet gaat lukken op natuurlijke wijze word wel steeds sterker...:(

ronde 10 is dus ingegaan!! Ik ga morgen huisarts bellen voor afspraak om gewoon wat advies van hem te krijgen. Ik zie wel wat hij gaat zeggen. Als hij toch nog zegt: ''wachten'' dan is het ook goed. Ik wil gewoon even mijn verhaal doen.....:)

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Jessie en Nijma: wat fijn dat jullie gesprek bij de gyn goed verlopen is. Hopelijk is een 2e bezoek niet nodig.

@ Djuuzie: wat vreselijk balen voor je dat je toch ongesteld geworden bent. Weer met goede moed de volgende ronde in of baal je er nog van?

@ Nana: en jij ook ongesteld, bah! Wij moeten dat hier eens gaan uitroeien hoor.

Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt, wanneer ga je?

Hier niet veel bijzonders. Vorige week mijn ei gehad, maar zat nog zo in een dip dat we niet zoveel geklust hebben. Waarom zou het in ronde 8 wel gebeuren en in eerder rondes niet? Ik snap het allemaal niet meer.
    Nu weer 2 weken op de wachtbank.

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    *peptalk modus aan*

Kom op, meiden ook na 8 maanden kan het nog steeds! Als je de statistieken bekijkt, dan heb je per maand ongeveer 15% kans om zwanger te raken als je op het goede moment klust. Dus vandaar dat na een half jaar ruim 60% van de vrouwen zwanger is. Na een jaar is dat: 85% procent. Dat lijkt misschien een klein kansje in het 2e half jaar (van 60 naar 85%), máár meer dan de helft van de vrouwen (62%) die na een half jaar nog niet zwanger is wordt dus zwanger in de tweede helft van het jaar! Dus het kan zeker nog!!

*peptalk modus uit*

Maar ik snap het heel goed.. de hele wereld lijkt van een keertje klussen zwanger te worden, waarom wij dan niet?

Dikke knuffel voor jullie allemaal! Maar het kan nog hè, allemaal roze het jaar uit?! Daar gaan we voor!!

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Bedankt voor de peptalk, Jessie! :)

Ik weet dat het na een half jaar zeker nog kan, maar soms is de moed verliezen makkelijker dan de moed verzamelen om door te gaan ;).

10. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hihi, peptalk van Jessie is leuk!!!!!

nou, ik heb het gewone leventje weer opgepakt hoor...bij mij drogen de traantjes gelukkig wel weer snel op.......maar herkenbaar hoor: waarom zou het in ronde 10 wel lukken???? Ik zat net op weer op topic ''ik ben zwanger'' (ja, idioot van mij, he?!?!) en ik zie daar een verhaal van iemand die na 2 jaar spontaan zwanger raakte.....DUS: DAT GEEFT WEER HOOP!! Ik klik alleen dit soort verhalen aan, hoor (niet: ''ik ben na 1 ronde zwanger'').....

zojuist de huisarts gebeld voor afspraak op 10-12. Ik zie het wel. Als hij mij niet doorstuurt, ga ik zeker niet op mijn strepen staan....het klopt wat Jessie zegt: het kan nog helemaal goed komen in tweede jaar....Maar ik denk dat het mij toch een beetje helpt (hoe weet ik niet??!) om mijn verhaal te doen.

ladies, we gaan er voor!!

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Dit kon er ook nog wel bij: ben vanaf februari mijn baan kwijt.

Zit er nu volledig doorheen.

12. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Zo dames, t is al weer dinsdag! Heb vandaag genoten van mijn vrije dag! Ben eerst maar eens begonnen met uitslapen (tot 11.15 uur) En ben nog steeds moe, maarja morgen kan ik nog een dagje relaxen......

Nana, same story als mij dus. Balen he dat ongi worden steeds.......En dan ook nog op kraambezoek, is allemaal zwaar hoor. Samen in ronde 10 dus! Maar ik ben "pas" 7 maanden bezig.......En 10-12 naar de dokter, dat zal ook een opluchting zijn denk ik.

Leentje, positief blijven meid! Ik snap dat t niet leuk is allemaal zo maar er komen nog meer kansen aan!

Jessie, thanx voor de pep-talk! En je hebt helemaal gelijk, dat weten we allemaal! Zelf heb ik nig niet echt een dipje wat zwanger worden betreft. Ik heb 13 jaar de pil geslikt en verwacht ook niet dat ik dan 1-2-3 zwanger zou zijn. Maar t zou wel leuk zijn als het niet meer zo lang op zich laat wachten.

Maar we gaan er zeker voor om met z'n allen roze het jaar uit te gaan!

Tijd voor een group hugg dames! *hugg*hugg*hugg*hugg*hugg*hugg*hugg*hugg*hugg*hugg*hugg*hugg*

13. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje Leentje! Wat is dat K**!!!!!!!!!!! Hoe dat zo meid?

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Het is zeker kl..e!
    Kreeg het vanmiddag te horen. Het gaat financieel niet zo goed in het bedrijf en ik ben de duurste, dus ik vlieg er uit. Wat een rede he? Of je nou goed of niet goed functioneert dat maakt niet uit, zolang je maar niet de duurste bent.

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    WAT?!?!? Ah, nee.. wat enorm klote Leentje!
    En wat een shit-reden.. gaat het in jouw branche overal slecht, of denk je wel snel een nieuwe baan te kunnen vinden? Dikke knuffel meid!

16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Ik werk nu in de kinderopvang, daar gaat het niet zo goed nu het duurder wordt. Maar ik kan best veel met mijn opleiding, dus hoop toch snel een nieuwe baan te vinden. Ik heb nog 2 maanden voordat ik eruit moet.

Ik heb me nu voor de rest van de week ziek gemeld zodat ik even kan bijkomen. Morgen de vakbond maar eens bellen om te kijken hoe ik nu verder moet.

17. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Heb je een vast contract leentje? Dan moet het bedrijf namelijk een ontslag vergunning aanvragen bij het UWV.

Ik lees dat je meer kan met je opleiding, heb je spw of iets dereglijks?

Je hebt gelijk hoor, je ziek melden en eerst eens bijkomen. Daar zullen ze vast begrip voor hebben denk ik.

Dikke knuffel meid!

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Ik heb idd spw gedaan. En in de tijd dat je er nog alle kanten mee op kon. Ik kan dus in de gehandicaptenzorg, ouderenzorg, speciaal onderwijs, basisonderwijs en kinderopvang aan de slag. Het nadeel is dat het meestal begint met een 0-uren contract en daar zit ik nu niet op te wachten.
    Ik heb geen vast contract, zou dat in feb krijgen, dus waarschijnlijk vandaar dat ik er uit lig.

Heb vannacht slecht geslapen, maar ben blij dat ik nu thuis ben. Kan ik meteen vacatures bekijken en vanalles gaan uitzoeken.

19. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Mag ik vragen waar je woont? Ik zelf werk namelijk ook in de (psychiatrische) zorg. En hoor en zie nogal eens vacatures voorbij komen. Kan ik mijn ogen voor je open houden.....

Mij is een aantal jaar geleden het zelfde overkomen......

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Ik woon in Zeeland, verder van jou vandaan kan bijna niet zie ik ;). Maar lief dat je voor me wil kijken.

Heb jij lang thuis gezeten of had je snel een andere baan?

Share This Page