Spannend Nana! Laat je het ons weten, ben benieuwd wat de huisarts adviseert. Jammer dat je zaterdag voor het laatst geklust hebt en dan woensdag je eisprong. Het ligt wel ver uit elkaar. Vandaag nog geklust? Blijkbaar kan je ei tot 12 uur na je eisprong bevrucht worden. Succes morgen en houd ons op de hoogte!
Nana, spannend meis. Ben benieuwd wat de huisarts zeggen gaat. Ben bang dat je nu voor je ei niet genoeg of kort erop geklust hebt. Maar misschien vanavond? Borreltje in zijn cola, knapt manlief vast van op............. Is je folikel gegroeid Jessie?
lady's nana hoe was het bij de HA gegaan?? jessie al een ei op komst? djuuzie nog 6 dagen ongeveer tot NOD? we lopen gelijk hihi bijzonderre klachtjes? leentje op weg naar een ei toch? hoe is het er mee meid? hier een beetje baaldagje, eergisteren progresteron geprikt, uitslag is bekend maar de moet tot dinsdag wachten en dan belt de gyn mij op om uitslag uit te leggen......hmm krijg daar een raar gevoel bij. als het oke is dan kan ze dat toch gewoon zeggen niet dan? maar mss doen ze dat altijd zo, geen idee. voor de rest ben ik er 99% zeker van dat ik gewoon ongi wordt niets wat ergens op wijst ondanks het mooie ei en het voor ons doen veel klussen ( 6 keer totaal in vruchtbare week!!) dussss was ook zinloos ppf had net zo goed iedere dag lekker optijd kunnen gaan slapen toen och ja... maar goed duimen voor de restr kus nijma
Hey Nijma! Ja nog 6 dagen.....Maar denk dat ik van t weekend er een testje tegenaan gooi. Heb een goed gevoel deze maand. Weet zeker dat we tijdens mijn ei hebben geklust. En een weekje later krampjes in mijn buik. Allemaal aan de linker kant. Ik hoop op een innesteling dus...... Verder voe ik me redelijk. Blijf wat krampjes hebben maar wel lichter dan bij een ongi. Heb nog geen last van mijn borsten, dit heb ik vaak een week voor NOD al. Verder met name in de ochtend veel honger en een beetje weeeig. Maarja we zien wel......Ohja ik kan ook de laatse dagen niet goed in slaap komen. En er komen echt twee mega puisten opzeten..................Klink best goed allemaal toch? Maar jij denkt dus dat t niet raak is deze maand? Mooi ei en veel klussen? Kan best raak dus natuurlijk! Hoop houden!
@Nijma: vervelend dat je moet wachten op de uitslag. Snap dat je er een raar gevoel bij krijgt, maar probeer er niet teveel achter te zoeken. Jammer dat je het gevoel hebt dat je ongesteld gaat worden en weer voor niks geklust hebt. Maar nog even afwachten, want je weet maar nooit! @Djuuzie:dus jij zou wel eens de eerste zwangere van ons topic kunnen worden! Spannend!! Wanneer ga je testen? We willen het wel meteen weten he! Hier is het idd wachten op mijn ei. Waarschijnlijk volgende week donderdag, dus vanaf volgende week weer druk aan de klus. Ik ga trouwens volgende week voor het eerst naar Yoga, iemand ervaring mee?
@Nijma, mmh, ik kan me voorstellen dat zo'n assistente de uitslag niet mag doorgeven dat dat beleid is.. maar ja, wel vervelend dat je dan nog zooooooooo lang moet wachten! @Djuuzie, spannend! Ik duim voor je meid! @all, helaas was er nog geen eitje-op-komst te zien.. zucht.. maar goed, volgens de gyn kon het nog wel goedkomen deze ronde, dus volgende week weer een echo. Dan niet gevolgd door een samenlevingstest, want vrijdag natuurlijk mijn promotie en daarna lekker naar NY, dus even weg van alles!! Bloed uitslagen waren trouwens goed, prolactine licht verhoogd, maar dat kan ook stress gerelateerd zijn, dus niets om me zorgen over te maken. Al met al.. niet heel duidelijk.. de gyn noemde het PCO-achtig..
Jammer Jessie, dat er nog geen ei op komst is! Had er goede hoop op. Maar wie weet volgende week. Wel vervelend dat je dan weer een week moet wachten. Maar je gaat naar NY! Wat geweldig. Wij zijn dit jaar geweest en zou zo terug gaan. Geniet ervan. Oja mijn prolactine is dit jaar ook te hoog geweest, maar na een 2e bloedonderzoek was het weer goed. Waarschijnlijk stress idd.
hey meiden, kon jullie eerst niet vinden (zat al op pagina 5) maar jullie hebben lekker doorgekletst dus stonden op pagina 1 vanochtend bij huisarts geweest en die adviseerde, na aantal vragen te stellen, spermaonderzoek. Dus manlief moet aan de bak! ...het klinkt gemeen maar ik ben blij dat hij nou ook 's wat moet ''doen'', want ik ben al die maanden er veel intensiever mee bezig geweest dan hij. Dat neem ik hem niet kwalijk hoor (logisch dat je als vrouw meer met je lijf bezig bent) maar nu is het zijn ''beurt''....We hebben al flink gelachen om enkele scenario's: potje met zaad dat over straat rolt, er naast ''mikken''....nou ja, enz enz..... @nijma: nou, bah, dat wachten....dat heb je nu al genoeg gedaan!!!!!! Maar goed, er zit niets anders op dan wachten tot uitslag....laat het weten!! @Jessie: jeetje, jullie zijn al behoorlijk op weg met de onderzoeken; vind je het fijn of juist niet?? En hoezo PCO-achtig???? En a.s. vrijdag promotie???? Wauw, wat goed zeg!! Spannend zeker?? En daarna NY.....toe maar! Ik wens je hele leuke dagen toe!! @Leentje: nee, geen ervaring met yoga.....ik ben wel vanuit mijn werk als psy. wat op de hoogte van mindfulness; dat heeft overlap met yoga. Wat wil je weten?? @Djuuzie: spannend, die signalen in je lijf.....dubbel hoor, want ik zou soms die signalen wel willen hebben (bij mij blijft het altijd akelig stil) maar het maakt het ook weer extra moeilijk als het ondanks signalen toch niet raak is....De cola-tip voor manlief had ik al bedacht, maar hij was echt beroerd. Ik vond het te zielig om hem aan het klussen te zetten ....ik zei al plagend tegen hem:'''mooie timing''.....gek genoeg ben ik er niet al te gefrustreerd onder, ik voel nu even geen ''klus-druk'' en dat is ook wel lekker
Wat fijn dat je huisarts gelijk actie wil ondernemen. Had je dat verwacht? Hij neemt jullie in ieder geval serieus. Maar wel een spannende tijd dus. Wat de yoga betreft: ik heb geen idee waar ik aan ga beginnen, misschien is het helemaal niks voor mij. Maar omdat ik aan de buitenkant de rust zelve ben en aan de binnenkant een stuiterbal , ben ik opzoek naar innerlijke rust. Dinsdag een proefles, ben benieuwd.
Jessie, pco achtig dus.........Nog niet echt heel duidelijk dus. Maar srtaks promotie maken en dan lekker naar NY! Gaat manlief ook mee? Waar is prolactine goed voor? Leentje, ik heb ook wel eens gedacht om yoga te gaan doen. Om derust in mijn zelf te vinden. Maar het is er nooit van gekomen. Ben benieuwd wat je er van vind en of het is wat je verwacht. Nana, het begin is er! Nu mag manlief aan de bak. Wanneer gaat het onderoek plaatsvinden?
@Nana, fijn dat je HA jullie serieus nam en dat er meteen een onderzoekje komt. Hopelijk met mooie resultaten! @Yoga, ik heb vanavond een les power yoga.. geen flauw benul wat dat inhoudt.. @PCO-achtig.. tja, het echoscopisch beeld had wel wat weg van PCO (niet overduidelijk, maar ook niet zoals het er normaal uitziet), maar de hormonen waren goed (en die wijken bij PCO ook vaak af). @Prolactine, behalve dat het een rol speelt bij het geven van borstvoeding, kan teveel prolactine een negatief effect hebben op de productie van LH en FSH, en die hormonen zijn nodig om een goede eisprong te hebben. Zie ook deze site. @NY, natuurlijk gaat manlief mee.. lekker met z'n 2-en een paar daagjes weg.. heerlijk!
Jessie, thanx voor de uitleg! Veel plzier met manlief in NY! Misschien gaat daar je eitje wel springen.........
Haha, dat zou echt te gek zijn!! Hier dus een les actieve yoga gehad, kwam eigenlijk neer op power yoga. Op zich prima, maar ik vind Pilates (wat ik alweer een tijdje doe) denk ik fijner, daarbij heb ik meer het idee dat ik gecontroleerd aan het werk ben..
De power yoga heb ik ook een keer gedaan. En vond het helemaal niets. Niks relaxen maar jezelf snel in allerlei onmogelijk posities zien te wurmen. Morgen ga ik een testje wagen! Maar word er wel altijd zo onzeker van. Aan de ene kant heb ik een goed gevoel maar aan de andere kan denk ik van waarom zal het nu wel gelukt zijn. Hmmmmmm heerlijk die dubbele gevoelens.
Dat is wel een goede omschrijving.. vooral dat snel in posities maakte dat het niet echt mijn ding was.. en dan ging het gisteravond allemaal heel sloom omdat we natuurlijk een proefles groep waren met allemaal mensen zonder ervaring! Ik duim voor je Djuuzie, hopelijk het eerste roze nieuws van dit topic!!
Hmmm nou dat yoga gedoe klinkt niet erg positief haha. Ik ben benieuwd dinsdag. Ik ga vooral voor het mediteren, die oefeningen doen lijkt me sowieso niet iets voor mij. Morgen een spannende ochtend, Djuuzie!
Helaas een negatieve test vanmorgen. Maar heb de moed nog niet opgegeven. T is ook wel erg vroeg nog. Niet te veel aan denken en maar weer afwachten!