Ik hoop het.. misschien dat ik bij een speciaal-biertje toch overstag ga.. nee, dat zal afhangen van hoe ik me dan voel. Als ik dan niets meer voel (voel nu van alles) en het idee heb ongi te worden, dan wellicht wel. @opmerking, dat viel gelukkig wel mee, ik snapte op zich wel waar de opmerking vandaan kwam en op zich heb ik dan liever dat ze het zo zegt dan dat ze het denkt en me het hele weekend in de gaten gaat houden en met andere mensen er over praten! Ja, af en toe moet je gewoon even huilen.. meestal is dat dan bij manlief of bij mams. En het lucht inderdaad op om het uit te spreken. Wat ik hierboven ook al schrijf, je voelt af en toe dat mensen het er wel (onderling) over hebben en dan heb ik liever dat ik het met ze kan bespreken, hoe het nu echt zit.. Lijkt me goed, vooral dat laatste.. ik had dat ook met m'n zusje. Uit het sms-je en gesprek wat zij met andere zus had gevoerd begreep ik dat het voor haar ook niet makkelijk was. En dat maakte voldoende "goed" dat ze niet zo tactisch was!
Volgens mij dacht ze (net als veel mensen) dat we pas nu in gepromoveerd ben zouden "beginnen".. @mijn gevoel, tja, voor het eerst sinds een aantal rondes voel ik weer van alles. Vandaag ook super veel afscheiding, schijnt een goed teken te zijn?! Maar ja, van de andere kant heb ik ook wel zo iets, eisprong klopt met ovu-testen, dus al die maanden hebben we het "goed" gedaan en is het ook niet gelukt.. dus waarom nu wel? Maar ja, dat is dan de kansberekening zullen we maar denken!
Bah Nijma! Wat vreselijk frustrerend weer. Dikke digi knuffel. Heb ik gemist dat je man z'n potje toch nog weggebracht heeft?! Omdat je schrijft dat zaad in orde is. @ Nana:Ik merk idd dat mediteren goed is, maar veel mensen staan er negatief tegenover. Ik ben ook niet spiritueel, maar mijn schoonouders wel, dus ga er nu wel anders naar kijken. Al komt het mediteren volledig uit mezelf om mezelf eens wat rust te gunnen. Je man en jij hebben dus een hele strategie opgezet , maar wel slim, want anders ga je misschien impulsief reageren, zeker als je zelf net niet lekker in je vel zit. En wat fijn dat je man zo meedenkt. Zo een heb ik er ook, maar je leest wel eens anders. @ Jessie: vervelend he, dat wachten op die wachtbank. Dan gaat er zoveel door je heen. Maar misschien is het deze keer eens raak. Ik lees trouwens dat jullie er best wel eens over praten met vrienden, familie en collega's enzo. Ik ben helemaal niet zo'n prater en er zijn maar 2 vriendinnen die weten dat we bezig zijn en dat het niet wil vlotten. 1 vriendin reageerde vorige keer nogal stom dus ben naar haar toe ook niet meer zo open en de andere is super lief, maar een paar maanden terug in 1 keer zwanger geraakt (per ongeluk). Mijn man en ik hebben het er dit weekend over gehad en besloten dat we pas meerdere mensen (ouders, zussen enzo) op de hoogte brengen als we zelf wat meer weten. Maar ik duim heel hard voor mezelf dat dat niet nodig zal zijn .
@ Jessie, heb je een leuk weekend gehad? Fijn dat je met een vriendin over jullie wens hebt kunnen praten. Zij zit dan wel niet in de zelfde situatie maar zal vast wel begrip er voor hebben. Wel slim trouwens om nu al door te geven dat je geen bier meer drinkt! Heb je dan ook geen vragen meer daarover. Je kan natuurlijk een testje doen voor je weg gaat. Weet je waar je aan toe bent. Weet niet hoeveel dpo je dan bent? @Leentje, hoe lang zit je nu thuis? Ik hoop dat je snel wat gevonden hebt. Dat scheelt weer een hoop stress. Kan me voorstellen dat je het thuis zitten zat word. Helemaal met dit koude weer. Als het nu voorjaar was geweest was alles wat vrolijker en blijer. Dan met het zonnetje is het niet zo heel erg om thuis te zitten. En wat een heerlijke opmerking weer. Mensen hebben soms niet in de gaten hoeveel pijn ze iemand met zon opmerking doen. Gooi het er maar uit hier! Met je mediteren en je Yoga kan je dan weer relaxed door het leven Zelf heb ik ook aan yoga gedacht om wat meer tot mezelf te komen. Maar is er eigenlijk nooit van gekomen. Wil misschien pilates gaan doen. Goed voor de innerlijke rust en houding. Welke film heb je gekeken in de bios? @Foliumzuur, ik neem het niet meer zo trouw in als een paar maanden geleden. Afgelopen ronde eigenlijk helemaal niet. Deze ging toch niets worden. @Nana en Jessie, zit ie lekker t wachtbankje? Hebben jullie goede hoop deze ronde? @Nijma, balen meis, weer ongi. Ik kan je de hand geven. Ook ik gisteren weer ongi geworden. Ook mooi volgens schema met een cyclus van 25 dagen Maar ik snap dat je flink de balen er in heb! Alles is goed en toch wil het niet lukken. Ga je verder nog actie ondernemen hierop? @Nana, wat een goede tactiek hebben jullie bedacht om het er nog eens met jullie vrienden over te hebben. Het is wel wat doordacht maar zo kan je wel problemen voorkomen. @Hier. Nou hier houd het ook niet over. Ben gisteren ongi geworden. Maar had het verwacht. Maar 1x geklust in de vruchtbare periode. Maar was ook bewust omdat ik nogal veel pijnstillers heb op het moment. Ik heb namelijk wel erg pech. Eerst mijn schouder die weer opspeelde. Erg veel pijn aan gehad. Nu dat weet wat beter ging heb ik waarschijnlijk een mars-breukje/scheurtje in mijn middenvoetsbeentje. Gewoon tijdens het lopen voelde ik een knak in mijn voet en erg veel pijn. Bij de huisarts e.d geweest. Nu rust Ben wel weer voor halve dagen aan het werk. Hoop deze ronde weer goed aan de klus te kunnen gaan en dat ik dan geen pijnstillers meer slik want dat is weer niet goed
Het zit niet echt mee met je gezondheid Djuuzie! En dan ook nog ongesteld geworden. Vind het echt balen voor je! En wat een pech dat je tijdens het lopen een breukje hebt gekregen. Hopelijk ben je er snel van af. Wel fijn dat je schouder iig beter gaat, kan je weer met ons meekletsen! Ik zit nu voor de 4e week thuis, maar word nu nog gewoon betaald door mijn werkgever, dus eigenlijk heb ik nog vakantie. Vanaf febr is dat voorbij. Ik ben druk bezig met vacatures bekijken en evt. solliciteren. In de tussentijd verzin ik vanalles om het druk te hebben, maar slaap wel lekker elke dag uit. @ Gwen: Hoe gaat het met jou? Druk met de voorbereidingen voor de trouwerij?
Tjee, als ik alle berichtjes weer lees denk ik: WIJ KUNNEN WEL EEN OPKIKKER GEBRUIKEN!!!!!!!! Leentje met haar werksituatie, Nijma en Djuuzie beiden weer ongi en Djuuzie met haar schouder, Jessie en Nana wachten,wachten....... en dan is het weer buiten ook nog zo deprimerend...pffff....Ik zou willen zeggen: achter de wolken schijnt de zon, maar dat vind ik zo'n dooddoener, he?! Ik heb nog steeds de idiote neiging om bij het topic ''ik ben zwanger'' te kijken en dan vooral te zoeken op verhalen van meiden die na een jaar pas zwanger raakten. Dat beurt weer op... nou, ik ga even nog wat werk doen (typwerk) dus hou het hier even bij....
Ik ben vrijdag pas 10dpo, dus dat is echt veel te vroeg voor een test (vind ik)! Als ik dan negatief test weet ik nog niets.. kan het evengoed een paar dagen later positief zijn. Dus ik doe het gewoon rustig aan met de drank 8)
@Djuuzie, balen van je ongi meid!! @Nana, wachten duurt lang lang lang.. gelukkig dit weekend weer leuke dingen in het vooruitzicht, dat scheelt een hoop! Heb je nu nog ovu-testen gebruikt? Want als je ei al eerder is geweest, is je NOD ook eerder toch? @Leentje, ik duim hard dat je snel weer een baan vindt!
Leentje, zijn er wel vacatures momenteel in jou vakgebied? Ik zou het er ook nog even van nemen hoor met het uitslapen.......heerlijk vind ik dat altijd...... Ja Nana, we kunnen allemaal hier wel een opkikker gebruiken geloof ik. Na het openen van dit toppic zijn we ongeveer 4 maanden verder en helaas nog niemand zwanger........ Jessie, 10 dpo is wel erg vroeg ja. Dan heb je ook helemaal geen zekerheid, dan kan het alle kanten nog op. Ik zou gewoon eens aankijken. En ach, 1 drankje kan geen kwaat. En ik geloof ook dat de eerste paar weken de embryo nog niets van jou binnenkrijgt via de navelstreng. Ik kijk eigenlijk nooit bij het ik ben zwanger toppic. Wel kijk ik altijd als ik ongi ben geworden wanneer ik ongeveer uitgerekend zou zijn als ik die ronde zwanger wordt. Ook heb ik een tik on babysites te kijken. Vind ik erg leuk en eigenlijk ook niet echt confronterend.
hey dames wat is er weer veel geschreven eens kijken wat ik zo nog weet: ja djuuzie wat een pech heb jij de laatste tijd met je gezondheid...zo'n breukje kan aardig pijn doen. shit van je ongi. ik hoop dat je snel geen pijn meer hebt en het zonder de pijnstillers kan redden en dan volgende week of zo goed aan de klus leentje lekker genieten van het uitslapen als je straks weer werk heb dan kan je er weer hard genoeg tegen aan, voor nu ff genieten, zeker tot febr. ik hoop wel dat daarna snel wat anders hebt want hoe heerlijk dat klinkt thuis zijn op een gegeven moment komt dat je ook wel de keel uit. ik heb een tijdje mindfullnes gedaan maar ik ben er geen goede voor, ben te snel afgeleid en te onrustig, maar goed dat je daar je rust in vindt jessie spannend deze maand, heb je maandag je nod? ik hoop zo dat de dingentjes die je voelt heel heel positief zijn en wat betreft de biertjes, doen waar je je goed bij voelt. nana hoe zit jij op het wachtbankje? vertel. haha vandaag nog wat opbeurens gelezen op het forum gwen hoe gaat die bij jou? hier: nou weer over de "depri"bui heen. met frisse moed de volgende ronde in. over het zaad, ja hij heeft één keer ingeleverd ( 1 dag onthouding) die was in orde maarrrr hij moet ook nog met 1 week onthouding inleveren en die stelt hij steeds uit. maar goed daarvan uitgaande is het zaad in orde. bij de laatste samenlevingstest was het zaad ook goed, denkt dus dat hij dat wel genoeg vindt. ik zou tot maart gewoon door proberen dus op eigen houtje zeg maar. het enigste onderzoek wat ik nog niet gehad heb is de laproscopie, die ivm doorgemaakte chlamidia. een mogelijkheid die ik wel steeds serieuzer ga bekijken eigenlijk. oj ja foliumzuur de ene dag wel en de andere niet, soms "vergeet"ik het in de trant van ff geen zin in wat mij opviel bij ons in het ziekenhuis is de fertiliteitspoli bij de poli gynaecologie met een gezamelijke wachtkamer. dus daar zit van alles ook zwangeren en zo. eigenlijk is dat best vreemd, want er zijn dus ook mensen die al jaren bezig zijn en dan ook in de wachtruimte zitten. ik kan me voorstellen dat dat dan niet zo prettig is. bij de intake bieden ze je bij ons ook een psych aan, maar dan zit je wel tussen de zwangeren te wachten. vindt dat een beetje dubbel. woensdag weer kijken naar een huisje, de eerste twee waren niet in de smaak gevallen. vindt ik trouwens wel een hele leuke afleiding.
Veel vacatures zijn er niet, maar gelukkig kan ik best wel wat kanten op. Ik heb nu sowieso 1 soll lopen. @ Nijma:waarom moet je man 2 keer zaad inleveren? Vind ik een beetje vreemd. Snap dat hij er geen zin in heeft. Maar ja, was het voor ons ook maar zo simpel, 1 keer iets inleveren en het is ok. Toen ik bij de gyn was zat idd iedereen door elkaar. Kan eigenlijk ook niet anders, zou je 2 wachtkamers moeten maken. Succes met het huisje! @ hier: niet veel bijzonders. Ik zit te wachten op mijn ei, zal komend weekend wel komen. Baal er van dat mijn cyclus opeens langer was heb al maanden 28 dagen en eisprong op donderdag en nu opeens 31 dagen. Kan ik weer opzoek naar mijn ei. Hebben jullie ook wel eens dat jullie er geen zin meer in hebben? En het liefst op willen geven, maar dat absoluut niet kunnen? Vind het psychisch soms allemaal te vermoeiend.
@wachtkamers, in het geertgen komen alleen dames die niet zwanger zijn en dames die voor de eerste echo bij 7 weken komen, daarna ga je door naar de vk of eventueel een gyn in een gewoon ziekenhuis. Maar volgens mij is er in het ziekenhuis bij mij in de buurt wel een fertiliteitspoli, dus daar zitten in principe de mensen ook niet door elkaar.. lijkt me ook wel een stuk prettiger! @Leentje, het valt psychisch inderdaad niet altijd mee. Er werken bij het geertgen (geen promo-praatje maar meer om het belang aan te duiden) ook psychologen en bij sommige behandelingen moet je daar verplicht een gesprek mee voeren, maar stel dat ik zou denken, ik trek het niet meer, kan ik ook een gesprek bij een psycholoog in het geertgen aanvragen. @Nijma, raar hoor, bij ons stond er juist bij dat je ook niet te lang onthouden mocht hebben. Maximaal 5 dagen.. want dan kan je het juist vergelijken met de standaard!
leentje ja dat gevoel heerst hier ook wel eens, ik zit af en toe op de bank en dan vraag ik mij af waarom en hoe graag ik het ook al weer wou, kindjes, want soms verlies ik dat fijne gevoel wel eens en lijkt het alsof ik het alleen maar graag wil omdat het niet lukt. ook qua vrijen is het hier iig niet er op vooruit gegaan. ik herken je gevoel van het op willen geven wel, soms denk ik laat ook allemaal maar zitten. maar ja die wens is sterker he. die frustraties waar we mee te maken krijgen zijn een aanslag op je energie en humeur. @zaad, goh wat een verschil zeg van waar je gaat. hier is het zo dat de eerste keer met 24 uur onthouding moet. dus dag van te voren zaadlozing en dan de dag erna inleveren. en dan een week later nogmaals na 7 dagen onthouding. dan gaan ze dat vergelijken om te zijn hoe de kwaliteit zich houdt.en voor een volledig beeld. maar goed dat tweede potje is er dus nog niet van gekomen. die week onthouding trouwens wel hihi heb vandaag voor het eerst een brazilian wax gehad.....was wel raar in het begin, pijn viel mee. ben benieuwd hoe lang het zich houdt
Dat vind ik helemaal niet verkeerd. Denk dat ik daar zelf wel gebruik van zou maken om toch eens goed mijn verhaal kwijt te kunnen. Hoe is het op de wankbank?
Dit is precies wat ik bedoel, helemaal! Soms vraag ik me af waarom ik zo graag kindjes wil, maar dan zie ik een baby en dan weet ik het weer. En vrijen...pff dat komt er hier nog amper van.
Op de wachtbank bedoel je.. .. Wel goed hoor.. temp was ietsje omhoog vanochtend.. goed teken.. afscheiding is weer minder.. minder goed teken.. ach, ik weet het niet!? Ik heb wel bedacht dat als er een volgende ronde komt, ik ook na mijn ei bloed wil laten prikken, of die waardes (progesteron enzo) ook wel allemaal in orde zijn. Maar goed, dat is van latere zorg, eerst komende week maar eens ongi-vrij doorkomen!
klinkt goed temp omhoog, ben niet zo'n expert op tempgebied maar geloof dat dat toch een goed teken is niet? ik hoop zo dat je niet ongi wordt ben hard aan het duimen voor je hoe is het met de andere dames???
ja idd dat vrijen is hier ook echt alleen in de vruchtbare week. en dan niet spontaan. enigste leuke vrijpartijen zijn tijdens de ongi want dan is er geen druk enz toch vreemd voorheen deden we het dan nooit, laatste maanden toch wel vaker. bij mij op het werk weten mijn collega's het onder andere omdat ik bij de dokter werk en ik me daar ook ingeschreven heb zodat ik op het werk kan prikken en labuitslagen dan ook daar binnen komen maar goed daardoor weten ze er wel iets van. voordeel is dat iedereen meeleeft nadeel is dat als ik dan ongi wordt ik soms niet goed weet hoe ik moet doen, normaal is natuurlijk als ik verdrietig ben, maar ik wil dat dan toch niet laten merken dus doe ik zo van och ja komt goed op naar de volgende ronde, maar mijn gevoel is dan iets anders. tja ik probeer er een beetje nuchter onder te blijven maar lukken doet dat het niet.ik wil bijvoorbeeld er heel veel over praten mijn vriend niet, hoe gaan jullie daar dan mee om?
Hmmm ja dat bedoelde ik idd, slaap teveel uit denk ik! Temp is idd een goed teken. Goed idee om bloed te laten prikken, snap alleen niet dat je dat nog niet moest doen. Maar hoop dat het niet nodig zal zijn! Heb jij voor je ongi bruinverlies of word je 'opeens' ongesteld?