Ik praat er veel over met mijn man, maar ook omdat niet zoveel mensen het weten. Ik kan er goed over praten met hem en hij begrijpt me ook. Alleen wil ik niet teveel miepen, want zo heeft hij er ook geen vertrouwen meer in. Ik ben nogal een pessimist, hij helemaal niet, dus wil hem ook niet in de put praten. En ik kan mijn ei hier goed kwijt, dat scheelt wel. Maar lijkt me lastig dat je vriend er niet veel over wil praten, terwijl jij daar wel behoefte aan hebt.
Nou meiden, nu heb ik iets stoms. Mijn eisprong zou pas zaterdag of zondag moeten zijn, maar heb nu echt eisprong pijn. Zou veel te vroeg zijn. Ik ga over een uur een testje doen en heb mijn man maar gebeld dat hij in zijn pauze naar huis moet komen . We hebben nog niet geklust deze week, dus dat moet maar even...
en leentje: geklust?!!??......handig dat je man even tussendoor kan thuis komen, zeg!! Ik merk dat mijn man en ik niet op 1 lijn zitten: hij houdt van vrijen 's ochtends en ik absoluut niet. Ik ben meer een avondmens. We klussen nu gewoon 's avonds omdat hij 's ochtends al heel vroeg eruit gaat..... nijma: praten met mijn man doe ik ook wel veel, maar niet elke dag, hoor. Hij is zowiezo wel een prater en, al zeg ik het zelf, sociaal-emotioneel ingesteld. Geen echte macho-man dus! Maar waarom wil je vriend er niet over praten? Angst?? jessie: jij nog aan het temperaturen?? En dus ook aan het hopen op ongi-vrije dagen!!! Hier nog steeds wat krampen die af en aan komen. Nauwelijks slijm meer en geen puistjes, misselijkheid of gevoelige borsten. Dus ik bereid me maar weer voor op volgende week ''ongi-weekend''. Nog even afwachten......En dan hoop ik ook dat we over 2 weken ein-de-lijk de uitslag van het zaadonderzoek hebben. Te bedenken dat we die uitslag op 24 december al hadden kunnen hebben!!! Pfff...als dit simpele zaadonderzoek al zo lang duurt en ''gedoe'' kost, hoe moet het dan verder zijn?!?!
We hebben nog geklust . 's Middags bleek toch niet nodig, want test was nog niet donker genoeg, dus 's avonds was vroeg genoeg. Voel wel steken en last van darmen, dus dat zegt normaal dat eisprong op komst is. Ik hou ook helemaal niet van 's ochtends klussen, hij hoeft mij er niet wakker voor te maken . Jouw symptomen klinken juist goed, toch? Of is dat voor jou normaal voor je nod? Geen puistjes en geen gevoelige borsten zou voor mij juist goed zijn. Wanneer gaat hij voor het zaadonderzoek? Volgende week?
@Leentje, fijn zo'n vroeg ei! En dat het klussen gelukt is @Nana, geen puistjes kan inderdaad juist een goed teken zijn, toch? En echt niet iedereen heeft al misselijkheid en gevoelige borsten voor de NOD hoor! Want volgens mij wordt dat veroorzaakt door de HCG en die moet wel tijd hebben om op te bouwen.. dus ik duim ook voor jou nog even door! Ga je wel je banner van nu aanhouden, dus pas over 8 dagen testen? Of al eerder denk je (omdat je ei ook eerder was)? @bloed prikken, tja, ik heb er toen ook niet aan gedacht (veel te blij dat er eindelijk een ei kwam en dat zaadjes goed waren). Maar als er een volgende ronde komt vraag ik dat wel! @hier, temp was vanochtend weer wat lager, dus euforische stemming van gister is weer weg.. al heb ik nu wel weer last van gevoelige borsten. Aargh, ik ben erg voor de paarse navel die aangeeft of je zwanger bent (ik weet niet wie het onlangs in welk topic zei.. maar beter goed gejat, dan slecht bedacht)! @tijdstip van klussen, manlief moet er altijd vroeg uit om de koeien te verzorgen, dus de enige ochtend-seks is als hij op zondag dan weer terug naar bed komt.. maar dat komt niet vaak voor
leentje goed geklust lees ik nana hier krijg ik altijd ruim een week voor ongi pijnlijke borsten dus bij mij is het ook juist een goed teken zou dat uitblijven. ik hoop dat die krampjes je iets goeds brengen....ik duim stug door jessie.. kan je temp wel weer omhoog gaan of heeft dat dan toch geen zin ? ( ja ben echt een leek op dat gebied sorry ) haha ja die paarse navel zou echt een uitkomst zijn, dan dan gelijk na het ei toch? twee weken minder stress en zenuwen hier is er ook nooit ochtend sex, hou ik totaal niet van. wel avond en nachts maar ochtend nee liever niet hebben jullie leuke plannen voor het weekend? hier niet veel op de planning. vandaag nog een huisje kijken, en dinsdag naar de hypotheker dus moet wat papieren bij elkaar zoeken...wat een gedoe is dat zeg. en dan maar hopen dat we een hypoteek kunnen krijgen....
pff, wat een somber weertje. Ik zit nu thuis en voel me een beetje lonely , maar goed, ik ga er het beste van maken!!! Eerst ff jullie berichtjes lezen en beantwoorden: leentje: spannend, ei in aantocht en je best gedaan: good girl ....en nu afwachten, meis jessie: jij ook in spanning want je hebt nu weer wat minder hoop, als ik het goed begrijp?!?! Temp jij omdat de gyn. dat wil of voor jezelf??? Zeg: iets anders: Jessie-man moet koeien verzorgen??? Heb jij een leuke boer aan de haak geslagen!?!??!....Wat gaaf zeg!! Of is het niet zo romantisch als ''boer-zoekt-vrouw'' doet geloven???? nijma: succes met hypotheek-gebeuren; lastig is dat he?!? Heb jij er een beetje verstand van of zit je ook met je oren te klapperen (zoals ik) als zo'n adviseur het ''hypotheek-ABC'' weer uitlegt???? Ja, meiden, ik weet even niet meer wat ik nu van mijn lijf moet denken. Ik heb 1 keer gedacht dat ik zwanger was (ronde 3 ofzo) toen ik 36 dagen moest wachten. En nu heb ik ong. dezelfde klachtjes als toen (meer dan de vorige ronden), dus ik probeer uit alle macht te voorkomen dat ik te veel hoop heb. Ik wacht inderdaad braaf tot dag 30 ofzo. Nana-man moet a.s. maandagochtend om 8.00u $...ik snap niet dat dat persee 's ochtends moet; ander tijdstip kon volgens z.huis niet) zijn ''aandeel'' inleveren. Dan duurt het een week, dus mijn volgend weekend kan of een ramp worden (ongi + slechte uitslag) of goed nieuws betekenen!!!! we duimen verder!!!
@ Jessie: koeien verzorgen? Woon je op een boerderijtje? Ben beetje jaloers hoor, ik als boerendochter wil dat ook! Balen van je temp! Kan hij nog omhoog gaan? Ben een leek wat tempen betreft. Die paarse navel wil ik ook! @ Nijma: jullie hebben het maar druk met huizen kijken. Nog niks gezien? Moeilijk is dat he! Ik vind het altijd leuk om huisjes te gaan kijken. @ Nana: ik word ook niet echt vrolijk van het weer. Gisteren was het ook zo en ben ik naar het strand gegaan, dat was heeeeerlijk! Waaide bijna weg haha. Ik krijg een beetje medelijden met Nana man. Wat een belachelijke tijd! Bij ons mocht het tussen 8.00 en 10.00 uur, dat vind ik nog anders. @ dit weekend: vanavond met vrienden de stad in (ja zelfs in Zeeland durven ze het stad te noemen) en ff wat drinken. Zondag kraambezoekje wat weken uitgesteld is en verder lekker niks doen.
goh leentje, jij woont natuurlijk in het mooie Zeeuwse!! Ik kom er meestal in de zomer; familie woont in Middelburg. Nana en Nana-man zeggen wel 's: zullen we verhuizen naar M'burg???? Het is een leuke stad en het hoeft voor ons niet zo groot!!! Maar goed, een concrete stap zetten, is weer wat anders, he!??? ja, 8.00u is geen tijd; ik vind het ook maar raar! Maar nana-man neemt het allemaal gelaten op en doet ''z'n ding'' dit weekend: ik ga ook naar het strand maar dan naar Scheveningen. Met vriendinnen afgesproken, dus wel leuk!! Verder naar verjaardag en een beetje rommelen. Veel gedoe met internet en omdat wij echte leken zijn ben je weer afhankelijk van zo'n computermannetje, zucht.... fijn weekend!
@Temp, hij kan wel weer omhoog gaan hoor.. zeker omdat ik een niet zo nauwkeurige thermometer heb. Wellicht was het gister 36.75 en vandaag 36.74 (je moet iets doen om moed te houden)..!? Ik temp omdat ik het zelf wil. Gyn heeft er niet eens naar gevraagd! @koeien, manlief is inderdaad melkveehouder. Wij zijn enorme fans van boer zoekt vrouw. Maar het beeld wat daar wordt geschetst is inderdaad niet altijd overeenkomend met de werkelijkheid. Over het algemeen is het heerlijk hoor.. maar soms (als er in het weekend (en het is altijd in het weekend) gras gemaaid moet worden) zou ik ook wel een man willen die gewoon een 9-to-5 job heeft. Al zou ik daar waarschijnlijk ook gek van worden, want zelf heb ik ook niet echt die mentaliteit. @Nijma, leuk huisjes kijken! Hier ook iemand met weinig verstand van hypotheken. @Nana, dus in elk geval nog een klein weekje zenuwen jij.. ik hoop dat je klachtjes terecht zijn en je lekker zwanger bent! @wachttijd na zaad inleveren.. echt belachelijk dat het een week moet duren.. ze testen het namelijk binnen het uur.. dus dan duurt het een week voordat ze het in de computer hebben gezet en vergeleken met de standaard? Sterkte met wachten!! @weekend, hier dus een weekendje Ardennen met bierbrouwerij . Ik heb er zin in!
@ Nana: Middelburg is een mooie stad, woon er niet zo ver vandaan. Maar het leukste aan Zeeland is voor mij de rust en de zee. Maar als je hier niet vandaan komt, dan is verhuizen misschien wel een grote stap, wie weet vind je het hier wel heel saai! Leuk naar Scheveningen, veel plezier! @ Jessie: Dus misschien is je temp morgen wel weer hoger, dat zou mooi zijn! Ik vind boer zoekt vrouw ook geweldig, maar vind het redelijk realistisch. Tuurlijk zijn die paar dagen logeren anders dan normaal, maar de boeren liegen er niet over dat ze vaak aan het werk zullen zijn. Ik kom van een boerderij en mijn vader was ook bijna nooit thuis, hij was altijd aan het werk. Dat was ik toen gewend, maar vind het nu wel erg jammer. Naar de bierbrouwerij en geen bier drinken, gaat dat lukken?
Jawel, dat klopt, maar ik denk toch dat je met een weekje logeren niet ziet hoe het tijdens de echt drukke periodes (voor ons dus in het voorjaar en in het najaar) is. En dat is maar goed ook, want op het moment dat er gras gemaaid moet worden, heeft een boer echt geen tijd voor logees Ik heb trouwens zojuist het handboek van mijn laptop gehaald. Dus voor wie wil.. als jullie even je e-mailadres pb-en dan stuur ik 'm op (je kan geen bijlage aan een pb hangen helaas).
jeetje koeien, als ik ergens bang voor ben zijn het wel koeien en ben niet eens een stadsmens. wij wonen in zuid-limburg in een dorpje, dus ook hier zie je koeien genoeg. ik heb vroeger paard gereden bij een boer in een dorp verder en die had dus ook koeien en ik moest dus langs de koeien om bij het paard te komen. vond dat altijd zo eng. ik vindt de koe zelf niet zo eng maar zijn tong haha klinkt belachelijk ik weet het maar serieus ik krijg echt de kriebels van dat lange dikke ding ik heb ook familie in zeeland wonen, ook middelburg heb er alleen niet zo veel contact mee dus ben er bijna nooit. mss twee keer vorig jaar geweest. maar vindt het wel heel mooi daar. hypotheken zijn echt een raadsel voor mij, vindt het ook helemaal niet interessant zo ontzettend saai hier ook de belachelijke tijden met inleveren, snap het eerlijk gezegd ook niet. het is iets wat ze meteen nakijken, als iets op kweek moet oke dan snap ik dat het een week kan duren maar zaad nee weet niet wat ze die week lang doen. dat is binnen het uur, bekijken, tellen en beoordelen. vreemd. ga vanavond een wii fit halen, via marktplaats ben benieuwd toch maar wat aan de paar kilootjes te veel doen hihi
Haha ja das helemaal waar hoor! Wij konden in de zomer echt niet op vakantie, dat zijn ook geen charmante dingen van het boerenleven.
Haha Nijma, bang van koeien! Mag niet lachen, want ik ben bang van paarden brrrr. Mijn man werkt bij een bank, en is veel met hypotheken bezig. Gelukkig maar, want ik ben maar half aanwezig tijdens zo'n gesprek, vind het erg saai. Wii is leuk, heeft mijn man een keer gewonnen. Ik was ook fanatiek begonnen met dansen, maar ben net zo fanatiek weer gestopt . Maar is wel leuk. Er moet ook een yoga game van zijn, die ga ik eens zoeken.
we krijgen er de wii sports en wii fit bij, die eerste kunnen we volgens mij tegen elkaar tennisen en zo, en die tweede is van de reclame volgens mij zit daar ook iets yoga achtigs bij....
hier wordt gezellig gekletst, zeg!??!?! Wat leuk!!! Ik had net een jankbui : ff alles eruit gegooid!! Combinatie van factoren denk ik: weer, saaie dag, kinderwens-gedoe, zwangere vrouwen overal zien, loneliness, internetproblemen......Nou ja, ik heb het maar even toegelaten en raap me nu weer bij elkaar. Dan helpt het wel om te lezen over hele anderen dingen, zoals Wi-en, Zeeland, Limburg, boerderijleven...!!!! @Dames met boerderijervaring: het lijkt me inderdaad zwaarder dan je op TV ziet; zeker met vakanties enzo. Het is hard werken, lijkt mij! Ik heb totaal geen ''boerderijbloed'' en Nana-man is jurist, dus die doet ook niets anders dan achter PC-tje zitten enzo.....Tja, ieder z'n ding!? @weekendplannen: veel plezier Jessie! Ik hoop dat Ardennen minder nat zijn dan hier?? Nijma, jij ook succes met wi-en; laat weten of het een aanrader is!?? Leentje, Zeeland is niet saai, vind ik. (Provincie) Groningen wel; daar zit ook al schoonfamilie van mij...Ik vind alleen het nadeel van Middelburg dat je toch overal wat ver af van zit enzo.... nou, dat gedoe met zaadonderzoek: ik ben nu al klaar met de MMM.....nou ja, beetje overdreven, maar jullie snappen wel wat ik bedoel, denk ik!
Dikke knuffel voor jou, Nana! En ja, ik snap wat je bedoelt! Inmiddels heb ik aan Leentje, Nana en Nijma het "handboek" verstuurd. Veel dingen zijn heel standaard hoor.. maar wellicht dat jullie nog iets nieuws leren @Nijma, bang voor koeien En het zijn zulke lieve beesten.. maar die tong kan inderdaad heel snel en onverwachts tevoorschijn komen!
Vervelend Nana, dikke digi knuff! Af en toe moet je het er even uitgooien, dat lucht op. Bedankt voor het boek, Jessie! Fijn weekend allemaal!