wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jessie80, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Gelukkig kunnen jullie er samen goed over praten. Het lijkt me erg moeilijk om je man zo verdrietig te zien en te weten dat je niks kan doen om dat verdriet weg te nemen. En dan ook nog zelf zo vreselijk verdrietig te zijn. Vind het zo rot voor jullie!
    Snap wel wat je bedoeld wat het geloof betreft en ik hoop dat jullie er veel steun uit kunnen halen.
    Ik hoop dat je nog veel met ons mee zult kletsen en ons op de hoogte zal houden. Snap dat je een nieuw clubje gaat zoeken met lotgenoten, maar wij leven ook met je mee. Knuffel!

2. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    hallo lady's

nana gelukkig dat jullie er samen goed over kunnen praten, en steun uit het geloof kunnen halen. ik hoop dat jullie er je weg in kunnen vinden. zorg goed voor elkaar! dikke kus

nou ik zit bijna op het wachtbankje, kan ik eindelijk ook komen lounges :) vandaag een postieve cb ovu test...vandaag en morgen aan de klus en dan zien we wel wat het brengt

voor de rest een leuke verrassing van nijma man, donderdag gaan we naar najib amhali verheug me er nu al op.

djuuzie voor ik bij de HAP ging werken deed ik ongeveer hetzelfde werk, alleen op een afdeling korte opname. werd mij op een gegeven moment te veel dus stapje terug gedaan. ben nu helemaal op me plaats alleen kriebelt het wel af en toe, een beetje te weinig uitdaging. dus begin einde dit jaar weer met een opleiding. dit plan had ik al langer maar wou me eerst op zwanger worden richten, aangezien dat toch iets langer duurt dan gehoopt toch maar dit jaar terug naar school.

leentje hoe is het met de vacatures??

repelsteeltje ow spannend jij een leentje hebben samen nod:) hopen dat dat een goed teken voor jullie beide is...

vanavond eerste les spinning, zie er zo tegen op ben gewoon liever lui dan moe :( maar ja beetje conditie kan ik wel gebruiken

3. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    Het wordt druk op het bankje! succes Nijma met de klusjes en vooral veel succes met spinning, dat is echt gruwelijk in het begin, maar heel goed voor je!

Leentje, ik hou denk ik inderdaad maar 4 feb aan als NOD. Ik weet het ook niet meer zo goed. Zie er wel elke maand meer tegenop moet ik zeggen. Gelukkig ben ik deze keer op vakantie en niet op mijn werk. Ik ga lekker skien dus dan heb ik genoeg afleiding.
    Ben ook wel benieuwd hoe het met werk zoeken staat, lukt het een beetje.

4. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    pffff ik heb het overleefd :) ben niet van de fiets gedonderd hihi, wel geen goed idee voor de klus dagen op zo'n fiets auw auw auw dat doet pijn daar beneden :)
    maaarrr het viel me mee dus volgende week weer, goh kom ik toch nog eens van de bank af hihi

gisteren ook nog geklust, vandaag nog en dan vind ik het goed geweest. morgen spannende dag, om 11.30 weer naar fert.vpk uitslag zaad en behandelplan. we zullen zien.

en dames hoe zit het wachtbankje????nog nieuws? of nog allemaal lekker relax aan het lounge?

nana hoe gaat het met jou meid?

kus nijma

5. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    @Leentje, het is een geweldige baan. Tijdens mijn opleiding al eens kennis gemaakt met de RIBW (Regionale Instelling Beschermd/begeleid Wonen). Heb toen de tijd al de wens gehad om daar te gaan werken. En na wat ander werk is het er gelukkig van gekomen! Mijn man vind het niet erg dat hij wel eens alleen thuis is 's avonds en in het weekend. Maar soms komt het zo uit dat we elkaar een paar dagen mis lopen. En helemaal in het weekend vinden we dat niet zo leuk. Maarja het hoort er bij.

@Nana, jij hoort hier ook thuis hoor meid! Ik kan me voorstellen dat je ook aansluiting zoekt op het forum met mensen die in het zelfde schuitje zitten. Maar ook wij hier leven met je mee.
    Wat fijn dat jullie er goed over kunnen praten, maar ook jullie verdriet samen delen. En ja, je hebt voor je man gekozen. In voor en tegenspoed. That's the spirit!

@Nijma, Klusserdeklus en hup op het wachtbankje! Het word wel vol hoor, misschien moeten we een loungeset aanschaffen;) Het lijkt wel een zorg-clubje hier. Allemaal werkzaam in de zorg! Alleen van Repelsteeltje weet ik het niet.........Dus wat doe jij voor werk Repelsteeltje?
    Korte opname is ook heftig om in te werken. Ik weet ook niet of ik het zou kunnen. Misschien over een aantal jaar als ik meer ervaring in het werk heb opgedaan. Ik ben meer bezig met verblijf en dan zijn de mensen over het algemeen redelijk stabiel. Er zijn natuurlijk uitschieters bij maar dat maakt het ook weer interessant. Wat ga je voor opleiding doen nu dan?
    Ik herken mezelf in je uitspraak liever lui dan moe.........Maar super dat je bent gaan spinnen! Vind ik echt helemaal niets. Krijg er al een zere *** van als ik er aan denk.

Het wachtbanje zit lekker! Ben "blij" dat het weer achter de rug is. Bedoel het niet verkeerd hoor want we genieten wel van elkaar maar liever wanneer we zelf zin hebben en niet omdat het een soort van moet......
    Ik moet zeggen dat ik niet goed weet hoe ik me voel. Heb al sinds mijn ei wat gerommel in mijn buik. En het zijn niet mijn darmen. Ik heb het gevoel dat er wat in mijn buik gebeurt. Maar kan er niet goed de vinger op leggen. Hoop dat het goed is natuurlijk. Maar moet er wel voor waken dat ik mezelf niet gek ga maken.
    Gisteren hoorde ik van mijn collega dat ze na de tweede IUI (of was het nu IXI?) behandeling zwanger is geworden. Ben helemaal blij voor dr! En nu vertelde ze dat ze na de terugplaatsing ook zo'n gerommel in haar buik had. Hmmmmmm. Nou gelukkig ga ik een weekendje weg. Kan ik me richten op wat anders. Maar laat ik nu met mijn beste vriendinnetje (en onze mannen) gaan en zij is 18 weken zwanger.......

Hoe is het verder hier?

6. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    @Nijma jaa spinning doet zeer! Maar heel goed dat je volgende week weer gaat.
    Spannend zeg morgen!

@djuuzie ik heb een beetje hetzelfde, weet ook niet zo goed hoe ik me voel, beetje weeig ofzo beneden, weet ook niet goed hoe ik het moet omschrijven en soms kramp rechts. Ik probeer ook mezelf niet gek te maken, maar blijft moeilijk. Ben ook gespitst op 'innestelingstekenen'maar tot nu toe kan ik er niet veel van maken.

Hoorde vandaag ook weer verhaal van een kennis die zwanger was en ga zo eten met vriendinnen die allemaal kinderen hebben of zwanger zijn, heb eigenlijk even niet zoveel zin.
    Ik ben trouwens ambtenaar,

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Nijma: wat sportief van je om te gaan spinnen! Lijkt me erg vermoeiend! Ik hou helemaal niet van sporten, slecht he ;).
    Welke opleiding ga je doen?
    Succes morgen!

@ Repelsteeltje:Vervelend he dat wachten, ik zie ook op tegen mijn nod en de dagen ervoor. Ik krijg meestal 3 dagen van te voren al bruinverlies, dus dan weet ik genoeg. Voel jij dingen waardoor je weet dat je menstruatie er aan komt of merk je het pas op de dag zelf?

@ Djuuzie: hopelijk is het bij jou een goed teken, dat gerommel in je buik. Lekker hoor een weekendje weg! Wij willen ook nog een weekendje weg met de vrienden waar we vorige jaar mee naar NY zijn geweest. Maar ja...ook zij is zwanger (iedereen behalve ik, lijkt het wel) en heb niet zo'n zin om een paar dagen tegen die buik aan te kijken. Erg he! :(

@ hier: ik voel me niet zo super, heb steeds buikpijn, slaap niet zo goed doordat 's nachts mijn neus verstopt zit en ben daardoor dus moe (en doe niet eens zoveel op een dag). Denk dat ik ziekjes ga worden. Zie ook op tegen mijn nod en dat is nog ruim een week :(. Sorry ben niet zo gezellig, maar heb het zwanger worden even gehad.

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Oja wat de vacatures betreft: ik zoek elke dag internet af, maar er is niet zoveel. Ik ben voor een afgewezen, maar dat wist ik al van te voren, want ik heb totaal geen ervaring wat betreft die vacature. Ik heb er nu nog 1 lopen en donderdag moet ik voor kennismaking naar het uwv. Pfff, vanaf februari is mijn vakantie voorbij en krijg ik een uitkering.

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hoi dames, allereerst sorry voor de verwaarlozing, maar ik heb zondag te horen gekregen dat mijn ouders na 34 jaar huwelijk gaan scheiden, dus ik was even te verdrietig om hier te reageren :( Maar nu gaat het gelukkig wel weer een stuk beter met me.. het moet allemaal nog wel een plekje krijgen natuurlijk, maar ik kan wel weer gewoon lachen i.p.v. alleen maar huilen!

@Nana, fijn dat jullie zo goed met elkaar kunnen praten. Ik sluit me aan bij Djuuzie, ik hoop dat je naast wellicht andere topics waar ook meiden met soortgelijke problemen zitten, ook in dit topic blijft komen! Weet je inmiddels al of er wel dood zaad is gevonden? Want daar waren wat onduidelijkheden over, toch?

@dames op het wachtbankje, zitten jullie goed? Ik hoop dat alle kwaaltjes goede zijn :D!!

10. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    @Nijma, hoe was het bij de fert.vpk?

@Repelsteeltje, wat voor functie vervul je als ambtenaar?

@Leentje, al wat opgeknapt?

@Jessie, wat naar dat je ouders gaan scheiden. Ik snap dat je daarom verdrietig bent. Hoe is het met je ei? Heb je last van de clomid?

Ik zit wat ongeduldig te wezen hier op het wachtbankje. Vandaag erg last van maagzuur bahbah. Gisteren avond toen ik onder de douche uit kwam en in de spiegel keek vond ik dat mijn aders op mijn borsten zo goed zichtbaar zijn. En het trekt allemaal wat in mijn onderbuik. Maar het kn volgens mij nog geen tekenen van een eventuele zwangerschap zijn. Daar is het nog veel te kort na mijn ei voor. Zit nu ongeveer 5 dagen dpo. pffffffffffffff deze ronde is een emotionele achtbaan.........

11. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    he bah jessie toch dat is geen leuk nieuws om te horen, kan me voorstellen dat je hoofd even niet hier naar stond.
    hoe is het verder met je?

leentje klinkt of je er even helemaal doorheen zit, het is ook niet leuk zwanger worden op deze manier, met de stress en onzekerheid ect ect. zo hoort et eigenlijk niet. zeker als je je lichaamelijk niet zo sterk voelt dan kan het allemaal al snel te veel worden. ik hoop dat je je nu weer een beetje beter voelt. laat leentjes man maar goed voor je zorgen. en geef niet op ik hoop dat er snel een vacature komt die je op het lijf geschreven is.

djuuzie ow jee een weekend weg met een zwanger, en dan zelf gerommel in je buik, hopen dat je hormonen niet op hol slaan:) mss is het goed dichtbij wat hcg als je op de wachtbank zit, wie weet :)

repelsteelte hoe was het etentje, heb je het een beetke overleefd?

hier het verlossende woord gehad, eerste portie zaad was minder goed, tweede was wel goed( moest na week onthouding) gelukkig. nijma man blijft er nuchter onder. volgende week dinsdag naar fert.arts en dan gaan ze aan de hand van alle uitslagen een soort berekening maken met hoeveel kans we hebben om zo zwanger te worden. aan de hand daarvan wordt er een plan gemaakt. ook wordt er dan beslist of ik wel of geen laproscopie krijg ( heb chlamidia doorgemaakt) waarschijnlijk wordt het dan nog drie mnd door aanmoderen.
    ik wil beginnnen met de opleiding praktijk ondersteuner huisarts. mijn vriend begint als het goed is in april ook met een opleiding en dan richting jeugdzorg.ben echt blij als dat doorgaat, want nu zit hij in een dipje, werkt in een kledingzaak maar vindt dat helemaal niets. dus hier komen hopelijk komend jaar veel boeken op tafel :)

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Fijn dat de uitslag goed was, Nijma! Ik zou denken dat er zonder onderzoek naar je eileiders weinig kansberekening te doen is.. Doen ze dan trouwens niet eerst een HSG om te kijken of een laproscopie nodig is?

@Leentje, vervelend dat je je niet top voelt. Werkloos zijn, ziek zijn.. klinkt allemaal niet best. Dikke knuffel! En ik hoop dat je je snel beter voelt. Dat februari maar een mooie maand mag worden, met een positieve test, een nieuwe baan en de lente in aantocht :)

13. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    na een doorgemaakte chlamidia wordt er meestal direct voor de laproscopie gekozen omdat er verklevingen kunnen zitten die met de HSG niet duidelijk te krijgen zijn en dan over het hoofd gezien kunnen worden.
    mij lijkt ook dat dat ook er bij hoort, ze moeten toch kunnen uitsluiten dat het daar niet aan ligt, zeker aangezien al het andere goed was. maar goed de fert.vpk zei dat ik daar niet zo vanuit moest gaan, de fert arts zou de noodzaak beoordelen.......

ik zit er ook niet echt om te springen, maar ja stel dat dat het probleem is dan wil ik het liever wel weten toch.

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Aha, ik snap het! Bedankt voor de uitleg, Nijma. Het is inderdaad niet prettig zo'n operatie, maar door rommelen terwijl je eileiders dicht zitten heeft ook geen zin, dus dan beter eerst duidelijkheid!

15. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    thnx nou ja mijn uitleg, hihi praat de fert.vpk maar na hoor ;)

en ja idd rommelen als de boel dichtzit is zinloos....

heb trouwens me klusperiode er op zitten, en heb me languit op de lounge bank gelegd, wel verdient na mijn gesport :) heb nu al spijt dat ik maandag weer ga.......

16. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    Wat een hoop nieuwe berichtjes!
    Het etentje gisteren was eigenlijk best gezellig en er werd gelukkig niet alleen maar over kinderen gepraat.

Jeetje Jessie wat een heftig nieuws zeg, ik kan me goed voorstellen dat je hoofd even heel ergens anders naar stond dan hier. Had je het een beetje zien aankomen, of was het heel onverwacht? Sterkte meid!

Nijma fijn dat de uitslag goed was, maar dinsdag wordt dus weer een spannende dag.

Een dikke knuf voor Leentje, hou je taai meisje!

Djuuzie ik hoop dat het allemaal goede voortekenen zijn! Ik herken het zo, ben helemaal gespitst op krampjes, temp etc, en blijf maar tegen mezelf zeggen, nuchter blijven, niet gek laten maken, moeilijk, moeilijk...

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Jessie: dat is heftig! Had je het aan zien komen of kwam het helemaal onverwacht? Sterkte meid!
    Hoe staat het met je ei? Is hij op komst?

@ Djuuzie: Die symptomen zijn irritant he? Ik kijk er niet meer naar, want maak mezelf gek. Maar hopelijk betekent het bij jou iets goeds.

@ Nijma: Wist je dat eerste zaad minder goed was? Dacht n.l. dat die uitslag toen ook goed was. Maar wel goed dat het nu sowieso goed was. Dan is elke dag klussen voor jullie misschien niet zo goed?
    Leuke opleiding ga je doen!

@ Repelsteeltje: Gelukkig dat het etentje leuk was en er niet zoveel over kids werd gepraat. Soms heb je daar echt geen behoefte aan he!

Bedankt voor alle knuffels meiden! Voel me al iets beter, maar nog niet helemaal fit. Ik droom ook erg heftig 's nachts, word dan zwetend wakker. Mijn vader is op 6 februari (1997) overleden en elk jaar rond deze tijd voel ik me slecht, dus ik denk dat het daar door komt en alles wat er nu nog bij komt. Maar moet er maar weer doorheen.

Ik belde trouwens naar de gyn om een afspraak voor over 2 maanden te maken, maar hier hebben ze nu geen wachtlijst en mocht de volgende dag al komen. Schrok me rot! Dat heb ik niet gedaan en heb nu een afspraak voor over 2 weken staan, maar ik twijfel. Is het te vroeg (ga dan de 11e maand in), of kan ik maar beter met de onderzoeken beginnen?

18. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meissies, ik mis julllie.....het voelt zo gek; ik zit oppeens in topic ''vruchtbaarheidsbehandelingen''...Ik had op het algemene forum een berichtje geplaatst en dat werd meteen overgeplaatst naar vruchtbaarheidsbehandelingen....Ik vond het wel wat snel. Alles gaat zo snel; eerst is er nog niets aan de hand (behalve dan dat je een jaar bezig bent) en een week later is er een forse diagnose gesteld......heel dubbel....Lotgenootjes op dit forum heb ik wel gevonden maar bijna allemaal zijn ze al langer ''onderweg'' (diagnose azoospermie is al lang geleden gesteld...)

Mijn omgeving snapt het ook niet zo als ik vertel dat we alleen nog maar bij huisarts geweest zijn maar dat we nu al weten dat de kans op kinderen bijna 0 is. Ik wil dan niet meteen alle ins en outs vertellen (dus aan wie het ligt) maar ik zie dan die vragende gezichten: ''hoe kan je dat nu al weten''????

even jullie wel en wee:

@leentje, meid, hoe gaat ie?? Ziek geworden of hopelijk niet?? Ik duim hard voor een baan en het liefst nog voor klus-resultaat!!! Trek je het een beetje???
    @Jessie: jeetje, je ouders gaan scheiden...had je dat verwacht???? Oh meid, dat is ook weer een extra zorg erbij...Weten je ouders ook van je kinderwens af??
    @Nijma: jij bent dus de MMM ingestapt?? Ow, spannend zeg...Zaadonderzoek is dus geweest; fijn dat de uitslag niet heel slecht is maar onzekerheid blijft dus voor jullie nog wel aanwezg....Succes!!!
    @Djuuzie en Repelsteeltje: ik hoop dat alle klachtjes wijzen op een goed resultaat!!! Sterkte meiden! Wachten duurt zo lang, he!??

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wat fijn om weer iets van je te lezen. Vraag me wel af hoe het met je gaat hoor, maar snap dat je opzoek bent naar een nieuw groepje. Ik hoop dat je hier je verhaal ook nog kwijt kan, ondanks dat we niet hetzelfde meemaken.
    Je wacht nu tot 1 febr, of moet je man in de tussentijd nog eens zaadonderzoek laten doen? Heb je je ingelezen (voor zover ik je nu 'ken' denk ik van wel ;)) en enig idee wat de verdere stappen zullen zijn?
    Genoeg vragen, weer een dikke knuffel voor jou en niet te lang bij ons wegblijven he!

20. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Nijma, wat fijn wat duidelijkheid. Voor jullie is iedere dag klussen dus niet goed voor de kwaliteit van het zaad. Dan maar zo plannen dat het in ieder geval rond je ei gebeurt. En een laproscopie, ik heb ff gegoogeld en heb begrepen dat het een kijkoperatie is. Wel heftig hoor. Maarja, als dat nodig is............

Repelsteeltje, fijn dat er ook iets anders bestaat dan alleen kinderen waar over gepraat kan worden. Het kan zo'n obsessie worden he. Verschrikkelijk he al die pijntjes, krampjes en dingetjes. Ik temp niet dus daar kan ik niets aan zien. Vandaag een rustige dan. Alleen wel maagzuur bahbah.

Leentje wat een rot tijd! Geef je een dikke knuffel!
    Heb je een verwijzing van de huisarts? Dan is het toch alleen maar fijn dat je al terecht kan. Ben je in ieder geval binnen toch;)

Nana, fijn weer wat van je te horen! Ik mis jou ook hier meid. Het is allemaal erg snel gegaan als ik het zo lees. Ineens kletsen bij de vruchtbaarheidsbehandelingen. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat het fijn is daar te kletsen. Al lijkt het me ook wel erg confronterend.
    Ik snap goed hoor dat je niet alle ins en outs wil vertellen. Dat deel je naar mijn idee alleen met mensen die heel dicht bij je staan. In ieder geval wel in deze fase.Ben benieuwd wat de uroloog zegt. Houd je ons op de hoogte?

Jessie, hoe is het met jou?

Dames, ik ga er een weekendje tussenuit. Vertrek morgen met vrienden naar duitsland. We gaan met z'n vijfjes, eh nou zesjes. Mijn vriendin is zwanger van een tweede. Maar absoluut geen jaloerzi naar haar toe. Ik gun het ze echt van harte. Al vraag ik me wel al waarom zij bij de eerste met 2 en de tweede met 1 ronde zwanger zijn.................En ik nog niet:(

Deel Deze Pagina