wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jessie80, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Repelsteeltje, GEFELICITEERD!!

@Nijma, nog een CB digi gedaan??

@mijn ei.. hij is geweest hoor.. als de temp morgen en overmorgen ook hoog is, zet FF mijn ei op maandag. Ach, het zal allemaal wel, ben allang blij dat ie geweest is. Nu nog even bedenken wanneer ik dan ga testen. De gyn zei 19 februari, maar ja, hij ging ervan uit dat ei al vrijdag zou springen.. maar gezien feestjes van 18 en 19 februari is een keertje voor NOD testen wellicht geen slecht plan!

@Leentje, hoe is het meid? Vandaag naar de gyn geweest, toch?

@Nana, hoe is het met jou?

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Gefeliciteerd, Repelsteeltje! Wat leuk! En tuurlijk mag je mee blijven kletsen! Heb je een foto van de test? Dan kunnen we mee genieten. ;)

@ Nijma: Ben je al druk aan het genieten of besef je het nog niet? Die vriendin van mij is inmiddels al 20 weken en alles is helemaal goed. De kramp is vanzelf over gegaan. Maak je geen zorgen meis!

@ Jessie: Wat fijn dat je ei gesprongen is. Het is vast wel een goed gevoel dat de dubbele dosis clomid zo goed aangeslagen is. Maar hopelijk heb je het niet meer nodig!

Gisteren ben ik naar de endocrinoloog geweest en de prolactine was nu weer normaal. Hij is nu 2 keer licht verhoogd geweest en 2 keer normaal. De arts gaf aan dat het waarschijnlijk gewoon goed is, maar hij wil nog 1 keer laten meten. En ik moet een half uur aan de bloeddrukmeter, want mijn bloeddruk was te hoog. Logisch, want was erg nerveus op dat moment.
    Vandaag ben ik bij de gyn geweest en een fijn gesprek gehad. Hij heeft de rest van bloedwaarde nog eens bekeken en dat was allemaal goed. De zaaduitslag van mijn man nog eens doorgenomen en die was erg goed (mijn man trots natuurlijk ;)). Een half jaar geleden heb ik een inwendige echo gehad en omdat die goed was leek het hem een goed idee om nog een paar maanden af te wachten. Hij gaf ons de keus. We hebben er voor gekozen om te wachten tot de zomer.

Mijn man en ik hebben het er daarna over gehad en we gaan het nu maar een beetje z'n beloop laten. Wel klussen in de vruchtbare week, maar verder er niet teveel mee bezig zijn. Of dat lukt, dat vraag ik me af, maar we zien wel.

Pff wat een lang verhaal, hopelijk hebben julie zin om het te lezen.

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Leentje, fijn dat bij de endocrinoloog alles goed leek en dat de gyn zo positief was en dat je een goed gevoel over het gesprek hebt! Niet teveel er mee bezig zijn is natuurlijk moeilijk, maar wellicht lukt het je nu je van de endocrinoloog en gyn te horen hebt gekregen dat er geen directe obstakels zijn?! Ik hoop dat je wel op zp blijft komen?

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik ben zeker van plan mee te blijven kletsen. Ik ben juist blij dat ik het met jullie kan delen en jullie verhalen kan lezen.
    Misschien ben ik er daardoor iets meer mee bezig dan normaal, maar niet op een negatieve manier.
    Ben veel te blij met jullie!

5. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    leentje wat fijn om te horen dat de prolactine nu wrsch gewoon goed was! en ja die bloeddruk, als je erg zenuwachtig ben kan die idd flink omhoog schieten... en geweldig dat je man erg goed:) zaad heeft hihi
    ik hoop dat even "wachten" hetzelfde effect als bij mij heeft :)

jessie had nog een cb gedaan zei 1-2 weken, dus 4 klopt percies, had 10-01 de eerste dag van de laatste ongi...wil wel van de week nog een doen, zal donderdag op het werk de testjes niet in de kast kunnen laten ;)
    is je temp nu nog hoog? en is dat een goed teken, als die nu de hele tijd omhoog blijft?

ego nog niet echt klachtjes, beetje moe, betje pijn in boobs, beetje krampjes alles een beetje. enigste wat enorm is is me mega humeur maar gelukkig kunnen we daar om lachen. genieten kom steeds meer, maar wel nog erg onzeker, lees toch zoveel vervelend dingen he.

kus nijma

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ja, temp moet nu hoog blijven.. nou ja, een dipje mag over een week.. zou een innestelingsdip kunnen zijn (maar hoeft niet, dus wil eigenlijk niets zeggen), maar als ik niet zwanger ben zakt temp meestal de dag voor ongi dus dat zegt dan genoeg.. als ik wel zwanger ben zou temp hoog moeten blijven. Op het wachtbankje dus!

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Spannend hoor, Jessie! Zit je lekker op ons paars loungebankje? ;)

@ Nijma: gelukkig dat je verder nog niet al te veel klachten hebt. Hoe was het om 'zwanger' te zien staan op de test? Heeeerlijk lijkt me!

@ Djuuzie: hoe is het met jou?

De gyn raadde trouwens af om elke dag te vrijen. Om de dag is goed genoeg, zei hij. We waren sowieso al van plan om komende vruchtbare periode om de dag te klussen, dus dat is mooi.

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Kijk, dat is nog eens goed nieuws, Leentje, wij hebben namelijk om de dag geklust de afgelopen week :)

Ennuh, het paarse lounge-bankje zit heerlijk!

9. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    jessie dus we gaan voor een hoge temp:) lekker liggen op die bank en die temp laten stijgen!

leentje gelukkig om de dag in die periode is zo veel beter te doen dan iedere dag! hier trouwens deze ronde 2 keer geklust, 4 dagen voor ei en 1 dag na ei....

ja die zwanger zien staan is toch echt een apart gevoel, dat komt voor jullie ook! ik duim en strooi en zal cheerleaden voor jullie :)

kus

10. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Dag dames!

Ik kom vanalles tegen hier! Gesprongen ei, zwangerschapsklachtjes en goede (zaad en bloed) uitslagen!
    Super dat er veel positief nieuws is!

Gisteren een dag plat op de bank gelegen met hoofdpijn bahbah.....

Ik ben inmiddels ongi-af. Het klussen kan weer beginnen!!!!!! Mijn man en ik slikken op het moment tarwekiemolie. Dit is vruchtbaarheid-bevorderend. Manlief werk al 13 jaar met chemicalien. Hij kwam er van de week zelf mee dat dat zijn zaad wel eens aan kan kan tasten. of misschien al heeft aangetast. Nu proberen we dit om de vruchtbaarheid te vergroten.
    Verder eigenlijk geen nieuws vanuit hier........

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Zou hij geen zaadtest willen laten doen dan? Nu zit je in onzekerheid, dan weet je het zeker. Het is een spannende stap, maar je hebt wel duidelijkheid.

Beginnen jullie meteen na je ongi met klussen? Wanneer verwacht je je eisprong?

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Goed gedaan!!!! :D

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Dus jullie hebben deze ronde helemaal niet vaak geklust en toch zwanger! Nou daar hou ik me aan vast, ben dat verplicht klussen toch al beu. Volgens de gyn moesten we alleen vrijen als we zin hadden, pfff dan ben ik over 10 jaar nog niet zwanger, heb tegenwoordig zelden zin ;). Heb ook tegen hem gezegd dat dat niet werkt, maar dan moesten we proberen zin te maken, zei hij (hij gaf zelf toe dat dat makkelijk gezegd was).

Ik vang alvast wat hcg ook al is mijn eisprong nog niet geweest.

14. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    ik heb wel postieve dingen over tarwekiem olie gehoord, zou ook het libido verhogen en anti stress werken toch? en het is plantaardig dus baat het niet schaadt het niet.:)
    wanneer verwacht je je ei?
    idd wat leentje zeg zou je geen zaad test willen laten doen? erg akelig maar wel zekerheid...

15. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    ja had het ook helemaal gehad met verplicht klussen, hier ook wel "zin "gemaakt hoor. want de spontane zin is/was hier ook zeer ver te zoeken hoor.

16. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    Ha dames,

Had een beetje weinig tijd, maar hier weer een berichtje, ik moest wel flink bijlezen, jullie zijn echt snel!

Jessie: spannend, spannend! Ik had zelf een temp dipje en daarna een temperatuurstijging die hoger was dan mijn normale temp. Dat is wel handig aan het temperaturen, alhoewel dat dan weer in de ochtend een stressmomentje brengt;)

Leentje, ik zou ook gewoon lekker om de dag doen hoor, anders leg je er zo'n druk op. Wel fijn dat het zaad goed is een hele geruststelling lijkt me!

Djuuzie, al aan het voorbereiden voor de klusperiode?! Je kan je geen buil vallen aan die tarwekiemolie, dus waarom zou je het niet proberen en als het libidoverhogend werkt is dat helemaal mooi meegenomen.

Nijma, hoe is het met jou? Heb jij symptomen? Ik voel eigenlijk niks en dat vind ik wel een beetje gek, heb alleen pijn in de boobs. Maar ook geen zin in ander eten ofzo. Mmm nou ja ook wel fijn zo.

17. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    hier beetje pijn aan boobs, vooral zijkant en voor de rest de buikkrampen, meer een soort kolieken die dan half uurtje of zo duren en weg gaan als ik rondjes ga lopen of pijn in baarmoeder denk ik ....moeilijk te voelen waar het nu van dan komt, maar ik gok zelf op de darmen ivm met de bewegingsdrang enzo....
    en heel heel heel veel zenuwen hihi...vind het nog steeds doodeng, jij?

18. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    @Nijma ik vind het ook doodeng en ook heel onwerkelijk. Heb ook af en toe krampjes, maar zijn meer van die pijnscheuten en dan gaat het weer weg.
    Heb jij het trouwens al aan iemand verteld? En de vk gebeld? Ik nog niet, kan het eigenlijk nog steeds niet geloven.
    Morgen hebben we een uitgebreid diner met vrienden en ik hou normaal nogal van een wijntje, dus breek m'n hoofd over hoe ik dat ga oplossen..

19. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    @Leentje, mijn cyclus is best kort (gemiddeld 25 dagen) Dus een week na ik ongi geworden ben weer een legertje klaarleggen om in de aanval te gaan.

@Repelsteeltje en Nijma. Vind het ze gaaf dat jullie zwanger zijn! Hoop dat jullie een voorspoedige zwangerschap hebben!

Dit zegt A.Vogel op t internet.......

Het is vooral vanwege de hoge concentratie aan vitamine E in tarwekiemolie is dat het wordt aanbevolen voor verhoogde vruchtbaarheid en dus goed is om zwanger te worden. Vitamine E reguleert namelijk o.a. de functie van de eierstokken. Ook bij mannen is een normale functie van de geslachtsklieren van deze vitamine afhankelijk. Het bevordert dus de vruchtbaarheid bij man en vrouw en is kan bevordelijk helpen bij impotentie.

Ja een zaadtest, we hebben het er wel even kort over gehad. Eerst deze ronde met de tarwekiemolie maar zien, dan kunnen we altijd een zaadtest doen. Maar hoezo is dat akelig Nijma? Dat is niet pijnlijk toch?

Ik denk vandaag of gisteren over weer mijn ei te hebben. ik zie wel hoe het uitkomt met klussen. In eerste instantie gewoon om de dag klussen.........En vind vast mijn ei wel met de ovulatietesten:)

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Djuuzie, ik denk dat Nijma met "akelig" bedoelt dat het spannend is omdat je een slecht uitslag kan krijgen en het een eerste stap richting MMM is, maar als het goed is doet het geen pijn hoor!

@all, hier alles oké, zojuist kraamvisite bij een collega, mooi kindje :) en nu spulletjes bij elkaar zoeken. Ik ga een weekendje weg met mams, dus ik spreek jullie zondag/maandag weer!

Deel Deze Pagina