Hartstikke logisch toch Nana, ik heb het ook hoor.. en bij ons is de kans redelijk groot dat het allemaal goed gaat komen met "slechts" wat hormonen slikken! Maar helaas niet de afgelopen ronde, want vanochtend was het echt game over.. lagere temp en veel bruin.. en dat zette door dus ik zit weer op dag 1. Morgen maar weer eens bellen voor een echo, dag 14 is met de carnaval.. hossende eitjes Leentje, ik hoop dat die chocolade-drang van een zwangerschap komt, dan eten vrouwen ook de meest vreemde (al is choco niet zo vreemd natuurlijk) dingen, toch?
@ Nana: Logisch dat je kwaad bent, tis ook oneerlijk. Waarom moet de een er zoveel moeite voor doen en is de ander in 1 keer zwanger. En dat je er geen zin in hebt kan ik me voorstellen, al denk ik dat je vanzelf met alles meegaat. @ Jessie: He meis, wat heeft je lichaam en zelfs de testjes je deze keer voor de gek gehouden zeg, bah! Maar je weet nu wel dat je iig een eisprong krijgt met de dubbele dosis clomid, op naar je volgende ei! (al is dat nu waarschijnlijk geen troost).
jessie: ow meid, wat jammer nou, na hoop toch weer teleurstelling...wat een deceptie (ipv conceptie...)...Hoe is het nu met je????? Ik had het zo leuk gevonden en was al weer nieuwsgierig naar wat ik zou lezen...Dikke knuffel voor jou!! leentje: joepie, goed nieuws voor jou: GO FOR IT, GIRL!! Hoe schat je je kansen in? Of is daar niets over te zeggen?? nijma,djuuzie, repelsteeltje, pientje....eeuhh..ik hoop dat ik niemand vergeet.......: hoe is ie?!?
@Leentje, hoera!! Ik ga keihard voor je duimen meid! Hier gaat het wel weer wat beter met me.. ik denk dat het wel raak is geweest, maar in een heel vroeg stadium mis is gegaan en dat geeft wel hoop voor de toekomst, het kan dus wel.. Ik ga het ook nog wel bij de gyn aankaarten als ik daar over een dag of 10 weer ben. @Nana, bij jullie zit de lange maand (gelukkig duurt februari slechts 28 dagen ) wachten er ook weer bijna op. Volgende week weer naar het ziekenhuis en daarna weer wat uitslagen. Ik hoop nog steeds dat deze goed zullen zijn en dat er nog een kansje is (ook al zal het dan met ICSI moeten)!! Wat gaan ze 4 maart eigenlijk doen, weet je dat?
ja, Jessie, dat is inderdaad de reden dat je toch positief heb getest in het begin: waarschijnlijk was het raak....maar meid, dan nog kan ik me goed voorstellen dat het extra frustrerend is...... Manlief moest vandaag voor echo op en daar was alles ''goed''. Tja, ik ben weer de pessimist van het gezelschap, want ik denk dan ''ok, alles is goed, maar dat betekent dus dat er geen obstructie is en bij obstructie is er tenminste nog wel zaadaanmaak en dus meer kans etc etc.......''........dus tja, was is goed?? Manlief was in ieder geval blij met de uitslag. 4 maart naar fertiliteitsarts; volgens mij krijgen we dan voorlopige uitslagen en misschien moet ik ook wel op de onderzoekstafel.....We'll see....
Nijma, hoe is het nu met je buik? Hebben de laxeertabletten geholpen? Leentje, voel jij je al weer wat beter? Of nog steeds grieperig? Maar een sollicitatie! GAAFFFFF Wanneer en voor wat voor functie ga je op pad? Repelsteeltje, nog steeds klachtenvrij? Ik zou er blij mee zijn om zo de eerste maanden door te komen. Mijn collega bijvoorbeeld is nu 8 weken zwanger en hangt er al vier van dagelijks boven de pot! Nana, het is voor jou momenteel een achtbaan van gevoelens lees ik. En ik snap het wel. Zoveel vragen, maar vooral waarom? Ik snap je pessimisme wel. Alles goed, ja wat is dan goed? Heb je ook navraag gedaan verder? Of heb je nog geen arts gesproken? Lieve meid, ik hoop ook zo op een klein nana-tje voor jullie! Jessie, wat balen van je ongi! Aan de ene kant is het natuurlijk erg dat je ongi bent geworden ondanks het streepje. Aan de andere kant is het fijn om te ziendat er wel een bevruchting mogelijk is. Je had ook al voor je NOD getest toch? Veel zwangerschappen gaan fout nog voor het einde van de cyclus. Daarom moet je eigenlijk ook niet voor je nod testen. Hier, ik heb er een drukke week op zitten. Dat is wel fijn want dat vliegt de (wacht)tijd tenminste. Kom wel weer grappige dingen deze week. Zoals jullie misschien nog wel weten werk ik in de woonbegeleiding in de psychiatrie. Ik kwam van de week bij een client die zegt: De bruid(ben ik, pas getrouwd namelijk)is zwanger van Fred(mijn man)! ik zeg nog nee joh. Dat heb je mis!Hij weer jawel, de bruid is zwanger van Fred. Ik weer ontkracht. Zegt ie, dan zijn het teveel koekjes! Hij vond dus dat ik een buikje heb gekregen haha. Verder voel ik me prima. Nu en dan een beet weeig in mijn maag maar dat heb ik wel vaker. Heb wel weer wat donkerdere aders op mijn borsten viel me vanavond op. Ook vanavond ineens trek in borrelnoten! Heb ik niet in huis natuurlijk.....Heb ook nog geen zere borsten. Eneh die klonten heb ik ook niet meer gehad. Nou vanalles en nogwat voel ik dus weer. En nu nog maar wachten, tot dinsdag........
Nee, dat weet ik.. doe ik eigenlijk ook nooit, maar ja, arts had gezegd de 19e testen.. dus ik braaf gedaan Ik hoop dat die cliënt het goed had!!
@ Jessie: het zou natuurlijk goed kunnen dat het raak geweest is. Dat streepje moet toch ergens vandaan komen. Ik ben benieuwd wat de gyn er over zegt. Gelukkig voel je je weer wat beter. @Nana: voor jou dubbele gevoelens dus. Wat kan dan de oorzaak zijn als het geen obstructie is? @ Djuuzie: Wat grappig met die client, wie weet heeft hij gelijk! @ hier: vind het spannend dat ik op gesprek mag. Stom he, want normaal lag ik niet wakker van een sollgesprek, maar nu doet het er echt toe. Het is een baan met verstandelijk gehandicapten, niet op de groep, maar de zorgplannen schrijven, gesprekken met ouders en clienten e.d. Ligt me sowieso meer dan op kdv, want dat is leuk, maar ik kon mijn ei er niet kwijt, te weinig uitdaging. Heb jaren in het speciaal onderwijs gewerkt, dus hoop dat dat meehelpt tijdens het gepsrek. Op de wachtbank niks bijzonders eigenlijk. Gaan jullie nog iets leuks doen dit weekend? Wij gaan een weekendje weg plannen met vrienden waar we vorige jaar mee naar NY zijn geweest, dat was erg goed bevallen.
@ Djuuzie: ow, die client, wat een aparte situatie!! Kon je er om lachen of was het confronterend??? Ik hoop dat ie inderdaad gelijk krijgt, joh! @ leentje: even voor mij, maar is kdv: kinderdagverblijf??? Dan ga je dus nu iets heel anders doen, althans, als je aangenomen word!! Het klinkt wel alsof je al de nodige ervaring hebt dus dat zit wel goed.... @Jessie: gaat ie een beetje??? Ja, die uitslag van de echo: het is natuurlijk nog afwachten want de echte uitslag komt later, maar er was in ieder geval niets vreemds te zien vlgs manlief (bijv. een tumor of geen zaadleiders). Ik was er trouwens niet bij, dus weet het niet precies. Tja, wat de oorzaak kan zijn van geen zaadcellen: van alles.......Het kan zelfs een chromosoomafwijking zijn (syndroom van Klinefelter) of hormonale afwijkingen of een aanlegfout.....Ik heb wel het idee dat manlief geen flauw benul heeft van wat hem te wachten staat of kan staan. Zelf ben ik redelijk ''ingelezen'' (denk ik). Dat maakt het wel lastig om er met elkaar over te praten, maar goed, in maart weten we weer meer.... weekend: geen bijzonderheden; gewoon rommelen enzo. Genoeg te doen, dus ik verveel me niet!!
Ik ben weer vol goede moed aan de Clomid begonnen, Nana, en de eerste afspraak voor een FM staat alweer. Gisteravond nog wel even kort met manlief over de afgelopen week gehad. Dat ik toch wel heel verdrietig was, want dat ik toch wel 3 dagen had gedacht dat het nu dan toch zover zou zijn.. waarop hij heel stilletjes zei "ik ook", was echt zo lief, want hij had tegenover mij een beetje remmend gedaan, zo van "we wachten maar eens af, het is nog te vroeg om te testen, het streepje is zo vaag", maar stiekem was hij dus ook al wel blij aan het worden! Maar het gaat echt wel weer een stuk beter met me nu hoor.. ik probeer het goede er maar van in te zien. Lijkt me echt zwaar irritant, als jij dan van alles vraagt over de echo en je manlief zegt "alleen" dat er niets vreemds te zien was.. dan zou je (ik tenminste) willen dat je er bij was geweest en zelf meteen vragen had kunnen stellen. Maar goed, de uitslag volgt natuurlijk nog. Veel plezier met rommelen, Nana! Leentje, klinkt alsof je er veel zin hebt (die vacature), ik hoop dat je dat enthousiasme volgende week kunt overbrengen, dan komt het vast goed! Leuk, weekendje weg plannen.. veel plezier! Ik kreeg net een mail dat het fotoalbum van ons vorige weekendje weg (Parijs, vorig jaar Pinksteren) binnen is.. jippie!
he meiden heb even bijgelezen, ben een paar dagen niet op zp geweest, was me een potje beroerd korte versie: tabl geen effect,terug HA drankje geen effect,terug HA, klysma proberen hehe eindelijk eindelijk kon ik een beetje na wc. nu combi van drankje tabl,zemelen, rosvicee laxo en peperkoek en het komt langzaam een beetje opgang gelukkig. zo en nu jullie nana jeetje meid klinkt idd zoals djuuzie zegt een achtbaan van gevoelens. een "goede" uitslag maar ja wat betekend goed in jullie geval. kan me voorstellen dat je heen en weer geslingerd wordt en je veel vragen hebt, er zullen er misschien wel steeds meer bijkomen. ik hoop echt dat 4 mrt je wat antwoorden geeft en hopelijk ook een manier waarom er een nana beebje kan komen. geniet van je rommel weekend. kus djuuzie, haha wie weet een client met voorspellende kwaliteiten btw de ronde dat het hier raak was ook pas na NOD pijnlijke boobs, normaal er voor, was bij dus een goed teken. hoop dat voor jou het zelfde geld!! ik ga iig duimen leentje, spannnend een sollicitatie! hoop dat dat hem gaat worden, volgens mij heb je er echt zin in om aan de slag te gaan. leuk een weekend weg plannen, geniet je ook altijd ook al zo van de voorbereiding en zo? jessie, dacht idd ook dat er iets vroeg misgegaan is....ook heel erg dubbel meid. ene kant mss blij dat je denkt van een bevruchting lukt dus wel, andere kant van als het dan raak is laat het dan zo blijven. kan begrijpen dat je dat verdrietig maakt is niet niks. leuk hetalbum klaar, maak je die altijd online of zo? ben daar echt niet goed in, haha ben echt een kluns hihi repelsteeltje en pientje, hoe is het bij jullie meiden??
@Jessie, jij hebt goed naar de arts geluisterd dus met je test. had deze ook te vroeg testen aangeraden dan? Weer aan de clomid, heb je er nare bijwerkingen van? Wat fijn dat jij en manlief zo goed bij elkaar terecht kunnen. Het is ook niet niks dit............ @Leentje, klinkt goed meid die sollicitatie! Erg leuke functie ook. Ik snap dat je zenuwachtig bent, er hangt toch wel wat van af. Ik duim voor je! Hoe is je gevoel over deze ronde nu? En wanneer ga jij eventueel testen? @Nana, er zijn weer spannende wacht tijden aangebroken voor jullie. Hoe komt het dat je man niet zo goed is ingelezen? Wil hij dat niet of laat hij het gewoon over zich heen komen? Nijma, wat fijn dat je stoelgang weer een beetje op gang is. Het gaaft mij hoop dat jij ook pas na mod pijnlijke borsten kreeg. Ik heb er namelijk ook nog helemaal geen last van en normaal wel. Hier alles prima. Ik voel me goed. Heb geen pijn in mijn borsten dus merk onderandere hieraan dat het een andere cyclus is. En ik hoop dat het positief uitpakt. Gisteren was ik bij een vriendin. Zij verelde me dat ze bijna een jaar gestopt is met de pil. En ze ook wist dat het bij ons niet zo 1 2 3 vanzelf gaat. Mijn man had het er zo tussen neus en lippen door met haar partner over gehad. Zo mannen onder elkaar. Het onderwerp was over kinderen gekomen en beide zeiden ze tegen elkaar dat het ook niet zo makkelijk en vanzelf gaat kindjes krijgen. Vriendin vond het lastig om te zeggen zei ze. Omdat ze niet wist hoe ik zou reageren. Nu zijn we blij dat we het van elkaar weten. Hebben we steun aan elkaar. Zij heeft een hele onregelmatige cyclus en dat maakt het voor haar lastig. Nou ik ga me opmaken voor een feestjesvol weekend! Vanavond maffiafeest van vrienden die 30 zijn geworden en morgen weer verjaardag. Fijn weekend allemaal! Liefsxxx
@ Nana: Toch wel lastig dat je er nu minder goed over kan praten met je man en zeker als je niet bij het onderzoek was. Mocht je er niet bij zijn? @ Jessie: meteen weer aan de clomid dus, wel fijn dat je weet dat het werkt. Lief van je man om er zo open over te praten, dat is niet altijd makkelijk. Hij doet vast zijn best om jou niet al te enthousiast te maken, maar ondertussen met hij zichzelf ook inhouden. @ Nijma: jij bent er flink ziek van geweest dus! Hopelijk blijft het nu beter gaan. @ Djuuzie: wat fijn dat je iemand hebt om er mee over te praten en iemand die je echt begrijpt. En geen pijn in borsten is volgens mij een goed teken. Maar je lichaam kan je zo voor de gek houden. @ hier: op naar ronde 12, want heb bloedverlies gehad. Zit nog maar op dag 24, maar had opeens veel rood bloedverlies. Waarschijnlijk nu nog een paar dagen bruinverlies en daarna ongesteld. Het stomme is dat ik aan mezelf merk dat ik er niet eens meer op reken om zwanger te zijn, ga er gewoon vanuit dat ik ongesteld word. Maar ondanks dat ben ik toch verdrietig en mijn man ook.
@Leentje, hoe kan dat nou, dat is toch veel te vroeg? Ik hoop dat het bruin nog even (een maand of 9) op zich laat wachten.. maar ik snap dat je het zelf al wel ziet als game over! @ego, hier gaat het een beetje op en af, gisteren was echt een baaldag, ik was best wel depri, maar gelukkig gaat het vandaag wel weer wat beter. Over 9 dagen alweer FM..
Het is zeker te vroeg, maar kan toch geen wijs meer uit mijn cyclus . Denk dat mijn menstruatie ook pas echt over een paar dagen doorzet. Vervelend dat je je zo rot voelt, snap het heel goed. Zeker nadat je een beetje hoop gekregen hebt, valt het zo tegen. Maar gelukkig gaat het vandaag weer beter. We gaan nu duimen voor een snel ei!
wat een pis-weer vandaag, he!?? Pffff....ik had er echt last van; mijn humeur daalde ook naar min 20.....hoe hebben jullie dit regenachtige weekend overleeft?? even over mijn man en ik: grappig hoe jullie reageren, want ik zie het verschil in ''omgaan met'' tussen mijn man en mij niet per definitie als problematisch, hoor. Ik weet (ook vanuit mijn vak als psycholoog) hoe belangrijk het is om ruimte te geven aan ieders eigen manier van omgaan, dus ik vind het ook niet gek dat hij zich er niet zo in verdiept als ik (controlfreak als ik ben).Hij doet dat ook wel uit zelfbescherming (niet willen weten wat hem allemaal te wachten staat en niet op de zaken vooruit lopen). Maar af en toe wel lastig ja.....Verder ben ik bewust niet meegegaan naar de echo. Ten eerste moet ik dan weer vrij van werk nemen, ten tweede komt de uitslag pas later en ten derde omdat mijn man en ik hebben afgesproken dat we zo weinig mogelijk lich. onderzoeken bij elkaar willen zien. Dat is misschien heel gek, maar ik heb dat ook weer gebaseerd op een psychologisch verschijnsel: ''conditionering''. Simpel gezegd: elke associatie tussen '' elkaars intieme lichaamsdelen zien'' en ''ziekenhuis'' willen ze zoveel mogelijk voorkomen. Dat gaat natuurlijk nooit 100% lukken maar een beetje wel, hoop ik.... wat vinden jullie hiervan??? Beetje raar gedacht of klinkt het logisch???... nou, ik hoop weer op een goede week voor jullie allemaal!!! liefs nana
Mmh.. klinkt niet heel raar hoor.. ik heb ook wel eens gedacht, hoe moet dat voor manlief zijn als ik een inwendige echo krijg.. maar het er eigenlijk nooit met hem over gehad. Maar ik ben wel heel blij dat hij meestal meegaat! Overigens vind ik het niet gek dat hij zich er minder in verdiept.. ik denk dat dat (in de meeste gevallen) toch wel een vrouwendingetje is.. toen ik vorige week zei (na die vaag positieve test) dat HCG ongeveer in 2 dagen verdubbeld, stond manlief ook zo van eeuh, hoe weet je dat nou weer
Ah getsie leentje, heb je het idee dat het echt game-over is deze ronde? Het kan ook bloed van een innesteling zijn. Jessie, snap dat je je depri voelt. Er is natuurlijk ook vanalles gebeurt de afgelopen week. Nu op naar een nieuw ei! Nana, zeker pis-weer dit weekend. Ik had een weekend vol feestjes dus heb het goed overleefd. Maar ben wel echt toe aan de lente. Ik snap je beredeniging wel. Zeker dat je de ruimte moet hebben om het op je eigen manier te verwereken. Maar het lijkt me zowiezo een lastige situatie waar jullie in zitten. Ik weet niet wat ik zou willen wat betreft onderzoeken. Aan de ene kant is het natuurlijk wel intiem. Misschien juist dat ik daarom mijn man er wel bij wil hebben. Hier nog alles rustig. Heb gisteren en vandaag feestje gehad. Had gisteren voor de zekerheid een testje gedaan. Zodat ik wist of ik wel of niet een wijntje kon nemen. Nou die was dus negatief en heb heerlijk van mijn wijntje genoten. Heb echt geen idee wat er nu in mijn lijf gebeurt. Normaal heb ik erg gespannen en gevoellige borsten. Nu echt helemaal noergens last van. Voel mee meestal wat misselijk (zal wel tussen mijn oren zitten) de laatste dagen voor NOD maar nu helemaal niet. Nu mijn lijf dus zo anders is dan de afgelopen rondes denk ik wel dat het raak kan zijn. Aan de andere kant was er echt helemaal niets te zien op de testjes. Nou ik wacht het wel af, zoals altijd.....zucht.......