wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Jessie80, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Mooi dat er bij jou alweer een eitje op komst is Djuuzie! En daarna dus onthouding voor je man om daarna zaadjes te produceren voor de telling ;)

Ik hoop maandag een groeiend follikel te zien.. dinsdag dus eentje van 10mm maar dat is te klein om zeker te weten dat ie door gaat groeien. Maar ik hoop het wel! Als ie groot genoeg is, krijg ik pregnyl om eisprong een duwtje te geven.. en als ie niet gegroeid is.. dan moeten we overleggen hoe verder denk ik!

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Djuuzie: nu al je eisprong, dat gaat snel bij jou!:) Eind deze week zaad inleveren? Of nog niet?

@ Jessie: wat ik me nog afvroeg: heb je het nog over je positieve zwangerschapstest gehad? Ben benieuwd wat ze er over gezegd hebben. Succes morgen!

@ Nana: hoe is het gegaan vrijdag? Geen duidelijke oorzaak, lees ik. Wat zijn de volgende stappen?

Hier is het nog wat vroeg voor eisprong, meestal dag 14. Krijg wel al last van mijn darmen, dat is meestal het 1e teken dat de eisprong binnen een paar dagen komt (raar symptoom he ;)).
    Hebben jullie gisteren ook zo genoten van het heerlijke voorjaarsweer?:cool:

3. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Ja we gaan eind van de week zaad inleveren. Ik denk een vrijdag. Dan kan manlief met de auto naar zijn werk en kome hij langs het ziekenhuis. Anders gaat hij namelijk op de brommer en nu is dat niet zo erg maar moet het niet op temperatuur blijven?

Wel raar Leentje van je darmen.......Maarja een lichaam zit ook erg raar in elkaar.

Heb gisteren helaas niet kunnen genieten van het weer. Het was gelderse autisme dag en ben daar vanuit mijn werk heen geweest. Dus de hele dag binnen gezeten en lezingen gevolgd. Maar het was wel erg interessant.

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Hoe lang duurt het voordat jullie de uitslag hebben? Het lijkt me inderdaad beter om met de auto te gaan, omdat het zaad op temp moet blijven en als het koud is buiten kan het flink afkoelen op de brommer. Na het lozen zo snel mogelijk wegbrengen (klinkt nogal oneerbiedig haha).

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Wij kregen te horen dat Marcel het op potje op de huid moest bewaren tussen "lozing" en inleveren.. maar dat lijkt me op de brommer ook niet fijn.. ik zou veel te bang zijn het te verliezen ;)

We hebben de positieve test nog wel even genoemd. Ze leefde erg met ons mee, zei ook dat het dan extra zuur was als de menstruatie dan toch kwam.. ik heb gevraagd of ze progesteron konden prikken week na ei en dat was geen probleem. En ze stelde ook voor om de eisprong met Pregnyl te plannen, de vorige keer was de eisprong namelijk later dan aan de hand van de echo voorspelt was. Maar eerst maar eens zien of er een eitje groeit morgen!

@Nana, hoe is het met jullie?

6. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden, ik heb even gelezen hoe het met jullie gaat. Jessie, spannend hoe het morgen zal zijn; ik wens je succes! Djuuzie, jullie ook een spannende week als vrijdag je manlief ''aan de bak moet''! Leentje, eisprong in aantocht; ook spannend!

ja, we zijn bij uroloog geweest en het is me emotioneel zwaar gevallen. Heel raar, want het gesprek leverde voor mij niets nieuws op, maar ik ben sinds vrijdag behoorlijk down en dat is nog niet echt bijgetrokken. Ik weet wel hoe het komt; we moeten nu naar Nijmegen en als (als....) er zaad gevonden word via MESA/PESA (ingreep waarbij ze weefsel uit bal halen via operatie) dan is ISCI een optie. Maar meiden, ik ben zoooooo bang en ik wil het helemaal niet:$:(. ;alles schreeuwt in mij ''NEEEEEEEE''...ik ben er op dit moment al zo overtuigd van dat ik niet verder wil in die MMM dat ik gewoon me niet kan voorstellen dat dat nog ooit anders word. En als ik niet verder wil, is het gewoon over en uit met onze kinderwens......nou ja, ik zal maar niet vertellen wat er allemaal in mijn hoofd en hart omgaat maar op dit moment zie ik alles zo donker in.......Jeetje, ik ben bang dat ik begin te lijden aan een soort depressie ofzo...........

sorry meiden, geen leuk berichtje maar moet het even kwijt. Kan ook niet bij manlief terecht; die ligt nu ziek op bed...

liefs nana

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Jeetje Nana, wat rot dat je zo down bent.. logisch natuurlijk.. maar super vervelend! Hoe lang duurt het voordat je in Nijmegen terecht kunt? Ik neem aan dat je daar in elk geval ook wel met een psycholoog kunt praten over je gevoelens rondom het hele gebeuren en de eventuele ICSI, maar als die afspraak nog ver weg is.. misschien goed om dan wel met een professional er over te praten? Want je moet niet depressief worden..

Beterschap voor je mannetje!

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    he meis, wat verdrietig zeg. Wat is de rede dat je niet verder zou willen? Wil je al het gedoe niet aan je lichaam of ben je bang dat er geen zaad gevonden wordt en dat het dan over is? Zou beide redenen goed snappen, maar ben benieuwd wat je gevoel er over is. En wat Jessie al zegt: zou het niet goed zijn om er eens over te praten met een psycholoog? Je bent er zelf wel een, maar ook jij moet je verhaal kwijt. Sterkte.

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Jessie: wel fijn dat ze mee leefde en begrijpt dat het extra verdrietig is als je dan toch niet zwanger blijkt te zijn.
    Hoe was het vandaag?

10. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meissies, de donkere bui is weer over en ik voel me weer beter......maar inderdaad; ik ga me wel afvragen of ik niet een keer me moet melden bij een psycholoog....Probleem is dat ik niet weet waar, want ik werk dus zelf in een psy.praktijk in de buurt en ik moet dan weer veel verder weg....daar heb ik eigenlijk weer geen zin in/energie voor. Nou ja, ik wacht het nog even af en anders moet ik toch maar 's gaan kijken. Ik heb er zelf geen moeite mee om te gaan praten met iemand maar alle praktische dingen erom heen (bij wie, op welke dag...); weer een afspraak erbij en ik heb het al druk zat!! Maar goed, gisteren ook even met mijn collega's erover gesproken. Bizar genoeg had ik gisteren een goede werkdag en de sores van anderen kon ik prima hanteren en begeleiden....

nu ben ik ook benieuwd naar jullie?!?! Jessie, was je ei weer gegroeid/hoe was het?? Djuuzie, jij bent bij autismedag geweest; interessant!! Ik heb pas een workshop bij Annelies Spek gevolgd (over autisme); zij is een ''goeroe'' op dat gebied; was ze er ook?!? Spannend van het zaadonderzoek! Leentje, hoe is met jou??
    En Nijma, repelsteeltje...?!

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Nana, fijn dat de donkere bui weer even vertrokken is.. herkenbaar hoor.. ook al zijn bij ons de problemen van heel andere aard, soms heb ik gewoon van die dagen dat ik het totaal niet zie zitten, en soms gaat het wat beter!

De FM gisteren liet nog niet helemaal zien wat we wilden helaas.. slijmvlies was wel wat dikker (6.3 mm) en er zat 1 ovaal follikel van gemiddeld 12 mm.. en aangezien hij ~25 moet worden, schiet het nog niet echt op. Vrijdag dus weer terug, hopelijk is ie dan groot genoeg om pregnyl te geven zodat ie kan springen!

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Balen dat je eisprong nog niet in zicht is, Jessie! Duimen voor vrijdag. Hoe groot moet het eitje zijn om pregnyl te mogen nemen en wat doet het?

@ Nana: Fijn dat je je iets beter voelt, maar de ups en downs zullen wel blijven. Vind het zo rot voor jullie.

@ Djuuzie: wanneer krijgen jullie de uitslag van het zaadonderzoek? En hoe gaat het op de wachtbank?

@ hier: net een ovutest gedaan en zie nu dat hij nu zeer positief is. Normaal werd ik daar erg blij van, maar merk aan mezelf dat ik nu vooral denk dat het toch weer niks gaat worden deze maand. Ik ben blij met mijn eisprong, begrijp me niet verkeerd, maar nu in ronde 12 verwacht ik niet meer zoveel. Maar we gaan vanavond vast wel klussen hoor ;).
    Vrijdag gaan mijn man en ik lekker een paar daagjes weg naar een luxe hotel met sauna, zwembaden, heerlijk ontbijt en heerlijke bedden! :D

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Eh, dat weet ik eigenlijk niet precies Leentje.. de vorige ronde was ie 20 mm bij de laatste keer meten en de gyn zei nu dat het toen had gekund.. maar ik weet niet vanaf welke grootte ze Pregnyl geven. De werkzame stof in Pregnyl is HCG (humaan choriongonadotrofine). Bij vrouwen stimuleert HCG de eisprong, het stimuleert de eierstokken om het vrouwelijke geslachtshormoon oestrogeen te maken en het zorgt dat de baarmoederwand gereed is voor innesteling van een bevruchte eicel.

Geef de moed niet op Leentje, er zijn voorbeelden genoeg van vrouwen die na een jaar toch zonder hulp zwanger zijn geworden.. maar ik snap dat het een beetje een dooddoener is. Veel plezier dit weekend in elk geval!

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Zou mooi zijn als je morgen pregnyl mag en dat je dan snel je eisprong krijgt, want je wacht nu wel lang genoeg he!

Straks nog ff een testje doen of ei al gesprong is, dan kan ik op de wachtbank.

15. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Hey Nana, is Nana-man al opgeknapt? Jij weet natuurlijk als de beste dat het goed is eens te praten iemand. Maar snap ook je overwegingen om het (nog) niet te doen. Nu naar Nijmegen zie ik. Spannend, maar daar zijn ze wel erg kundig. Is dat ver voor jou om te reizen?

Jessie ik hoop morgen op een mooi ei voor je meis! Zo snel het bij mij gaat, zo langzaam gaat het bij jou. Frustrerend lijke me dat.

Leentje, nog geklust? Snap je demotivatie wel. Had ik nu ook. Hebben maar twee keer geklust deze ronde. Geniet van je daagjes weg met manlief!

Morgen mag manlief aan de bak! Dan een week wachten op de uitslag. Vind dat erg lang maarja...............
    Zit met gemengde gevoelens op de wacht bankt. Rond mijn NOD zal ook de zaaduitslag van manlief zijn zaad komen. Vind het best spannend allemaal. En zoals ik net schreef maar twee keer geklust. Maarja er hoeft maar 1 zaadje te winnen...........

Bijna weekend! Hebben we nog leuke plannen meiden?

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Even snel.. geen goed nieuws helaas.. geen groei, dus Provera meegekregen en de volgende ronde wordt het spuiten.. schijnt vaker voor de te komen met Clomid, dat het een of twee rondes werkt en daarna niet meer.. lekker is dat!

Djuuzie, is het allemaal goed gegaan met zaad inleveren vandaag?

Hier volop plannen voor het weekend maar nu eerst even bijkomen van gyn-bezoek.. ik moest daarna gewoon nog werken en dat is dan toch wel zwaar merkte ik.. Vanavond eten met mijn zusjes (cadeautje van promotie nog), morgen winkelen met mam en tante, 's avonds bij vrienden eten en bijkletsen en dan zondag helemaal niets.. heerlijk!

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Hee meiden, wat is het hier rustig.

wat vervelend dat je ei nog niet in zicht is, Jessie. Wat doet provera? En kreeg je geen pregnyl?

@ hier: met z'n tweeen lekker weekend weg geweest en eens even niet over het zwanger worden gedoe gepraat. Ook wel eens fijn voor de verandering. Gewoon genoten van het samen zijn en ontspannen in het bubbelbad.

18. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee jessie, wat vervelend zeg, dat die groei tegenvalt! Ik herken dat een zh.bezoek toch meer met je doet dan je wilt, dus ik probeer tegenwoordig het vrij te plannen; als zelfstandig ondernemer kan ik dat ook doen natuurlijk...Dat spuiten, he, had je dat al eerder gedaan?? En hoe is dat?? Het lijkt mij erg rot of wen je er aan?? Wel een leuk weekend gehad?? Genoeg leuke plannen, las ik...

leentje: leuk weekendje gehad??! Lekker weer hadden jullie!

Ben benieuwd hoe het met de andere meiden is: joehoe, waar zijn jullie en hoe gaat het?!?:p

Wij zijn inmiddels doorverwezen naar Nijmegen; notabene ging het vrijdag weer bijna mis. Arts belde naar mobiel van nana-man en die nam niet op (dacht dat het z'n baas was en hij was ziek dus had er even geen zin in...). Maar goed, uiteindelijk toch gelukt om arts te spreken. We krijgen binnen nu en 2 weken bericht wanneer we intake krijgen. Ondertussen maak ik mezelf helemaal ''gek'' met het lezen van ISCI-ervaringen. DOE DAT NOU NIET, NANA....:):p......Maar goed, hoe meer je leest, hoe meer het went; soort ''exposure''.....

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Zolang je ook maar succesverhalen leest, Nana! Want die zijn er ook, dat moet je niet vergeten..

@Leentje, de Provera wekt de menstruatie op, de cyclus wordt dus afgebroken. Ik kreeg geen Pregnyl omdat er nog geen follikelgroei te zien was. Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad.

Mijn weekend was leuk tot het thuiskomen van het winkelen, toen hoorde ik dat het zoontje van vrienden van ons die middag was overleden. Hij was ziek, maar eigenlijk ging het best goed.. wel was hij wat moe de laatste weken en toen dat steeds erger werd hebben ze woensdag het ziekenhuis gebeld, daar konden ze donderdagochtend zich melden en bleek al snel dat hij te weinig zuurstof opnam in zijn bloed. En toen is het erg snel gegaan.. ik zou de mensen die bidden willen vragen om voor hem en zijn familie te bidden.. het is zo intens verdrietig. Hij zou in mei anders 3 jaar zijn geworden.

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Nana: volgende keer jouw telnummer maar geven dan...:p
    Dat inlezen zou ik ook doen, al maak je jezelf er wel gek mee. En wat jammer is is dat de positieve verhalen minder snel opgeschreven worden dan de negatieve. Maar er staan er vast wel een heleboel tussen.

@ Jessie: Wat een verdrietig bericht,dat hoop je toch nooit mee te maken. Sterkte.

@ hier: las net weer eens wat op de rest van het forum en lees dat veel meiden waar ik ooit eens mee gekletst heb eigenlijk allemaal wel zwanger zijn. Ben blij voor die meiden, maar heb dan toch wel last van zelfmedelijden (;)) en vraag me af waarom het bij ons maar niet wil lukken. Waar zijn Nijma en Repelsteeltje toch? Zij moeten hcg strooien! :p

Share This Page