Zo, het weekend zit er weer op! Heb lekker genoten van het mooie lente weer. Leentje, lekker weekend gehad lees ik. En dat ik ook veel waard! Gezellig he samen op het wachtbankje Spannend Nana, naar Nijmegen. Nog even geduld dus.......Eneh, inlezen kan geen kwaat natuurlijk. Maar lees vooral succesverhalen. Daar kan je kracht uithalen. Jessie wat een verschrikkelijk bericht. Sterkte meid. Manlief zijn zaad is ingeleverd. Zonder morren heeft hij zijn "werk" gedaan. Nu is het wachten op de uitslag. Deze komt vrijdag. Heb zaterdag mijn NOD. Dus wel spannend komend weekend.......Ik voel me goed en geen rare dingetjes in mijn lijf. Ik zet het wachtbankje lekker in de zon.....
tjee, jessie, wat heftig; ja, daar zijn geen woorden voor. Zo jong nog.........ik zal hard bidden!! Wat dubbel, he, dan heb je een kindje maar kan het nog zo fout gaan.. djuuzie: ow, spannend joh, a.s. weekend!!! leentje: gek genoeg ken ik geen meiden op dit forum die al zwanger zijn....misschien ligt het aan mij?!??!......als ik nu 's even niet op dit forum kom, dan komen we er misschien achter of het aan mij ligt???!!!.....Nee, zonder gekheid, het is niet zo leuk om te lezen dat anderen je al voor zijn gegaan...ik merk dat ik het ook helemaal niet kan hebben als andere meiden in mijn omgeving zwanger raken terwijl ik al veel langer ''bezig ben''. Jaloezie noemen ze dat....... hier begint mijn keeltje een heel klein beetje zeer te doen, oh nee he, ik hoop dat ik niet aan de beurt ben nadat nana-man een week gevloerd was.....
Nou het zal vast niet aan jou liggen hoor Nana . Tja krijg toch ook wel een steek van jaloezie als ik lees of hoor dat iemand zwanger is, maar denk dat dat normaal is. Hopelijk word je niet ziek! @ Djuuzie: voor jou een spannende week, hoe is het op de wachtbank? Goed idee om hem in het zonnetje te zetten, wij zitten hier goed! Vrijdag de uitslag, laat het ons weten he. Is het bij jullie ook zulk heerlijk lenteweer? Denk dat ik vanmiddag even naar het strand ga, genieten van de zon.
aaaah, het strand......leentje, hoe jaloers ben ik!!! Dat lijkt me heerlijk; dichtbij strand wonen!!!!! Geniet ervan!
Oh heerlijk, naar het strand! Zit er helaas voor mij niet in.......En ik woon te ver weg en moet late dienst draaien zo...... Op het wachtbankje is het prima. Voel niks........Dus laat het maar lekker in de zon staan........
Ja, de zon is echt heerlijk! Ook al weer een aantal keer buiten geluncht en buiten thee gedronken.. @Djuuzie, ik duim als een dolle dat jij nu dan eindelijk op roze mag deze ronde!
Vanochtend weer bij de endocrinoloog geweest om mijn bloeddruk te laten meten (die was vorige keer erg hoog) en voor de uitslag van de zoveelste keer prolactine prikken. Eerst mocht ik 20 minuten relaxt liggen en werd mijn bloeddruk om de paar minuten gemeten en daarna kreeg de uitslag. Mijn bloeddruk was perfect en de prolactine was ook perfect! De arts was blij verrast en vroeg wat er was gebeurd sinds januari, want we hadden toch niks speciaals gedaan (medicatie ofzo)? Ben trots op mezelf, want ik denk dat het mediteren wel helpt om rust te vinden in mezelf. Ben normaal nogal een stresskip, maar sinds ik een paar keer per week mediteer gaat het een stuk beter (verhoogd prolactine kan veroorzaakt worden door stress). Ik happy naar huis en wat denk je?! Heb ik ook nog een nieuwe baan! Tis Leentjes dag vandaag, daar ga ik van profiteren! Laat het tij maar keren!!! Dat was ff een groot ego bericht hoor! @ Jessie: is je nieuwe cyclus al begonnen of ben je nog niet ongesteld? @ Djuuzie: morgen de uitslag zeker? Vind je het spannend?
Kijk eens aan dat is goed nieuws Leentje! Helemaal zen en een nieuwe baan! Lekken gevoel is dat he! Wat voor werk ga je nu doen? Morgen idd de uitslag. Vind het wel spannend ja. Ook zaterdag NOD dus het is dubbele spanning op het moment. Maar blijf er wel behoorlijk rustig onder vind ik elf. Merk wel dat ik een wat korter lontje heb de laatste paar dagen maar dat al vast van de spanning komen denk ik. Hoe is het verder hier met de dames? Ik ga nog even in het zonnetje zitten en dan eten maken! Liefsxxx
Jippie!! Wat een heerlijk nieuws! Bloeddruk goed, prolactine goed en een baan! Super! Mijn nieuwe cyclus is nog niet begonnen, morgen laatste provera dus waarschijnlijk begin volgende week ongi.. maar dan toch nog even rust tot 8 april omdat ik weekje weg ga. Gaan jullie weer verder de MMM in nu je prolactine goed blijkt te zijn?
@Djuuzie:hoe is het vandaag? Merk je al iets anders dan anders of heb je het idee dat je morgen ongesteld gaat worden? En hoe was de uitslag? @Jessie: Ga je een weekje op vakantie of weg voor je werk? Wanneer begin je met spuiten? En doe je het zelf of in het ziekenhuis? Heb geen idee hoe dat in zijn werk gaat, maar dat heb je vast wel al door . @ Nana: hoe is het met jou? @ hier: we gaan waarschijnlijk wachten tot juli om weer terug te gaan naar de gyn, dat was zijn advies. En tot die tijd gaan we proberen het een beetje van ons af te zetten, maar weet niet of dat gaat lukken hoor. Het is ook niet zomaar iets wat je makkelijk een tijdje opzij kan schuiven.
Kon niet laten om te testen vanmorgen. Maar negatief, tegenvaller nummer 1 van vandaag. Kan tussen 11.15 en 12.15 bellen voor de uitslag. Zit gewoon niet lekker in mijn vel daardoor, hoofdpijn en gespannen nek. Bah............
He bah!!!! Hopelijk staat er straks een mooie uitslag tegenover. Logisch dat je je niet lekker voelt, zal toch wel van de spanning zijn. Tis ook niet niks allemaal. Dikke knuffel.
Bah, Djuuzie.. dikke knuffel! Ik hoop dat je inmiddels wel een goede uitslag hebt gehoord van de zaadtest!! Leentje, dat spuiten doe je zelf elke dag.. ik moet 8 april terug en dan krijg ik denk ik instructies en meteen beginnen. Ik ga voor mijn werk naar de VS, congres-bezoek. Heb er wel zin in.. alleen een beetje jammer dat ik zaterdagavond een feest heb en dan zondag om 9 uur vlieg vanaf Schiphol.. oeps! Jullie dus nog een paar maandjes zelf proberen. En ja, dat "minder er mee bezig zijn" is moeilijk, maar ik hoop dat het je toch lukt nu je door de meditatie wat meer ontspannen bent! Hoe gaat het nu met je manlief, want hij vond het toch moeilijk om te "presteren" onder druk, of ben ik nu in de war met iemand anders..?
lieverds, wat een hoop nieuws!! Djuuzie, meid, ik duim me he-le-maal suf; ik hoop echt dat je dit weekend niet ongi word!!!! En de uitslag; ik zie dat het 12.12u is, dus ik wacht met spanning af...Ik kijk zo nog ff op het forum om te checken of je nieuws hebt.. leentje, goed nieuws zeg; je baan: vertel hoe, wat, waar en wanneer.....En wat fijn dat prolactine ok is...nu wachten tot juli;pffff....dat duurt nog even. Maar in ieder geval wat afleiding door nieuwe baan!!! jessie; begrijp ik nu goed dat je begin april gaat spuiten?? Is dat de eerste keer voor je of zit ik nu helemaal in de war??? Spannend....maar cool dat je naar buitenland gaat voor je werk; wat is het voor 'n congres?? hier niet veel bijzonders. Gisteren viel er een brief op de mat en dan stat het toch zwart op wit: ''kort samengevat is er sprake van primaire subfertiliteit sinds 1-1-1020 op basis van zgn andrologische factor/testiculair falen''.......niet verrassend maar het is wel weer confronterend. Vanochtend Nijmegen gebeld. Had gehoopt meteen een afspraak te kunnen maken, maar nee, eerst weer papieren invullen. Kan dat niet wat simpeler, denk ik dan?? Hup, mailtje en klaar.....maar goed, blijkbaar niet. Dat wachten is nu eenmaal een belangrijk onderdeel van het hele gebeuren, dus laat ik me er maar op instellen........Vandaag is nana-man jarig; 35 jaar geworden. Jeetje, ik kan er niet eens zo blij om zijn. We vieren het dit jaar ook niet echt; alleen samen uit eten vanavond..... fijn weekend!!!!!!
Heb nog geen uitslag binnen! Ben echt de hele dag al op van de zenuwen.......... Kreeg vanmorgen niemand te pakken dus ik denk, rijd er ff langs. Moet het van de vrouw achter de balie wel telefonisch doen. Anders vanmiddag maar tussen 3 en 4. Nou ik manlief gebeld en hij ging het ook nog eens proberen. Hij kwam er wel meteen door gelukkig. Van de assistente hoorde hij dat de dokter hem vanmiddag rond half drie zou bellen. En je raad het al, nog niets gehoord. Manlief weer gebeld, arts is nog visites rijden. Maar belt als het goed is vandaag nog terug! Was gisteren wezen winkelen met een vriendin en had erg leuke schoenen gezien, maar niet in mijn maat. Waren npg wel bij een ander filiaal dus zou ze daar ophalen vandaag. Mijn mams ging gezellig even mee. Eerst zou ik een broodje eten daar en dan gingen we. Mijn moeder vroeg natuurlijk hoe is het? En toen hield ik het niet neer. Kon alleen maar huilenhuilenhuilen. Pffffff het hield niet op leek het wel. Mijn ouders wisten wel van onze wens maar verder eigenlijk ook niet. En het is een hele opluchting dat ze het nu ook weten. Sorry voor mijn ego stukje. Maar weet dat ik het bij jullie kwijt kan. En is de uitslag er, laat ik het jullie weten! Liefsxxx
De uitslag is binnen. Manlief heeft in vergelijking met wat normaal is weing zaad (noem 0.9 miljoen maar weinig.......)Daarvan is 51% dood. Maar er zijn er dus nog genoeg over waar wat mee gedaan kan worden. Omdat dit een momentopname is moet er nog een keertje zaad onderzocht worden en krijgen we een doorverwijzing naar de gyn. Ik ga het allemaal even laten bezinken.....
Nou zeg, ze laten je wel wachten zeg. Logisch dat alles er uit moest en fijn dat je moeder in de buurt was. Maar de uitslag dus. Niet helemaal goed, maar ook niet zo slecht dat je niet 'gewoon' zwanger kan worden. Kan me voorstellen dat je het even moet laten bezinken. Had je je al verdiept in verdere stappen? iui? Maar daar denk je nu vast niet aan. Dikke knuff.
ow lieverd, djuuzie, wat een dag, zeg!!! Pffff...echt niet leuk om zo lang te moeten wachten...En dan de uitslag: wat vind je er zelf van??? Beetje dubbel, he, want het is nu nog wat onduidelijk wat het precies betekent voor jullie....ow meis, laat het even bezinken allemaal. Het was een heftig dagje voor je. Hoe reageerde je man??
@Djuuzie.. bah wat een nare uitslag.. want 0.9 miljoen is natuurlijk niet weinig, maar toch echt wel een stuk minder dan de 20 miljoen die als "ondergrens" wordt gehanteerd. Hopelijk kan de 2e test snel plaatsvinden en krijgen jullie dan beter nieuws te horen.. Sterkte meid, ook voor je manlief! En heel goed dat je even alles eruit gehuild hebt!! @Nana, zwart op wit komt het toch altijd weer even extra hard binnen hè? Maar er staat subfertiliteit.. dus geen infertiliteit.. of wordt dat onderscheid nog niet gemaakt omdat ze nog niet weten of ze met TESA/MESA wel iets kunnen vinden? En ondanks dat het niet zo voelt.. gefeliciteerd met de verjaardag van je manlief! @spuiten, dat wordt dan inderdaad de eerste ronde. Afgelopen rondes waren met tabletjes Clomid.. Ik ga trouwens naar een meeting van de International Society for BioProcess Technology. Vandaag een heftige dag gehad, de crematie van het zoontje van onze vrienden.. heel persoonlijk en heel mooi.. daarna nog met vrienden bij elkaar gezeten, dan is het toch fijn als je een goede vriendengroep hebt!