wow Gwen, knap hoor, eerste stap gezet....pfff, ik kan me zooooo voorstellen dat je er tegenop ziet, maar het begin is gemaakt. Zonder flauwvallen!?!!?
Ja Nana, ik zag er wel wat tegenop. Maar goed, je moet het wel zelf doen, anders wordt het ook zo'n toestand. Maar goed, ik heb het gedaan en ben ook niet flauwgevallen!!!! Nu eerst weekend, daarna nog 3 dagen werken en dan heb ik vakantie! Daar ben ik erg aan toe! Groetjes Gwen
Hallo! Ik ben weer terug van vakantie. Heerlijk 3 dagen door Barcelona gestruind! Wel ernstig vermoeiend maar ja er is ook genoeg te zien voor veel langer dan 3 dagen. In de Santa María del Mar hebben we nog een kaars aangestoken.. voor mensen die er niet meer zijn, ons kindje, en voor alle lieve meiden die zo graag moeder willen worden.. ik hoop dat het naast alle kunde van de artsen een beetje mag helpen. @Gwen, die instructies op papier zijn inderdaad handig, ik had de pregnyl uitleg de dag voor het spuiten gekregen en was het alweer vergeten.. of nou ja.. vergeten.. zenuwen dat ik het niet goed deed denk ik. Het is ook best een gedoe met die verschillende ampullen en naalden. Heel veel succes!! @Nana, hoe is het met jou? @Djuuzie en Gwen, geniet nog lekker van de vakantie! @Leentje, hoe is het ermee? Al terug van vakantie? Heeft het "er minder mee bezig zijn" gewerkt.. als in.. is het gelukt er minder mee bezig te zijn?
hey jessie, welkom terug. Barcalona was dus mooi maar vermoeiend??? Ja, die city-trips zijn vaak geen ''relax-uitjes'', he?! En misschien nu meer vermoeiend ivm zwangerschap??? met mij gaat het redelijk; ups en downs. Af en toe forse ruzie's met nana-man. Het zijn de momenten dat we tegen elkaar zeggen: waarom nog bij elkaar blijven?? Als ik dat tegen de omgeving zeg, dan schrikken ze zich een hoedje en zeggen ze ''laat het niet zover komen''. Makkelijk gezegd...het is wel een oplossing om uit elkaar te gaan, denk ik dan. Ja toch???? Gevoelsmatig is het natuurlijk afschuwelijk maar het IS een oplossing. Klaar. Ik kan er niet tegen dat mensen dat dan zo ''weg praten''. Of hebben jullie ook een beetje die neiging als je dit leest???? Kan me ook wel voorstellen.....Als psych. weet ik dat alle onaanvaardbare gedachten die je hebt, juist besproken moeten/mogen worden. Helaas kunnen veel mensen dat niet hanteren; het roept te veel angst/onzekerheid op. Met als gevolg dat ze ''oplossingsgericht'' gaan praten of pijnlijke gedachten gauw van tafel vegen. Oh oh wat is het moeilijk om het verdriet van een ander ''te laten bestaan''.....gewoon te laten zijn voor wat het is....Herkenbaar?? Verder komt 18 oktober langzaam dichterbij. Heb al diverse tips opgespoord van meiden die ook TESE hebben meegemaakt (althans hun man). D-day is coming! Ik ben een vreselijke pessimist; roep telkens dat het toch niets wordt. Een goeie vriendin wees me fijntjes op mijn ''indek-neiging''. Tja.......beter voorbereiden op teleurstelling dan blij zijn met een dooie mus, he? Maar goed, heel stiekem hoop ik natuurlijk ook op een meevaller! nou, ik ga jullie niet verder vermoeien met mijn cynische of negatieve gedachten. Ik wens jullie een heeeel veel fijn weekend toe. Ik heb wel wat leuke dingetjes: verjaardagen van oma en vriendin...op zich wel zin in!
En dan was Barcelona al meer relax dan New York.. kwam ook door mooie weer waardoor we lekker op terrasjes konden zitten! Manlief was ook elke avond blij als hij hotelbedje weer zag én wij zijn toch echt niet van het "samen zwanger zijn". Dus kan gelukkig niet zeggen dat ik tijdens reisje "last" heb gehad van zwangerschap Lieve nana, ik heb niet het gevoel jouw gedachtes te willen weg praten.. ik schrik er wel een beetje van. Gelukkig zeg je zelf dat het EEN oplossing is en niet DE oplossing.. want de vraag is natuurlijk of je daarna wel een andere man tegenkomt van wie je net zoveel houdt en die je als vader van je kinderen ziet.. en daarna of het je met die andere man dan wel gegeven is om kinderen te krijgen.. en dat staat er misschien heel pijnlijk, maar het is natuurlijk wel de realiteit.. Ik denk wel dat het goed is dat jullie die gedachtes tegen elkaar blijven uitspreken. Ik ken een verhaal van een stel dat jaren in MMM had gezeten en uiteindelijk zijn ze uit elkaar gegaan nog voordat hun kindje z'n eerste verjaardag vierde.. en dat lijkt me helemaal verschrikkelijk! Verder is oplossingsgericht bezig zijn in een poging verdriet weg te nemen wel iets heel herkenbaars.. ik hoef maar naar mijn eigen man te kijken. Die vraagt ook meteen "kan ik iets doen", heel lief natuurlijk maar meestal denk ik "laat me nou maar gewoon even janken, dat is mijn manier om de dingen op een rijtje te krijgen en dan komt die "oplossing" vanzelf wel". Verder is onvruchtbaarheidsproblematiek denk ik onbegrijpelijk voor iedereen die er niet echt zelf mee te maken heeft gehad. Zelfs mijn moeder (die een zus heeft die na verschillende IVF pogingen uiteindelijk 2 prachtige meisjes heeft geadopteerd en dus een dochter met problemen) heeft gezegd toen ik eenmaal zwanger was dat de scheiding er misschien wel voor had gezorgd dat ik minder met de MMM bezig was dus dat het misschien toch wel ergens goed voor was geweest.. Nou, nee hoor, als je jezelf elke dag moet injecteren en van de gyn op een briefje meekrijgt wanneer je wordt geacht samenleving te hebben (ik blijf het een mooie term vinden).. dan kan je er niet niet mee bezig zijn! Gruwelijk spannend lijkt me die 18e oktober.. je moet doen waar jij je het beste bij voelt en als dat indekken is.. al vraag ik me af of je je op die teleurstelling echt kan voorbereiden. Hoe was je weekend, leuke verjaardagen? Wij gister op ons petekindje van 2 gepast (zo'n heerlijk kind, en die glimlach die je 's ochtends krijgt als je de deur van haar slaapkamer opent..!) en vandaag kraamfeest van vrienden.. zwanger na eerste IUI.. lang leven de MMM En heel leuk nieuws gehoord dat ik in het kader van eventuele meelezers niet kan delen hier.. maar ik stuiter er nog van!!
Lieve meiden! Ik ben weer terug van vakantie! Heb weer even bijgelezen hier...... Jessie, ik kan me voorstellen dat je boos bent (hopelijk was) op je vader. Het feit dat hij een relatie heeft is niet erg. Het kijkt mij alleen maar fijn dat hij het geluk en de liefde in zijn leven weer terug gevonden heeft. Maar dat hij er niet eerlijk over is geweest zou mijn ook boos maken. Je stelt je als je het mij vraagd niet aan maar ik hoop wel dat jullie er inmiddels over gesproken hebben. Lees dat je leuke dagen hebt gehad in barcelona! Fijn om er even uit te zijn na zo'n heftige periode omtrend het zwanger worden. Lief van je om een kaarsje te branden. Doet me goed het lezen. Thanx....... Nana, TESE 18 oktober! Wat fijn dat er nu concrete stappen worden ondernomen. Vind je het ook spannend worden nu het allemaal wat dichter bij komt? Snap dat je al vast voorbereid op een teleurstelling. Dan kan het alleen maar meevallen. En zo dek je jezelf wel in natuurlijk. Maar blijf positief meid! Het gedeelte dat je schrijft over je ups en downs gaan me even boven mijn pet....(ben erg moe en heb mijn hoofd nog in de vakantie-stand denk ik haha) Gwen, de prik instructies gehad! Lijkt me ook heel erg raar. Ik vraag me alf of ik mezelf wel kan injecteren. Mijn man ziet het ook niet zitten om het bij mij te doen. Maarja, ik zie wel hoe ik het dan allemaal ga doen. Misschien valt het ook allemaal wel mee. Leentje, hoe is het met jou meid? Ik heb een heerlijke vakantie gehad! Eerst een kleine week in hellevoetsluis geweest. Super getroffen met het weer! Maar 1x regen gehad en verder lekker in de tuin kunnen vertoeven. Ben gisteren terug gekomen van een paar dagen duitsland. Ook erg fijn gehad. Ook hier hebben we het getroffen met het weer. 3 dagen lekker zonnig! Ik ben nog steeds aan het wachten.......wachten op de uitslag van de foto's en echo van mijn schouder. De pijn word steeds meer en is echt niet leuk meer. Aan de ene kant hoop ik dat ze er operatief iets aan kunnen doen. Aan de andere kant zit ik er niet op te wachtten....... Dan moet ik eerst geopereerd zijn voor ik met ICSI kan starten. Wat logisch is natuurlijk. Maar het moet allemaal kunnen. De wachttijd voor operatie is 5 weken volgens de site van het ziekenhuis. Als ik kijk kaar wanneer ik op z'n vroegst nu met ICSI kan starten is het helemaal eind oktober, 8 weken dus. Maar dan moet het wel allemaal gaan zoals ik nu plan haha. Verder zit ik zelf niet zo lekker op het moment. Ik merk dat ik niet om kan gaan met de spanningen rondom alles heen. En dat uit zich bij mijn in lichamelijke klachten. Met name ben ik dan erg onrustig en ervaar lichte paniek klachten. Ik zit er aan te denken om toch via t ziekenhuis deskundige hulp te vragen. Morgen begint het normale leven weer. We gaan weer aan het werk. Ik heb er nog zo geen zin in. Ik zou nog wel een weekje vrij willen zijn maar helaas..............
Hee lieve meiden, ik ben er weer. In de tussentijd zijn we heerlijk op vakantie geweest. Het was erg warm, dus we hebben vooral veel gezwommen in de zee, boeken gelezen en zo min mogelijk gedaan. Ook wel eens lekker. En bijna niet met zwanger worden en het gedoe er omheen bezig geweest, dat was fijn. Maar bij thuiskomst viel het weer op me en lijkt het overal te zijn. En net als jij Nana loop ik opeens tegen miscommunicatie met het ziekenhuis aan, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen. Iui staat nu vast voor september. Ik ga even bijlezen en reageren en wat foto's plaatsen en die van jullie bekijken .
@ Gwen: jij gaat dus bijna beginnen met spuiten, spannend zeg. Fijn dat de uitslag van de onderzoeken goed was en jullie zo snel kunnen beginnen met icsi. Ik kan je foto niet zien, maar zie dat we nog geen vriendjes zijn, dus zal je snel toevoegen . @ Jessie: he wat een nare situatie met je vader. Hoe gaat het nu? En wat vreselijk lief van je dat je een kaarsje gebrand hebt! Je banner vliegt vooruit zeg, hoe voel je je? @ Nana: wow TESE 18 oktober, dat gaat opeens snel. Maar mag ook wel na het lange wachten. Maar vervelend om te lezen dat jij en je man vaak ruzie hebben en het nu niet lekker loopt. Het brengt allemaal ook zoveel spanning met zich mee. Hoe gaat het nu met jullie? @ Djuuzie: jij ook lekker op vakantie geweest! Heb je inmiddels de uitslag binnen? Ik herken heel erg wat je schrijft over de spanning die zich uit in lichamelijke klachten, hier precies zo. 
Hey leentje! Welkom terug! Zo te lezen heb je een fijne vakantie gehad en lekker bijgekomen. Maarja eenmaal back to reality.......Toch weer met je neus op de feiten. Maar IUI in september! WOW! Gaat dat in je eigen cyclus of moet je medicijnen gebruiken? Mooie foto's trouwens......... De 23 krijgen we als het goed is de uitslagen van de onderzoeken. Eerst moet ik donderdag voor een hystereoscopie. En ik ga ff t ziekenhuis bellen. Bij ons is het zo dat iedere 3e dinsdag van de maand er een iformatiebijeenkomst is. Na die bijeenkomst kan je gaan starten. Nu is het bij ons natuurlijk zo dat de bijeenkomst de dinsdag is voor dat wij de uitslag krijgen. Ik ga dus vragen of we de bijeenkomst alvast bij kunnen wonen voor we de uitslag hebben. Hoe is het verder hier met de dames?
@Djuuzie, ja dat zou ik dan ook vragen.. zou wel heel jammer zijn als je daardoor nog een maand moet wachten. En je wacht al zoveel.. Hoe is het met "niet zo lekker in vel zitten"? Heb je al met iemand hierover gepraat? Heel veel succes donderdag! @Leentje, leuke foto's !! Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad en het zwanger gebeuren een beetje los hebt kunnen laten. Maar ja, de realiteit is dan wel weer hard.. Ben je al gestart met Clomid inmiddels? Of zit je nog voor NOD? Hier gaat het goed, buikje begint langzaam te groeien, maar ik voel me prima.. als ik maar niet te lang op één plek blijf staan dan Donderdag weer naar de vk, eens kijken hoe bloeddruk nu is. over 3 weken alweer de 20 weken echo.. gaat echt zo enorm snel!
Hee dames, Wij zijn ook weer terug van een weekje duitsland, we hebben het heerlijk gehad. We kwamen op vrijdag aan, maar we waren verkeerd gereden. Toen we in de buurt van het park kwamen regende en waaide het heel hard en op een gegeven moment hagelde het ook nog even en er lag enorm veel blad en takken op de weg. Later hoorden we dat net voordat wij aangekomen waren er noodweer was geweest met hagelstenen zo groot als tennisballen. Autoruiten lagen eruit en sommige auto's leken wel op poffertjespannen. We waren maar wat blij dat we verkeerd zijn gereden. Zaterdag nog wat regen gehad en voor de rest hebben we het enorm getroffen met het weer. We hebben veel gewandeld, gefietst, gelezen en we zijn lekker tot rust gekomen. Nu hebben we nog een week vakantie in ons eigen huis, ook heerlijk. @Leentje: Spannend dat je mag starten met iui. Moet je hormonen gaan gebruiken en per wanneer? Fijn dat je ook een goede vakantie hebt gehad. Waar ben je eigenlijk ook al weer heen geweest? Ik heb je foto's gezien, ook weer een hele mooie jurk! @ Djuuzie: Fijn dat jou vakantie ook goed was. Vervelend dat je niet zo goed in je vel zit, hopelijk kunnen ze iets doen om die pijn in je schouder weg te nemen. Het zou wel heel vervelend zijn dat je pas over 8 weken kan starten met icsi, maar die pijn lijkt me ook geen optie. Rot zeg dat alle spanningen zich uiten in onrust en paniekklachten. Misschien dat deskundige hulp via het ziekenhuis toch niet zo verkeerd is, het is ook allemaal wel stressvol en als je start met de behandeling levert dat ook allemaal wel de nodige spanningen op. Ik moet zeggen dat ik hier ook wel wat merk van de spanning, ben meestal de rust zelve. Maar ik kan nu af en toe wel heel explosief reageren of best wel chagrijnig zijn. We zullen zien hoe dat straks gaat met die spuiten, daar kan ik me nog wel eens druk over maken! Veel succes donderdag! @Jessie: Wat gaat dat snel zeg, over 3 weken de 20 weken echo. Dan ben je alweer op de helft! Spannend is het wel! Heb je trouwens al leven gevoeld of is dat nog iets te vroeg? Is je bloeddruk te hoog of te laag? @ Nana: Wel fijn dat je weet wanneer de tese gaat plaatsvinden. Ook wel heel spannend allemaal! Vervelend dat jullie wat vaker ruzie hebben, maar ook wel logisch omdat er ook wel veel spanningen bij komen te kijken. Misschien toch maar eens praten met iemand. Wel positief blijven hoor! Groetjes Gwen
@Jessie, met vlagen zit ik wel en dan weer niet goed in mijnvel. Ga het wel aankaarten bij de volgende afspraak bij de gyn. Over drie weken al weer de 20 weken echo! Dat gaat snel! Willen jullie weten wat het wordt? @Gwen, waar zijn jullie geweest in duitsland? Wij zijn in het sauerland geweest. Wij vonden het ook heerlijk.Nu nog een week thuis genieten, heerlijk hoor! Ik ben normaal ook de rust zelf, maar nu het mezelf aangaat is het toch wel anders. Ik vind het spuiten ook niets, maar een kennis van uit de buurt werkt bij de thuiszorg en wil mij eventueel ook spuiten. Alleen het idee dat iemand het wil en kan doen geeft mij al meer rust. Ik heb gebeld naar t ziekenhuis, maar de komende keer zit de groepsbijeenkomst vol. Heb de assistente uitgelegd waarom ik het graag wil. Ze snapt dit helemaal en gaat overleggen met de gyn over hoe of wat. Dit hoor ik dan donderdag als ik voor de hysteroscopie ga. Ben ook weer bij de orthopeed geweest (nummer 3.......in t zelfde ziekenhuis) Hij zegt nu dat in hypermobiel in mijn schouders ben. Dus weer een andere diagnose. Heb het er met mijn fysio over gehad en hij geeft aan dat hij denkt dat het het niet is. Hij raad een second opinion aan. Ga dat ook maar doen want ik heb er ook geen goed gevoel bij. Nu op naar donderdag.........
<even snel>: heb jullie verhalen gelezen maar zo weinig puf/energie om te reageren....sorry!!!! Welkom terug van vakantie gwen en leentje!! tot later
@ Gwen: lekker dat je nog een weekje vakantie hebt, ben jaloers! Mooie foto's trouwens, leuk om je eens te zien. @ Djuuzie: Vervelend dat je nou nog niet weet wat het is met je schouder. Ik heb ook weer zo'n last, gisteren begonnen met werken en nu weer al zo'n pijn in m'n schouder en arm. @ Jessie en Nana: jullie foto's ook gezien, leuk! @ hier: gisteren ongesteld geworden, dus woensdag begin ik met Clomid 50. Verder geen medicatie. Vanaf dag 10 ovutesten doen en als hij positief is bellen en de volgende dag iui. Gisteren weer begonnen met werken, meteen een extra lange dag en het viel erg tegen. Vind mijn werk nog steeds niet leuk, maar krijg steeds meer uren aangeboden, die ik niet mag en eigenlijk ook niet wil weigeren (i.v.m. aanvullende uitkering). Hoop dat er snel een paar leuke vactures komen, want dit is niet leuk. Het is lichamelijk ook te zwaar, zit er nu al doorheen en ik moet nog 3 dagen. Ik wil vakantie!!!
@Gwen, fijn dat jij ook een heerlijke vakantie hebt gehad. Wel veel geluk gehad dus met die hagelstenen de eerste dag! En nu dus vakantie thuis.. lijkt wel herfstvakantie als ik het weer bekijk.. maar gelukkig schijnt het aan het einde van de week beter te worden. Wanneer start je nu precies met spuiten voor de eerste ICSI? @Djuuzie, jammer dat de groepsbijeenkomst vol zit. Heeft de assistente nog wat kunnen regelen? Wel raar zeg, weer een andere diagnose, en dan ook zo afwijkend.. ga je nu naar een ander ziekenhuis voor een second opinion? En natuurlijk heel veel succes gewenst morgen!! @Nana, hoe is het? Nog steeds te weinig energie.. knuffel! @Leentje, en hoe is je eerste pilletje Clomid gevallen? Al iets gemerkt van bijwerkingen of ben jij zo'n geluksvogel die daar geen last van heeft? Ik hoop het voor je! Heb je digitale ovutesten meegekregen of wordt het streepjes turen vanaf volgende week? Ik hoop dat je ei snel komt.. doen ze ook in het weekend IUI? Maar je hoeft dus geen Pregnyl te spuiten? Dat is wel prettig.. Balen dat het werken zo tegenvalt weer.. is niet best als je nu alweer toe bent aan vakantie (ook al is het misschien met een knipoog). Ik duim voor leuke vacatures! Over mij: ik denk soms wel wat te voelen, maar het is nog niet echt met regelmaat ofzo en ik weet natuurlijk ook niet precies wat ik moet voelen.. aangezien ik ook nogal eens last heb van mijn darmen twijfel ik dan wel wat ik precies voel.. gemiddeld schijnen vrouwen voor het eerst leven te voelen tussen de 18 en 20 weken, dus het zou al wel kunnen. Mijn bloeddruk was de vorige keer aan de lage kant, gelukkig.. want ondanks dat het niet prettig is om af en toe bijna flauw te vallen, weet ik van een collega dat ze bij de eerste een te hoge bloeddruk had en nu 2 jaar later is dat nog steeds niet in orde (en mag ze dus ook nog niet voor een tweede kindje gaan)! We willen trouwens niet weten of het een jongen of meisje is. Soms lijkt het me wel handig hoor, maar eigenlijk vinden we de verrassing straks in februari te leuk dus we gaan aangeven dat we het niet willen weten.
hey meiden, ik ben er weer.....probeer het wel te volgen maar soms te veel aan mijn koppie: *bruiloft broertje gehad; leuk maar ook confronterend. Ons verdriet komt dan weer meer naar boven maar dat uiten kan natuurlijk niet echt *bericht van schoonzus dat haar relatie totaal niet goed gaat *bericht van vriendin dat haar relatie verbroken is. weet je, ik kan er steeds minder goed tegen: slechte berichten. Ik begin ook steeds meer te balen van mijn werk: als je 6 gesprekken op een dag hebt over problemen dan is dat best pittig maar helemaal als je thuis nog meer nare berichten krijgt te horen en zelf niet al te best in je vel zit.....zucht. Had ik al verteld dat ik hulp had proberen te zoeken? Via het FIOM kwam ik in Eindhoven terecht en dat is bijna een uur rijden van mijn woonplaats. Vond ik geen goed idee! shit, weer een negatief stukje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daarom ook niet zo vaak hier meer schrijf; baal ervan dat ik vaak een klaagverhaal heb en wil niet de ''klaag-nana'' worden. Ik kan het niet leuker maken dan het is, ben ik bang <nana-probeert-iets-positiefs-te-schrijven>: ............dat het weer beter word dit weekend.....ehm....... @djuuzie: succes morgen!! @jessie: ben benieuwd naar het eerste ''echte'' gevoel @leentje: hoop echt dat werk beter gaat worden of dat je iets anders vind! @gwen: geniet van je vakantieweek!
Hee dames, Ik heb vanavond de eerste spuit gezet, het viel me heel erg mee. Ik had vanalles gelezen dat de decapeptyl nogal botte rotnaaldjes heeft, daar zag ik nog wel een beetje tegenop. Ik heb maar net gedaan of ik ging darten, dat ging heel goed. Ik voelde er weinig van. Ik had het er deze week wel een paar keer moeilijk mee, het komt steeds dichterbij en ik vind het heel spannend hoe alles gaat verlopen. We gaan er voor! @ Jessie: Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen wel vaker denken dat ze hun darmen voelen en dat het dan toch wel het kindje is! Gelukkig zeg dat je last hebt van een lage bloeddruk, maar het is wel heel lastig! @ Djuuzie: Wat vervelend dat je nu weer een andere diagnose hebt gekregen. Een second opinion is inderdaad dan wel een goed idee. Hopelijk gaat het dan allemaal niet nog veel langer duren voordat jullie kunnen starten met icsi. Veel succes morgen! @ Leentje: Dus jij bent vandaag gestart met de clomid! Spannend! Moet je ook nog echo's laten maken of is alleen ovulatietesten voldoende. Hoeveel dagen verwacht je dat je de clomid moet gebruiken? @ Nana: Ik begrijp best dat je in een hele onzekere en moeilijke periode zit. Je hoeft je ook niet bezwaard te voelen! Het forum is er natuurlijk ook als je even wat minder goed in je vel zit, het is soms wel fijn als je het van je af kan schrijven. Ik hoop wel dat je hier blijft schrijven! Groetjes Gwen
@ Jessie: het zou dus best kunnen dat je iets voelt, lijkt me zo bijzonder! Wat is precies de uitgerekende datum? @ Nana: je had verteld dat je hulp wilde gaan zoeken, maar vervelend dat het alleen zo ver weg kan. Ik vind dat je gewoon je verhaal hier kan doen of je je nu goed voelt of niet. Juist als je je niet goed voelt heb je behoefte om het van je af te schrijven en dat kan dan mooi hier. Hoe is het nu tussen jou en je man? @ Gwen: Je eerste spuit gezet, goed hoor! Logisch dat het spannend is, je weet toch niet zo goed wat er gaat gebeuren en hoe je je gaat voelen. @ hier: gisteren begonnen met clomid. nog niks gemerkt van bijwerkingen, maar dat lijkt me ook nogal snel. Ik moet ze nemen vanaf dag 3 t/m 7. Ik neem aan dat ik nog wel een inwendige echo krijg voor de iui, ze moeten toch weten hoeveel eitjes er gaan springen. Ben benieuwd. Heb al zitten puzzelen hoe ik die ovutesten op mijn werk moet gaan doen (moet tussen 9.00-12.00), maar dat wordt wel lastig. Iemand ideeen?
Leentje, klink niet goed dat je al weer aan vakantie nodig hebt. Lastige situatie dat je eigenlijk niet meer wil werken daar maar wel moet..... Met clomid begonnen! Wow! Het lijkt me dat je nog wel een echo krijgt om te kijken hoeveel eitjes er op springen staan. Ik zelf heb ook ovu-testjes gebruikt. Ik had dip-sticks en konder zo in je zak (in het folie nog) En er een (plastic) borrelglaasje bij in of een urine container oid. Kan ook in je zak. Dan kan je op de toilet zo testen. Heb ik wel eens van anderen gehoord dus misschien heb je er wat aan. Jessie, ben bezig met een second opinion. Dit loopt via de verzekering. Heb nu wat ziekenhuizen in de buurt doorgekregen en ga daar maandag even naar bellen. Het lijkt me zo bijzonder om wat te voelen in je buik. Het moment kmt vast dat je denkt.....ik voel ons kindje! Nana, wat een vervelende berichten! Kan me voorstellen dat je er minder tegen kan tegen de slechte berichten. En dat de hulp allemaal niet op schiet. Als je zelf al in een negatieve spiraal zit is het ook moeilijk om dan op je werk de verhalen ook aan moet horen.......Dikke knuffel!!!!! Eneh, klagen mag hier altijd hoor! Heb je leuke of geen leuke berichtjes. Daar zijn we voor. We hebben allemaal onze momenten dus we snappen elkaar! Gwen, de eerste spuit erin. Spannend hoor. Maar ook fijn denk ik dat je ben "begonnen". Ga er voor meid! Ik heb vandaag de hyseroscopie gehad. Volgens de gyn heb ik een mooie baarmoederHij heeft geen dingen gezien die er niet horen. Er is niets in mijn baarmoeder dat het slagen van ICSI tegen gaat. Dus dat is erg fijn. Het onderzoek zelf vond ik erg pijnlijk. Maar wel te houden. Ik vind het te vergelijken met heftige menstruatie krampen. Het onderzoek duurde in het totaal maar een minuut of 5. Heb te horen gekregen dat we 11 oktober voor het groepsconsult gepland staan. We mogen dan vanaf de 21e dag beginnen met spuiten van decapeptyl. Dat zal zo eind oktober zijn. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. In ieder geval ben ik wel blij dat ik weet waar we aan toe zijn gezien het tijdspad.