wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Jessie80, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Ben weer terug van de FM! En het ziet er hoopvol uit. In totaal 17 eiblaasjes aan het groeien. En ook al behoorlijk groot! Ook al een mooi dik baarmoederslijmvlies. Waarschijnlijk morgen weer een echo, maar dat hoor ik vanmiddag nav de uitslag van mijn bloedonderzoek. Vind t rete spannend worden nu.......

Nana, denk aan je!

Gwen, hoop dat je snel weer ongi bent en weer kan beginnen! Wat fijn voor je zus dat ze zwanger is, maar zuur voor jou. Wist je wel dat ze bezig waren voor nummer 2?
    Soms is het goed je emoties de vrije loop te laten. Al kan je er soms door overvallen worden. Dikke knuffel!

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Gwen, ik hoop dat jij tot die vrouwen behoort bij wie de cyclus dan net zo lang is en dat je snel weer mag beginnen! Enorm herkenbaar hoor wat je zegt over tegenstrijdige emoties bij het blijde bericht van je zus. Zoals Djuuzie ook schrijft, zag je het aankomen? Want dat maakte bij mij vaak veel verschil in hoe mijn eerste reactie was.. knuffel!

@Djuuzie, wat heerlijk zo'n goed nieuws te lezen. Heftige bijwerkingen zijn dus niet voor niets. Morgen weer terug en dan deze week nog punctie? En misschien ook nog wel een terugplaatsing? Na hoeveel dagen wordt dat gedaan in jullie ziekenhuis? Ik ga heel hard duimen voor jullie!

@Nana, ik hoop dat geen bericht goed bericht betekent.. ik heb veel aan je gedacht vandaag. Ik hoop zo dat ook jij met goed nieuws mag komen!!

@Leentje, veel succes morgen bij FM!

3. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

Feb 16, 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Djuuzie: Heel fijn dat alles er goed uitzag. Ik zag ook dat je morgen weer terug moest komen voor een tweede follikelmeting, je hoeft nu ook nog niet wat extra te spuiten voor de stimulatie? Hopelijk zijn de follikels snel groot genoeg.

@ Nana: Ik hoop zo op een goede uitslag voor jullie! Ik heb vandaag vaak aan je gedacht.

@ Leentje: Veel succes morgen.

Ik had het nog niet verwacht, vond wel dat ze wat dikker werd en met een verjaardag dacht ik wel waarom wil je geen slokje proeven van mijn rose bier. Maar daar heb ik niet zoveel achter gezocht.
    Bij andere mensen die zwanger zijn heb ik die tegenstrijdige gevoelens niet zo erg. Misschien omdat het nu veel dichter bij komt en m'n zus zie ik ook veel vaker. Maar heb volgens mij wel leuk gereageerd.

Groeten Gwen

4. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee meissies, ben doodmoe na een lange ziekenhuisdag maar: YESSSSSSS....er is zaad gevonden. Niet veel (2 buisjes en qua hoeveelheid/kwaliteit beperkt) maar we hebben groen licht voor ICSI!!!! Ben blij en bang tegelijk maar vooral natuurlijk opgelucht.

Het was een lange dag; we gingen om 6.00u naar Nijmegen en om 17.00u waren we weer thuis. Manlief heeft het doorstaan; ''het viel niet mee en viel niet tegen'', aldus nana-man. Hij had het wel pittig na de operatie, een paar keer werd ie niet goed (bijna weer flauwgevallen) en even was ik bang voor gedoe, want je mag niet naar huis als je nog niet geplast hebt en anders gaan ze dat via een katheter doen.....maar gelukkig is het gelukt..........

1-1-11 (mooie datum) hebben we gesprek over de ICSI....brrrrr, doodeng maar goed, eerst maar ''genieten'' van dit resultaat.....

dank jullie voor je lieve woorden.

@djuuzie: mooi dat het nu goed gaat; spannend allemaal! Het wachten is je toch maar weer gelukt;)
    @gwen: ow meissie, dat is wel slikken hoor; een zus staat zo dichtbij (denk ik...) dus confronterend. Die gevoelens die je niet kent: laat ze toe....(zegt nana die het zelf ook moeilijk vind)
    @jessie: dank je voor je meeleven!!

5. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Nana, wat super goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit was het nieuws waar ik op hoopte voor jullie vandaag. Weten jullie ook hoe veel zaadjes er gevonden zijn?
    1-1-11, moet vast 1-11-11 zijn........anders gaan we terug in de tijd. Maar mooie datum om te kijken hoe jullie nu verder gaan. Ben zo blij voor jullie!!!!! En dan nu genieten van de goede uitslag, en vooral van elkaar!

Jessie ik hoop op vrijdag of zaterdag de punctie, maar heb geen idee eigenlijk. Hoop morgen te horen dat ik niet bij hoef te spuiten en ze me aan kunnen melden voor de punctie. Terugplaatsing is geloof ik na 3 dagen maar weet het even niet zeker.

Gwen, hoef nog niet extra te spuiten. En is hopelijk ook niet nodig....maar morgen meer!
    T blijft moeilijk als er iemand in je directe omgeving zwanger is. Je wil blij zijn voor de gene, maar eigenlijk kun je wel heel hard gaan huilen. Hoop dat snel je cyclus weer op gang is en je verder kan gaan!

Ik ga zo slapen, vannacht bijna geen oog dicht gedaan en morgen vroeg weer op......Slaap lekker meisjes!

6. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

Feb 16, 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nana: Wat een super goed nieuws zeg! Wat zal er een last van je af zijn gevallen. Wat ben ik blij voor jullie. Ga maar lekker van dit goede nieuws genieten!
    Ik ga zo ook maar eens slapen, maar ik moest gewoon nog even kijken.

Groetjes Gwen

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Nana, wat heerlijk!! Helemaal super zeg! En wat fijn dat je man het redelijk doorstaan heeft allemaal. En 1 november, dat is al over 2 weken.. lekker zeg, hopelijk kunnen jullie dan snel door! Maar zoals je zelf zegt, nu eerst bijkomen en genieten van dit positieve bericht. Slaap lekker vannacht (of nog zoveel adrenaline dat dat niet gaat lukken?)..

8. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie wel!!! Ik ben zelf zo nuchter en rustig onder alles dat het bijna ''eng'' is.....geen traan gelaten en vandaag weer naar mijn werk alsof er niets aan de hand is......beetje gek maar ach, ik laat het maar gewoon komen zoals het komt. Gisteravond hebben we met champagne de uitslag gevierd; samen met het echtpaar uit onze kerk dat ons begeleid. Ongeloofelijk hoe betrokken zij zijn; we stuurden ze een SMS-je met de uitslag en ze stonden 2 minuten later op de stoep met een fles champagne.....

vannacht best goed geslapen; ik was ook echt ''op''. Gelukkig vandaag een rustig werkdagje...

nog ff iets anders: ik vind het wel handig om een overzichtje te hebben met wie nu waar mee bezig is op dit moment. Dus zet je naam even hieronder neer en dan maken we 1 lijstje:

overzichtje
    Nana: start ICSI; op 1-11 a.s. gesprek daarover
    Djuuzie:
    Gwen:
    Leentje:
    Jessie:

9. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Wat heerlijk dat de mensen van de kerk zo betrokken zijn! Het was zeker een fles champagne waard. Gelukkig heb je goed geslapen, doet ook wonderen.....
    Goed idee van een overzichtje.

Ik ben vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest en mijn folikkels zijn super gegroeid! Wordt aangemeld in Nijmegen voor de punctie. Deze is vrijdag al! Ben helemaal hyper de pieper, al vind ik het ook wel eng worden nu.....

overzichtje
    Nana: start ICSI; op 1-11 a.s. gesprek daarover.
    Djuuzie: start ICSI op 12-10-2011, 21-10-2011 punctie.
    Gwen:
    Leentje:
    Jessie:

10. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ooooow, spannend zeg, 21-10 is jouw D-day! Ook in Nijmegen; wie weet, komen we elkaar in de toekomst nog ''live'' tegen......Dan ben ik bang dat ik je Djuuzie noem en jij mij Nana (zie je onze mannen denken ''huh??'').:p

Heb jij trouwens enig idee wanneer een ICSI behandeling bij mij zou starten? Moet ik dan wachten tot ik ongesteld ben? Ik word toevallig 1-11 ongesteld (de dag van het gesprek) en omdat ik de klok erop gelijk kan zetten is die kans ook erg groot.....Weet jij een beetje wat ze dan wrsch. gaan doen?

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Wat een super nieuws, Nana! Wat moet je opgelucht zijn. Ik kan begrijpen dat het heel spannend is, je had je waarschijnlijk niet ingesteld op icsi.

@ Djuuzie: bij jou gaat het ook opeens snel zeg. En mooi dat er zoveel follikels rijpen. En vrijdag al punctie.

Ik ben misschien wat kort met reageren, maar wij hebben net slecht bericht gehad. Op de echo waren 2 endometriosecystes te zien, op beide eierstokken een. De gyn leek er ook van geschrokken, aangezien ik pas 4,5 maand geleden geopereerd ben. Dit betekent nogal wat, sowieso stop iui (nu nog 1 keer, omdat ik toch al met hormonen bezig ben). De gyn ging het bespreken en contact opnemen met Gent en als we zondag of maandag voor iui komen, dan horen we het vervolgplan. Man en ik zijn er kapot van, die rot endometriose.

12. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Nana, ik denk haast niet dat we elkaar live tegen gaan komen. Als ik vrijdag de punctie heb heb ik maandag de terugplaatsing. En verder heb ik in Nijmegen niets te zoeken, alles gaat dan weer via Ede.
    Volgens mij heb je eerst onderzoeken, zoals bloed, uitstrijkje, inwendige echo en eventueel en hysteroscopie. Zo is het bij mij gegaan in ieder geval. Ik kan me herinneren dat jij nog niet zo veel onderzoeken gehad hebt. Dan heb je een groepsbijeenkomst dacht ik. Als je dan groen licht hebt gekregen moet je bellen op de eerste dag van je menstuatie en kan je op dag 21 beginnen met decapeptyl. Maar voor de zekerheid kan jekijken op hun site. Staat veel info op. Is een bestandje die je kan downloaden.

Oh Leentje wat een slecht bericht! Dit had ik echt niet verwacht. Wat is dat een domper zech. Hoezo gaan ze contact opnemen met Gent? Gelukkig zijn er meer mogelijkheden om zwanger te worden. Het is niet wat je nu wil horen maar houd in je hoofd dat je droom niet in eens in duigen valt.
    Veel sterkte en een hele dikke knuffel!

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Tuurlijk zijn er meer mogelijkheden om zwanger te worden, maar had dit gewoon niet verwacht. Ik dacht eerst 6 keer iui en als dat niet lukt, dan kijken we verder. Maar nu is het opeens geen iui meer, maar ivf of icsi, dat is schrikken. En weer opereren, daar zie ik tegenop.
    Hier doen ze geen ivf of icsi, dus het is Rotterdam, Antwerpen, Brussel of Gent. Ik was overtuigd van Gent, maar nu ik wat meer gelezen heb twijfel ik tussen Brussel en Gent.
    Voor wie wat meer wil weten over endometriose:
    #EndometrioseStichting, menstruatiepijn is niet normaal - Index

14. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    leentje, wat balen zeg:(......dat is inderdaad wel een verschil; IUI of IVF. En dan net een operatie gehad; bah zeg, het is niet eerlijk. Pfff, het vraagt wel een mentale omschakeling...Sterkte....

djuuzie, dank je wel voor je antwoorden; daardoor denk ik er nu anders over; het zal vast niet meteen 1-11 van start gaan....Ik heb bloedonderzoek en inwendige echo gehad maar meer nog niet. Dus ik verwacht inderdaad een maand wachten tot nieuwe ongi (begin dec.) en daarna zal het circus wel van start gaan...misschien met de jaarwisseling een pos. test in handen, droom droom...:):p.....ok, beetje te hard van stapel; vergeef me maar ik heb heel lang niet meer gedroomd dus vandaar....

15. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    overzichtje
    Gwen:
    Leentje: endometriosecystes dus stop IUI en daarna IVF
    Jessie: zwanger

klopt het overzichtje nog??

16. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Ja leentje ik snap je helemaal. Het is een beetje te vergelijken met toen wij bij de gyn zaten en te horen kregen dat zaad van manlief alleen geschikt was voor ICSI, terwijl wij ook op IUI gehoopt hadden.
    Bij mij in het ziekenhuis doen ze ook geen ICSI en IVF. De voor bereidingen wel maar de punctie en terug plaatsing moet ik naar Nijmegen. Sterkte meis!

Nana, gewoon weer dromen meis! Heb je al lang niet meer kunnen doen. Dromen geeft hoop! Maar jij denkt ook al in de jaarwisseling. Ik zei van de week ook al ik hoop met de jaarwisseling over de gevaren zone van 12 weken te zijn.......

Ben net gebeld door het ziekenhuis. Heb vrijdag om half 12 de punctie. Manlief moet om 11.00 zaad in leveren. Vanavond om half twaalf de pregnyl spuit. Die zetten ze in het ziekehuis. Durf het zelf echt niet dus zit niets anders op. Ook de laatste orgalutran vandaag...........Ben zo blij! Maar ook zo bang voor wat er komen gaat.......

17. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    Laten we hopen dat ''dromen geen bedrog zijn'' zoals onze Marco stelt....

Maar half 12 vrijdag; spannund.............leg me even uit waarom je Pregnyl niet zelf durft te zetten; je hebt toch al jezelf gespoten of is dit anders????? Ow, ik snap goed dat je bang bent; ben je vooral bang voor de punctie of voor hoe het verder gaat??

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Ja precies, het is toch een klap die je krijgt. Het verschil tussen iui en icsi is groot. We moeten het even verwerken en dan gaan we er vast wel weer voor. Alleen weer een operatie, bah!

Voor jou heel veel succes vrijdag, ik zal aan je denken!

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Nana: heerlijk blijven dromen meis, nu kan het weer! Ik merk dat je het weer helemaal ziet zitten.

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    overzichtje
    Gwen:
    Leentje: endometriosecystes, okt IUI
    Jessie: zwanger

Heb het een beetje aangepast. Ik moet nog contact hebben met de gyn over hoe het precies verder zal gaan, hij moest het nog bespreken nl.

Share This Page