wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Jessie80, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    @Nana, het gaat idd erg snel! Ik ga er vanuit dat er bevruchting heeft plaatsgevonden en dan is het terugplaatsen maandag. Hoor morgen hoeveel er bevrucht zijn en hoe laat we maandag in het ziekenhuis moeten zijn voor de terugplaatsing.
    Snap je het paarse loungebankje niet? Volgens mij zitten er ook nog bloemen op maar dat weet ik niet meer zeker ;) Het is al weer enige tijd geleden (volgens mijn in de lente) dat we op het wachtbankje zaten en er in onze gedachten een paarse loungebank voor ons klaar stond. Kan je het niet meer herinneren? Was hier in t toppic..........
    Verwen nana-man maar goed, kan je mooi gebruiken als jij rust nodig hebt na bv de punctie.

Jessie, laat ons hier niet achter hoor! Vind het fijn te horen dat het allemaal goed gaat. We volgen jou straks gewoon met onze zwangerschapsverhalen en ben jij ons grote voorbeeld!

Leentje, ik denk aan je meid morgen! Succes!

Kus!

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Jullie zijn lief! En ik laat jullie zeker niet achter.. er moet toch zeker een iemand (maar ik hoop natuurlijk meer) zwanger zijn voordat ik ga bevallen straks in februari!?

@Leentje, heel veel succes morgen!

@Djuuzie, ik herinner me het paarse lounge bankje zeker nog.. eens kijken of ik het terug kan vinden ;)

@Nana, jeetje ik had niet verwacht dat het zo heftig zou zijn, 4-6 weken niet sporten enzo.. zorg maar goed voor hem, zoals Djuuzie zegt straks mag hij jou verwennen.. hopelijk 9 maanden lang!

3. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Ben net gebeld door het ziekenhuis en er zijn 5 eitjes bevrucht!
    Morgen om 14.15 uur terugplaatsing.....spannend......!!!!!!!!

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Joepie!! Dat is goed nieuws!
    Gelukkig hebben ze een beetje op tijd gebeld.. nu toeleven naar morgen. Terugplaatsing van 1 denk ik hè? En dan duim ik dat ze de andere 4 allemaal kunnen invriezen.. voor een brusje! Veel succes morgen!

@Leentje, IUI achter de rug? Goed gegaan hoop ik!? Ook voor jou weer keihard duimen dus.

Worden 2 spannende weken hier in het topic (om maar niet te spreken over bij jullie thuis..)!!

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Goed nieuws, Djuuzie! Succes morgen! :) Wel spannend!

@ Nana: je hebt waarschijnlijk nog niet op het paarse wacht/loungebankje gezeten, maar daar komt snel verandering in. En er zitten inderdaad bloemen op :D.

@ hier: vanochtend iui en gesprek gyn gehad. Wat fijn dat het op zondag kon en dat het mijn eigen gyn was. Hij heeft alles rustig en zeer uitgebreid uitgelegd. Hij had het besproken met zijn collega's en het is verstandig om voor ivf/icsi te gaan, dus wij gaan vanaf nu naar Gent. Ik zie niet zozeer op tegen de behandeling, maar wel tegen de operatie. Ik vind het zo'n teleurstelling, want heb er net een gehad (op mijn verjaardag nog wel! :() en dat was dus voor niks. Morgen Gent bellen.

Geniet van het zonnetje!

6. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

Feb 16, 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Djuuzie: Fijn om te horen dat alles goed is gegaan en dat de punctie te doen is. En dan nog wel 14 eicellen gevonden en daarvan 5 bevrucht, dat is een mooi aantal! Morgen heb je de terugplaatsing en dan hoor je denk ik ook of er embryo's kunnen worden ingevroren.
    Spannend allemaal! Veel succes morgen!

@ Leentje: Tuurlijk is het ook een teleurstelling dat je weer onder het mes moet, dat moet je ook eerst even verwerken.
    Je moet dus nu naar een ander ziekenhuis heen, is dat voor de behandeling of ook voor de operatie?
    Maar nu eerst het resultaat van de iui afwachten, spannend!

@ Jessie: Heel fijn om te horen dat je zwangerschap volgens het boekje gaat en dat je man de baby ook voelde bewegen. Vind het trouwens heel leuk dat je verteld over je zwangerschap, heb daar echt geen moeite mee.

@ Nana: Dan moet je man nog wel een tijdje wat rustiger aan doen, kan me ook wel voorstellen dat het geen pretje is.
    Verwen hem maar goed.

Hier nog geen nieuws, ben alleen een beetje ongeduldig en moet denk ik nog wel een tijdje wachten.

Groeten Gwen

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Gwen: dat wachten duurt dan zo lang he, ik snap dat je er ongeduldig van wordt. Hopelijk word je snel ongesteld en kan je weer beginnen.

@ Djuuzie: succes vanmiddag.

@ hier: heb net contact gehad met Gent en we kunnen over een maand terecht. Dus ook hier wachten. Al valt een maand nog best mee volgens mij, maar wil dan het liefst vanmiddag maar meteen gaan. Dat herkennen jullie vast wel ;).

8. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @djuuzie: 5 eitjes bevrucht; nou, dat klinkt goed! Jee, je bent nu echt heeeeeel dichtbij het ''einddoel''; ik hoop zooooo dat jij de 2e zwangere hier wordt! Succes strakjes!...die paarse loungebank; er begint me iets te dagen maar mijn geheugen is blijkbaar niet zo goed:)....ik kom er wel bij zitten:p

@jessie: grappig dat je schrijft dat het heftiger is dan je dacht. Ik merk dat meerdere mensen het onderschatten wat dit allemaal voor ons betekent. Het is best heftig allemaal; het is vooral ook een voorzorgsmaatregel om inwendige bloeding tegen te gaan. Het weefsel dat weggehaald is groeit niet meer aan en in de ''most worse scenario'' kan manlief te maken krijgen met daling van testosterongehalte wat wel te verhelpen is met hormoontoevoeging. Maar we hopen maar dat dat niet nodig is.

@leentje en gwen: wachten wachten wachten....... :x

9. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Zo ik ben weer terug! We ginnen met z'n tweetjes naar binnen en kwamen er met z'n vieren weer uit ;)
    Er zijn twee embryo's terug geplaatst. Allebei van B kwaliteit. Helaas zat er geen A bij dus niets in kunnen laten vriezen. Ben daar best wat teleurgesteld over. Van 17 folikkels naar 14 eitjes. Van 14 eitjes naar 5 begvruchtingen en van 5 bevruchtingen naar 2 terug geplaatst en de rest is weg.
    Nu vertelde ze in het ziekenhuis wel dat maar 1 op de 6 paren een A kwaliteit hebben. Het is dus meer uitzondering dan regel. Maar het kwam behorlijk rauw op ins dak. Had gehoopt nog een poging te hebben hierna zonder het hele circus. Maarja, niet dus........
    Ik ben heel blij dat er 2 lekker warm in mijn baarmoeder zitten hoor maar heb toch niet een heel blij gevoel. 8 november pas testen......pffffff duurt nog erg lang.....

Leentje, heb je nu wel je IUI gehad? Kan dat niet helemaal volgen......Fijn dat je al zo snel naar gent kan!

Voor iedereen een knuffel!

10. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey djuuzie, oh, wat spannend allemaal. Ik kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent. Als ik jouw verhaal lees, denk ik ''help, wat moet dat met ons als wij maar zo weinig zaad hebben dus zowiezo al weinig kansen:$''. Maar terug naar jou: ik snap dat het dubbel voor je is; je had aanvankelijk een goede uitslag en dan blijkt het toch weer anders te gaan. Het is telkens maar weer ''schakelen'', he?! Kost zoveel energie......

en 2 embryo's: is dat omdat het B-kwaliteit is of had je daar zowiezo al voor gekozen??

maar meis, ik ga die tijd vooruit ''duwen'' want 8 november moet gewoon snel komen. En dat je je nog niet blij voelt: laat het zijn zoals het is; het is zoals het is!!

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Leentje, fijn dat de gyn zoveel tijd voor je had gisteren. Fijn dat je relatief snel terecht kunt in Gent, maar wel vervelend natuurlijk dat je weer een maand moet wachten.. al is er nog steeds kansje met IUI van deze maand, dus de eerste 2 weken zijn op het paarse wachtbankje ;) Ik hoor trouwens wel erg goede verhalen over Gent en de artsen daar. Dat ze echt de tijd voor je nemen en dat soort dingen, dus ik hoop dat jullie je er ook prettig bij gaan voelen!

@Gwen, wachten is stom! Op welke dag van cyclus zit je nu? Ofwel vanaf wanneer kan je echt gaan hopen dat je ongesteld wordt?

@Nana, ik bedoelde heftig vooral in lichamelijke zin. Maar dat weefsel niet meer aangroeit wil dat zeggen dat er ook nooit geen 2e TESE plaats zou kunnen vinden? Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is maar toch.. Hoe kijken jullie er trouwens tegenaan dat er zo'n streng beleid is met invriezen en er dus veel bevruchte embryo's weggegooid worden? Ook vanuit jullie geloofsovertuiging? Is een erg persoonlijke vraag en als je er niet op wilt antwoorden is dat prima hoor..

@Djuuzie, wat ontzettend zuur zeg dat je geen embryo's in de vriezer hebt Djuuzie.. is wist ook niet dat dat aantal zo laag was, wel dat de eisen heel streng waren. :( Is de B-kwaliteit ook de reden dat je er 2 hebt teruggekregen of was dat sowieso al afgesproken (eigenlijk wat Nana ook vraagt)? En 8 november wat een eind weg nog.. ga je ook echt zolang wachten of ga je op zondagochtend met je man samen al een testje wagen? Oh jij hebt natuurlijk te maken met weekenddiensten, dus misschien is juist 8 november voor jou wel een vrije dag.. Dikke knuffel terug!

12. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

Feb 16, 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Djuuzie: Jammer dat ze niets konden invriezen, ik kan me voorstellen dat je hoopte op nog wat kansen zonder dat je weer de stimulatie en een punctie moet ondergaan. Vind het wel bijzonder dat ze meteen bij de eerste icsi 2 embryo's hebben terug geplaatst.
    Ik heb dat een tijd geleden gevraagd hoe dat in mijn ziekenhuis doen, hier krijg je er de eerste keer maar 1 terug geplaatst ongeacht de kwaliteit.
    Op 8 november mag je testen, spannend zeg!

@ Leentje: Een maand is redelijk snel, maar ik herken wel het gevoel dat het je niet snel genoeg kan gaan!
    Maar goed nu eerst nog 2 weken wachten op het resultaat van de iui. Gaan ze in Gent trouwens de operatie doen of is dit al voor de ivf/icsi?

@ Jessie: Ik zit nu nog maar op dag 14, dus ik verwacht dat ik nog wel minimaal iets van 14 dagen moet wachten. Dus nog even geduld hebben.

Groetjes Gwen

13. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Ja Nana, het kost idd erg veel energie allemaal. Ben ook erg moe van alles. Maarja hoort er ook bij. Heb tot nu toe alles goed doorstaan. We hebben gekozen om er twee terug te laten plaatsen omdat het B kwaliteit is. Was het A waren we voor 1 gegaan. En omdat we helemaal niets in te vriezen hebben willen we zo onze kansen vergroten.
    Hoe is het zaad van Nana-man ingevroren? Als het in twee delen is (ze geeft aan twee buisjes) kanje denk ik twee keer een ICSI behandeling doen. Maar weet dat ook niet zeker. Misschien vind je het leuk hier eens rond te kijken. http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/310590-op-wachtlijst-ivf-nijmegen-3.html#post11179913

Jessie, ik denk dat ik het weekend samen met manlief ga testen. Ben dan we te vroeg volgens de berekening van het ziekenhuis maar niet volgens die van mezelf haha. Normaal kan je ook twee weken na je eisprong testen en als ik dat aan hou (zou dan 2 weken na punctie zijn) kom ik uit op 4 november. Het lijkt mij dat mijn lf nu niet in eens langer is.

Gwen, in ieder ziekehuis hebben ze eigen regels wat betreft terugplaatsen. In Nijmegen mag je bij iedere kwaliteit kiezen tussen 1 of 2. En wij hebben echt gekeken naar de kwaliteit van de embryo's en de kans die heb nu hebben. Maar was het A geweest hadden we voor 1 gekozen.
    Jij dus ook in de wacht stand, kom er bij op t paarse loungebankje!

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Nana: dat klinkt best heftig bij je man. Vroeg me ook af hoe het nu precies zit met de zaadcellen, de 2 buisjes zijn voor 2 behandelingen?

@ Djuuzie: he wat rot dat er geen ingevroren kunnen worden, valt dan toch tegen. Maar wel 2 terug geplaatst, dus wel meer kans dan normaal. Ik zou ook wat eerder testen hoor ;). Rust maar goed uit.
    Ik heb zondag iui gehad, dus zit gezellig bij je op de paarse wachtbank (met een beker warme chocomelk en appeltaart ;)).

@ Jessie: ik vergeet af en toe dat ik nu ook nog een klein kansje heb na de iui, we zijn nu zo bezig met alle voorbereidingen voor Gent.

@ Gwen: ik weet nog niet wat de vervolgstappen zijn in Gent, grote kans dat ze eerst willen opereren, maar de gyn zei dat er ook een kansje is dat ze het zonder operatie doen.
    Jij nog 14 dagen wachten dus, heb je nu wel een gewone eisprong, of zijn de follikels nog niet weg?

15. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @jessie: klopt, een tweede TESE kan nog maar vlgs mij mag het max. 3x. Ik hoop zeker niet dat dat nodig is!! Goeie vraag die je stelt over invriezen; en hoewel ik het ''probleem'' ken heb ik me er niet mee bezig gehouden onder het motto ''het heeft toch geen zin om daar al over na te denken want misschien is uitslag TESE negatief''. Sinds een week is dat veranderd :) Maar goed, ik denk dat we ons eerst goed laten voorlichten en dan ons gaan bezinnen; ook inderdaad de principiele kant ervan....

@leentje: ik weet het zelf ook nog niet precies: 2 buisjes 2 behandelingen?? Ik heb een vraag erover gesteld bij forum ''geen enkele zaadcel gevonden''. FF zo kijken...

@djuuzie: oeijoei wat spannend allemaal. Over het testen: is het zo dat je uit mag gaan van een normale cycluslengte als je in een IVF zit?? Ik had eigenlijk gedacht dat alles zo ''op z'n kop staat'' dat je niet moet afgaan op je normale cyclus...maar misschien zie ik het verkeerd. Ik hoop echt dat de tijd vliegt voor jou

@gwen: 14 dagen wachten....zucht......

16. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    2 antwoorden op mijn vraag over de 2 buisjes:

Nana ze zullen 1 buisje moeten ontdooien en daarna kunnen ze ze niet opnieuw invriezen.En sommige zaadcellen zijn dan bv niet goed meer ofzo , er word zowiezo een selectie gemaakt dan.

Nana, ze moeten een buisje ontdooien om het zaad te bekijken en gebruiken. Na ontdooien kan je het niet nogmaals invriezen.
    Met een beetje geluk heb je straks 10 eicellen en dus 10 embryo's.
    Dan heb je dus 1 icsi poging maar mss wel 10 terugplaatsingen.

17. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Met slagroom Leentje?

Nana, ide cuclus loopt idd wel anders. Maar als je zwanger bent wordt er hoe dan ook HCG aangemaakt. Ziekenhuizen geven verschillend advies wat betreft testen. Dus ik begin gewoon wat eerder en test dan iedere dag tot aan de werkelijke testdatum.

18. Repelsteeltje

Dec 13, 2010
    99
    0
    0
    Hoi dames,

Een beetje late reactie, maar dank voor de felicitaties! Ik had een week geleden alweer een heel verhaal getypt, toen ik wilde versturen alles weg (snap niet hoe dat kan) en nu pas weer tijd om te reageren.
    Ik heb met jullie meegelezen en meegeleefd de afgelopen maanden, maar zoals ik al eerder aangaf vond ik het vervelend om jullie te belasten met zw geklets.
    Maar wat een spannende tijden breken er voor jullie aan met start ICSI! Ik hoop zo van harte op goede berichten!! En Nana, meisje was wat ik blij om te lezen dat jullie in aanmerking komen voor ICSI, wat een spanning hebben jullie moeten doorstaan.
    En Leentje, wat onwijs vervelend dat je nu weer onder het mes moet en het paarse loungebankje ken ik nog wel!! Leg er maar een fleecedekentje bij.

Met mij overigens alles (weer) goed, ik heb in september een gezonde dochter gekregen, na een nogal hectische 'bevalling'; heb een spoedkeizersnede gehad onder narcose ivm HELLP syndroom. Dat was niet fijn en ben er nog steeds af en toe verdrietig over dat ik de bevalling niet bewust heb meegemaakt. Maar het belangrijkste is dat we er allbei goed uitgekomen zijn. Na een tijdje in het z'huis te hebben gelegen genieten we nu van ons nieuwe leventje met zijn drietjes.

Nou meiden, heel veel sterkte allemaal de komende tijd!! Ik blijf meelezen en zal af en toe zeker nog een berichtje posten.
    Houd jullie taai.

Liefs,

19. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    leuk dat je nog even reageert, Repelsteeltje!! En jij hebt het dus ook niet makkelijk gehad; HELLP is heftig!!! Alles goed met de kleine? Hoe heet ze?

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Nana: Dus 1 buisje per behandeling. Toch mooi dat er 2 buisjes gevonden zijn.

@ Djuuzie: Een hele grote toef slagroom voor ons! ;)

@ Repelsteeltje: Een keizersnede onder narcose dat is zeker niet leuk. HELLP syndroom zegt me niet zoveel, maar zo te lezen is het niet fijn. Gelukkig is jullie dochter gezond en inderdaad: hoe heet ze?

Share This Page