Wij hebben Sinterklaas gevierd bij mijn familie. Was opzich wel gezellig, maar mijn hoofd staat niet echt naar feestjes. @ Gwen: veel plezier in Parijs! @ Nana: leuk nieuws dat je een vrijstaand huis kan gaan bouwen. Misschien juist een mooie afleiding. Als je in januari prikinstructies krijgt mag je vast wel snel beginnen. Ik blijf bij mijn oude verzekering, omdat ivf/icsi en alles eromheen goed verzekerd is. Ik heb het wel nagevraagd, zeker omdat wij naar Belgie gaan. @ hier: volgende week donderdag staat de operatie gepland, ze belde vrijdag van het ziekenhuis. 
@ Leentje: Wat snel gaat het ineens met je operatie. Wel fijn toch, is dat tenminste achter de rug en misschien kan je wel sneller dan je denkt met ivf/icsi beginnen. @ Nana: Wat leuk dat jullie mogelijk een stukje grond kunnen kopen om een huis op te bouwen. Kan me wel voorstellen dat je er tegen opziet om 2 "projecten" in een keer te doen. Maar als je het laat schieten, terwijl het je droom is zou het ook heel jammer zijn. Ik wacht inderdaad op schema voor het prikken en de echo's. @ Djuuzie: Is er al iets van een ongi te bekennen bij jou? Hopelijk mag je snel starten met een poging. Wij zijn helemaal klaar voor vertrek naar Parijs, heb alles ingepakt. Ik ga morgen nog weer bellen met de gynacoloog, het is nu alweer een week geleden dat ik heb gebeld voor het schema en heb nog steeds niets gehoord. In totaal wacht ik er nu al 3 weken op. Groeten Gwen
JAAAAAAAAAA ben ongesteld!!!!!!!!!!!! Nooit gedacht dat ik er zo blij mee zou zijn haha. En meteen t ziekenhuis gebeld en kan morgen voor de uitgangsecho! Dus kan nog een keertje voor de winterstop! Ik ben helemaal happy!
Even heel snel, zal morgen wat uitgebreider reageren maar voor nu: Djuuzie, wat super dat je nog een kans hebt voor de winterstop! Super!! Leentje, wat snel al je operatie, maar ook superfijn voor jou!!
Leentje, komt al snel de operatie! Wel fijn dat het gebeurt voor je aan je nieuwe job begint. Wat is het eigenlijk voor baan? Ik heb vanmorgen mijn uitgangsecho en de eerste injectie gehad. Alles zag er goed uit dus mocht weer beginnen. Donderdag de eerste fm, als het net zo als de vorige keer gaat hoef ik niet bij te spuiten...... Hoe is het met de andere dames?
Het is een dagje later geworden maar dan toch nog een iets uitgebreidere reactie.. @Gwen, je zit nu lekker in Parijs. Heerlijk zeg! Hopelijk is het daar hetzelfde weer als hier (droog, niet al te koud). Alsnog veel plezier gewenst! Wel enorm irritant dat het ziekenhuis niet opschiet met het schema opsturen.. In huis hoeven we niet heel veel meer te doen, die deuren kunnen ook na de geboorte wel geschilderd worden! Ik heb vandaag het rolgordijn opgehaald en een lamp gekocht voor de babykamer en manlief heeft het meteen opgehangen. Morgen het plankje boven de commode en dan kunnen de stickers tegen de muur. In de kerstvakantie gaan we dan nog een box kopen en ga ik met mam de laatste inkopen doen (dekentjes, aankleedkussen, dat soort dingen). @Nana, wat een leuk "cadeautje"... ik zeg ook "doen". En niet om je twijfels teniet te doen, want ik snap ze wel, maar realiseer je dat je niet in februari al aan het bouwen bent hè. En er zijn meerdere manieren om zelf een huis te bouwen.. een collega van mij gaat elke ochtend langs voor bouwvergaderingen en wordt om de haverklap gebeld, maar je kan de bouw ook helemaal uitbesteden. Wat betreft het overstappen, ik weet niet of jullie eventueel nog naar het buitenland willen voor behandeling (omdat ze daar verder zijn, of om een andere reden)? Dat zou een reden kunnen zijn om over te stappen. Ik ben vorig jaar overgestapt binnen CZ naar een restitutie verzekering omdat ik dan zelf kon kiezen waar ik behandeld wilde worden (er was toen nog geen contract tussen het Geertgen en CZ). Verder kan je inderdaad kijken hoe het met je aanvullende verzekering zit.. @Leentje, komende week de operatie! Zie je er erg tegenop? En weet je al iets over wanneer dan beginnen met ICSI, omdat het nu allemaal wat sneller gaat? @Djuuzie, wat fijn dat alles er goed uitzag en dat je weer begonnen bent. Donderdag dus ook een spannende dag voor jou. Ik hoop dat het er weer net zo goed uitziet als de afgelopen keer en dat je niet bij hoeft te spuiten!!
Hey meiden, Hier is de poging afgebroken.Door een foute berekening van het ziekenhuis. De punctie zal als we door gaan plaats vinden als het lab dicht zit voor schoonmaak. Dit kan dus niet. Nu maar zien hoe het verder gaat. Vrijdag naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of ze al op springen staan. Ik heb weer elonva gespoten met het gevolg dat deze spuit nog wel tot vrijdag zijn werk doet. De follikels groeien dus nog even fijn door, voor niks.
Wat enorm klote zeg, Djuuzie.. ongelofelijk.. ik snap dat een ziekenhuis ook fouten kan maken, er werken immers (gelukkig) mensen, maar zoiets.. en nu? Kan er niet ergens anders een punctie worden gedaan? Sterkte meid!
Wat een domper zeg, Djuuzie. Zeker nu je al hormonen gekregen hebt. Moet je nu maar gewoon wachten totdat de eitjes springen? Ik word nu toch wel nerveus voor de operatie, zeker omdat ik nog niet ongesteld ben. Moet ik wel zijn voor donderdag .
Ja ik baal ook echt als een stekker! Weet niet of het in een ander ziekenhuis kan, de punctie. Maar is ook helemaal niet handig. Ben nu al in 2 ziekenhuizen en dan worden het er 3. Het zal wel een rede hebben dat het nu niet door gaat. Nu is het idd wachten op een eisprong, en wat voor. Heb normaal al behoorlijk pijn bij mijn eisprong. Laat staan als er meer springen. Ik denk dat dat gaat gebeuren namelijk. Maar ik wacht af. Kan me voorstellen dat je nerveus bent Leentje! Hoop dat je op tijd ongi bent!
waaat???? Ik lees net bij een ander topic jouw reactie, Djuuzie en dacht: .....bah bah, hoe boos was/ben je???? Tssss....is er niet een andere optie inderdaad? Leentje: wat gebeurt er als je toch niet ongi bent? Word de operatie dan uitgesteld? Oh, niet aan denken.....hopen, bidden..... hier: geen bijzonderheden. Manlief is als een kind zo blij (mooie woordspeling) met vooruitzicht op vrijstaand huis. Ik ook wel hoor; ga zeker niet deze kans aan me voorbij laten gaan!! Kan een goeie afleiding zijn en inderdaad, het huis is niet zomaar gebouwd. dank voor adviezen mbt verzekeraar wie geen tijd heeft P....kan bijna niet): lees mijn nieuwste blog op Vol verwachting
Nana, ik ben niet echt heel boos. Maar ik baal er wel verschrikkelijk. Een fout is menselijk, en achteraf denk ik, ik wist dat het lab vanaf 17 december dicht zou zijn. Ik baal van de hormonen in mijn lijf, die er nu niet horen maar wel veel eitjes laten groeien. Ik baal van het weer moeten wachten...... Ik heb je nieuwe blog gelezen. Erg mooi geschreven heb je weer. Die december maand is een confronterende maand. Sinterklaas die kado's geeft, maar mij geen kind.......Kerst waar we stil staat bij de geboorte van jezus, en dan de jaarwisseling waarvan we al jaren hopen dit met een klein kindje door te brengen. Of op z'n minst zwanger, maar helaas ook dat mag niet zo zijn. 2012 gaat ons jaar worden meiden! Jessie een kindje in je armen en hoop dat wij je snel zullen volgen!
djuuzie meis, het is inderdaad niet leuk; vind het nog knap dat je niet heel erg boos bent! Maar ja, veel boosheid helpt ook niet; kost alleen maar energie. Bedankt voor je compliment mbt blog. Ik vind het leuk om te doen; altijd nieuwsgierig naar de reacties. Mijn voornemen om een ode aan mijn lotgenootjes (jullie dus) te gaan schrijven, komt nog wel een keer! even een vraagje: welke korte termijn effecten zijn te verwachten bij hormoonbehandeling? Gewichttoename, emotionele schommelingen? Hoe erg heb jij/hebben jullie daar last van?? Ik zie er behoorlijk tegenop; ben zuinig op mijn lijf en heb best wel moeite met de gedachte dat ik mijn lijf/regelmatige cyclus zo door de war ga schoppen. liefs nana
@Leentje, al ongesteld inmiddels? Ik hoop het (deze ene keer dan) voor je!! @Djuuzie, wat Nana ook zegt, knap hoor.. maar inderdaad je hebt er weinig aan om heel boos te worden. Ik hoop voor je dat je er lichamelijk niet al te veel van gaat merken, met je eisprong enzo, en dat je dan wel in januari gewoon weer door mag en geen extra pauze hoeft te houden! @Nana, mooie blog weer hoor, en inderdaad zo herkenbaar. Ik ben zo dankbaar dat wij dit jaar wel echt met heel ons hart sinterklaas en kerst (hebben) kunnen vieren! Over de bijwerkingen van de hormoonbehandelingen, dat is echt voor iedereen anders.. is natuurlijk geen reden om er niet naar te vragen, maar het is echt heel verschillend per persoon. Ik weet niet of je nog weet (of uit verhalen van bijvoorbeeld je moeder) hoe je als puber was? Toen lag natuurlijk ook je hele hormoonhuishouding op z'n kop en kan me voorstellen dat dat wel een soort van indicatie is.. Is slechts een hypothese hoor, maar ik heb wel eens verhalen gehoord van mensen die qua humeur/emoties echt enorm veel last hadden van de hormoonbehandeling tijdens IVF/ICSI en daarna ook tijdens de zwangerschap die daarop volgde, terwijl ik als puber redelijk relax was, van de hormonen niet echt uit balans raakte en ook nu volgens mij een redelijk nuchtere zwangere ben.. Ego, hier was alles goed met de groei-echo, dus we hoeven niet meer terug naar het ziekenhuis voor controle! Heel blij!
Nana, zoals Jessie ook schrijft reageert iedereen anders. Ieder medicijn heeft kans op zijn eigen bijwerkingen. Ik zelf merk dat ik na de elonva meer emotioneel ben. Ook is mijn buik opgezet, heb moeite met mijn broeken dicht te doen en vooral na het eten te houden. Heb het gevoel dat het niet lekker in mijn buik zit. Ook ben ik meer vermoeid. Na de pregnyl kwamen er zwangerschpasverschijnselen. Ook niet raar want het is het zwangerschapshormoon dat ingespoten wordt. Ik was erg vergeetachtig (en soms nog), pijnlijke borsten en misselijk. Dit was meteen toen ik ongi werd over. Heb zeker tot een week of twee na mijn ongi me anders gevoeld. Alleen hoe anders kan ik niet aangeven. Mijn lichaam heeft meteen mijn normale cyclus weer opgepakt na de ICSI, dus dat is wel prettig! Maar vergeet niet dat het bij iedereen anders is. En het lijkt zo heel wat maar ik vind het te handelen hoor! Jessie wat heerlijk dat alles goed is! Niet meer terug naar het ziekenhuis voor controle! Jippie! Leentje, al ongi? Ik hoop het zo! Succes morgen, denk aan je! Gwen, hoe is het in parijs geweest? Liefs, Djuuzie
Mooie blog Nana! En ook zo herkenbaar. Ik had vorige jaar en dit jaar maar eens wens: een kindje. Maar het is ons huis weer voorbij gegaan. Het doet me nog aan iets denken, iets wat ik al eerder wilde schrijven, maar niet gedaan heb. Mijn man en ik spraken pas geleden met iemand over onze kinderwens. en toen zei die persoon zo iets pijnlijks. Hij zei dat de ouder het kind niet uitzoekt, maar dat het kind de ouder uitzoekt. Ik zie op mijn werk kinderen die verwaarloosd worden en hup een broertje of zusje krijgen, dat doet me dan zo'n pijn en zou dat kind dan liever die ouders hebben dan mijn man en ik? Ik moest er later om huilen, vond het zo'n vervelende opmerking. @ Jessie: fijn dat de echo goed was! @ Djuuzie: ik kan me voorstellen dat je ontzettend baalt, zeker nu je lijf vol hormonen zit en je er niks mee kan. Dan moet je ook oppassen met vrijen, lijkt me. Ik ben vanochtend ongesteld geworden. Nu hoop ik heel hard op geen hevige pijn!
Hee dames, @ Djuuzie: Wat balen zeg dat de nieuwe poging moet worden afgebroken. Wel vervelend dat je nu wel last hebt van die hormonen terwijl je er niets aan hebt. Hoop dat je in januari dan wel weer mag starten. @ Nana: Ik voelde me ook heel moe van de hormonen en had vaak hoofdpijn. Dat was voor die toestand met die grote aantallen follikels. Ik was niet heel emotioneel of chagerijnig. Was blij dat er iets gebeurde. Snap dat je niet echt blij wordt van die hormonen, maar mij is verzekerd door de gyn dat het geen kwaad kan voor je lichaam. Weet jij nu al wanneer je mag starten? @ Jessie: Wel fijn toch dat je nu mooi de laatste puntjes op de i kan gaan zetten, dat is het leukste. Fijn zeg dat ook alles goed was en jullie niet meer naar het ziekenhuis hoeven voor de controles. @ Leentje: Hoop ook dat je nu niet zo'n last zal hebben van je menstruatie! Wat een rot opmerking, wat zijn er toch ook domme mensen! Wij zijn al een paar dagen terug uit Parijs, we hebben het leuk gehad. Veel gezien en gedaan. We hadden ook goed weer, het was in ieder geval bijna altijd droog en niet zo koud. Hadden wel paraplu's bij ons maar die zijn de tas niet uitgeweest. Deze week ook de kerstboom opgezet en vanavond kaarten geschreven. Heb ook gebeld met het ziekenhuis, had nog steeds geen schema. Toen werd ik doorverbonden met iemand van de ivfplanning en zij kon me wel doorgeven dat er wat voor mij gereserveerd stond. Moet nu 23 januari beginnen met deca en 6 februari met puregon. Heb op 15 feb de eerste follikelmeting, maar volgens mij zou dat iets eerder moeten ivm de vorige keer. Dus nog weer even bellen.
@Leentje, wat een opmerking zeg.. en zeker als je het met iemand over je kinderwens hebt.. dan heeft die persoon echt het inlevingsvermogen van een baksteen! Hoe is de operatie gegaan? @Gwen, hoera voor goed weer in Parijs, scheelt toch veel! Mooi dat jullie het leuk hebben gehad. Wel vervelend dat je weer zelf moest bellen met het ziekenhuis, maar nu dan toch eindelijk weer een datum om naar toe te leven. Kan me voorstellen dat je de eerste FM graag eerder wilt.. ik hoop dat ze dat in het ziekenhuis ook begrijpen!
hey girls, hoe is jullie dag geweest? Ik had een off-day maar dat is wel vaker op vrijdag. Dan zit ik hier de hele dag alleen en vandaag betekende dat het volgende: somber en koud weer, enorm kabaal bij de buren die een kinderfeestje hadden (alsof er een kudde olifanten in het huis liepen), een nieuwe usb-stick die niet werkte, een bolero-jasje die ik besteld had maar niet leuk genoeg was, geen mens gesproken de hele dag......pffffff......toch nog wel wat kunnen doen vandaag want ik weet dat je beter maar actief kan blijven.......Ok, laat ik ook even de pos.puntjes van vandaag noemen: alvast wat kerstboodschappen gedaan, mijn broertje gaat trouwen in 2013....hmmmm, meer kan ik niet bedenken. nu ff op het laatste nieuws reageren: @jessie: echo's zijn goed; wat fijn; een opluchting ook wel, denk ik?! @gwen: he he, eindelijk duidelijkheid over de start: 23-1 dus. Ben benieuwd of ik gelijk met je opga. Ik heb trouwens nog geen bericht over wanneer ik mag beginnen.... @leentje: hope so dat je geen ongi-pijn hebt?!?! @djuuzie: hoe is nu met je meid? Teleurstelling iets gezakt of misschien juist niet??? Bedankt voor jullie complimenten met mijn blog. Hoe gaan jullie de feestdagen tegemoet?? Ik moet telkens denken aan vorig jaar kerst; weten jullie nog dat ik toen van goede vrienden een zwangerschapsmededeling kreeg op 1e kerstdag? En dat ik bij mijn ouders heb uitgehuild en ze me geruststelden. Jeetje, niemand wist toen nog (behalve dan mijn intuitie blijkbaar) dat er inderdaad echt een probleem bij ons zou zijn. Het is strakjes 2 jaar geleden dat ik de pil stopte en notabene een jaar na de diagnose azoospermie.