Dames, hier een domper. tijdens de uitgangsecho bleek dat ik in mijn linker eierstok een behoorlijke cyste heb zitten. Zo groot als een tennisbal. Dus mag niet beginnen met de stimulatie en moet nu weer een menstruatie afwachten. Heb er behoorlijk de pest in.
aaaah, Djuuzie....nee toch??! Tjonge jonge, dit is een behoorlijke domper....wanneer verwacht je je komende menstruatie of is dat niet te voorspellen nu?? @gwen: afwachten tot 23-1; oh spannend weer hoor! Je kunt het! @jessie: geniet van je verlof!! Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan. Doopvoorbereiding: wat houdt het precies in? HIER: ogen zijn weer redelijk bijgetrokken maar nog steeds gevoelig. Ik heb hormoonzalf en ''vette zalf''; huisarts dacht aan een soort exceemgevoeligheid en allergische reactie. Niet duidelijk is wat de echte boosdoener is en het is nog steeds niet helemaal over. Maar gelukkig geen super opgezwollen oogleden meer! En dan nog dit: vanmiddag gebeld door gyn. Toch wel teleurstellend dat ze nog niets kon zeggen over start ICSI. Al ''rekenend'' kwamen we toch uit op maart/april (of zelfs mei). Ik moet nl. ongesteld worden rond 25 jan. maar dan moet er eerst een voorlichtingsavond zijn geweest met prikinstruktie. Ik denk dat dat pas in februari is en dan nog weer wachten tot volgende ongi (eind febr.). Kortom: wachten wachten wachten wachten wachten wachten........ Deze week trouwens een jaar geleden (!!) dat uitslag van zaadtest bij manlief bekend werd. Geduld is een schone zaak.
@Djuuzie, wat enorm shit Weten ze hoe dat nou ineens kan? Hopelijk toch niet door misrekening van de vorige keer..? Dikke knuffel!! @Nana, bij jou dus ook al geen positief nieuws.. bah.. mei is echt veel te lang weg hoor.. ik hoop voor je dat je toch zeker wel in maart kunt beginnen. Maar zelfs over de prikinstructie is dus nog geen duidelijkheid? @Doopvoorbereiding, dat is hier niet meer dan een avond waarin de ouders van de kindjes (die de komende 2 maanden gedoopt worden) bij elkaar zitten en bespreken wat de doop inhoudt, waar de verschillende handelingen voor staan en waarom ze hun kindje laten dopen. Die avond wordt begeleidt door een groepje mensen en daar was ik dus voor gevraagd..
@ Djuuzie: Wat balen dat je nu weer langer moet wachten, ik weet hoe het voelt! Hopelijk is hij na je volgende menstruatie weg! Weet je hoe het kan dat je nu een cyste hebt? @ Nana: Wat rot dat je nu nog langer moet wachten, kan een verpleegkundige je niet gewoon leren prikken zodat je eerder kan? We dachten ook nog wel dat we misschien "gelijk" zouden lopen, maar dat lijkt nu helemaal niet aan de orde! Zijn je ogen al weer helemaal over? @ Jessie: Je bent dus gevraagd om het te begeleiden als ik er goed begrijp? Bevalt je verlof goed, heb je alles al klaar? Hoeveel weken moet je nog? @ Nientjje: Hoe is het met jou? Hoe gaat het met de decapeptyl? Hier nog een paar dagen wachten voordat het prikken weer begint. Ik sta nu wel onder extra controle, de eerste echo is vroeger. Nog een dag vroeger heeft geen zin. Volgens mij begin je na 6 injecties wat te zien, maar als ik wat raars voel bel ik! Het is nu gehalveerd, dus ik denk dat ze wel weten wat ze doen. Groeten Gwen
hey gwen (en anderen) ja, ik voel me wel erg zielig ->) deze week: oogproblemen, langer wachten op ICSI dan gehoopt en mijn vader ligt in het ziekenhuis met longembolie en trombosebeen (niet levensbedreigend maar toch..).....er zijn ergere dingen maar toch had ik gisteravond even zoiets van: ''ik wil even heel hard janken''. Dat gezegd hebbend kwamen de tranen maar auw auw, dat prikte enorm. Die ogen van mij zien er nog niet uit. Vanochtend oogdruppels gehaald omdat we nu denken (hopen) dat het een soort hooikoorst is (gezien lente die vroeg is). ja, je zou denken: leer me dat prikken en huppa, starten. Maar zo werkt het denk ik niet, want het heeft ook te maken met beschikbaarheid van de gyn's (voor controle enzo). En officieel moeten we nog voorlichting krijgen (in groepsverband) over IVF/ICSI.. zijn er nog meiden met leuk of goed nieuws?!?!?! I need it
Nana, ik verwacht mijn volgende menstruatie 8 feb. Uitgaande van een normale cyclus van mij van 25 dagen. Maar door de cyste kan het ook heel anders lopen. Ik denk dat ik daardoor nu ook maar een cyclus van 17 dagen heb gehad. Maar dat is mijn eigen gedachten. T wachten voor jou duurt wel erg lang hoor! En je hebt gelijk, je kunnen maar een bepaald aantal afspraken/echo's puncties en tp doen. En nu is het ook nog eens zo dat mensen van andere ziekenhuizen daar komen voor punctie en tp. (zoals ik) Duim voor je dat je snel bericht krijgt! Jessie, ik heb geen idee of het komt door de misrekening van de vorige keer. Het komt wel vaker voor bij vrouwen die een hormoonbehandeling hebben gehad. Dus ik zou zeggen 1 + 1 = 2. Maar kan t ook mis hennen natuurlijk. Het is trouwens een zogenoemde follikelcyste. De follikelcyste is een holte in de eierstok die is gevuld met vocht. Een follikelcyste ontstaat wanneer een follikel niet barst en door vochtophoping groter wordt.Een follikelcyste kan ongeveer zeven centimeter groot worden. Meestal is er sprake van hooguit één follikelcyste.Ze kunnen nogal eens voorkomen bij vrouwen die vruchtbaarheidsbehandelingen krijgen. (ff wat info van internet af geplukt) Hoe was de doopvoorbereiding? Gwen, misschien kunnen we nog gelijk op gaan lopen. Als mijn menstruatie gewoon via de normale cyslus komt moet ik 8 feb ongesteld worden, dan krijg ik uitgangsecho rond de 10e en als de cyste dan weg is ook de injectie.......... Leentje, hoe is het met jou? Al begonnen bij je nieuwe job? Ik heb eigenlijk geen nieuws. Heb behoorlijk pijn in mijn buik en moet vanmiddag een pijnstiller ophalen die de huisarts voorschrijft. Heb me dan ook ziek gemeld. Vanavond ga ik met manlief naar de theatervoorstelling van de 3J's. Het gaat eigenlijk tegen mijn gevoel in nu ik me ziek heb gemeld op mijn werk maar met de pijnstillers er in moet het gaan denk ik. We kijken hier al een tijdje naar uit en is echt iets wat we samen leuk vinden. En wat ontspanning kan ook geen kwaat.
@Gwen, mooi dat je er vertrouwen in hebt, tenminste zo "klink" je! Ik denk ook zeker dat je er vanuit moet gaan dat ze weten wat ze doen.. en wat je zelf al zegt, bellen als je iets raars voelt! @Nana, bah, naar bericht van je vader, levensbedreigend of niet, ik kan me voorstellen dat je dat er nu ff niet bij kan hebben.. beterschap voor hem! Er was trouwens pas wel een item bij het nieuws dat mensen nu inderdaad al last konden hebben van bepaalde pollen.. maar wel shit dat je daardoor ook niet eens lekker kunt uithuilen want dat kan toch echt wel opluchten! @Djuuzie, hopelijk helpt de pijnstiller en kan je genieten vanavond. Veel plezier in elk geval!! Hier gaat het prima.. af en toe "overvalt" het me een beetje dat we binnen 5 weken echt papa en mama zijn, alsof het door mijn verlof ineens echt wordt.. maar verlof bevalt goed, nog geen moment verveeld! Ik ben inderdaad gevraagd om doopvoorbereiding te begeleiden. En ik ga het maar doen ook, is wel goed om ook iets binnen de gemeenschap hier te gaan doen
@ Djuuzie: getsie wat een domper! Nu dus weer een maand wachten. Gek dat je opeens zo'n korte cyclus hebt. Veel plezier vanavond en hopelijk voel je je beter. @ Nana: zit maar niet mee met je ogen dan, misschien inderdaad van pollen (raar weer ook in januari). En dus nog langer wachten op icsi . Misschien kunnen we gelijk starten, maar ik duim voor je dat je eerder kan beginnen. Hopelijk is je vader snel weer thuis. @ Jessie: nu je thuis zit ga je waarschijnlijk toch meer nadenken over zulke dingen. Geniet er maar van en rust maar lekker uit. @ gwen: jij dus bijna starten, mooi! Laat het maar goed in de gaten houden! Hoeveel mg deca spuit je eigenlijk voor ivf/icsi? Ik heb nu 3,75 mg, maar dat werkt een maand. @ hier: vanmiddag alvast een nieuwe deca gehaald, volgende week 2e spuit. Heb eigenlijk nog weinig klachten (ff afkloppen ), wel hevige hoofdpijn, maar na een paar apc'tjes zakt het wel. Paracetamol helpt jammer genoeg niet. Mijn nieuwe werk bevalt goed!
Nana, ik had er helemaal over heen gelezen dat je vader in het ziekenhuis ligt. Is net iets wat je er niet bij kan hebben nu. Sterkte meis! Jessie, ik kan me voorstellendat jet je zo af en toe overvalt. Het is ook een flinke verandering in je leven en ok een hele verantwoordeljkheid. Ik heb dat soms al als we midden in het traject zitten. Dan denk ik, oh nu kunnen we niet meer terug, wat als het nu raak is? Kunnen we het allemaal wel? Nouja, dat soort vragen allemaal. Maar ik weet het zeker jij wordt een super mama! Nientjje, moet ff aan je nieuwe naam wennen hoor Hoef je die deca maar 1x in de week te spuiten? Wat doe je nu voor werk eigenlijk? Ik voel me niet top. Heb erg last van mijn buik. En of dat nu door de cyste komt of niet weet ik niet. Ik denk het haast wel aangezien ik nog steeds/weer helder rood bloed verlies. Heb wel een pijnstiller gehad en de pijn is nu te verdragen op een paar krampen na. Ik wacht maar af hoe het allemaal verloopt. Meer kan ik ook niet doen op het moment. Gister avond was super! Merkte wel dat ik erg moe was van de pijnstiller en heb na de hand ook heerlijk geslapen.
zo, hoe is het nu met jullie??? -Djuuzie, hoe is het met de pijn? Hopelijk minder meid. -Nienttje, je werk is leuk; fijn zeg! Help even mijn geheugen op te frissen: wat houdt je nieuwe baan precies in?? -Jessie, nou, het zijn spannende tijden hoor. Gek idee dat je straks moeder mag zijn, kan ik me voorstellen. Maar dat gaat vanzelf (althans, een bevalling is ook niet niks) -Gwen: hoe lang moet je wachten tot start van prikken? Hier: vaderlief is uit ziekenhuis dus dat is mooi. Nog wel een forse nasleep: voorlopig rust houden en regelmatig bloedprikken/medicatie prikken. Bizar genoeg is mijn vader dus nu al expert in zichzelf injecteren; dat moet ik dus ook maar kunnen dan het oog-leed: ik zie er op dit moment uit als een Chinees met een pafferig gezicht. Ik schrok me wild vanochtend; ik herken mijn eigen gezicht niet meer. De zwelling is namelijk ook nu onder het oog dus alsof ik te veel Botox heb ingespoten......maar ik heb weer wat hoop omdat het exzeem zelf wat tot rust komt. Die zwelling is een reactie daarop. Maar goed, morgen werken gaat niet zo lukken want alle patienten krijgen accuut een stressstoornis ......dus toch maar weer die huisarts bellen en vragen om verwijzing naar dermatoloog. Alleen al om een volgende keer te voorkomen. Ik denk dat het helaas geen hooikoorst is maar een exceemaanval. Waarvan weet ik niet; alle opties al doorgenomen en geen flauw idee...
Hee meiden, De eerste 3 spuiten heb ik er al weer opzitten, het gaat allemaal goed. Had wel even zoiets van kan ik nog wel prikken, zet hem nu gewoon op m'n buik en dan druk ik door. Dat gaat goed, het bloed niet en heb ook geen blauwe plekken meer. Heb tot nu nog geen last van hoofdpijn, nu gaat het ineens toch best snel! @ Nana: Gelukkig dat je vader weer uit het ziekenhuis is! Hoe gaat het met je oog, wel vervelend dat je eczeem zo dicht bij je ogen hebt. Heb je al een verwijzing gekregen? @ Djuuzie: Hoe is het met je? Heb je nu al wat minder last van je buik? Misschien lopen we straks inderdaad wel "gelijk". @ Nienttje: Volgens mij is mijn deca wat minder sterk, 0,5 mg elke dag. Weet jij nu al wat meer? @ Jessie: Kan me wel voorstellen dat het je soms overvalt. Het is ook wel een hele verandering, het verlof is ook wel om aan het idee te wennen. Over 5 weken ben je er vast helemaal klaar voor! Groeten Gwen
hee hallo hier, tis nu 8.25u en ik voel me niet super lekker vandaag. Net bloed geprikt en maandagochtend ga ik naar het inloopspreekuur van de dermatoloog in de hoop dat ik aan de beurt kom. Ik heb al een afspraak staan in februari maar dat duurt me te lang (en dat wachten doe ik toch al). Ik word GEK van die ogen. Ben heel bang dat ik straks met het ICSI verhaal nog zo rondloop. Als ik nu in de spiegel kijk word ik er niet blijer op..... Gwen, fijn dat het spuiten toch weer lukt; ik put er moed uit voor strakjes!
@ Djuuzie: De buikpijn zal wel door de cyste komen, daar kan je flink last van hebben. Voel je je nu wat beter en bloedverlies gestopt? @ Nana: getsie wat balen zeg dat je zo'n last blijft houden van je ogen. Goed dat je maandag langs gaat, hopelijk krijg je iets wat helpt. Wordt eczeem ook niet veroorzaakt door stress? @ Gwen: spannend, jij bent weer begonnen! Ik zie dat je 2 februari je eerste echo hebt en dan gaan stimuleren als ik het goed begrijp. @ Jessie: geniet je van je verlof? @ hier: straks krijg ik mijn 2e spuit deca (krijg hem 1 keer in de maand). Dan over 4 weken nog een en dan gaan ze kijken of de endometriose rustig is. Als dat zo is gaan we beginnen met stimuleren.
@Djuuzie, hoe gaat het nu met je? Pijnvrij, of nog steeds veel last? @Nientjje, succes met 2e spuit. Moeten ze die in het ziekenhuis zetten omdat het zo'n andere hoeveelheid is, of heb je dat zelf gewoon liever? Ik hoop in elk geval dat het werkt en dat je na de volgende spuit mag beginnen met spuiten voor IVF/ICSI!! Super dat je nieuwe werk in ieder geval leuk is! @Gwen, fijn om te lezen dat het spuiten weer gewoon goed gaat. Moet je dat ook in je buik spuiten of mag je ook andere plekken gebruiken? Ik vond het wel grappig toen de assistente ging uitleggen hoe het moest "dan heeft dat vetrolletje tenminste een keertje zin".. Ik duim dat er volgende week geen rare dingen te zien zijn en je mag beginnen met stimuleren! @Nana, het blijft "bleeh" bij jou hè? Ik ben benieuwd of er iets uit het bloedprikken komt.. succes bij dermatoloog alvast! Ik begrijp dat je uit Nijmegen nog steeds niets gehoord hebt.. Hier gaat het nog steeds prima. En daardoor kan ik ook echt genieten. Natuurlijk worden de nachten wel steeds wisselvalliger, maar dat schijnt iets van moeder natuur te zijn om je voor te bereiden op de gebroken nachten die komen gaan. En helaas heb ik behoorlijke uitslag op mijn buik, maar goed het enige wat daar tegen helpt is bevallen en voor nu proberen niet te krabben. Ik stel voor dat alle HCG die mijn lichaam na de bevalling kwijt moet rechtstreeks naar Djuuzie en Gwen gaat!!
Die spuiten kan ik niet zelf zetten, dat moet een verpleegkundige doen, dus vandaar... Hij zit er weer in! Grappig dat je nu al gebroken nachten hebt, dus je hoeft je niet te verheugen op uitslapen .
Wat fijn om van iedereen weer even een update te lezen! Gwen, prik jij met zo'n prikpen? T gaat ineens snel he! Lijkt me leuk als we gelijk lopen! Nana, nog steeds bleh dus.....Hoop dat de dermatoloog tijd heeft voor je in het inloopspreekuur. Het zou fijn zijn als je er voor je ICSI er van af bent. Je zit toch met eventuele medicijnen en kans op zwangerschap. Knuffel om je op te beuren! Nientjje, bij jou komt er ook eindelijk weer schot in de zaak. Betekend het dat als het goed is je over twee maanden kan beginnen met stimuleren? Jessie, geniet lekker nog even van de kleine in je buik! Wil je thuis bevallen of zowiezo in het ziekenhuis? Hier gaat t redelijk, De pijn is een heel stuk minder gelukkig. Maar het is allemaal niet erg prettig. Volgens mij is de cyste wel een stuk minder of weg. En denk dat het nu de gevoeligheid is van de eierstokken. Heb wel het idee dat mijn eisprong geweest is of ik op korte termijn heb. Ik hoop het maar!
@ Djuuzie: gelukkig is de pijn minder. Wanneer krijg je een echo? Of gaan ze er vanuit dat hij volgende maand weg is? Ik vermoed dat ik over 1,5 maand kan beginnen met stimuleren, maar dat ligt er helemaal aan of de endometriose rustig is. Ik hoop het wel! Maar wat heb ik deze keer last van de deca zeg, had het niet verwacht. Heb m'n 1e opvlieger gehad en ben niet altijd even gezellig . M'n man wordt volgens mij gek van me , maar hij laat me maar doen. @ Nana: succes morgen bij de dermatoloog.
@ Nienntje: Vervelend dat je zo'n last hebt van de deca, gaan ze dmv een echo kijken of de endometriose rustig is? Hopelijk kan je over 1,5 maand starten! @ Djuuzie: Fijn dat de pijn minder is, hopelijk mag je weer snel starten. Ik neem toch aan dat je een echo krijgt om vast te stellen dat alles goed is? De puregon is trouwens een prikpen. De deca een kant en klare spuit, maar die heb jij toch ook gehad? @ Nana: Hoe was het bij de dermatoloog? Hoop dat je klachten snel onder controle zijn! Gaat alles goed met je vader? @ Jessie: Geniet er nog maar lekker van! Wel balen van de uitslag op je buik, inderdaad niet krabben. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! @ Hier: Hier weer even een domper. We zitten samen ziek thuis, buikgriep. Het overgeven is over, maar we hebben allebei nog geen eetlust en daardoor nog wat slapjes. Mijn man heeft dus een middag en avond koorts gehad (38.5), dat is dus slecht voor het zaad. Heb hem meteen paracetamol gegeven en de kliniek gebeld. Ze gaan nu weer een zaadanalyse doen moet ik even aangeven bij de uitgangsecho, hoop zo dat het allemaal wel door kan gaan! Groeten Gwen
He Gwen, balen hoor! Allebei ziek thuis Goed dat je gebeld hebt naar het ziekenhuis. Al denk ik dat het voor ICSI niet zo heel veel uit maakt. Dan zoeken ze net zoveel zaadjes uit als dat er eitjes zijn. En dat zijn er volgens mij nooit meer dan 20. Maar kan het mis hebben hoor. Ik zowel puregon als deca niet gehad. Ik heb elonva, orgalutran en pregnyl gehad. Nientje, die mannen hebben het maar zwaar met ons vrouwen als we onder de hormonen zitten T is niet anders meis, laat het maar gebeuren de opvliegers! Nana, hoest met jou? Jessie, hoe gaat het met jou en de kleine in je buik? Al ingedaald? K heb eigenlijk geen nieuws. Ben aan het wachten op mijn ongi.(verwacht m over een week) Dan weer voor een echo om te kijken of de cyste weg is. En als hij weg is en het in rustig dan mag ik weer beginnen. Ik hoop het zo!
hey meiden, ik plaats nog een langer bericht maar alvast dit: het gaat met mij weer beter. Het was echt dra-ma-tisch. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik er uit zag als iemand met te veel Botox in het gezicht. Ik herkende mezelf niet meer. Ik ben zelf niet angstgevoelig aangelegd maar ik heb heel wat benauwde momenten gehad. Zo erg dat ik tegen nana-man zei: als ik moet kiezen tussen kinderloos blijven of dit, dan kies ik voor kinderloosheid........Ik was heel bang dat het niet meer over ging en had veel last van de zwelling en druk op mijn ogen. Gelukkig ging het geleidelijk beter; ook met zalf van dermatoloog. Nu krijg ik allergietesten en ik hoop maar dat er iets uitkomt want anders weet ik nog niets. Ik zie er nog wat vermoeid uit (rode kringen) en hoop maar dat dat ook wegtrekt. pffff.2011 was mijn jaar niet maar 2012 begon ook niet lekker. HALLO, IK BEN NU AAN DE BEURT VOOR GELUK!!!!!