@ Gwen: o jakkes buikgriep. Goed dat je het zhuis gebeld hebt en ze meteen actie ondernemen. Heeft koorts meteen invloed op de zaadcellen? Kon je wel doorgaan met spuiten? @ Djuuzie: Zou mooi zijn als de cyste weg is, heb je geen pijn meer? Ja mijn man ziet soms af met me, maar hij weet wat het doel is . @ Nana: jeetje wat is het heftig geweest dan. Gelukkig helpt de zalf, maar je wil natuurlijk wel weten waar het vandaan gekomen is. Jammer dat we geluk niet konden verdienen, dan stonden er heel andere mensen vooraan de rij . @ hier: ik reageer al wat beter op de hormonen, nog wel opvliegers en zweetaanvallen 's nachts, maar daar kan ik mee leven. De hoofdpijn gaat niet weg, dat ben ik wel beu aan het raken hoor.
@Djuuzie, ik hoop ook op goed nieuws voor jullie met de uitgangsecho, mag eindelijk wel weer eens een keertje!! @Nientjje, opvliegers zijn zo naar hè.. daar zou je alleen al chagrijnig van worden?! Heel slim van je man dat hij je "maar laat doen", is denk ik vaak de beste manier.. een vrouw die last heeft van hormonen moet je nou eenmaal niet tegenin gaan @Gwen, shit van buikgriep en koorts!! Beterschap voor mannetje en ik hoop ook dat het niet al te dramatisch is voor ICSI. Heel veel succes morgen! @Nana, fijn dat het beter gaat, maar klinkt wel eng zeg.. ik ben benieuwd naar de uitslagen van de allergietesten, zeker als je zelf niet het idee hebt iets anders te hebben gebruikt ofzo.. wat kan het dan ineens veroorzaken?! Ik duim voor zoveel GELUK voor jullie in de komende maanden dat je niet weet hoe je het hebt @Hier, ook een beginnend griepje.. ik hoop maar dat gisteravond niet naar pilates en zoveel mogelijk slapen heeft geholpen en er nu weer een stijgende lijn in zit. Bultjes op buik zijn verdwenen, hoera! Volgens vk zou het een reactie geweest kunnen zijn op gel gebruikt bij liggingsecho.. op zich niet zo erg maar nou moet ik vanmiddag toch nog voor een extra groei-echo komen. Dus maar even vragen naar gel voor gevoelige huid. Kindje ligt wel helemaal ingedaald dus dat is prima. En dan vanmiddag dus kijken of uk nog steeds het eigen lijntje volgt qua groei. Ik neem aan van wel eigenlijk.. Mocht groei nou stagneren dan kunnen ze besluiten om de bevalling in te leiden, maar daar ga ik allemaal nog maar niet over nadenken.
tjonge jonge, ik lees een hoop gezondheidstroubles. Gwen en gwen-man ziek, nientjje last van hormonen (dat woord alleen al; ik moet altijd denken aan ''mormonen'' en ''monsters''), jessie met een beginnend griepje.......nou meiden, ik hoop voor ons allen gauw herstel en gezondheid! Djuuzie, succes met wachten op ongi!! ik word trouwens binnenkort geinterviewd voor boek over vruchtbaarheidsproblemen. Via de website waar ik ook blogs schrijf kwam ik in aanraking met een vrouw die dus mij weer vroeg om mee te werken. Ben wel benieuwd. En binnenkort ga ik ook één van de oprichtsters van de website ontmoeten....ik heb het er maar druk mee, haha
Spannend Nana! Ik ben benieuwd. Maar nu dus weer een wat andere kijk op boeken over vruchtbaarheidsproblematiek (ik heb je blog gelezen) of juist het idee dat in dit boek dingen kunnen komen die je mist in andere boeken? Hier was gelukkig alles goed met de kleine vanmiddag.. nu iets meer dan 6 pond, dus gaat helemaal goed komen. En gelukkig lijkt de lange nacht (ook al heb ik dan niet de hele nacht geslapen) zijn vruchten afgeworpen te hebben.. voel me in elk geval een stuk beter dan gisteren rond dit tijdstip!
Nana, ik vind ook dat je aan de beurt bent hoor! Een jaar na de dignose van azoospermie ben je nog niet begonnen met behandeling. Ik lees in je blog dat je eigenlijk wel even genoeg hebt van de verhalen over ivf en icsi. En dat snap ik al te goed! Voel je dan ook zeker niet verplicht om hier te schrijven. Ik kan goed begrijpen als je wat afstand wil nemen van het forum hier. Leuk een intervieuw, maar ook wel heftig! Dikke knuffel meid, die kanje volgens mij wel goed gebruiken Nientje, jij ook zo'n hoofdpijn van de hormonen? Had ik ook veel last van. Gewoon een pijnstiller nemen hoor als je er veel last van hebt! Jessie, gelukkig heb je beter geslapen! Goed om te lezen dat met de kleine ook alles goed goed. Volgens mij is 6 pond behoorlijk voor een baby toch? Nog even relaxen en dan is de kleine er zo!
Hee dames, We zijn vanmiddag naar de kliniek geweest. Ze zijn een maand geleden met 2 ziekenhuizen samen deze kliniek begonnen, we hadden weer een andere arts, nu hadden ze weer de gegevens niet compleet, dus weer het hele verhaal gedaan. Toen heeft ze via het lab nog wat uitslagen gekregen en daaruit kwam naar voren dat de laatste zaadtest van mijn man zelfs te slecht was voor icsi! We zaten met onze oren te klapperen, dit hadden we niet verwacht. Nu moet m'n man morgen z'n potje inleveren en dan hebben we morgenmiddag de uitslag. Ze heeft ook nog bij mij gekeken, maar dat zag er allemaal goed uit, ik ben klaar voor de stimulatie. Ik snap niet waarom die test niet eerder weer opnieuw is gedaan, we hebben zelfs nog een paar keer gevraagd of het misschien verstandig was om nog een keer te testen. Maar dat was niet nodig, raar he! Hopelijk heb ik morgen beter nieuws! Groeten Gwen
Gwen, wat raar van t zaad van je man! Dat dat niet eerder tegen jullie gezegt is. Maar bedoel je niet dat het zaad te slecht is voor ivf? Bij icsi hebben ze maar heel weinig zaadjes nodig omdat ze dan een zaadje in t eitje injecteren. Gelukkig ziet het er b ij ou wel allemaal goed uit. Mag je nu de 6e wel beginnen met de puregon? Duim voor goed nieuws morgen! Liefs, Djuuzie
@ Nana: spannend binnenkort een interview, al lijkt het me ook best zwaar. @ Jessie: mooi dat alles goed is met jullie kindje! Nog even... @ Djuuzie: ook zo'n last van hoofdpijn? Wat neem jij? Bij mij helpt er zo weinig. Heb paracetamol (met en zonder coffeine), ibuprofen en apc geprobeerd. Heb jij nog een idee? Vandaag weer zoveel last gehad. @ Gwen: ik zit het met verbazing te lezen, hoe kan dat nou? Maar wat Djuuzie ook al schrijft: te slecht voor icsi is het toch niet zo snel?
Nientjje, ik heb tijdens de stimulatie idd ook zo'n hoofdpijn. Ik neem vaak naproxen of ibuprofen. Maar heb wel behoorlijke zware van de huisarts in huis. Wat ook nog wel wil helpen is een cocktailtje van 1 paracetamol en 1 ibuprofen.
Jeetje Gwen, wat een tegenvaller.. en inderdaad hoe kan dat nou ineens, zelfs te slecht voor ICSI? Pff.. ik duim voor goed nieuws morgen!!
Hee Dames, Weet ook niet hoe het kan. Ik heb de uitslagen zelf gezien en heb het nu ook thuis en de semen opwerktest kwam uit op 0,0 en er stond als opmerking bij ongeschikt voor icsi. De eerste test was in heel veel beter. Ik denk zelf dat mijn man in de maanden daarvoor met een goedje in de tuin bezig is geweest tegen alg. Dus ik hoop dat het nu meevalt, hij is nu wel ziek geweest maar met dat goedje hebben we nu heel bewust gewacht. Volgens ons was het verhaal van de gyn bij de 2e uitslag dat de computer het aantal niet kon tellen omdat het te klein zou zijn, dat schoot ons gisteravond weer te binnen. Als alles goed is mag ik maandag wel beginnen met de stimulatie. We zullen het vanmiddag gaan zien, maar maak me wel een beetje druk. Groetjes Gwen
@ Gwen: Ik hoop dat het vanmiddag wel goed is! Ik begrijp dat je je druk maakt, het is niet niks om te horen. Ik duim voor je. @ Djuuzie: dan zal ik de pijnstilling ook eens gaan mengen. Nu heb ik even geen hoofdpijn, gelukkig maar.
waaat?? Gwen, wat is dat nu weer? Te slecht voor ICSI? Dat is gek want ICSI is toch de enige optie bij zeer slecht zaad. Vreemd hoor. Hoe is dat voor je; dit bericht??? Hopen op snel duidelijkheid!!
Gwen, ik hoop dat de uitslag van vanmiddag positief is! Laat je het ons nog even weten!? Duim voor je!
Hee dames, Hier goed nieuws, er is gelukkig wel wat zaad gevonden. Het is niet zo veel. Maar het is in ieder geval goed genoeg voor icsi. Ik was vanmiddag best zenuwachtig voor dat telefoontje, heb 2 keer gebeld of ze me niet zouden vergeten terug te bellen! Snap niet hoe dit nou allemaal kon, maar ben blij dat het allemaal door kan gaan. Er is een last van me afgevallen! Groetjes Gwen
fijn weekend meiden; we zitten blijkbaar allemaal online! nog plannen? Hier net de douche en WC gepoetst; moet ook gebeuren, he?! En verder geen bijzondere plannen. Voel me nog altijd een tikkeltje ''bloot''; zo zonder enige make-up en stiekem betrap ik mezelf erop dat ik even mensenmassa's ontwijk, zeg maar. Gek eigenlijk..... vandaag verder veel werk gedaan en gerommeld. Ik zou naar een vriendin gaan maar het weer was de spelbreker. Qua stemming voel ik me wel ok.. is er trouwens iemand van jullie die naar info. bijeenkomst IVF gaat in Nijmegen; 27-2? Ik weet even niet meer wie in welke ziekenhuis zit....Maar lijkt me trouwens niet logisch, want jullie zitten al in behandeltraject... fijn weekend!
Nana, gelukkig voel je je weer wat beter! Ik heb jaren lang dagelijks make-up gebruikt. Maar was er op een gegeven moment zo klaar mee. Dat ik er mee gestopt ben. Als ik uit ga of zo doe ik het wel, maar gewoon in mijn weg heb ik er echt geen zin in. Ik lig lieven 5 minuten langer op bed Ik ga niet naar de info bijeenkomst. Is hier niet meer nodig. Misschien in het toppic wachtlijst nijmegen. Ik ga er wel heen voor de punctie en de terugplaatsing maar verder kom ik er niet. K heb weinig plannen t weekend. Morgen avond komt een vriendin met haar nieuwe lover. En wil nog graag even het bos in met de honden. Is zo lekker als het gesneeuwd heeft.
Oh gelukkig Gwen! Ik snap dat je echt wel even in de rats hebt gezeten, maar gelukkig genoeg zaadjes. Nu jij nog een mooie hoeveelheid follikels en dan hopelijk eindelijk eens broeden op een mooie emmy (of twee)! @Nana, wil dat dan zeggen dat je menstruatie na 27/2 mag beginnen of is dat te simpel gedacht? Hier trouwens ook bijna altijd zonder make-up. Heel zelden als we een feestje hebben.. behalve dat het me nooit zo heeft geïnteresseerd (mijn moeder was allang blij dat ik na mijn afstuderen een soort van mode-besef kreeg en mijn kistjes aan de kant zette) ook hier hetzelfde als wat Djuuzie zegt.. ik blijf liever 5 minuten langer liggen 's ochtends @Weekendplannen, vandaag bij vriendin op verjaardag geweest, zojuist weer naar huis gekomen.. valt toch echt op hoe ernstig het verschil in sneeuwschuiven en strooien is tussen verschillende gemeentes! Vanavond lekker niets, morgenochtend boodschappen doen voor verjaardag van manlief, morgenmiddag mam en tante op bezoek, daarna zus met kinderen om pannenkoeken te eten, zondag verjaardag vieren van manlief en dan ben ik blij als het weer maandag is