wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Jessie80, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Jessie, misschien ben je maandag al wel bevallen!?:)
    T klinkt als een gezellig weekend, maar wel druk..........Veel plezier!

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Gwen: Wat fijn dat het toch door kan gaan!

Geen make-up voor jullie?
    Ik heb altijd make-up op, niet veel, maar beetje mascara en eyeliner en tegenwoordig bb creme. Ga net als Nana de deur liever niet uit zonder. Toen ik mijn ogen had laten laseren mocht ik een week geen make-up op, dat is niks voor mij.

Fijn weekend!

3. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    tja, ik gebruik niet veel make-up dacht ik, maar toch meer dan ik denk. Meestal mascara, lippenstift, beetje poeder en not to forget: wenkbrauw bijkleuren. Vooral dat laatste is echt een ''must'' want ik zie er zo kaal uit (helaas geen dikke wenkbrauwen)....maar het grappige is dat veel mensen nu zeggen dat ze bijna geen verschil zien (met of zonder make-up). Is dat nu een compliment of niet :D:D:D ????

spannend inderdaad, Jessie; nog even en je bent moeder! Wow!

4. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

Feb 16, 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee dames,

Hier een lekker rustig weekend, was nog niet helemaal in orde dus dat is ook wel eens goed.
    Zo nog even het bos in met de hond en m'n man.
    Over make up: ik heb altijd wel mascara op en natuurlijk ook creme op m'n gezicht. In het weekend wil ik nog wel eens poeder, oogschaduw en lippenstift op doen als ik mezelf daar tijd voor gun.

@ Nana: Dus je hebt de info bijeenkomst op 27 februari? Hopelijk kan je daarna snel starten.

@ Djuuzie: Wanneer verwacht jij dat je weer kan starten. Zouden we nog gelijk gaan lopen?

@ Jessie: Hoe is het met jou, alles nog rustig? Spannend hoor, nog even wachten en dan is de kleine er al.

@ Nientjje: Ogen laseren, lijkt me wel eng om dat te laten doen. Is het bij jou lang geleden?

Groetjes Gwen

5. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Ogen laseren lijkt mij ook helemaal niets. Nu heb ik ook een hoofdpijn bril dus zal voor mij weinig uitmaken.

Gwen, Als het goed is wordt ik woensdag (de 8e) ongi. Dan start ik met de elonva op de 10e of de 11e. Zal dan rond de 17e mijn eerste en misschien de laatste fm hebben. Dus we kunnen zo goed als geljk lopen. Hen je er een beeje "zin in"? Ik wel, hoop echt dat ik op tijd ongi word en dat de cyste dan weg is en we weer kunnen starten.

Zullen we voor Jessie een meldplicht inroepen? Iedere dag even melden hoe het gaat. Als ze dan een dagje niet komt weten we dat de bevalling begonnen is ;)

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Voldaan aan meldplicht ;)

Alles is nog rustig, al ben ik wel extreem moe na (eigenlijk erg rustig) verjaardagsfeestje van vanmiddag.. dus nu lekker naar bed.

@Gwen, succes met eerste Puregon morgen weer.

@Djuuzie, ik duim voor mooie uitgangsecho bij jou!!

7. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Heel goed Jessie;)! Al is het een rustig feestje, zo de hele dag in de weer is wel vermoeiend. Truste!

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Gwen: vandaag starten, spannend! Krijg je nu vaker een echo om te zien hoe je op de hormonen reageert? I.v.m. de overstimulatie die je vorige keer had?
    Ogen laseren vond ik niet eng, het duurt ook maar even.

@ Djuuzie: voor jou gaat het dus ook bijna starten.
    Goed idee van die meldplicht voor Jessie :).

@ Jessie: rustig aan doen he en lekker uitrusten als je moe bent.

Ik ben het weekend ziek geweest, zaterdag en zondag binnen gebleven. Jammer genoeg niet kunnen schaatsen. Voel me nog niet super, maar ben wel aan het werk (behalve op dit moment dan ;)).

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Vervelend van ziek zijn Nientjje, beterschap!! Hopelijk voel je je snel weer helemaal fit.. en anders gewoon een dagje thuisblijven van je werk hè?!

Hier weer voor een weekje goedgekeurd bij de vk. Wordt nu steeds spannender of de afspraak van de week erop nog wel door zal gaan ;)

10. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Nientje, weer opgeknapt? Vervelend is dat, ziek zijn. Niets aan....

Jessie, je kan er weer een paar dagen tegen aan. Al aan t rommelen in je buik?

Gwen, nana? Hoest met jullie?

Ik ben aan t wachten op mijn ongi. Had m eigenlijk al moeten hebben maar hij is er nog niet. Aan mijn buik en rug te voelen is ie wel onderweg. En dan duimen voor rustige eierstokken zonder cyste.

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Djuuzie, pff.. wil je een keer ongesteld wordt, breekt het niet door.. hopelijk morgen wel zodat je nog deze week voor uitgangsecho kan. Duimen voor rustige eierstokken zijn geactiveerd!

Hier alles nog steeds rustig.. zusje vroeg vanmiddag ook nog of ik op zie tegen bevalling.. dat niet zo zeer, maar het is meer spannend hoe en wanneer het begint!

12. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

Feb 16, 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jessie: Het is dus nog allemaal rustig bij jou. Kan me voorstellen dat je de bevalling spannend vind. Je weet niet precies wanneer het komt en hoe het zal zijn. Je kunt nu niet meer dan wachten en goed naar je lichaam luisteren.

@ Djuuzie: Vervelend dat je maar aan het wachten bent, hopelijk zet het snel door.

@ Nientjje: Ik heb de eerste follikelmeting 14-2 dat is 1 dag eerder dan normaal, dus ze houden me wel extra in de gaten.
    Veel eerder kijken heeft geen zin, volgens mij worden de follikels pas groter na 6 dagen stimuleren.
    Hoop dat je snel fit bent.

@ Nana: hoe is het met jou?

Het prikken gaat wel goed bij mij, ik voel me wel goed. Ben niet zo moe als de vorige keer en ik heb ook weinig last van hoofdpijn.
    Ben vorige week ziek geweest, ben nu nog steeds aan het hoesten en verkouden. Wordt gelukkig wel steeds minder.

Groetjes Gwen

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Djuuzie: ben je inmiddels ongesteld?

@ Jessie: vandaag de uitgerekende dag! En je hebt al 2 dagen niet aan je meldplicht voldaan ;). Hoe is het er nu mee?

@ Gwen: mooi dat je een extra echo krijgt. En het prikken gaat goed, dat is meegenomen. Maar ook nog niet helemaal fit dus, vervelend he.

@ Nana: hoe is het met jou?

@ hier: ook nog steeds niet helemaal fit. Niet meer zo ziek als vorige weekend, maar verkoudheid blijft. Ik heb ook weer veel hoofdpijn en slecht slapen. Denk dat de hormonen nu echt goed gaan werken.
    Over 2 weken terug naar Gent, hoop zo dat het rustig genoeg is om te starten.

Fijn weekend!

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Even een snel berichtje dat wij gisteren de trotse ouders zijn geworden van een zoontje: Tim. Helemaal gezond, 3630 gram en 51 cm. Met mij gaat het ook prima. Nu lekker genieten van de kraamtijd.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. En dat jullie ook snel dit prachtige wonder mogen ervaren!

15. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Jessie, GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN TIM!!!!!Wat een mooie ervaring lijkt me dit. Tim, een mooie korte stoere naam! Geniet van deze mooi tijd.

Ik werd ongesteld wakker vanmorgen. Helemaal blij t ziekenhuis gebeld. Kon vanmorgen meteen komen voor de uitgangsecho. Ik was behoorlijk zenuwachtig, wilde natuurlijk dat de cyste weg was. En gelukkig HIJ IS WEG!!!Alles is rustig, in beide eierstokken zitten er al een stuk of 7 follikels klaar om te gaan groeien. Morgen om kwart over 10 moeten we weer in het ziekenhuis zijn. Ik krijg dan de elonva injectie. Dan op 17 Feb heb ik de eerste fm. Spannende tijd komt er dus weer aan!

Gwen, lopen we toch redelijk gelijk! Fijn dat je wat minder bijwerkingen hebt nu. Komt hopelijk het doordat je nu wel de juiste hoeveelheid hormonen toe dienen.

Nientje, hoe is het nu? Voel je je al wat beter? Waarom heb je eigenlijk voor Gent gekozen? En niet voor dusseldorf?

Nana, hoe is het met jou?

Vanavond ben ik lekker uit eten geweest met manlief. Zijn tapas wezen eten. Was erg gezellig en ook erg lekker. Zijn samen deze poging nu goed begonnen. We gaan er samen weer voor!

16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Jessie: gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet er samen van. Ben benieuwd naar je verhaal. (Had ik het toch goed dat het een jongen is :D).

@ Djuuzie: Jippie ongesteld! haha. En wat super dat de cyste weg is. Straks weeral om de injectie, wat gaat het dan opeens snel. Wat doet Elonva?
    Nog nooit over Dusseldorf nagedacht eigenlijk, want Gent heeft een heel goed universitair ziekenhuis. Over UZ Brussel hebben we wel nagedacht. En ben een halve Belg he, dus ik blijf bij de Belgen ;).

Vanmiddag schaatsen! :)

17. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

Feb 16, 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jessie: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Geniet er maar van!

@ Djuuzie: Leuk dat we nu ongeveer gelijk lopen, hoe lang na je eerste follikelmeting had je de punctie? Konden ze bij jou de follikels al tellen? Bij mij werd gezegd dat weer er heel veel klaarliggen, hopelijk gaan ze niet allemaal weer groeien.
    Zit er bij elonva ook iets in dat voorkomt dat je te vroeg een eisprong krijgt?

@ Nientjje: Leuk dat je gaat schaatsen. Kan je trouwens goed schaatsen?

@ Hier: Ik voel me wel goed, ben niet extreem moe zoals de vorige keer. Voel wel af en toe wat lichte steekjes onderin m'n buik. We gaan het zien dinsdag!

Groetjes Gwen

18. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    De eerste spuit zit er weer in! Elonva is ook een folikkel stimulerend hormoon. Alleen is deze lang werkend. Deze werkt 7 dagen. MSD - ELONVA ® Op deze pagina staat meer info. T is niet voor iedereen geschikt. Eigenlijk alleen als je als vrouw zijnde geen afwijkingen hebt. En ik heb het geluk dat dat bij mij zo is.
    Als halve belg kan je ook niet naar duitsland nee;) Vroeg het me gewoon af, of het eern weloverwogen beslissing was geweest.

Gwen, bij mij zijn ze aan het tellen gegaan. En er liggen ongeveer 7 aan beide kanten klaar. De eerste keer had ik 3 dagen na mijn eerste fm de punctie.
    Vanaf stimulatiedag 5 moet ik spuiten met orgalutran. Deze voorkomt de vroege eisprong.

Ben benieuwd hoe jou follikels zijn gegroeid!

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Gwen: lekker dat je niet zoveel last hebt van de hormonen. Ben benieuwd morgen.
    Ik kan niet goed schaatsen, maar vind het wel leuk :).

@ Djuuzie: Fijn dat Elonva 7 dagen werkt, hoef je niet constant te prikken. Of moet je er nog andere hormonen bij?

20. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    wauw wat een hoop ontwikkelingen!!!

Eerst de kersverse moeder feliciteren: GEFELICITEERD!!! Hoe is het nu met jou/jullie?? Hoe was de bevalling???? En dan zo mooi rond de uitgerekende datum (1 dag te vroeg, toch?!?).....

Djuuzie; zo te lezen heb jij ook weer heel wat meegemaakt; zo middenin in het traject. Lukt het je om alles te combineren en voel je je een beetje ok?

Nienttje: nog steeds ziekjes of aan de betere hand? Denk je dat het de hormonen zijn, ja?

Hier: gisteren kwam ik thuis van weggeweest en er lag een brief van het ziekenhuis. De wachttijd is geen 2-4 maanden zoals ze hadden gezegd bij aanvang maar 6 maanden!! Tja, geen nieuws maar het werd dus nu pas schriftelijk bevestigd. Ik heb er overigens weer heel wat op aan te merken (tja, je moet ergens je frustraties op botvieren:p) want die brief getuigt nogal van een defensief-reactieve houding ipv een anticiperende-invoelende uitleg. Een lesje communicatie zou wel op z'n plaats zijn. Maar ja, ik kan me daar heel druk over maken maar dat maakt de wachttijd niet korter, he?! Ik heb zitten rekenen en wij staan sinds 1-11 op de wachtlijst. Dus het word april of zelfs mei afhankelijk van mijn cyclus.......

Share This Page