Hee dames, Hier vrijdag de punctie, ik had 1 van 20 mm, 1 van 19 mm, 1 van 16 mm, 2 van 14 mm en 1 van 12 mm. Aan de andere kant nog steeds niet denderend, daar zaten er 3 van 10-11 mm. Ze gaan ze wel aanprikken maar de kans dat er een eicel inzit is niet zo groot, we zullen zien! Vanavond pregnyl prikken en dan is het spuiten weer over. Djuuzie: Veel succes morgen, laat je het horen als je iets weet? Groetjes Gwen
Gwen wat fijn! Vrijdag punctie......lopen we toch gelijk Hoe laat moet je? Ik ga zo douchen en slapen, dan morgen op tijd weg. Manlief moet om 9 uur zijn zaad inleveren. Het is nogal een eindje lopen van de parkeergarage naar de poli fertiliteit. En met mijn buik vol eieren loop ik ook niet zo snel. Ik laat het horen hoe het was!
@Djuuzie, vandaag punctie! Of misschien is het alweer gedaan.. ik hoop in elk geval dat het ook deze keer meeviel met de pijn en dat er een mooie opbrengst van bruikbare eitjes is geoogst!! Ik duim voor vele bevruchtingen! @Nientjje, ook voor jullie spannende dag dus.. heel veel succes en ik hoop dat jullie veel wijzer en met goed nieuws terugkomen! @Gwen, voor jou morgen De Dag!! Ik hoop dat in die 9 follikels toch een flink aantal bruikbare eitjes zit! Ook voor jou gaan de duimen rond. @Nana, wat enorm rot van je conceptscriptie.. heb je een idee wanneer je het weer op wilt pakken? Hoe staat het nu trouwens met de plannen om zelf een huisje te bouwen? Dikke knuffel voor alle twijfels! Hier, vanmiddag komt er iemand van het consultatiebureau langs.. ik ben benieuwd. Verder heb ik het idee dat het allemaal wel goed gaat met onze kleine man, dus hopelijk bevestigd de weegschaal dat (gisteren niet gewogen omdat je je ook niet gek moet laten maken door de weegschaal!). Zelf heb ik nog wel behoorlijk last van mijn buik.. alsof ik ongesteld moet worden heel raar..
Zo, de punctie zit er weer op en ben weer behoorlijk bij mijn positieven. Maar wat is het me tegen gevallen! Iedere folikkel die ze aan prikte deed pijn. Er is zelfs extra pijnmedicatie gespoten en de pijn kwam daar zelfs nog doorheen. Na de hand ook meteen paracetamol moeten slikken. Daarvan zakte het een beetje weg maar ben zeker niet pijn vrij en heb ook de volgende twee al naar binnen gewerkt. Ik totaal zijn er 24 folikkels aangeprikt en er zijn 22 eitjes uit gekomen. Dus behoorlijk veel. Moet nu ook veel drinken en de komende weken rustig aan doen. Zaterdag hoor ik hoe veel er bevrucht zijn en hoe laat de terug plaatsing is zondag. Het is nu weer tijd om te gaan liggen, zal binnenkort uitgebreider reageren! Gwen, succes morgen. Ik hoop dat ik je er niet bang mee gemaakt heb. Iedereen ervaart het anders. Zoals ik de eerste keer ervaren heb kan ik nog wel een paar keer. Maar bij mijn zaten nu wel onnozel veel folikkels. Nientje, hoe was het in Gent? Jessie, je mannetje goed gegroeid? Nana, goed idee je opleidining even stil te leggen. Je kan ook niet alles tegelijk! Liefs, Djuuzie
DJUUZIE, het zit er op!!! Althans, deze stap. Wow, wat spannend nu. Balen dat je zo veel pijn hebt (gehad). Is de punctie continu pijnlijk of vooral het aanprikken? En is het pijn die dan aanhoudt of zijn het ''pijnmomenten''. Ik vraag me dat af of omdat ik t.z.t. ook natuurlijk er aan moet geloven. En dan kan het zomaar voor niets zijn geweest als manliefs zaad niet goed is...... Brrrrrr.......Jij bent er door en nu dus afwachten!! Succes voor de komende dagen! Gwen: succes morgen meid!!! Opleidingsperikelen: ik heb een second opinion geregeld en ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.......En misschien begin ik opnieuw want ik heb zojuist een intake gehad met iemand waarvan ik denk dat het wel's een goede behandeling voor N=1 kan gaan worden. N=1 betekent trouwens een scriptie over een behandeling bij 1 persoon van 20 sessies....
@ Djuuzie: Mooi zeg 22 eitjes, wel heel veel! Misschien deed het daarom ook wel zo'n pijn. Je hebt me niet bang gemaakt hoor, zie het morgen wel. Doe lekker rustig aan, laat je lekker verwennen. Ben benieuwd of ze allemaal bevrucht zijn, maar deze stap heb je in ieder geval gehad. @Hier: Gisteren Pregnyl gezet, was nog wel zenuwachtig voor deze spuit. Als ik die ampul zou verprutsen kon ik de punctie wel op m'n buik schrijven. Pregnyl is namelijk niet leverbaar en hij is bij geen enkele apotheek meer op voorraad. Ik had meteen die grote naald al in m'n vinger zitten, gelukkig had ik nog een reservenaald. En het zetten deed ook best wel pijn, toen heb ik hem er maar weer uitgehaald en heb ik hem op een andere plek gedaan. Toen ging het goed. Nu heb ik alles ingepakt en ben ik helemaal klaar voor morgen. Moet er om 8.30 uur zijn en de punctie is om 8.45 uur. Ze hebben me gezegd dat m'n eierstokken heel mooi liggen, dus hoop dat het niet zo pijnlijk is. Maar goed ik krijg wel morfine en kan ook nog iets krijgen om te ontspannen. Ik zie het morgen wel, hopelijk vinden ze een mooi aantal eicellen. Ga zo maar eens slapen. Groetjes Gwen
Gwen, ik laat me zeker verwennen! Ik denk ook dat het komt doordat er zo veel zaten. Het waren er 10 meer dat de vorige keer. Het inbregen van de maald in de eierstok voel je wel natuurlijk maar heb de eerste keer weinig last van het aanprikken gehad. Ik heb ook thuis oxacepam in moeten nemen en kreeg ook morfine. Ik kan alleen maar zeggen laat het over je heen komen en probeer te ontspannen. Ik duim voor je morgen! Nana, het zijn pijn momenten, ik heb het ervaren als constand zeurend en het aanprikken als pijnlijk. Maar zoals ik net ook schreef, iedereen ervaart het anders. Bij mijn 2 puncties zat al een wereld van verschil.
@Djuuzie, super oogst!! Goed zeg! En nu zenuwen voor het telefoontje, maar lijkt me dat er toch zeker wel een TP uit voort moet komen.. en dan hopelijk ook wat cryo's! Zou echt super zijn als je pendel uit zou komen @Gwen, jij ligt nu op de "pijnbank". Heel veel succes en ik hoop dat ook jij positief nieuws krijgt over de aantallen! @Nana, dus weer vol goede moed er tegenaan met je scriptie, ofwel met second opinion dan wel opnieuw beginnen. Succes! @Nientjje, hoe was het bij jullie gisteren? Hier was ik gisteren helemaal blij met het gewicht dat de weegschaal aangaf. Tegen de verwachting van vorige week in zat ons mannetje toch maar mooi boven z'n geboortegewicht (en dat is de norm na 2 weken)! Helemaal top dus. 's Middags intake van het consultatiebureau gehad. De verpleegkundige was helemaal tevreden over schedeltje, huidskleur en naveltje, dus ook dat was weer prima. Een aantal van jullie vroeg nog naar hoe de bevalling was geweest. Hieronder een "kort" verslagje: woensdagavond gingen we gewoon naar bed, er waren helemaal geen tekenen dat de bevalling zou beginnen (al zei mijn moeder naderhand wel dat ze die middag een verandering bij mij had bespeurd waardoor ze zoiets had van "het zou zomaar eens sneller zover kunnen zijn dan iedereen denkt"). Natuurlijk kon ik niet direct slapen maar dat was niets vreemds. Om kwart over 12 had ik een kort maar krachtig raar gevoel in mijn buik en daarna was mijn slip ineens nat.. mmh, ben ik nou plotseling incontinent geworden of.. na een paar keer na de toilet te zijn geweest, manlief wakker gemaakt dat ik vermoedde dat de vliezen waren gebroken. Zijn reactie "probeer nog wat rust te pakken". Dus.. hij had in elk geval goed opgelet bij de yoga Vrij snel daarna begonnen de weeën en toen ik om 1 uur eens ging timen bleek dat ze al om de 5 minuten kwamen. Aangezien ze nog goed op te vangen waren, manlief gewoon laten slapen, maar rond een uur of 3 werden ze steeds heftiger en kwamen ze steeds sneller, dus toen toch maar eens gezegd dat hij de verloskundige moest bellen. Terwijl hij haar aan de telefoon had kwam bij mij het avondeten omhoog.. De vk plus stagiaire waren rond 4 uur bij ons en toen bleek ik een cm of 3-4 ontsluiting te hebben. Ze raadde aan om in douche of in bad te gaan. De douche heb ik geprobeerd maar vond ik niets, bad was lekker. Inmiddels werden de weeën wel steeds heftiger en ik vond het een fijn idee dat de vk in huis bleef. Zij hebben dus beneden thee zitten drinken.. Om half 7 was ik weer uit bad en constateerde de vk dat ik 8 cm ontsluiting had. Tijd om naar het ziekenhuis te gaan! Ik was daar erg blij mee, want ik weet nog dat ik zoiets had van "als er nu maar 1-2 cm bij is gekomen dan wil ik sowieso naar het ziekenhuis want dit houd ik geen uren meer vol". Achteraf gezien staat op de papieren trouwens dat ik toen al volledige ontsluiting had.. ik denk dat ze dat niet heeft gezegd om stress te voorkomen. In het ziekenhuis aangekomen mocht ik vrij snel gaan "proefpersen". De baby bleek nog niet helemaal te zijn ingedaald en daardoor zou het mij te veel kracht kosten als ik voor dat "hele stuk" al persweeën zou gebruiken. Dus op mijn zij om ze weg te zuchten.. dat was niet prettig! Maar goed om iets over 8 mocht ik dan weer actief gaan persen en na 24 minuten is toen (met een kleine knip) onze man ter wereld gekomen. Hij werd meteen op mijn buik gelegd en op dat moment kwamen bij mij de emoties los! Manlief heeft de navelstreng doorgeknipt en de placenta werd vrij vlot geboren. Tijdens het hechten, hielp de kraamhulp mij met aanleggen aan de borst en heeft hij dus al aan beide borsten gelegen. Rond 10 uur hebben ze hem nagekeken, gewogen en aangekleed en daarna ben ik met de kraamhulp gaan douchen. Aangezien het nogal druk was in het ziekenhuis werden we verzocht de kraamvisite thuis te laten komen (maar dat hadden we zelf ook al bedacht) en rond 11 uur gingen we dus alweer richting huis!
@ Djuuzie: goede oogst. Spannend nu zeg. @ Jessie: Leuk dat je je verhaal hier schrijft. Als ik het zo lees lijkt het alsof het best snel is gegaan. Moet wel lachen om je zinnetje: dat was niet prettig, m.a.w. het was zeer pijnlijk, of niet? En mooi dat het gewicht goed is. Wij mogen over 2 weken beginnen met stimuleren. Nu nog ff de fm proberen te regelen hier, want de arts die dat toe gezegd heeft is er een paar weken niet.
Hee dames, Hier de punctie achter de rug, het is me 100% meegevallen. Maar goed ik was ook compleet van de wereld door de medicijnen, ik heb pijnstilling en iets om te ontspannen gehad. Volgens mijn man vertelde de arts precies wat ze deed, maar ik weet niet meer dat ze door de vaginawand heen heeft geprikt en dat ze de follikels heeft aangeprikt. Wilde ook meekijken op het scherm maar heb niets gezien. Mis dus een stuk van de film. Ze hebben 5 follikels aangeprikt, de anderen waren ingekrompen en dat was de moeite niet waard om aan te prikken. Toen ik weer terug was op de zaal, moest mijn man zich gereed maken om te vertrekken naar Zwolle. Ik had een hele gezellige buurvrouw en we hebben gezellig liggen te kletsen tot ergenis van de andere buurvrouw. Op een gegeven moment belde mijn man dat er 4 eicellen zijn gevonden. Toen hij weer terug was heb ik nog wat uitleg gehad, daarna mocht ik gaan. Heb vanmiddag lekker op de bank gelegen en gelezen, maar doe nog lekker rustig aan. Nu nog een beetje gezeur onder in de buik, ik heb gelijk na de punctie ook een diclofenac zetpil gehad (weet ik ook niet meer) en heb een tijdje geleden al 2 pcm gehad. Het is wel dragelijk. Morgen een spannende dag, dan horen we of de eicellen bevrucht zijn, dan misschien dinsdagmiddag tp. @ Nientjje: Over 2 weken al beginnen met stimuleren, spannend zeg! @ Jessie: Fijn dat alles goed is met jullie mannetje. En ook leuk om het verhaal van je bevalling te lezen, is allemaal best snel gegaan. @ Djuuzie: Hoe is het nu met de buik? Nog steeds pijnlijk? Moet je nu ook je gewicht in de gaten houden ivm overstimulatie? Ik moet dat wel in de gaten houden en ook temp. Ga zo weer even liggen, Groetjes Gwen
gwen, wat fijn dat het redelijk goed is gegaan. Ben je blij met het resultaat? Vier eicellen is neit heel veel of had je dat ook verwacht? En vind je het vervelend dat je er weinig van mee hebt gemaakt? Ik zou eerlijk gezegd het prima vinden; ik zou blij zijn als ik half bewusteloos ben. sterkte met herstellen en nu snel naar de tp!!! hier: geen nieuws. Wachten, wachten, wachten, wachten....ik vind dat ik een prijs moet krijgen voor de ''wacht-kampioen'' van dit topic hahahahah verder: wat heftig van prins Friso he? Vre-se-lijk. Dan besef ik me wel weer dat mijn situatie toch niet zo erg is. Ook al voelt dat niet altijd zo.
@Nientjje, jippie voor over 2 weken beginnen! Dat betekent dus dat het er goed uitzag bij jou..? Fijn zeg!! Wordt het nou uiteindelijk IVF of ICSI? Ennuh, dat heb je goed gelezen.. is behoorlijk pijnlijk om niet te doen waar een perswee instinctief voor bedoeld is.. @Gwen, zo dat was een flinke verdoving dan als je helemaal van de wereld was. Jammer dat er maar 4 eitjes zijn gevonden, maar goed je hebt maar 1 kanjer nodig natuurlijk. Nu keihard duimen dus dat je dinsdag in elk geval een TP hebt. Gaan jullie voor 2 of wordt er sowieso maar 1 teruggeplaatst?
@Nana, ik ga op zoek naar de prijs voor jou.. @Friso, ja echt erg.. ik moet zeggen dat ik het wel een beetje verwacht had toen ze zeiden dat ze pas eind van de week meer konden zeggen, dat was al geen best teken. Maar heel erg natuurlijk vooral voor Mabel en de kindjes. En de Koningin, die heeft ook al behoorlijk wat klappen te verwerken gehad in de afgelopen jaren..
Hee dames, Ze hebben ons verteld met de follikelmeting dat er 6 geschikt leken voor de punctie en die andere 3 zouden ze voor de zekerheid ook aanprikken als ze groot genoeg leken. Het streven is 6 tot 10 follikels, ze zijn hier niet blij met meer dan 10 follikles ivm overstimulatie. En bij mij zijn ze extra alert op overstimulatie gezien mijn voorgeschiedenis. Ik had in het gunstigste geval geval gehoopt op 6 eicellen, dus met 4 eicellen zijn wij heel erg tevreden! Je hebt er tenslotte maar 1 nodig! Groetjes Gwen
@ Gwen: mooi dat de punctie meegevallen is. 4 klinkt weinig, maar zolang er maar goede tussen zitten is het goed he. Nu goed uitrusten en bijkomen van de heftige medicatie. @ Jessie: Het wordt ivf. Zaadcellen waren weer prima. Wat Friso betreft, ik vind het erg. Het duurde erg lang voordat ze iets lieten weten, dus was er al bang voor.
Jessie, gelukkig waren ze tevreden van het cb! Valt er vast ook een last van je schouders af. Bevallink klinkt erg snel. Vanaf het moment dat de vliezen braken was je met 11 uur bevallen en weer thuis. Het lijkt me een emotioneel heftige ervaring. Nientje, over twee weken al beginnen met stimuleren. T gaat redelijk snel nu ineens! Gwen, het zit er op! Gelukkig is het je meegevallen. Je mist dan wel een stukje van de film maar dat je er niet veel van gevoeld hebt is ook wel heel erg fijn. T gaat wel anders zo te lezen als bij mij. Eerst moet manlief zaad produceren. Als hij "klaar" is moet hij het afgeven en gaanwe de wachtkamer in. Ik wordt vanuit de wachtkamer opgehaald en zo de punctie kamer in. Na de puntie in een kamertje met een bed, twee stoelen, tafeltje radio en een wasbakje. Daar komt de arts, de verpleegkundige en de man van het lab naar toe. Manlief mag dus de hele tijd bij mij blijven. Kom ook niet met anderen op een zaal oid. Maar als je in jou geval wel op een zaal met anderen komt is het wel zo leuk als het gezellig is. Ik mocht na de punctie ook alleen maar paracetamol. Maar 4 eicellen is mooi uit 5 folikkels! Nu hopen op goed nieuws morren dat er bevruchting is geweest! Dinsdag tp lees is, bij mij in t ziekenhus doen ze dat een dag eerder..... Ik hoef mijn gewicht niet in de gaten te houden. Wel of ik koorts krijg. Nana, jij wint de prijs als langst wachtende! T is zo balen dat het allemaal zo lang moet duren voor je kan beginnen. Heel heftig nieuws van prins friso. Ik snap alleen de vele media aandacht niet. Bij ieder nieuws komt er wel voorbij wie er hoe lang op bezoek is geweest. Dan denk ik, laat die mensen! Ze hebben het al moeilijk genoeg! Morgen horen we hoe veel er bevrucht zijn. Best wel spannend. Maar het meest spannende vind ik de kwaliteit die we zondag horen. Ik hoop zo dat we wat in kunnen vriezen! Ik heb nog behoorlijk buik pijn. Gisteren had ik het gevoel dat er een vrachtwagen over mijn buik heen was gereden. Nu voelt het als een bestelbusje. Vanmiddag even te druk geweest en mijn lichaam fluit me meteen terug.........
@gwen: fijn dat je zelf best blij bent met het resultaat. Ik nog te weinig ''ervaren'' om precies te weten wat je nu wel/niet kan verwachten bij zo'n punctie. Maar dat hangt dus blijkbaar ook erg af van je persooniljke situatie/eerdere ervaring @jessie: net je bevallingsverhaal gelezen; klopt het dat het op zich een bevalling volgens het boekje was of doe ik je dan geen recht??! Hoewel het tegenhouden van persweeen me zeker geen pretje lijkt! Maar al die pijn die daar aan vooraf is gegaan........ @nientje: ben jij nu de volgende in ons groepje die op naar de punctie gaat??? spannend....FM regelen; hoezo moet jij dat zelf regelen? Een arts hoort toch voor vervanging te zorgen of snap ik het nu niet zo goed??
@ Djuuzie: spannend vandaag en morgen. Laat je het weten? @ Nana: als het stimuleren goed gaat zal ik de volgende zijn, maar de punctie is pas over een week of 4. Heb nu nog 2 weken om me voor te bereiden op het prikken. Wat de fm betreft: ik ga naar Gent voor ivf, maar de fm laat ik hier doen. Vandaar dat ik het zelf moet regelen. Maar dat is nu geregeld. Ja dat wachten, kan me voorstellen dat je dat flink beu begint te raken. Ze zijn ook niet echt snel en duidelijk met berichtgeving, of wel? Best kans dat als ze bellen je heel snel kan starten. Jullie nog plannen voor het weekend? Wij niet, beetje luieren. Maar als de zon blijft schijnen wil ik wel even naar het strand.
De arts heeft al gebeld! Van de 22 gevonden eitjes waren er 19 geschikt voor ICSI. Deze hebben ze geinjecteerd met zaad en daarvan zijn er 17 "gelukt". Twaalf zijn zich gaan delen. Morgen om 12.15 uur moet ik met volle blaas in het ziekenhuis zijn. We hebben gekozen voor bij een A 1 terug te plaatsen en bij mindere kwaliteit 2. De kwaliteit horen we morgenbij de TP. Arts belde nog wel terug. Om te vragen wat we wilde bij de tp. Ik hoop dat dat goed nieuws is dat er een kans op A tussen zit! Hoop ook op goed nieuws van Gwen vandaag! Geen grote plannen dit weekend. Manlief heeft waarschijnlijk ijn brommer verkocht en wil kijken voor een andere. Verder morgen dus naar het ziekenhuis. Fijn weekend!