@Djuuzie, wat een goed nieuws zeg! Hopelijk delen er veel bevruchte eitjes door en heb je straks nog cryo's over. En als arts er nog speciaal voor terug belde dan lijkt me dat er wel kans moet zijn op een A kwaliteit.. ik duim!! @Gwen, al nieuws gehad over de bevruchtingen? Ook voor jou duim ik nog steeds keihard! @Nientjje, strand dat klinkt lekker.. ik hoop dat het weer er goed genoeg voor is. Hier zijn vandaag vrienden op bezoek geweest en morgen rijden we even naar mam, gaat Tim voor het eerst in mijn geboortedorp komen @Nana, tja, wat is volgens het boekje.. gemiddeld zeggen ze een cm per uur en dat ging bij mij dus wel wat sneller, maar ja, dan zijn de weeën ook heftiger Het belangrijkste is dat ik er geen trauma aan over heb gehouden.. bevalling is zeker geen reden om niet (over een tijdje) voor een 2e kindje te gaan.. maar eerst zijn jullie aan de beurt!
Hee dames, Even een kort berichtje, maar het is niet goed gegaan. Er is 1 eicel die de procedure niet heeft overleefd, 1 had 1 voorkern en 2 hadden meerdere voorkernen. Normaal moeten er 2 voorkernen te zien zijn bij bevruchting. Weet niet waar dit door komt, hebben 8 maart een afspraak bij de fertiliteitsarts. Maar ga maandag bellen in de hoop dat ze toch wat opheldering kunnen geven. Want 2 weken in onzekerheid zitten is ook niet wat. Groeten Gwen
Wat enorm klote Gwen Groot gelijk dat je gaat bellen, hopelijk kunnen ze alvast iets vertellen over het hoe en waarom. Ik hoop dat het dikke pech is geweest.. dat er dus wel kans is dat het een volgende keer goed gaat.. Dikke knuffel!
Oh nee Gwen! Wat is dit erg! Zo lang wachten voor je dan eindelijk van start mag gaan en loopt het ook nog zo af. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar geef je een hele dikke digi knuffel!
@ Djuuzie: goed nieuws dus. Succes straks! @ Jessie: Leuk dat je met je zoontje op bezoek gaat bij je moeder. Hoe gaat het nu met je ouders? Ze kunnen wel gewoon tegelijk langs komen? @ Gwen: och meis wat erg voor jullie. Goed om maandag even te bellen, ze verwachten vast niet dat je 2 weken gaat wachten.
hee lieverds, ik lees net een mooi berichtje (Djuuzie) en een verdrietig berichtje (Gwen).....hier dus gemengde gevoelens. Wat een spannend weekend voor jou, Gwen....hoe gaat ie met je? hier: genoeg meegemaakt weer. Gisteravond 2 vrienden uit de kerk op bezoek die ook ongewenst kinderloos zijn. Ze zijn gestopt na IUI en wilden geen ICSI doen. Veel gesproken; ook over ons geloof. Zij is zoooooo bewonderingswaardig; ik ben jaloers op haar rust en vertrouwen in God. Ze hoopt enerzijds heel erg op een wonder van boven maar ze is ook nuchter in het besef dat God geen Sinterklaas is (zoals veel gelovigen en niet-gelovigen wel's lijken te denken). Ik wilde dat ik zoals zij was, zeg.....maar goed, ieder gaat er op zijn/haar eigen manier mee om Morgenavond info.bijeenkomst ICSI in Nijmegen. Dat is een voorlichtingsavond dus ik heb nog geen oproep voor de echte start. Die kan nog wel even op zich laten wachten, dus ik verwacht ook komende weken nog geen telefoontje. Maar je weet maar nooit.....
Ik heb vanmorgen de terugplaatsing gehad. We hebben een A terug geplaatst gekregen. 2 A's zijn allebei in een eigen rietje ingevroren en nog een rietje met 2 hele goede B's. We zijn hier echt zo blij mee! Gewoon nog 3 kansen voor ons. Gwen, je bent veel in mijn gedachten geweest gisteren en vandaag. Ik vind het zo erg voor jullie dat je na de punctie met lege handen staat. Nogmaals een hele dikke knuffel!
hee djuuzie, wauw, wat mooi maar ook weer super spannend. Nu op het wachtbankje en laten we afspreken dat je strakjes zwangere nr. 2 bent!!!!....... Gwen: meis, hoe is het nu....het lijkt me zo dubbel. Ook in ons topic ligt voor- en tegenspoed dichtbij elkaar en ik kan je helaas op geen enkele manier echt troosten. Misschien is zelfs elk woord al te veel?!? hier: vanavond dus naar Nijmegen; begint al om 19.00u (wat een tijdstip..) dus we moeten uiterlijk 18.15u van huis. Ben benieuwd.
Hee dames, Nu gaat het wel weer redelijk, we hebben een enorm rot weekend gehad. We zijn maar naar familie gegaan. Wat is het enorm vervelend dat je nergens terecht kan met je vragen, je maakt jezelf helemaal gek omdat je zelfs op internet niets kan vinden. Weet nu wel helemaal precies hoe de ontwikkeling van een eicel gaat. Maar hoe het precies zit met die voorkernen ben ik nog niet helemaal achter. Ik heb vanmorgen gebeld met de kliniek, ik heb veel moeite moeten doen om een telefonisch consult te krijgen morgen (ze moeten eerst nog alle info opvragen bij zwolle, schijnen ze heel moeilijk over te doen bij zwolle). Maar goed, ben benieuwd of het toch gelukt is. @ Djuuzie: Wat fijn zeg dat het er zo goed uitzag dat ze zelfs nog 4 embryo's hebben kunnen invriezen, dat is toch wel helemaal super. Maar we gaan eerst duimen dat deze emmy blijft plakken! Is die pijn in je buik nu wel wat minder? @ Nana: Hoe was de icsi bijeenkomst? Krijg je dan ook de prikinstructie met die hele groep? Groetjes Gwen
oh gwen, wat enorm spannend voor jou/jullie. Morgen een tel.consult, tjee, het is echt belangrijk om gewoon te weten waar je aan toe bent, he?!?! Ik leef met je mee.... @hier: in de categorie ''klein leed'' kan ik melden dat ik mijn portomonee kwijt ben. Gatverdarrie, ik baal er wel van. Overal gezocht en niets gevonden. Zo irritant. En mijn man zal er het zijne van denken want hij vindt dat ik vaak mijn portomonee open en bloot in mijn tasje laat slingeren. Waarop ik weer geirriteerd kan raken als hij dat zegt...zucht.. Verder gisteren ICSI bijeenkomst gehad. Alleen voorlichting, geen prikinstruktie. Het gekke is dat ik niets nieuws heb gehoord; ik ben wat dat betreft behoorlijk goed ingelezen. Toch was het wel goed om er even te zijn. Vooral voor manlief maar ook wel om op deze manier ''er in te komen''. Ik heb wat kleine vragen beantwoord gekregen en als je in zo'n grote zaal met 100 man om je heen kijkt, dan denk je : ''oh ja, we zijn niet de enigen....''. Dat is natuurlijk logisch maar toch. Beetje bizar was wel dat er een ervaringsverhaal werd verteld van een dame die echter geen goed nieuws had. Zwanger na ICSI van een tweeling maar de hartjes klopten neit. VErvolgens ook nog gescheiden. Kortom: geen opbeurend verhaal. Maar ja, dat is ook de realiteit, hoewel je liever iets anders hoort En via via ben ik er achter gekomen dat de kans groot is dat we in april echt starten. Via de IVF digitale poli (ideaal, echt super van Nijmegen) kom je er achter wie al een oproep heeft en wie nog niet. hoe is het met jullie allemaal???
@Djuuzie, wat goed!! Een A kwaliteit in je buikje en dan ook nog 3 cryo kansen.. maar nu duimen dat je die voor een brusje kunt gaan gebruiken en dat deze topper blijft plakken! @Gwen, dat internet hè, er staat veel maar het is nooit specifiek voor jou geschreven.. hopelijk word je wijzer van het telefonisch consult. @Nana, dat kan er ook nog wel bij.. portemonnee kwijt.. inmiddels al gevonden? Of denk je dat hij ergens gejat is? Inderdaad geen opbeurend verhaal bij de bijeenkomst.. maar het is wel de realiteit dat het hele gebeuren zwaar is voor je relatie. Wel super dat de kans groot is dat je in april kan starten!! @Nientjje, hoe is het met jou? Mentaal aan het voorbereiden op de start? Hier blij dat manlief gisteravond Tim onder zijn hoede heeft genomen, ik was echt super moe! We zijn een nieuw ritme aan het vinden, tenminste Tim is niet meer van het vele slapen tussen de voedingen door, maar ja, wat wil hij dan wel..? Gelukkig wel weer goed gegroeid. Gisteren bij het CB 3790 gram.. dus dagelijks wegen is nu echt verleden tijd!
@jessie: zit er geen gebruiksaanwijzing bij je kind???? ......Nee, zonder gekheid: lastig om een ritme te vinden blijkbaar en maakt dat jou/jullie onzeker of heb je er wel vertrouwen in?? Gelukkig doet Tim het nog wel vlgs het ''groei-boekje''..... ja, die portomonnee; ik ben enerzijds super gefrustreerd maar tegelijk lukt het me aardig om te zeggen: ''kom op, het zijn maar pasjes''. Ik had ook geen contant geld. Het meest vervelende is nog dat ik ook mijn rijbewijs mis en de huis/werksleutels. Ik heb hoop dat ie nog ergens gevonden word, want het kan toch niet zo zijn dat ie zomaar verdwenen is? En de kans dat ie in verkeerde handen komt is toch ook niet super groot of ben ik nu naief??
Gwen, hoe was je telefonische consult? Kan me voorstellen dat je een rot weekend hebben gehad. Ik hoop dat jij en je man veel steun aan elkaar hebben. Nana, t zit je ook niet mee he! Nu je portemonai kwijt. Pffffffffff wat zou ik daar van balen. Grote club bij die bijeenkomst. Bij mj in het ziekenhuis doen ze de uitleg samen met de prikinstructies. Nu ben ik daar niet geweest omdat ik de elonva hebt gebruikt maar dat is wel wat ik nu individueel heb gehad en ook weet dat ze het zo in de groep doen. Maargoed, in Nijmegen is de afdeling vele male groter natuurlijk en is dit vast effectiever. Niet echt een succesverhaal dus! Ik snap wel dat het niet allemaal goed afloopt maar wat hoop mogen ze wel geven. Hopelijk zit Nanaman er nu ook een beetje in en jij heft weer antwoord op je vragen. Is het niet voor niets geweest. Hopelijk kan je in April starten! Jessie, lastig een kind zonder gebruiksaanwijzing! Gelukkig voelen je man en jij elkaar aan. Zo kan ieder zijn rust proberen te pakken. Gelukkig doet Tim het volgens het boekje. Daar hoef je je geen zorgen over te maken! Ben zelf nog steeds niet de oude. Moest vandaag met het ziekenhuis in Ede bellen om door te spreken hoe het is en het allemaal gegaan is. Nu vertelde ik dus dat ik me niet helemaal lekker voel en uitgelgd wat ik dan voel. Ze zei van ik ga met de arts overleggen en bel je straks terug. Ik in de zenuwen natuurlijk. Maar t valt hopelijk mee. Als ik meer dan een kilo pd aan kom moet ik bellen en als ik benauwd wordt. Verder rustig aan doen en veel drinken. Maargoed dat deed ik al. Volgends de arts moet ik me eind van de week wel weer beter gaan voelen. Nou daar hoop ik dan maar op.......
Hee dames, Hier een erg prettig gesprek gehad met de fertiliteitsarts, ze heeft me het een en ander uitgelegd. Ze heeft de embryoloog gebeld en daar info ingewonnen. Grote kans dat het de volgende keer wel goed gaat, er was schijnbaar iets mis gegaan in de rijpingsdeling9niet een structureel probleem of iets erfelijks). Ze gaf als verbeterpunt dat de volgende keer de punctie eerder moet worden gedaan, het zou volgens de embryoloog kunnen liggen aan het overrijp zijn van de eitjes. Nou dat stelde mij enorm gerust. Ik had al een afspraak staan voor 8-3 maar ga proberen of ik bij deze arts de afspraak kan krijgen. @ Djuuzie: Hou maar goed in de gaten of je aankomt ivm overstimulatie. Hier is het zo dat je in de gaten moet houden of je meer dan 1 kilo aankomt per dag of 3 kilo in totaal. Als dat zo is meteen bellen! @ Nana: Balen is het dat je je portemonnee kwijt bent, volgens mij is een nieuw rijbewijs aanvragen ook niet zo maar even is gepiept. Zou er ook niet zo happy mee zijn dat m'n sleutels weg zijn, straks staat er een adres op iets in de portemonnee. Wel fijn dat de kans aanwezeig is dat je in april kan beginnen. @ Jessie: Is het niet zo met die kleintjes dat ze hun regeldagen hebben? Heb ik wel eens gehoord van m'n zusje dat dat een verandering in de voeding is waardoor er wat veranderd in het ritme. Groetjes Gwen
Haha, nee, geen gebruiksaanwijzing Klopt van die regeldagen, al zou het dat niet moeten zijn nu. Volgens de boekjes gaan kindjes vanaf een week of 3 meer huilen omdat ze alle prikkels niet kunnen verwerken.. dus ik denk dat het dat is! @Djuuzie, hou je jezelf goed in de gaten hè! @Gwen, super dat het een volgende keer wel goed kan gaan! Wanneer willen jullie weer van start gaan? Het liefst zo snel mogelijk?
@ Djuuzie: voor jou weer een paar spannende weken, zoek je wat afleiding of vind je het goed vol te houden? Dat wachten lijkt me nl. zo moelijk. @ Gwen: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. En grote kans dat het volgende keer wel goed gaat. Maar denk dat je het toch wel even moet verwerken. @ Nana: balen van je portemonnee! Zou hij gestolen zijn? Zo'n bijeenkomst lijkt me fijn, je kan dan eens in gesprek gaan met koppels die ver hetzelfde door gaan. En een goed bericht dat je misschien toch sneller kan starten dan verwacht. @ Jessie: jammer dat je geen gebruiksaanwijzing hebt . Gaan baby's vanaf een week of 3 meer zien en horen of is dat pas later? Ik ga vanmiddag de medicatie ophalen, ik ben benieuwd hoeveel het is.
portomonee is terecht!!!! . Ben zoooo blij. Ik zag de bui al hangen en vooral het aanvragen van een nieuw rijbewijs is echt een ramp. Ik zou bij deze de tip willen geven: stop je rijbewijs en sleutels NIET in je portomonee want als je je porto verliest dan heb je een probleem. Gelukkig had ik nog geen nieuw rijbewijs aangevraagd in de hoop dat de porto nog ergens zou opduiken. Hij is uiteindelijk door mijn man gevonden in.......onze garage. De enige plek in huis waar ik niet had gezocht. Ik had ook geen ''oh-ja'' gevoel; blijkbaar compleet met mijn gedachten ergens anders geweest toen ik mijn porto daar heb neergelegd.......Nu nog even mijn pasjes deblokkeren.
Fijn Nana! Eindelijk weer eens goed nieuws van jouw kant @Nientjje, ik weet het eigenlijk niet.. misschien hangt het ook wel samen met dat ze vanaf een week of 2 aan meer prikkels worden blootgesteld met een mama die weer uit bed is en het "dagelijkse" leven oppakt.. Overigens heeft hij vandaag weer een stuk beter geslapen, dus wellicht dat ons kind op "rare" dagen regeldagen heeft En ben je geschrokken van de hoeveelheid medicatie of viel het mee?