wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Jessie80, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Wat raar Jessie! Zou dat aan etos zwanger worden liggen?
    En dan moet je toch ook een eisprong hebben gehad?

@ Nijma: een verhoogd libido is ook wel eens leuk, toch?! :D

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Het is hier rustig vandaag ;).

Ik zit nu een week na mijn ei en heb zeer pijnlijke borsten. Net als anders in deze tijd van mijn cyclus. Dat voorspelt weinig goeds...:( Nog een week op de wachtbank.

Zijn jullie trouwens ook zo emotioneel na het stoppen met de pil. Ik heb al maanden last van emobuien...:(

3. nijma

nijma Bekend lid

Aug 16, 2010
    573
    0
    0
    limburg
    haha ja hier ook heel erg last van emo, ik ben ook prikkelbaarder hoor, kan snel boos worden of verdrietig. gelukkig dacht al dat ik de enigste was:)

hmm leentje ik hoop dat het geen slecht teken is :(

en andere dames hoe staat het bij jullie?

4. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

Feb 16, 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nana, ik heb normaal wel een wat heftiger menstruatie met een korte lf. Dit keer dus niet, vind ik wel raar.

Leentje, dus jou menstruatie veranderd ook. Vraag me ook af of het wel normaal is dat het minder heftig wordt, ben er al bijna 1 jaar af.
    Zit ook te denken om morgen toch even naar de huisarts te gaan omdat ik zo'n last hebt gehad van menstruatiepijn.

Jessie, vreemd hoor. Zou het niet van die pillen kunnen komen? Lijkt me erg vervelend, dan weet je helemaal niet meer waar je aan toe bent.

Nijma en Leentje, ik ben de week voor ik ongi wordt ook prikkelbaar, dan hoeft er maar iets te gebeuren en dan wordt ik boos. Gezellig die hormonen!

Even over de zorgverzekering, volgens mij is er nog niets bekend wat er gaat veranderen. Nog even in de gaten houden!

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Mijn menstruatie veranderd ook en ik ben al ruim 1 jaar en 3 maanden geleden gestopt met de pil. Als je wil dan zou ik zeker even langs de huisarts gaan.

Ik ben vreselijk emotioneel, ik zou de hele dag door overal om huilen. Slaat echt nergens op :p. Maar ik heb geen speciale periode, het is eigenlijlk altijd wel.

6. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik lees dat nijma en leentje nogal last hebben van mood-swings.....meiden, wat irritant, zeg!! Ik herken dat niet zo. Behalve als ik net ongi ben geweest; dan baal ik er wel van.....

hier ook rustig...net gefitnesst..pffff. Beetje pijnlijke spieren....

ik ga pas beginnen met klussen eind volgende week.....we gaan nog lekker een paar daagjes weg met z'n tweetjes, dus dan komt er vast wat meer van ''lekker klussen'' ipv ''verplicht''. Misschien helpt dat...:)....

vrijdag ga ik voor uitstrijkje en dan even met assistente babbelen over kinderwens enzo. Ik ga gewoon even vragen hoe zij er over denkt....

doen jullie nog mee met de ''verkiezing van de klusser van de maand''.....:D. Zie topic ''verplicht klussen'' onder ''zwanger worden clubs'''. Het is een super idioot idee wat bij mij naar boven kwam en het komische is ook nog dat er al kandidaten zich hebben gemeld. Alles om de lol er in te houden:p

7. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

Feb 16, 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit even een beetje in een dipje, ben naar de huisarts geweest met m'n menstruatiepijn. Ze dacht dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken, m'n cyclus is best regelmatig en ik heb volgens de ovulatietesten en temperaturen een ovulatie. Je kan door krampen zo'n pijn krijgen en dat is vooral vervelend.
    Ze gaf me ook het advies dat ik het los moet laten, geen ovulatietesten meer doen en niet temperaturen en me richten op andere dingen dan zwanger worden, dan komt het meestal vanzelf.
    Denk dat dat wel een goed advies is, dus ga maar proberen om ook niet meer zoveel hier op zwangerschapspagina en het forum te komen. Vind ik wel moeilijk!

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Wat goed dat je naar de huisarts gegaan bent, Gwen! Toch wel een opluchting dat je je geen zorgen hoeft te maken.
    Maar jammer dat je hier wat minder zal komen! Ik vind het wel een goed idee van je, zit er ook wel eens aan te denken, omdat ik door het forum er nog meer mee bezig ben. Maar aan de andere kant vind ik het ook fijn om mijn verhaal eens kwijt te kunnen en met meiden te kletsen die in het zelfde schuitje zitten.

9. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Had hier vanmiddag een heel verhaal neer gezet, heb ik per ongeluk de verkeerde pagina gesloten en dus alles wel geklikt........Maar ik doe weer een poging!

Nana, succes morgen bij de huisarts met je uitstreikje. En een beetje babbelen kan geen kwaat natuurlijk.....

Gwen, ik snap je heel goed hoor!Los laten is niet makkelijk. Als je eemaal er voor gaat dan wil je het natuurlijk ook zo snel mogelijk! Ik heb dat zelfde gevoel ook. Wel heb ik besloten heen ovulatieteste te gebruiken deze ronde. Ik wil erop die manier ook even wat minder mee bezig te zijn. Eerder schreef ik ook wel in de NOD toppics, maar daardoor was ik er ook veel meer mee bezig. Nu klets ik voornamelijk hier en in het gelderland toppic en dat vind ik beide erg gezellie. Maar zeker ook genoeg.
    Kop op meis, denk aan jezelf! Dikke knuf voor jou (knuf*knuf*knuf*knuf*knuf)

k ben dr t weekend niet veel, mijn neefje komt logeren! Ik heb er erg veel zin in. Mijn zus woont namelijk hier ruim een uur rijden vandaan en zie ze dus ook naar mijn zin veel te weinig!

Meiden, fijn weekend allemaal!

10. nijma

nijma Bekend lid

Aug 16, 2010
    573
    0
    0
    limburg
    hey dames

idd mss wel een goed idee om er minder mee bezig te zijn. ik vindt het forum opzicht wel een opluchting want ja niet iedereen heeft meer zin in mijn gezeur om zwanger te worden en ik heb vooral geen zin meer in de "goede"adviezen....

ik merk wel dat ik de laatste tijd bepaalde onderdelen negeer. ik hoef echt niet het zoveelste positieve testje te bekijken dat overduidelijk positief is en waar iemand dan over twijfelt...dat vindt ik gewoon te confronterend.

maar idd is het goed er voor te waken dat het geen obsessie wordt. wel heeel heeel erg jammer als je er dan minder bent :(

djuuzie heel veel plezier met je neefje, je hebt een gezellig weekend voor de boeg lijkt het

en hoe is het met de rest?

hier alles zijn gangetje

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Ik heb het op dit moment even helemaal gehad. Mijn lichaam geeft nu al aan dat ik niet zwanger ben, ik voel wat ik altijd voel rond deze tijd en mijn geest zegt ook dat het weer niet gelukt is. En dan nog 7 dagen wachten voordat ik ongesteld wordt :x.
    En ben het zat om elke morgen, al 8 maanden lang, foliumzuur te nemen. Helemaal voor niets en elke morgen toch weer een kleine confrontatie met iets wat niet lukt.
    En dan al die moeders op mijn werk (kdv), 1 voor 1 zijn ze weer zwanger, de een na de ander bevalt maar weer eens. En ik word niet eens zwanger van de eerste.
    Pfff ik moest even spuien hoor, ben het zo zat allemaal!

12. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee meissies.........

eerst een knuffel voor leentje: <knuffel>.........jij baalt ervan op dit moment en ik herken een beetje wat je zegt: foliumzuur voor niks....Heb jij ook dat je soms het niet slikt vanuit een soort irritatie/wraak (''lekker puh'')???? En jij werkt dan ook nog op een plek waar die confrontatie vaker voorkomt......!!!!

dan even over wat Gwen schrijft: het ''loslaten'' wat de huisarts suggereert is goed bedoeld (en misschien is het ook wijs om even niet te tempen en testjes te doen enzo) maar het is ook een psychologisch gezien onmogelijk uit te voeren advies om het mentaal los te laten!!! Ik speel even open kaart: ik ben psycholoog. Eén van de meest bekende psychologische experimentjes is het ''witte-ijsbeereffect''. Misschien heb ik het al eerder uitgelegd maar het idee is dat als je zegt ''denk niet aan een witte ijsbeer'', je juist er wel aan gaat denken!!! Dat hebben ze in wetenschappelijk onderzoek ook ontdekt: twee groepen mensen; de ene groep MOCHT niet aan een ijsbeer denken, de andere mocht er wel aan denken maar niet verplicht dus. Gevolg: de eerste groep dacht MEER aan een witte ijsbeer dan de tweede groep.

Moraal van mijn verhaal: loslaten door misschien even te stoppen met ''hulpmiddeltjes'' is misschien goed. Dat heb ik ook al overwogen. Maar het is een beetje te simpel om te denken dat ''er niet aan denken'' helpt. Dat is vaak een mission impossible en kan JUIST leiden tot meer obsessie. Onderkennen van je gevoelens, erover praten en natuurlijk ook afleiding zoeken is beter. ''Loslaten'' lijkt mij een beetje te lastig...

Gwen, doe wat je goed voelt; ook als je ff weg wil van het forum!!! Maar je bent altijd weer welkom ;). Succes meid!

hoe denken jullie erover, meiden????

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Bedankt voor de knuffel! :)

Loslaten? Ja dat is makkelijk gezegd idd, maar als je iets heel graag wil, dan is loslaten onmogelijk. Ik lees wel eens verhalen van meiden die maanden bezig zijn, beweren het los te hebben gelaten en opeens zwanger zijn en dan meteen iedereen het advies geven om het los te laten, bah. Als ik het loslaat, dan word ik niet zwanger, want spontaan vrijen gebeurt bij ons echt niet 2 a 3 keer per week en mijn eisprong is pijnlijk, dus heb ik niet te behoefte om te vrijen.

Zo weer even lekker mijn figuurlijke ei kwijt, ben een beetje chaggie meiden, sorry!

14. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    He-le-maal herkenbaar!!! Vooral dat advies om weer het vrijen ''spontaan'' te laten gaan. Ja, Leentje, dat is precies ook mijn/ons probleem: ''normaal'' deden we het soms maar 1x in de 2 weken en dat was prima voor ons ......maar dan word zwanger worden natuurlijk ook errug lastig!!!!!

15. nijma

nijma Bekend lid

Aug 16, 2010
    573
    0
    0
    limburg
    tja over dat loslaten klopt helemaal, je kan niet, niet aan iets denken dat je heel graag wil. en zelfs als je denkt i kdenkt er niet aan dan ben je er toch mee bezig.
    daarbij heb ik ook zoiets van het is een hormonale kwestie en een ei komt niet eerder als je er niet aan denkt, een innesteling gaat niet makkelijker als je er niet aan denkt, dus ik ik denk dat het niet helpt bij zwanger worden. ik probeer me meer te richten op het accepteren dat niet zo makkelijk gaat. en er niet al te krampachtig mee bezig te zijn. een dagje geen folium genomen, tja helaas. maar goed ik weet vanzelf ook als ik richting de NOD ga ik dat niet meer helemaal kan.....

leentje ik vind het zo rot voor je dat je je zo klote voelt :( :( gooi het er maar uit, en je mag best boos en sjagerijnig zijn dat is heel menselijk.
    lijkt me heel moelijk op je werk, confronterend, ik kan begrijpen dat je dat soms zo oneerlijk vind. ik kan er af en toe ook niet tegen al die zwangeren. meid een hele dikke knuffel :)

nana ik ben pas gestopt met roken maar als ik dan weer ongesteld wordt steek ik uit woede? een sigaret op, dan denk ik ook pff zit ik me de hele tijd in te houden had net zo goed door kunnen roken.....

16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Thanks Nijma! Voel me al iets beter nu ik het hier even heb kunnen uiten. Soms ben ik het helemaal zat en soms heb ik nergens last van. Hormonen zeker! ;)

Dit gevoel heb ik ook steeds: wat maakt het nou uit of ik er mee bezig ben, daar heeft mijn ei toch geen last van. Misschien dat heel veel stress er invloed op heeft, maar zo ver is het bij mij niet.

@ Nana: ik vind het een opluchting om te lezen dat wij niet abnormaal zijn: 1 keer in de 2 weken vonden we voorheen ook prima, soms vaker, maar soms ook niet.

Als ik volgende week ongesteld word, dan drink ik in mijn eentje een fles prosecco leeg!

17. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Spui maar lekker leentje, dat lucht op! Een dikke knuffel voor jou!

Nana, mooi omschreven aan de hand van het witte-ijsbeer effect. Het is denk ik iets waar we allemaal mee te maken hebben. We zijn allemaal rond de 30, en al een paar maandjes bezig met zwanger worden. En de 30, voor veel mensen een leeftijd waarop we echt ouder worden. Voor mij een manier van er minder mee bezig zijn is het niet doen van ovulatietestjes. Dat is toch weer 10 dagen lang testen en turen. Ook hierdoor wordt ik vaak erg onzeker. Ik ga nu vrijen als we zin hebben, en misschien wel zin maken maar in ieder geval niet omdat het volgens de ovulatietest moet...........Werk je ook als psycholoog nana?

Eneh leentje, ik ga ook lekker aan een wijntje zondag bij een etentje!

Dames, fijn weekend!

18. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    #158 nana1980, Oct 29, 2010
    Last edited: Oct 29, 2010
    hee meiden,

vanmiddag uitstrijkje gehad....dat ging wel goed, hoor. Stelde niet veel voor. Gelijk even met de aardige assistente gebabbelt over mijn kinderwens en zij was behoorlijk duidelijk in haar advies: ga gewoon met de huisarts praten. Ze vond het helemaal niet raar om dat nu al te doen. Duss......nou ja, ik twijfel. Ik wacht tot ronde 10; mooi getal....:)

ja, djuuzie, ik werk ook als psycholoog. En ik moet zeggen: juist het helpen van anderen doet me m'n eigen zorgen ook even vergeten. Ik behandel nu even geen dames met een onvervulde kinderwens. Dat lijkt me even geen goede zaak; voor mij en voor de klant....

nog even over ''het loslaten'': ik geloof er ook niet zo in. Ik heb ooit gehoord van een gynaecoloog dat er mensen zijn die heel relaxt/nuchter de MMM ingaan en dan toch niet zwanger raken terwijl gestresste types toch zwanger raakten. Maar ik geloof wel in de negatieve effecten van overmatige stress op de hormoonbalans. Maar ik denk dat onze ''stress'' niet overdreven is, hoor!! Trouwens, als psycholoog vind ik dat er veel te veel gefocust word op de medische kant van zwanger worden. Ik zou een voorstander zijn van ''medische screening'' na bijv. 8 maanden proberen zwanger te worden. Die screening zou wat mij betreft ook heel goed zijn voor de psychologische gezondheid: duidelijkheid geeft nl. rust!!! Het weten waar je aan toe bent is toch veel fijner!! En kijk maar 's naar dit forum: je kunt vragen stellen aan een verloskundige en andere deskundigen.....maar niet aan een psycholoog!!! Misschien kan ik me aanmelden :p???'

nog even dit (sorry, ben ook zo'n kletskous....): hebben jullie ooit gehoord van pieker-exposure?? Nou, dat is een gangbare behandeling voor mensen die piekeren; gebaseerd op het witte ijsbeereffect. Het idee is dat mensen juist VERPLICHT moeten piekeren volgens een bepaalde procedure. Dat is dus helemaal het tegenovergestelde van wat veel mensen ons zeggen (''denk er niet aan'')...........

ik ga ook een wijntje pakken vanavond hoor!!!! Fijn weekend!! Ik ga een nieuwe auto (fiat bravo uit 2008 ophalen morgen; manlief is er nog blijer mee dan ikzelf :D:D......

19. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

Feb 16, 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee dames, natuurlijk kon ik het niet laten om toch even te kijken.
    Het helemaal loslaten kan ook helemaal niet, je bent er toch wel mee bezig omdat je toch heel graag zwanger wil worden, je kan het niet ineens vergeten!
    Ik ga stoppen met ovulatietesten en temperaturen, heb nu 2 keer gezien dat ik een eisprong heb.
    Ik heb toch het idee als ik elke dag ook op het forum ga kijken ik er ook onnodig veel mee bezig ben, ik kan er ook nog met mijn vriend en mijn moeder over praten, dat scheelt ook wel.
    Ik ga me nu wat meer richten op dingen die ik heel leuk vind om te doen, afleiding zoeken!
    Meiden allemaal veel succes de komende tijd, misschien zoek ik jullie over een tijdje wel weer op als jullie dat goed vinden, maar ik moet nu toch even voor mezelf kiezen!

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    He dames, ik heb een hele discussie gemist. Mijn visie is ook dat "lostlaten" onzin is.. hier zei de huisarts ook "niet te veel ermee bezig zijn, het mooie voorjaar zijn werk laten doen" (ik was er in april voor uitstrijkje en toen mijn onregelmatige cyclus maar eens aangekaart), maar hij heeft ons wel doorgestuurd na 10 maanden, dus hij zag zelf denk ik ook wel in dat dat waarschijnlijk meer zou helpen dan de goedbedoelde adviezen. In het topic van Maartje kan je de meeste afschuwelijke adviezen lezen van mensen, maar zoals daar ook wordt geschreven, het is echt niet zo dat de zaadcellen denken "oh, ze denkt aan zwanger worden, nou dan zal ik eens omdraaien en niet die eicel bevruchten"!
    En wat stress betreft, ik denk dat je stress en stress hebt, en die stress van ons (denk ik zo te lezen, maar kan er natuurlijk naast zitten) valt dan allemaal wel mee.. en trouwens mijn enige normale ronde (van 31 dagen) was
    - na de ronde van 79 dagen, dus toen was ik er echt veel mee bezig, net begonnen met tempen enzo.
    - in de maand dat ik mijn manuscript heb afgerond, dus veel gesprekken met mijn begeleider waar ik grote ruzie mee heb, dagen typen, en daarnaast ook nog gewoon werken
    Dus als stress echt van invloed was op mijn ei.. dan is het alleen ten gunste!

@ Gwen, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik hoop snel te mogen lezen dat je in blijde verwachting bent! En anders wellicht ook tot over een tijdje.

@Leentje, knuffel!

Share This Page