wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jessie80, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Djuuzie, hopelijk gaan steunzolen je helemaal van de klachten af helpen! Fijn dat je cyclus weer als vanouds is. Het lijkt nog zo ver weg 30 augustus, maar ik hoop dat de tijd toch snel zal gaan voor jullie!

@Maria, ja, als je extreme dingen wilt doen is het misschien wel goed op te wachten met boeken.. sowieso misschien wel.. met kwaaltjes als ochtendmisselijkheid en vermoeidheid ben je misschien wel het liefste thuis. Ik hoop zo dat je er last van mag gaan krijgen.. (oké een klachtvrije zwangerschap is natuurlijk fijner, maar je snapt me wel hopelijk)! Wij zijn katholiek en bij ons worden de kindjes gedoopt in een viering die hier apart voor wordt gehouden, aanwezig zijn de mensen die wij hebben uitgenodigd, in ons geval familie en vrienden. En die dienst stel je inderdaad zelf samen, met natuurlijk wel een leidraad van bepaalde gebeden en rituelen die thuis horen in de doopviering.

@Nana, hoe is de eerste deca gegaan vandaag?

@Nientjje, ik heb wel het idee dat ze zoveel mogelijk meegaan in het ritme van Tim op het kdv, dus dat is erg prettig.. ik was er wel een beetje huiverig voor, maar tot nu toe gaat het erg goed. En mooi hè, die echo! Met deze termijn is het al echt een klein mensje met armpjes en beentjes. Alle echo's zijn mooi, maar ik vond die met 12 weken wel een van de mooiste.. al was de emotie bij het kloppend hartje bij 6w6d het grootst!

@Gwen, wat vervelend dat je grieperig bent (geweest). Ieder moment tante worden dus.. spannend. Maar begrijpelijk dat je er een dubbel gevoel bij hebt. Ik hoop dat op het moment dat je je neefje of nichtje voor het eerst ziet de blijdschap kan overheersen, maar dat je je verdriet ook wel kwijt kunt!

Hier een leuke dag gehad gisteren. Tim heeft de eerste 10 minuten van de dienst geslapen in mijn armen en daarna heeft hij alles aandachtig zitten bekijken. Hij gaf geen kik bij het dopen zelf, onze stoere kerel. Ik zal in mijn album wat foto's plaatsen van ons mannetje in zijn doopkleertjes :)

2. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    He allemaal,

Ik ga vanavond op kraam visite bij een vriendin, zie er wel een beetje tegenop want ze weet verder nergens van maar ik voel me sterk dus denk ik dat ik het wel aankan om het haar te vertellen.

@Gwen, ik werd door de dominee een soort van op het matje geroepen waarom ik niet zo vaak meer in de kerk kom, hij wist al wel van onze situatie af en van het een kwam het ander.. het gaat vooral om lotgenoten contact dus ongewenst kinderloze stellen maar in eerste instantie is iedereen welkom

@Jessie, wat gaaf zo'n heel eigen dienst!

Ben trouwens ook ongesteld geworden, de volgende keer betekend dat dat we gaan starten, spannend!!

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Gwen: En ben je al tante geworden? Hopelijk heb je er niet teveel moeite mee, maar het blijft toch confronterend he.

@ Jessie: leuke foto's van Tim in de doopjurk :).

@ Maria: hoe is het gegaan tijdens de kraamvisite?
    Wat voor geloof heb je? Wel fijn dat je binnenkort een gesprek hebt.

@ Djuuzie: hoe is het met jou?

@ Nana: hoe gaat het met het spuiten van de decapeptyl?

@ hier: gaat goed hier. 's Avonds nog steeds wel moe en niet zo fit, maar dat is goed te doen. Over een weekje ben ik jarig, 34 alweer!

4. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee meiden, sorry voor mijn afwezigheid; lekker een paar daagjes Zeeland (oostkapelle, bij jou in de buurt Jessie??) gepakt en genoten van strand en zon. Behoorlijk verkleurd.....Daar ook de eerste deca gezet; dat viel me mee maar de tweede keer ging wat minder goed: ik prikte mezelf per ongeluk (nana is van nature wat onhandig dus tja.....) en daarna ''expres'' met 2 blauwe plekken tot gevolg. Ooit blauwe plekken gehad op je buik?? Ik niet....:p

ik heb inmiddels 60 nieuwe berichtjes in mijn hotmail-inbox dus ik ga eerst dat bijwerken. Ik ga ook jullie berichtjes nog bijlezen. In ieder geval gefeliciteerd met het dopen van tim, Jessie! Gwen, spannend of je zus al bevallen is; hoe is het voor jou? Maria, jij begint dus ook weer met een nieuwe poging; spannend! Nienttje; 34 jaar en mother-to-be!!!

5. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het eerste wat ik tijdens de kraamvisite in m'n handen geduwd kreeg was het kind.. hihi, meteen op de foto en alles.. maar we hebben het er verder niet over gehad dus ze weten nog van niks..

Wij zijn lid van de protestantse gemeente (nederlands hervormd), ik ben wel erg benieuwd hoe het gaat lopen die avond..

6. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Hey meiden!

T is al weer twee weken geleden dat ik geschrven heb zie ik......(schaam schaam)

Nana, al een afspraak gepland bij de psych? Fijn toch een weekend weg. Wanneer heb je je eertse fm?

Nientje, al bijna 13 weken zwager! Hoe voel je je? Bijna jarig ook, leuk! Hoop op goed weer. Voor mij duurt t ook niet lang meer voor ik jarig ben (10e volgende maand) Wel grappig dat we ondanks onze 2 jaar leeftijdsverschil wel ons aanmelden voor het rond de 30 toppic.

Gwen, hoest met jou? Nog steeds wat wisselende stemingen? Ik heb er ook nog steeds "last" van hoor. Ben heel snel emotioneel ook. Dat ik soms om de kleinste dingen de tranen in mijn igen heb staan. Is je zus al bevallen?

Jessie, leuke foto's van het dopen van Tim!

Maria, hoe vond je het dat je het kind in je armen gedrukt kreeg? Ik vind het heerlijk zo'n kleintje in mijn armen. Had je niet de behoefte om van jullie wens te vertellen?

Hier weinig nieuws. De afspraken bij de psych doen me goed. Veel baby nieuws gehad de laatste weken en is me erg zwaar gevallen. Wel weer erg genoten tijdens de kraamvisite. Even zo'n klein hummeltje bij me. Maar dan weer terug geven aan moeder. Dat is minder want de confrontatie is dan erg groot. Ook mijn nichtje is hier geweest met haar man en de kleine. Heb echt van t meisje genoten. Lekker geknuffeld, gespeeld en flesje gegeven. Mijn verlangen naar een kind word steeds groter. "nog maar" 3 maanden voor de intake in DD.......

7. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het ook wel gezellig hoor, zo'n kleintje bij me op schoot maar tis inderdaad niet van jezelf dus dat maakt het wel emotioneel.

Die vriendin ken ik van de sportschool, ik ken haar nog niet zo heel goed en ook nog niet zo heel lang dus ik had ook niet de behoefte het haar te vertellen, we waren ook met een heel groepje, misschien als ik samen met haar was geweest dat ik het dan wel verteld had. Als mensen me ernaar vragen vertel ik het wel maar uit mezelf begin ik er ook niet zo snel over..

8. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    zit me hier te ergeren want ik ben jullie telkens ''kwijt''; ik dacht dat ik abonnement had op dit topic maar blijkbaar is er iets misgegaan..grrrrrrr, gedoe......

nou ja, ik ben blij om te lezen dat jij, Djuuzie, wat steun vindt bij psych. Ik heb mezelf nog niet aangemeld. Pas een poging gewaagd maar toen ik hoorde dat er wachttijd was en ik nog verder moest rijden was dat weer genoeg ''barriere'' om te denken ''laat maar, het lukt me wel''. En dan gaat het ook wel weer. Komisch genoeg zei de secretaresse: ''er is overal wachttijd; ook bij andere praktijken'' waarop ik meteen zei ''nee, hoor, ik ben zelf psycholoog en bij ons is er geen wachttijd''.

pittig he, al die baby-kraamdingen. Ik vermijd het eigenlijk behoorlijk; als er een geboortekaartje binnen komt stuur ik een kaartje met ''gefeliciteerd.....we komen over een tijdje wel langs om de kleine te bewonderen'' en de meeste vriendinnen snappen het prima. Bovendien vind ik een kraambezoek nooit zo leuk; je kunt maar kort komen en je praat niet echt ''bij''. Ik vind het leuker om echt op bezoek te gaan. Dus ik heb er niet zo veel last van op deze manier. Maar ja, soms ontkom je niet aan een ''baby-moment''.

inmiddels ben ik al weer ruim een week Deca aan het spuiten. Volgende week komt Gonal F erbij en op 23-6 een eerste echo. Weten jullie wanneer je meestal de punctie hebt? Ik dacht ong. een week na eerste echo, maar dat hangt natuurlijk er wel van af....Een vriendin van mij gaat bijna gelijk op (die vriendin die haar eicellen veilig wil stellen); we hebben precies dezelfde medicatie enzo. Heel apart......

nou meiden, laat me weten hoe het met jullie verder gaat; ik ga even de instellingen bekijken zodat ik toch berichtjes ontvang in mailbox!

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Nana: Ik woon in Zeeland, volgens mij woont Jessie helemaal aan de andere kant van NL ;).
    Ik had zelf ook een grote blauwe plek van het prikken, duurt even voordat die weg is.
    Ik had een week na de 1e fm de punctie, dat was 14 dagen na de 1e Gonal F.

@ Djuuzie: fijn dat de psych je goed doet. Ik vind het altijd bijzonder mooi om te lezen hoe jij van andere kinderen kan genieten.

@ Maria: Is je zus nog niet bevallen?

@ Jessie: hoe is het met jou?

10. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @nientjje: is dat zo? Ik dacht echt dat Jessie een Zeeuwse is/was, maar ben blijkbaar in de war, hihi...Oh ja, herinner me nu vaag dat Jessie iets had met Wageningen......klopt dat Jessie?? Nou ja, het komt vast door de hormonen :p.

ja, ik ga dus ook uit van 1 juli punctie, want op 23-6 1e echo en inderdaad valt 1 juli precie 14 dagen later......ik moet wel er rekening mee houden dat manlief ook misschien weer geopereerd wordt; 2 invaliden tegelijk dus. Heel gedoe praktisch gezien (wegbrengen/ophalen naar z.huis) maar we hopen maar dat het niet nodig is en het zaad okay is.

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Maria, spannend die avond met andere stellen die ongewild nog geen kinderen hebben. Wanneer gaat het plaatsvinden?

@Nientjje, fijn dat alles goed gaat. Alweer op een derde van je zwangerschap.. gaat snel zeg!

@Nana, ik heb in Wageningen gestudeerd, maar kom oorspronkelijk uit en woon nu alweer een tijdje in Brabant. Maar wel leuk dat je met dat goede weer een paar dagen er tussenuit bent geweest. En nu dus begonnen! Blauwe plekken klinkt bekend.. Maar gaat het verder wel goed, nog geen last van bijwerkingen? En ik hoop inderdaad zo dat je man niet onder het mes hoeft!!

@Djuuzie, blij te lezen dat de afspraken bij de psycholoog je goed doen. En dat je toch wel kunt genieten van kraamvisites ook al is het teruggeven van het hummeltje aan zijn papa of mama confronterend.

Hier gaat het goed. Tim is alweer 4 maanden vandaag.. waar blijft de tijd?! Kon ik voor jullie de tijd van wachten ook maar sneller voorbij laten gaan. Hij heeft inmiddels door hoe hij van zijn rug naar buik kan rollen, dus dat is zijn nieuwste hobby. Nadeeltje is wel dat hij even vergeten is hoe hij terug moet en daar kan hij behoorlijk gefrustreerd van raken.. Maandag weer naar het cb, benieuwd wat ze daar te melden hebben. Hij is in elk geval goed gegroeid, daar kunnen ze niet over mopperen :)

12. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nientjje, mijn zus is niet zwanger hoor, ze gaat eind van het jaar trouwen :) Daarna willen ze wel erg graag voor een kleine gaan proberen, ik hoop zo dat wij voor die tijd een kleine van onszelf hebben..

@Jessie, dinsdag 19 juni gaat het gebeuren..

Vandaag een dagje op een neefje van 2 en nichtje van 4 gepast, heerlijk een dagje de moeder uitgehangen, naar de c1000 was al een soort van uitje, hihi, zo leuk!

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Maria: oo ja sorry, dat is Gwen haar zus :).

@ Nana: hoe gaat het met het spuiten van de Gonal F?
    Het is voor jullie wel extra zwaar omdat je man misschien nog geopereerd moet worden. Je kan na de punctie niet rijden he, dat weet je?
    Je houdt ons wel een beetje op de hoogte he!

@ Jessie: wat leuk dat Tim al op zijn buik rolt. Ja dat terug rollen is vaak wat lastiger :D.

@ Djuuzie: hoe is het met jou? Gaan jullie nog lekker op vakantie in de wachttijd?

@ hier: gisteren een echo gehad, was weer bijzonder om te zien. We zagen al veel meer dan 2 weken geleden, zoals de maag, de ruggegraat, de hersenen en zelfs al de vingertjes :).

14. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @nienttje, wat tof dat je een echo hebt gehad en zoveel moois mocht zien! Gaat het een beetje met jou?. Ja, ik vind het extra zwaar dat manlief strakjes ook onder het mes moet. We hebben al bedacht dat er 3 mensen mee moeten (!): eentje voor bij de punctie en twee mensen waarvan eentje onze auto terugrijdt. Echt balen hoor, ik ga het liefst met z'n tweetjes en wil geen ''pottenkijkers'' erbij...

@jessie: hoe was het bij het CB?

@maria:ik ben even kwijt wanneer voor jou weer een volgende medische stap zal komen; ik ga zo even je banner bestuderen;)

@djuuzie: wat helpt je bij de psych met name?

@gwen: hoe is het?

Ik ga morgen pas beginnen met Gonal-F. Heb me de laatste dagen totaal niet gefit gevoeld zowel lichamelijk als psychologisch. Ik had veel hoofdpijn en kramp in mijn kaken. Ik weet niet meer hoe dat komt: hormonen of stress? Vooral mijn werk geeft veel stress; heb er soms he-le-maal geen zin in. En dan voel ik me weer schuldig: een psycholoog die geen zin heeft om klanten te helpen en die zelf psychisch in de knoei zit....:(....maar ik voel me vandaag weer iets beter en probeer het gewoon rustig aan te doen. Geen nieuwe klanten aannemen bijvoorbeeld. En maar niet denken aan het feit dat ik dan geen geld binnenkrijg (ik ben ZZP-er) en dat mijn man ook op dit moment werkloos is:$.........Voordeel van deze nadelen: manlief is volledig beschikbaar de komende tijd, kan veel doen in het huishouden, kookt elke avond. Heerlijk!

15. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Hey meiden,

Nog snel even een berichtje van mij voordat ik op vakantie ga! Ik ga morgem met manlief een week naar duitsland. We hebben een stacaravan gehuurd op een landal green park aan de moezel. Heb er erg veel zin in!

Maria, ik snap dat je er niet snel over begint. Ik zelf begin er zelf ook niet over. Maar als mensen er naar vragen ben ik wel heel open er in. Ook op mijn werk en ik merk dat dat veel begrip oplevert.

Nana, ik heb ook blauwe plekker gehad van het prikken. Is niet fijn als je door de blauwe plek heen moet prikken auw!
    Snap je barriere wel voor de aanmelding bij de psych. Heb je eindelijk de stap genomen moet je wachten.......
    Het doet me goed er met een onafhankelijk persoon er over te praten. Al ben ik er ook voor de bedreiging toen op mijn werk. Maar de kinderwens komt ook zeker ter sprake. En dan is het maar net hoe veel tijd ik er in wil steken die keer. De laatste keer dat ik er was hebben we er eingelijk niet veel over gesproken. Juist omdat ik geen moeilijke momenten heb meegemaakt de afgelopen periode.
    T is een heel geplan he zo de ziekehuisbezoeken. Hopelijk hoeft nana man niet meer onder t mes!

Nientje, wat leuk dat je op de echo al meer kon zien! Bijzonder he, dat een zaadcel en een eicel kunnen samensmelten en tot een hoopje cellen komen waardan zo iets moois uit komt. Klinkt wel heel romantisch eigenlijk haha. Ik geniet idd veel van kinderen. Zo was gisteren mijn buur(t) jongetje jarig en die moest en zou met mij chocolade taart maken. Zijn ouders zeiden ook al je kan het ook hier doen, wij kunnen dan ook. Maar nee, hij moest en zou het met mij doen. Dat vind ik zo lief! En geniet ik ook zo van!

Jessie, die Tim, weet niet meer hoe hij terug moet :). Leuk om de ontwikkeling te zien. Maar de tijd vliegt idd! Hoe was het bij het cb?

Hier gaat het redelijk. Heb al maanden veel pijn in mijn lijf. Ben hiervoor toch maar terug naar de huisarts gegaan. De huisarts heeft verdenking op fibromyalgi. Moet nog even wachten tot de stressoren weg zijn. Als dat het geval is en ik heb de klachten nog steeds moet ik terug komen en krijg ik doorverwijzing naar een reumatoloog. Al heb ik dit al maanden (ook voor de stress). Ik wil eigenlijk niet zo lang wachten tot een eventuele doorverwijzing. Eerst maar eens op vakantie en dan kijk ik wel verder. Heb een raar gevoel deze maand. De ochtend dat manlief en ik de liefde hebben bedreven (wat klink dat haha)heb ik 's avonds mijn ei gehad. Een paar dagen later had ik wat menstruatie achtige pijn. toen een dag of twee niet en nu met vlagen weer van die pijntjes. Heb ik nog nooit eerder gehad zo. Moet zondag (hopelijk niet) ongi worden. Als het zo zou zijn zou het echt een heel groot wonder zijn! Maar laat ik er maar niet te veel van uit gaan.......

Ik ga spullen pakken voor de vakantie. Ik "spreek" jullie volgende week weer!

16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ooo lieve Djuuzie wat hoop ik hard voor jullie dat het wel zo is!
    Ga lekker genieten van jullie vakantie!

@ Nana: kan me voorstellen dat je er liever niemand bij wilt, het is zo persoonlijk. Wie zou je bij je willen hebben tijdens de punctie? Hopelijk kan je man er gewoon bij zijn! Ontdooien ze het zaad voor de punctie?
    Ik had ook pijn aan mijn spieren van de Decapeptyl, misschien komt het daar van?

17. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @djuuzie: GENIET van je vakantie (dit is een gebod, hahaha). En kom terug met goed nieuws....dat de rode duivels niet gekomen zijn....duim,duim..

@nienttje: ik neem een goede vriendin mee. Ik denk niet dat mijn man het trekt tijdens de punctie en ik kan er niet extra zenuwen bij hebben, dus ik wil niet eens dat hij erbij is. De ervaring is nu eenmaal dat hij super snel flauwvalt enzo. Volgens mij ontdooien ze het zaad na de punctie (voor het geval de punctie niet lukt ofzo) en daarna horen we ook of manlief onder het mes moet.....

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Maria, veel sterkte/succes/plezier/herkenning morgen.. weet niet zo goed wat je te wensen, maar ik hoop dat het een avond is waar je iets aan hebt! En nog eventjes en jullie gaan weer van start, spannend.

@Nientjje, wat fijn weer een goede echo. Stoer hè, dat je dan zoveel kan zien al. Was dit trouwens voor de combinatietest? Of kreeg je gewoon nog een extra termijnecho?

@Nana, pff.. ja, dat is wel heftig als er zoveel mensen mee moeten. Hopelijk krijgen jullie al snel te horen dat het zaad goed ontdooid is en kun je die andere mensen weer naar huis sturen. Vrijdag eerste echo.. spannend hoor. Heb je het idee dat er al wat follikels aan het groeien zijn?

@Djuuzie, veel te laat, maar niet minder gemeend: hele fijne vakantie! Ik hoop echt heel erg dat je niet ongesteld bent geworden gisteren en dat jullie nu zitten te stralen bij een wonder-positieve-test!

Hier gaat het goed. Bij het CB was alles in orde met Tim. Hij groeit als kool nu en gaat rap naar de 7 kilo. Vorige week ook alweer kleertjes in een grotere maat gekocht (68).. verder heeft hij nog steeds niet door hoe terug te rollen, maar hij kan inmiddels wel over zowel de linker als de rechterzij van rug naar buik rollen. Ik weet niet of ik er hier al iets over gezegd had maar ik ga volgende week 3.5 dag voor mijn werk naar het buitenland. Zal niet leuk zijn zo zonder Tim, maar goed een collega was er erg mee geholpen dat ik ging en hij is natuurlijk in goede handen bij zijn papa en beide oma's (want mam komt ook een dagje in huis) en ik heb wel mijn vrije dag geruild zodat ik de dag na thuiskomst lekker vrij ben!

19. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee jessie, ik vind het wel leuk dat je nog altijd trouw meeschrijft/meeleeft op ons topic. Heb je er zelf eigenlijk nog wel behoefte aan? Ik vraag het me af omdat je zelf al volop moeder bent. Andersom is er geen enkele twijfel: je bent en blijft hier welkom!
    Spannend hoe het zal gaan strakjes zonder Tim in het buitenland. Misschien scheelt het dat je in een totaal andere omgeving zit; dichtbij huis blijven in Nederland zonder Tim is misschien nog moeilijker?? Maar ja, leuk is anders.

hier: ik weet echt niet wat ik van die Gonal moet verwachten. Ik voel wel dat er iets in mijn buik ''rommelt'' maar ik weet echt niet of dat van de Gonal komt. Weten jullie wat normaal is? Is het ''normaal'' als je strakjes een opgezette buik hebt of kan een platte buik op het eind ook nog? Ik moet zaterdag naar de echo-afspraak; 's ochtends vroeg.

hoe is het met de rest?

20. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Jessie, ik begin het nu wel spannend te vinden maar ik weet van een hoop lieve mensen die vanavond uit interesse komen en om ons te steunen, dat is wel erg fijn!

Verder horen wij morgen of we mogen starten begin juli, 2 hele spannende dagen dus!

Deel Deze Pagina