wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jessie80, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    wwwoooh meiden, het is een feit: er zitten 2 emmy's in mijn buik (een b-tje en een c-tje)......ieeeee. Bizarrrr!

was wel een heftig dagje. Ik had het inderdaad goed gemerkt: lichte overstimulatie. Dit bleek ook uit mijn bloed maar de waarden waren niet extreem hoog. De gyn. wilde eerst nog een echo doen om te bepalen of er terugplaatsing mogelijk is. Tijdens de echo was ze positief: ze zag geen vocht in de buikholte en dankzij het feit dat ik al heeeel veel gedronken had, was er geen groot risico en was terugplaatsing volgens haar wel mogelijk. Ze zei letterlijk dat ik mezelf had ''genezen''. Tja, ik heb dus achteraf gezien te weinig gedronken na de punctie maar ik had eerlijk gezegd helemaal neit zo goed begrepen dat dat vele drinken zo noodzakelijk was. Ik dacht dat het alleen van belang was in geval van overstimulatie (bij veel follikels en ik had er niet super veel). Bovendien ben ik in gewicht niet aangekomen. Nu ik op internet enzo kijk is het echter ook mogelijk dat na de punctie er overstimulatie kan zijn.........vind het eigenlijk vanuit het z.huis niet duidelijk genoeg gecommuniceerd!

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Tegen mij is ook niet gezegd dat ik veel moest drinken na de punctie, vervelend is dat dan he. Maar gelukkig heeft het later bij jou goed geholpen en heb je nu zelfs 2 em teruggeplaatst gekregen, wow. Waarom meteen 2, doen ze dat altijd in Nijmegen? Is wel een fijn gevoel denk ik, heb je toch meer kans.
    Weet je hoeveel cellig ze zijn? b en c zegt mij nl. niks.

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat vervelend dat je nu toch een lichte vorm van overstimulatie hebt.. maar je hebt 2 embryo's in je buik! Super! En nu maar hopen, bidden en duimen dat er in elk geval eentje blijft plakken!

Kunnen de andere 4 worden ingevroren of was het nog te vroeg om dat te kunnen zeggen?

Maar voor nu.. duimen!!

4. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja het is wel een apart idee, hoor, 2 emmy's in je buik....ik moet eerlijk zeggen dat ik drukker ben met mijn eigen gezondheid dan met het feit dat ik zwanger zou kunnen zijn over 2 weken....

@nientje: de embryo's worden beoordeeld naar kwaliteit en A=bov gem, B=gem en C=beneden gem. Bij een A plaatsen ze er altijd 1 terug en bij B/C 2 (tenzij je anders wilt). Ik weet niet hoeveel-cellig ze zijn, eigenlijk!

@Jessie: nee, we hebben er echt maar 2 die goed zijn ontwikkeld. Die overige emmy's zijn dus niet goed genoeg en komen dus niet in aanmerking voor invriezen.

we hebben niet veel kansen, want ook niets in ''de vriezer'' maar gelukkig nog wel 1 rietje zaad over, zodat er nog een 2e poging kan plaatsvinden zonder TESE! Maar eerst maar 's deze poging afwachten.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ah jammer.. ik dacht eigenlijk al wel zoiets omdat je B en C terug had gekregen (en ze gebruiken de beste voor de verse TP, toch?).. maar wat je zegt niet teveel vooruitdenken, nu eerst maar eens afwachten hoe deze kanjers het gaan doen in je buik! Hoe gaat het nu met je buik? Voel je alweer iets beter dan vanochtend?

6. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @jessie: ja, het is niet anders. Ik ben al blij dat we uberhaupt zover zijn gekomen!!! En gelukkig helpt het drinken goed; ik merk dat mijn buik minder pijnlijk wordt. Oef.....als ik de horror-verhalen lees over overstimulatie dan word je niet blij; gek genoeg heb ik me meer druk lopen maken over de punctie zelf, maar eigenlijk is overstimulatie nog het meest dramatisch als ik zo lees...

ik zie aan je banner dat jij ook op de wachtbank zit, nl. wachten op je eerste ongi??? Vind je het vervelend dat het lang op zich laat wachten of juist niet??

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Nana: jammer dat er geen ingevroren zijn, maar inderdaad eerst eens richten op deze poging. Doe een beetje rustig aan, weet niet of het invloed heeft, maar dat heb ik wel gedaan en dat voelt toch wel goed.

@ Jessie: ik zat ook al naar je onderschrift te kijken, ben benieuwd wat je er mee bedoeld.

@ Maria: hoe is het gegaan?

Kom net terug van de verloskundige en het hartje horen kloppen, wat is dat fijn! Ben 1 kg aangekomen en dat was prima.

8. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het prikken ging goed, ik zag er wel erg tegen op maar het viel alles mee, vanavond Orgalutran erbij.. Tis toch wel een heel gedoe he?

De vorige keren reageerde ik goed op de stimulatie.

Kan me wel herinneren dat ik erg moe werd van de hormonen. Ik sport veel maar kon dat niet volhouden, ook omdat het op een gegeven moment gewoon pijn ging doen in m'n buik, had jij dat ook Nana?

Donderdag de 1ste echo, ben benieuwd..

Nana, moet jij nu ook die bolletjes inbrengen?

9. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @nienttje: ja, doe ik zeker; ik lig nu heel veel op bed of op de bank. Morgen even naar het werk maar ook maar een half dagje.
    1 kg aangekomen? Dat is niet veel eigenlijk! Maar blijkbaar prima dus. Een kloppend hartje is bijzonder, he!? Vooral als je nog niet echt een dikke buik hebt; dan is het toch weer een bevestiging, denk ik.

@maria: wat is orgalutran dan? Nog nooit ''tegengekomen''. Spannend voor je, maar je hebt al ''ervaring'' (helaas) met eerdere poging; scheelt dat? Ik heb tot de punctie bijna niets gevoeld in mijn buik; ook geen pijn. En kon ook gewoon sporten. Daarom is die bijna-overstimulatie-situatie ook wel apart; had ik niet verwacht. Ja, ik gebruik nu utrogestan-bollen. Ik denk dat ik daar wel wat meer van merk eigenlijk; moeheid...?!

hier: veel rusten, veel drinken en zo kom ik de dag wel door. Beetje lezen en af en toe laptop.....Opgeblazen gevoel is bijna weg gelukkig, maar ik moet alert blijven, zhuis adviseert nog rust

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Maria, heel veel succes bij echo morgen!

@Nana, fijn dat opgeblazen gevoel stuk minder is. Had je nog wel gepland staan deze week te werken of niet? Maar alleen weer aan de slag als je je echt goed voelt hoor.. anders "lekker" op die bank blijven zitten..

@Nientjje, fijn die bevestiging van dat kloppend hartje hè? Nog maar 1 kilo.. dat is zeer netjes! Of was het 1 kilo in 4 weken (neem aan dat je nu nog om 4 weken naar vk moet)? Ook dat is netjes hoor.. in het begin hoeft het ook echt nog niet zo hard te gaan.. komt vanzelf ;)

@mijn onderschrift, niet zo wachtbank-achtig als jullie misschien dachten.. maar wel aan het wachten op eerste ongesteldheid. Je hoort en leest toch altijd dat borstvoeding alleen als anticonceptie werkt als je echt om de 3 uur voedt (overdag) en 's nachts maximaal 6 uur er tussen.. nou, daar zit ik al tijden niet meer aan. Maar goed, nog geen cyclus te bekennen en dat is voor mij toch teken dat ik niet tot die geluksvogels behoor bij wie PCO na zwangerschap ineens verdwenen is. Maar goed, gelukkig weten we inmiddels dat het met een lage dosering gonal-f goed op te lossen is, dus geen hele negatieve gedachtes wat dat betreft!

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Maria: gelukkig dat het meeviel. Morgen voor de 1e echo, spannend!

@ Nana: goed zo, lekker rustig aan doen. Is je man nog thuis of heeft hij een nieuwe baan gevonden?

@ Jessie: vervelend dat je niet ongesteld wordt, zou toch fijn zijn als het vanzelf kwam. Geef je overdag wel borstvoeding (kolven)?

Ik ben nu in totaal 1 kg aangekomen. Ik let goed op dat ik niet meer eet dan normaal, maar begin nu te merken dat ik behoefte heb aan meer eten. Maar weet niet of dat mag, moet ik eens opzoeken.

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Maria, hoe was de echo vandaag?

@Nana, hoe voel je je?

@Gwen, Djuuzie, hoe is het jullie?

@Nientjje, ja, ik voed Tim nog volledig met de borst, dus 5 voedingen per dag (om de 4 uur ongeveer). Op mijn werkdagen kolf ik 2x, op andere dagen krijgt hij bijna altijd de borst, soms een flesje borstvoeding als dat echt beter uitkomt. Je mag inderdaad wel wat meer eten nu, niet voor 2 natuurlijk, maar ik merkte dat ik wel een extra boterham kon gebruiken bij de lunch.

Ik ga morgen naar de sauna met mam en mijn zussen. Ben benieuwd, het is ruim een jaar geleden, dus ik heb er wel weer zin in!

13. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier gaat het goed; voel me eigenlijk heel fit. Gek genoeg zelfs soms even dat het me aanvliegt: ''wil ik wel zwanger zijn/worden???''. Ik weet het, het klinkt te bizar voor woorden, maar ik zie het maar als gedachten die erbij horen. Ik voel overigens nog helemaal geen specifieke signalen die wijzen op z.schap maar misschien kan dat ook nog neit....we'l see

Jessie, veel plezier morgen! Is het anders om naar sauna te gaan nu je lijf misschien veranderd is (of niet?!)?

Maria, hoe was je echo inderdaad?

Nienttje: waarom zo meer eten niet mogen dan?? Lijkt me niet gek, zwanger zijn kost toch energie?!

14. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    vraagje: hoe kan ik eigenlijk berekenen wanneer nu mijn menstruatie zou kunnen doorbreken? Ik weet niet of en zo ja, hoe ik dan moet rekenen. Normaal vanaf de vorige menstruatie maar nu is alles natuurlijk anders. Of kun je het niet berekenen??? Eigenlijk gek dat ik het zelf niet weet.....Logisch gedacht zou ik de punctiedatum als eisprong aanhouden en dan 14 dagen later ofzo? Maar ik heb altijd een langere periode gehad vanaf eisprong tot ongi...

15. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

16 feb 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nana: Super goed zeg dat je 2 emmy's terug geplaatst hebt gekregen. Wat balen dat je een lichte vorm van overstimulatie hebt. Moet jij je ook wegen? Ik heb ook een tijd veel moeten drinken na de punctie, Dat heb ik een hele tijd gedaan, had ook meer behoefte aan veel drinken.
    Het wordt aangeraden om het wat rustiger aan te doen, niet tillen enzo.
    De Utrogestan kan je menstruatie uitstellen, bij mij ging het mis op dag 12 na de terugplaatsing. Volgens de arts is het heel vaak dat het dan mis gaat. Spannende tijd voor jullie!

@ Nientje: als je lichaam aangeeft dat het meer nodig heeft zou ik dat mooi doen. Als het maar gezond is en je niet gaat snoepen kan dat toch niet zoveel kwaad lijkt mij!

@ Maria: Spannend hoor. Alweer de eerste echo?
    Is dit nu de laatste poging die jullie willen doen?

@ Jessie: leuk dat je naar de sauna gaat. Veel plezier.

@ Hier: Ik verwacht heel snel m'n menstruatie, hopelijk komt ie niet!
    Dan moet ik bellen om de cryo tp te plannen. Verder een afspraak in dd geregeld 25 oktober. Ben verder weer een week aan het werk na m'n vakantie. En het is vreselijk druk. Maar nu ga ik zo slapen.

Groetjes Gwen

16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Gwen: zou mooi zijn als je menstruatie niet komt!
    Hoeveel cryo's tp kan je nu nog krijgen voordat je een nieuwe poging moet doen? Die wil je dan soweiso in DD doen?

@ Nana: Ik rekende zelf 16 dagen na tp. Mijn lf was ook altijd iets langer dan 14 dagen. Maar denk dat je de bloedtest eerder hebt dan je nod, dus dan weet je de uitslag al.
    Het is nog vroeg om iets te voelen, bij mij voelde het trouwens net als anders, was er van overtuigd dat het niet gelukt was. Het enige dat anders was dat ik opeens geen koffie meer luste, dat vond ik heel gek.

@ Jessie: veel plezier in de sauna. Fijn dat je nog borstvoeding kan geven, kan toch ook opeens stoppen. Min. een half jaar is het best, toch?

17. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nana, Het scheelt inderdaad wel iets dat je al weet hoe je moet prikken enzo, maar tblijft elke keer weer net zo spannend hoor! Ben voor elke controle weer zenuwachtig en tegen de punctie zie ik best wel weer op..

Orgalutran voorkomt de eisprong

De echo ging goed, alles zag er goed uit maar ze kon nog niet echt zien of de stimulatie aansloeg.. maandag ochtend moeten we weer..

De sauna, wat heerlijk jessie! Mag dat als je hormonen spuit? Weet iemand dat? Dan kan ik nog ff snel gaan voor de eventuele terug plaatsing..

best herkenbaar nana, wil ik wel zanger worden.. wat als het nu opeens wel lukt.. hihi rare wezens zijn we toch he?

gwen, dit is inderdaad de laatste poging.. we kregen gisteren ook de vraag of we 1 of 2 emmy's terug willen laten plaatsen.. aan 2 zitten toch meer risico's volgens de arts maar omdat het onze laatste poging is, neig ik toch wel naar 2.. wat is wijsheid?

ik heb trouwens nooit een bloed test gehad, doen ze dat niet altijd?

ik ben echt mega moe door de hormonen dus ik probeer rustig aan te doen

fijn weekend allemaal en tot horens :)

18. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Hey meiden!

Ben ik weer! T is even geleden dat ik heb geschreven. Heb wel meegelezen maar kon de puf even niet opbrengen om te reageren.

Nana, hoe is het met je? Lichte overstimulatie lees ik. Bah is niet fijn. Ik herken het wel. Heb het ook in lichte vorm gehad. Veel buikpijn en niet rechtop kunnen lopen/zitten. K had toen ook vrij vocht in mijn buik. Maar zo te lezen doe je het goed, veel drinken en rust.
    Twee emmy’s in je buik. Mooi hoor! Jammer dat de andere niet ingevroren konden worden.
    Punctie is idd eisprong. Ik zelf heb altijd een lf van 14 dagen.

Nientje, heerlijk lijkt me dat, het hartje horen kloppen. Een kilo aangekomen is niet erg veel toch? Maakt niets uit natuurlijk als de baby maar goed groeit. Des te minder hoeft er na de bevalling weer af.

Jessie, hoe was het in de sauna? Balen dat waarschijnlijk je pco niet weg is na de zwangerschap. Maar met clomid idd goed op te lossen. Hebben jullie een wens voor een tweede kindje?

Gwen ook weer een week aan t werk na de vakantie lees is. En een afspraak in dd gemaakt. Je bent twee maanden na mij aan de beurt zie ik. De wachttijd is nog steeds 4maanden dus. Hoeveel cryo’s heb je nog?

Maria, volgens mij mag je gewoon naar de sauna als je hormonen gebruikt. Al je eenmaal een tp gehad hebt niet meer. Dan is het te warm.
    Als ik jou was zou ik er twee terug plaatsen. Wij hebben dit bij de eerste poging ook gedaan. Toen twee b kwaliteit emmy’s. Bij de tweede icsi wilde we het ook, maar ze hebben ons overgehaald en hebben maar 1 a kwaliteit terug laten plaatsen. En daar baal ik nog steeds van.

Hier is het allemaal rustig. Nog rustig aan het wachten op onze intake in dd. Zondag ga ik mijn verjaardag vieren. Word dinsdag al weer 31………..Dus een paar drukke dagen voor de boeg.
    Fijn weekend all!

19. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee hallo, hoe is het met jullie??! Het is hier rustig....vakantietijd?

Die wachtweken; gek genoeg lees ik overal dat ze zo vreselijk zijn, maar ik ben weer ''afwijkend'';), want het bevalt me wel. Het is namelijk zo dat ik nu een beetje kan ''dromen'' over zwanger-zijn terwijl dat eerder natuurlijk nooit een optie was. Het is lang geleden dat zwanger-zijn zo dichtbij is geweest en het is wel lekker om nu even de fantasie af en toe te mogen laten gaan. Aan de andere kant is het inderdaad ook spannend. Ik voel echt totaal niets en ik denk zelf op dit moment dat ik niet zwanger ben, want er is geen enkel signaal in mijn lijf...... Ik voelde van zaterdag op zondag nacht wel wat buikactiviteit (6 dg na TP) dus dan denk je even aan innesteling maar het kan net zo goed gaan om het opstarten van mijn natuurlijke cyclus......Kortom: het kan nog alle kanten op en dat maakt het juist nu voor mij wel lekker......gek he?!:)

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Djuuzie: gefeliciteerd! Leuke verjaardag gehad?
    De intake komt steeds dichterbij, nog 1,5 maand!

@ Gwen: hoe is het met jou? Nog niet ongesteld?

@ Nana: Ik had de eerste week ook geen moeite met wachten, de 2e week was moeilijker.
    Fijn toch dat je nu kan dromen over zwanger zijn en de spanning er omheen even los kan laten. Ik zie dat je over minder dan een week al mag testen, spannend!

@ Maria: hoe voel je je?

Deel Deze Pagina