Ik ben snel moe en moet echt rustig aan doen anders krijg ik een soort ongi pijn in m'n buik/rug.. morgen hebben we de punctie!! Er liggen er aan elke kant in ieder geval 4 te wachten!! Wat is dat toch weer snel gegaan
heee maria, spannund allemaal!! Heeeeel veel succes morgen; je kunt het! Hoe was de vorige punctie? Doe voorzichtig he! Het weer is toch niets, dus lekker binnen blijven, filmpje kijken, badderen....etc etc..... hoe laat is de punctie morgen? Met mij gaat het redelijk goed. Voel niets, merk niets, geen afscheiding, geen pijnlijke borsten, geen steken, niets noppes nada. Tja.....ik weet niet wat ik er van moet denken. Voel me wel opgewekt/okay. Was gisteren een dosis Utro-bollen vergeten; blijkbaar ben ik er niet meer zo met mijn hoofd erbij....... Afwachten maar....
@ Nana: Spannend hoor! Ik vond het ook allemaal wel meevallen met de wachtweken tot ik een zeurderig gevoel in m'n buik kreeg en later ook afscheiding kreeg. Die onzekerheid vond ik vreselijk. Maar droom nu nog maar mooi even over zwanger zijn, hopelijk wordt deze droom heel snel werkelijkheid! Ben je nu gewoon aan het werk of heb je vrij genomen. Hier zeggen ze dat je rustig aan moet doen en niet zwaar tillen. Ik ben wel gewoon aan het werk gegaan maar heb gezorgd dat ik niet de hele dag hoefde te lopen. @ Maria: Dus morgen heb je de punctie, zie je er tegenop? Dus dit is wel de laatste poging voor jullie. Wat lijkt me dat moeilijk en zwaar, hoe ervaren jij en je man dit? Veel sterkte/succes morgen! @ Nientjje: Hoe is het met jou. Je bent al weer haast op de helft, wat gaat dat toch snel. Wil je weten wat het gaat worden? @ Djuuzie: Gefeliciteerd met je verjaardag! Er is inderdaad nog steeds een wachtlijst van 4 maanden in dusseldorf, maar dat van jou schiet alweer mooi op! @ Jessie: Balen dat je menstruatie niet op gang komt. @ Hier: Mijn menstruatie is wel gekomen, ik heb 17-7 een afspraak. Ik moet op een gegeven moment Pregnyl spuiten en 6 dagen na de pregnyl kan er een cryo teruggeplaatst worden (mits die goed ontdooid). Ik heb er nog 2 in de vriezer allebei in een apart rietje. De kwaliteit is redelijk. Ze hebben ons gezegd dat ze moeilijk te ontdooien zijn omdat ze al een holte gevuld met vocht hebben. Ze zijn dus iets verder ontwikkeld, het zijn blastocysten voor degenen die dat iets zegt. We zullen het wel weer zien. Ik mocht kiezen of ik de urtogestan wilde gebruiken, daar heb ik meteen maar ja tegen gezegd. Ga even wandelen met de hond, groetjes Gwen
@gwen: ja, ik moet het maar afwachten. Nee, ik werk inmiddels weer gewoon, maar na punctie heb ik wel een paar dagen vrij genomen ivm de opkomende overstimulatie. Ik heb als psycholoog zittend werk, dus ideaal! In het begin wel rustig aan gedaan met lopen/opstaan enzo; het viel niemand op waarschijnlijk. Mentaal kan ik het ook goed aan; er gaat een knop om zodra een klant voor me zit. Vandaag nog wel even confronterend toen een klant vertelde over de ICSI behandeling van haar dochter. Het ligt dan op het puntje van mijn lippen om te zeggen: ''ik weet er alles van'', maar ja, dat doe ik niet natuurlijk....niet dat ik krampachtig alles wat prive is verborgen hou, maar dit soort zaken..... voor jou dus weer een nieuwe start; ik ben benieuwd. Is zo'n cyro-plaatsing lichamelijk minder zwaar of kun je dat niet zeggen? @djuuzie: nog gefeliciteerd! leuke verjaardag gehad @maria: duim duim.....zet hem op morgen! @jessie en nienttje: how about you?
@ Maria: succes vandaag! @ Nana: je hoeft niet perse vanalles te voelen, dat is bij iedereen weer anders. Hopelijk betekent het bij jou dat je zwanger bent! @ Gwen: dan mag je waarschijnlijk al redelijk snel beginnen aan de cryo tp. Mooi dat je nog 2 cryo's hebt, plaats je er 2 terug als ze allebei goed ontdooien? @ hier: weer een paar dagen flinke hoofdpijn gehad, maar nu weer over. Verder voel ik me goed, dat is mooi!
Vanmorgen dus de punctie gehad, we moesten er al om half 9 zijn voor het infuus! Ik lag te trillen in de stoel maar 't was zo weer voorbij.. ze hebben er 10 uit kunnen halen Ben een beetje stijfjes nu maar als ik rustig zit/lig is het prima te doen Was wel even een gedoe omdat het zaad van m'n man niet goed genoeg was dus toen moest hij nog een keertje produceren.. pas vanmiddag om half 5 werden we gebeld dat het nu wel bruikbaar is! Nu wachten tot zondag voor de terugplaatsing. We hebben voor 2 gekozen ook omdat dit onze laatste keer is. Ik las ergens dat 2 qua kansen gelijk staat aan 2 pogingen met 1 dus toch 2x zoveel kans..
@ Maria: Mooi zeg, 10 eicellen! Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn? Heb je ook een pijnstiller en een rustgevend medicijn gekregen via het infuus? Gelukkig maar dat de punctie voor je gevoel snel voorbij was. En jullie hebben gekozen om er 2 terug te plaatsen, dat snap ik wel helemaal omdat het de laatste poging is. Doe lekker rustig aan he! @ Nana: Dat zijn lastige momenten, kan me voorstellen dat het bijna op het puntje van je tong ligt. Ik werk in een apotheek en ik heb wel eens iemand uitleg gegeven over de pregnyl, die client had vast wel door dat ik er ervaring mee had, maar goed dat maakt me niet uit. Doe nog maar rustig aan, baat het niet dan schaad het niet! Nog een paar dagen afwachten, spannend! Volegns mij is een cryo tp lichamelijk niet zwaar. @Nienttje:Fijn dat je je goed voelt! Dat hoor je wel vaker toch dat vrouwen zich in het tweede trimester heel goed voelen. Ik heb toch wel heel erg de neiging om de derde poging naar DD te gaan. Maar goed eerst storten we ons op deze 2 cryo's. Volgens mij ontdooien ze ze per stuk en krijg ik er geen 2 tegelijk. Ik denk dat het nu allemaal heel snel gaat.
Hoi dames! Sorry voor stilte vanuit hier.. internet deed het niet en druk met van alles, maar wel stiekem op het werk gelezen hoe het met jullie ging hoor! @Nana, morgen al 2 weken na punctie spannend hoor. Ga je het volhouden tot dinsdag om niet te testen denk je? Of toch wel eerder een testje wagen.. lijkt me vervelend dat je door die utro niet weet waar je aan toe bent. Bij sommige dames breekt de menstruatie er gewoon door heen, bij anderen wordt het daardoor echt tegengehouden. Hopelijk blijft hij bij jou weg omdat je zwanger bent! @Maria, wat goed: 10 eicellen. Nu maar hopen op mooie bevruchtingen! En ik snap je redenatie ook wel hoor dat je er 2 laat terugplaatsen. Hadden jullie nou wel ooit cryo's gehad uit eerdere pogingen? @Nientjje, 18 weken alweer. Weten jullie het geslacht al? Of pas bij de 20 weken echo? Of ga je het voor jezelf houden @Djuuzie, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een leuke dag gehad? Sauna was heerlijk! Ook weinig last de hitte, was natuurlijk wel even geleden. Alleen het koelen van mijn borsten was niet zo prettig, dus dat heb ik bij de latere saunagangen maar anders gedaan. Inderdaad de wens voor een 2e kindje. Bij mij nu nog niet direct, al zou hij/zij hartstikke welkom zijn mocht het toch al "gebeuren". Mijn man is er volgens mij al wel aan toe, die vindt de 9 maanden uit mijn ontzwangeren-theorie best lang.. @Gwen, spannend dat je voor een cryo gaat deze cyclus. Maar blastocyst is wel heel goed toch? Misschien moeilijker te ontdooien, maar als hij goed ontdooid ook meer kans op innesteling? Hier gaat het goed. Vorige week waren we alweer 3 jaar getrouwd! Dat hebben we dinsdag gevierd met een dagje dierentuin en lekker gegeten bij mijn mama.
Dank voor jullie felicitaties! Ik heb een leuke dag gehad met familie en vrienden op bezoek. Het 30 worden vorog jaar vond ik geen probleem. Maar nu ik 31 ben geworden denk ik toch wel van ai, ik ga nu al richting de 40 .. Nana, lekker dromen over zwanger zijn en babys! Het helpt je de wachtweken door. Spannend vind ik het wel voor je hoor. Hoop zo op een positieve test! Ga je netjes wachten tot de testdatum? Gwen, een blastocysten is mooi! Deze is al mooi doorgedeeld. Nu duimen voor een goede ontdooiing! Ik heb ook erg de neiging altijd al gehad om na 2 mislukte icsi pogingen naar dd te gaan. En ik moet zeggen het voelt goed dat we er heen gaan. Ik vind het het wachten waard. Nientje, hoofdpijn is niet fijn! Heb je er meer last van nu je zwanger bent? Maria, tien is een mooi aantal! Wel balen dat je man nog een keer moest produceren. Hopelijk 10 mooie bevruchtingen. Jessie, mannen snappen ook niets van hormonen J ..Hopelijk wordt Tim nog grote broer! Hier is het prima allemaal. Wel erg drukdruk druk. Vooral op mijn werk. Vakanties en uitvallende collegas zorgen er voor dat ik erg veel moet werken momenteel. Maarja, t hoort er bij! En is het snel 17 augustus en heb ik weer lekker twee weken vakantie! Ik kijk erg uit naar deze vakantie. Gaan nog een weekendje weg. Ook komen mijn neefjes logeren en natuurlijk de afspraak in dd!
@ Maria: fijn dat het achter de rug is. En 10 eicellen, dat is goed! Duimen voor een goede bevruchting. Vervelend dat hij nog een tweede keer moest, maar iig wel goed resultaat! @ Gwen: ik kan me goed voorstellen dat je naar een ander ziekenhuis zou willen, het geeft toch weer meer hoop en waarschijnlijk ook meer technieken dan in NL. Maar eerst de cryo tp, dacht ook dat een blastocyste heel goed gedeeld was, maar de kwaliteit hoeft dan niet perse goed te zijn? @ Jessie: Leuk 3 jaar getrouwd, nog gefeliciteerd! Je man wil dus graag snel een tweede . 9 maanden ontzwangeren lijkt me ook wel fijn hoor en dan is Tim ook wat groter, is wel leuk voor hem. Fijn dat je nu iig weet wat je nodig hebt en niet weer het hele traject door moet. Ik ga niet op het forum delen of we een jongetje of een meisje krijgen, maar misschien wel in mijn privealbum. @ Djuuzie: Aftellen naar de vakantie nu het zo druk is. Lekker dat de afspraak in DD in jullie vak is. Wij hebben 13 aug vakantie, maar ben nu ook al veel vrij (schoolvakantie). Ik heb niet meer hoofdpijn/migraine dan anders, eigenlijk hetzelfde, maar normaal neem ik dan imigran en pijnstillers en dat mag nu niet, dus heb ik er nu heel veel last van.
zo hee...veel geschreven hier!!! Ik ga het zo even rustig lezen. Alvast voor Maria: jij bent weer een stapje verder meid; oh, heel spannend allemaal! hoe voel je je nu? hier: ik raak steeds meer ervan overtuigd dat ik ongesteld ga worden. Ik voel het (in mijn buik) en zie het (aan de steeds meer donker wordende afscheiding in mijn inlegkruisje) en ik kan me echt niet voorstellen dat ik zwanger ben....pffff, teleurstelling begint toch nu te komen. Ja, ik weet het, ik moet nog even geduld hebben, maar ik geloof er niet meer zo in.....
@Djuuzie, richting de 40.. nee toch.. eerst maar eens richting de 32 Moet zeggen dat ik met zowel 30 als 31 weinig moeite had, gelukkig! Mooi dat je zoveel vertrouwen hebt in DD. En fijn dat je het druk hebt zodat de wachttijd snel gaat! @Repelsteeltje, zwaai! @Nienttje, ga je nog weg in je vakantie? Of lekker in en rondom het huis? @Nana, niet leuk om te lezen.. kan wel zeggen "geen bloed geeft moed", maar ben er inmiddels wel van bewust dat vrouwen hun eigen lichaam toch het beste kennen.. shit zeg.. ik duim nog wel even door voor jullie!!
hier inmiddels bloed gespot maar nog niet zo overtuigend veel; misschien door utrogestan die ik toch nog maar blijf gebruiken. Ik ben voor 95% zeker dat het een ongi is, voor 5% hoop ik op een bloeding die bijv. komt door verlies van 1 embryo (en behoud van ander embryo) maar ik weet niet of dat logisch is. Geen andere lich. klachten (geen zere borsten of misselijkheid) dus tja.... ga toch maar dinsdag voor de zekerheid testen maar het ziet er niet goed uit..
He nana, nee je mag niet ongi worden hoor! Ik duim mee voor een positieve test! Nientje, werk jij op een school dan? T is me even ontschoten......Ik kan me nog wel herinneren van je tijdelijke baan waar je het niet zo naar je zin had maar verder weet ik t echt niet meer........
@ Nana: Balen dat je bloedverlies hebt. Je leest het wel eens vaker en dan blijkt het toch goed te zijn, maar kan me goed voorstellen dat je er geen vertrouwen meer in hebt. Ik blijf duimen. @ Djuuzie: ik werk idd op een school, maar ook nog af en toe in de kinderopvang (in de vak). Dus heb nu half half vakantie .
He allemaal, Wij zijn net terug uit het ziekenhuis, heb nu 2 emmy's in me, een 1-tje en een 2-tje (heeft met de kwaliteit te maken, 1 is heel goed, 2 wat minder enz. enz.) Nu dus 2 weken afwachten en rustig aan doen.. we mogen de 27ste testen.. @Nana, ik voel me goed, beetje last nog van m'n beurse eierstokken (zoals ze dat in het ziekenhuis zeggen ) Hoe is het nou met jou? Nog niet de moed opgeven hoor! @Jessie, vorige keren helaas geen cryo's @Gwen, van de 10 zijn er 6 bevrucht (net gehoord), ik kreeg wel pijnstilling via het infuus maar niet iets rust gevends volgens mij..
@ Maria: Goed zeg een 1 en een 2 qua kwaliteit! Nu 2 spannende weken voor jou. Hebben ze nog iets kunnen invriezen? @ Nana: Ik hoop dat het een innestelingsbloeding is. Als je 1 van de 2 emmy's zou verliezen dan merk je daar niets van. Nog even afwachten, maar dat is wel lastig he! @ Nientjje: Dat is wel lastig dat je geen medicijnen kan innemen. Paracetamol zal wel niet zoveel doen! @ Jessie: Gefeliciteerd met jullie 3 jarig huwelijk. @ Hier: Ik wil inderdaad naar DD voor assisted hatching en omdat ze daar microsocopen hebben die meer vergroten. Heb wel goede verhalen gehoord over de nederlandse arts. Het is het proberen waard denk ik dan maar. Een blastocyste is niet per definitie goed, die van ons zullen wel net iets teveel fragmentatie hebben of heel iets achterlopen in verhouding en daarom het stempel redelijk krijgen. Het was al een verrassing dat we 2 cryo's hadden, dat was al mooi meegenomen. Groetjes Gwen
hee meiden, het is hier een bloederige bende (sorry, kan het even niet anders uitdrukken) dus een innestelingsbloeding lijkt me geen optie. Alles in mijn lijf wijst op een ongi.......ik ben nu voor 99,9% zeker dat het een ongi is maar die 0,01 % reserveer ik nog maar voor de testdag a.s. dinsdag. ondertussen gaan m'n gedachten al weer verder: nog maar 1 ICSI poging te gaan en als dat niet lukt moeten we opnieuw een TESE laten doen. Dit met alle gezondheidsrisico's van dien (voor manlief) dus ik weet echt niet of we uberhaupt nog wel doorgaan als het zover komt. En als ik toch zwanger zou raken, dan zit een tweede kindje er niet in zonder TESE en ik zou het heel erg voor mijn kind vinden als hij/zij alleen zou blijven. Pffffff.....ik word hier zo verdrietig van, he?! Zie het even niet meer zitten, want ik ben bang dat voor ons het doek snel gaat vallen.... sorry meiden, even een ego-bericht; later volgt ook reactie op jullie belevenissen; ik probeer het bij te lezen!
@Maria, spannend, 2 emmy's aan boord! Ook voor jou draaien mijn duimen! @Nana, wat enorm K*T van bloederige bende, van nog maar 1 buisje zaad over, van angstige gedachtes dat je geen mama gaat worden, dat je een eventueel kindje geen broertje of zusje kan geven.. Ik zou willen dat ik je kon helpen.. lucht hier je hart zoveel als je wilt. Sterkte en dikke knuffel!