wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jessie80, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Maria: wat goed dat er een 1tje teruggeplaatst is! Ik ga hard duimen. Heb je cryo's?

@ Gwen: Ik denk dat het een goede beslissing is om eens naar een ander ziekenhuis te gaan, vaak doen ze ook wat uitgebreider vooronderzoek na een paar mislukte pogingen en inderdaad die extra technieken, dat is heel mooi.

@ Nana: getsie wat een tegenvaller. Wel vroeg dat je al zoveel bloedverlies hebt, normaal heb je toch een mooie cyclus. Is het rood bloed?
    Vervelend die angstgevoelens, dat moet er toch even uit he. Morgen thuis testen?

2. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    vanochtend gebeld met zhuis en omdat ik behoorlijk veel bloed verlies (vannacht zelfs doorgelekt...) is het wel duidelijk dat ik ongesteld ben geworden. Testen heeft geen zin meer. We willen even wat bedenktijd en een afspraak met de uroloog om te bespreken of een 2e TESE wel mogelijk is (zal afhangen van bloedwaarden van manlief die in oktober pas gecheckt worden maar misschien lukt het om afspraak te vervroegen). We kunnen in principe weer beginnen met een tweede ICSI bij mijn volgende ongi (begin augustus denk ik) maar we hebben zelf eind augustus vakantie, dus het wordt zowiezo september. Misschien zelfs later, afhankelijk van uroloog-afspraak. Het kan zijn dat we besluiten om te stoppen als een tweede TESE te risicovol is.....is het nog te volgen???

maria: ik ben benieuwd of jij beter nieuws hebt strakjes!
    Gwen: hoe lang duurt het nog voordat je naar Duitsland kunt? Of heb ik iets gemist?
    Djuuzie: hoe voel jij je?
    Nienttje: vakantie aan het vieren?

3. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Gwen @Nienttje, of we cryo's hebben, horen we nog, we krijgen een brief thuis gestuurd..

@Nana, sterkte!

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Onee Nana, wat ontzettend rot voor jullie. Ik leef met je mee. Gelukkig dat er nog een buisje is en jullie sowieso nog een kans hebben. Heb je er al eens over nagedacht om naar een ander ziekenhuis te gaan? Ik weet dat ze in Gent erg goed zijn met TESE, miss in DD ook wel. Voor jullie erg ver, maar misschien toch eens de moeite om te orienteren?
    Maar ja nu moet je eerst dit verwerken, sterkte meis!

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Maria: toch wel spannend om te wachten of valt het mee? Had je vorige keer veel cryo's?

6. Zaynab

Zaynab Nieuw lid

10 jul 2012
    2
    0
    0
    NULL
    LImburg
    Hi all. Ik weet niet goed Nederlands spreken. Dus excuses heb ik voor mijn fout in een keer)))
    Ik heb 31 weken van de zwangerschap, de hemoglobine viel, was het 9,3 nu 6,5 ... Wie weet, het is gevaarlijk voor de baby?

7. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    He bah nana, dikke knuffel meid!
    Ik snap je verhaal. En t is begrijpelijk ook dat je eerst t gesprek met de uroloog af wil wachten. Misschien is gent of dd een goede overweging.
    Hier alles prima. Druk op t werk dus de tijd vliegt!

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Nana, :( dikke knuffel meid.. ook voor je man.. hoop dat jullie elkaar goed kunnen steunen nu! Ik begrijp je verhaal bijna.. als 2e TESE te risicovol is, stoppen jullie dan nu al? Of (gedwongen) na een 2e ICSI poging? Sterkte meid..

@Zaynab, misschien vanwege je slechte Nederlands, maar eigenlijk denk ik omdat je gewoon niet goed gelezen hebt. Dit is geen topic waarin het gaat over zwangerschappen, maar over de lange weg daar (hopelijk) naar toe. Dus je vraag is hier niet op zijn plek..

9. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie meiden! Ja, een ingewikkeld verhaal is het bij ons, maar het gaat vooral om die 2e TESE en de risico's daarvan. Zowiezo is 3x een TESE het maximum, dus als je voor 1 kindje al 2x onder het mes moet, dan is een 2e kindje wrsch. al niet haalbaar. Ja, ik loop misschien erg op de feiten vooruit maar toch.....ik denk zelf wel dat we toch nog een 2e ICSI doen omdat we natuurlijk nog 1 buisje zaad hebben. Dan zou ik ergens in augustus weer kunnen beginnen, denk ik........morgenavond maar 's bespreken met de pastorale begeleiders (het echtpaar) onder het genot van een wijntje (jaja, nu mag het weer:)).....Ergens is er bij mij en mijn man ook een rem; zovan ''moet we maar doorgaan tot het einde''. Komt ook een beetje door onze levensovertuiging; de maakbaarheid van het leven is in onze optiek beperkt en we willen niet alles tot het bittere eind naar ons hand zetten...

en hoe overleven jullie het ROT-weer....mensenkinderen, ik ben niet zo weer-gevoelig normaal gesproken maar dit is toch echt om depri van te worden, pfff...Ik kan wel wat zon in mijn leven gebruiken in lett. en fig. zin!

10. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nientjje, heel spannend!! Ik heb ook nergens echt zin in en toch verveel in me.. pfff :( Vorige keren hadden wij helaas geen cryo's dus daar ga ik nu ook maar niet van uit.

Dit weer helpt ook niet echt want naar buiten gaan is ook geen optie.. Ik ben aan het breien en haken geslagen, met van dat dikke garen, zpagetti en ribbon xl :) Leuk joh!

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Nana: Je moet goed naar je gevoel luisteren en het met andere bespreken kan zeker goed doen. Sterkte.

@ Maria: hopelijk heb je nu wel cryo's, is toch een fijn gevoel. Maar wie weet heb je ze nu niet direct nodig, daar gaan we voor!
    Ja die verveling begint hier ook wel wat toe te slaan, wat een snert weer! Misschien moet ik ook maar gaan breien, dat is al lang geleden.

Even iets heel anders: ik heb een babykamer gewonnen. Ik win zelden iets en nu dit! Dit is hem:
    Ledikant - Commode - Hanglegkast Ambiente | Interbaby | Baby-Dump

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @het weer... pff.. je zou er depressief van worden toch.. ik houd me maar vast aan de voorspelling dat het na het weekend dan toch echt beter wordt..

@Nana, kan me voorstellen dat het moeilijk is om de grens te trekken "tot hier en niet verder". Sterkte en ik hoop dat het gesprek van vanavond jullie helpt!

@Maria, zpagetti, dat heb ik ook wel eens gezien, lijkt me ook leuk om een keer te doen!

@Nientjje, gefeliciteerd! Gaaf zeg. Mooie kamer ook. Was het ook in de stijl die jullie wilden? Voor de rest al veel inkopen gedaan voor de baby, of wachten jullie de echo van volgende week (?) af?

13. Zaynab

Zaynab Nieuw lid

10 jul 2012
    2
    0
    0
    NULL
    LImburg
    Jessie80
    goed, dank je. Wat is dan dit onderwerp?

14. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nientjje wat een gaaf kamertje zeg!!

15. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @nienttje: wauw, leuk kamertje inderdaad! Wat gaaf dat je dit gewonnen hebt; hoe dan?

@maria: hoe voel je je nu? Spannende tijden weer....

@jessie, djuuzie en gwen: ben even kwijt wat jullie huidige situatie is qua gevoelens/leven enzo. Komt een beetje door mijn ego-gerichtheid, sorry....Ga nu weer proberen weer aandacht naar buiten te richten!

hier gaat het wel redelijk goed. Teleurstelling is er wel maar overheerst neit. Inmiddels sta ik ook wel weer open voor tweede ICSI poging hoewel manlief daar nog niet zo mee bezig is, volgens mij. Omdat we eind augustus met vakantie gaan, hoop ik wel dat het ''mooi uitkomt'' qua planning, maar dat zien we dan wel...

16. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nana, ik voel me moe maar verders voel ik niet veel.. nog steeds een beetje last van m'n buik en gevoelige borsten maar dat zal wel door de utrogestan komen denk..

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Jessie: Na de echo gaan we spulletjes kopen. Vind de echo heel spannend, hoop zo dat alles goed is.

@ Nana: Als de 2e poging eind aug niet lukt i.v.m. de vakantie, dan een maand later? Neem aan dat dat nu wel snel doorloopt. Heb je in de tussentijd nog een gesprek met de arts?
    Gaan jullie weg in de vakantie?

@ Maria: Ik was zelf heel moe na de tp en gevoelige borsten. Ik duim voor je!

@ Djuuzie, Gwen: hoe is het met jullie?

@ kamertje: vandaag belde ze van babydump en we mogen ook een ander kamertje uitzoeken met de korting van de gewonnen kamer. Dat gaan we doen, we vinden het een leuk kamertje, maar niet precies wat we wilde (klinkt lekker verwend zeg haha).

18. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @maria: kan inderdaad van utrogestan zijn, want dat had ik in het begin ook. Maar eeeeuh, je gaat ons toch wel even blij maken met goed nieuws, want dat is al weer eventjes geleden ;)!

@nienttje: slimme jongens die babydump. Zo verdienen ze toch nog aan jullie!! Maar ik snap wel dat je liever iets kiest wat je smaak is. Overigens ben ik van plan om zo veel mogelijk gewoon op Marktplaats te gaan kopen t.z.t. (.....tja, ooit.....of nooit.....) want ik vind het echt belachelijk hoeveel geld er omgaat in ''babyland''. Of ben ik dan te nuchter en zal ik in de roze wolk ook overstag gaan???

poging 2 zou, als alles goed loopt, nog mooi net na mijn vakantie starten. Ik word vlak voor mijn vakantie ongesteld, als het tenminste gaat volgens ''het boekje''. 21 dagen later weer beginnen met Deca. En dat is net na onze vakantie, dus begin september. Nee, geen afspraak meer met arts. Heeft eigenlijk niet veel zin, denk ik. Misschien wel even uroloog bellen voor telefonisch overleg. Manlief maakt er allemaal geen haast mee. Die is drukker met het starten van eigen bedrijf en het ''kinder-project'' staat voor hem echt op een tweede plek, hoewel hij het ook wel fijn zou vinden maar stiekem ziet hij ook wel voordelen van het kinderloos zijn. Wat dat betreft merk ik toch dat je als vrouw er veel meer mee te maken hebt en manlief volgt gewoon mijn keuzes.....Herkenbaar bij jullie??

19. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    @Jessie zwaai terug! Wachtend op een cyclus zie ik... Ik slik zelf nu de pil nog even, de wens voor een tweede is er wel, maar sowieso eerst een jaar rust vanwege ks. Manlief wil er daarna wel gelijk voor gaan, maar wat mij betreft wachten we nog even, dat HELLP heeft er behoorlijk ingehakt. Heb echter ook geen jaren de tijd meer (33), maar eerst nog even genieten van de kleine (hoewel 10 maanden alweer..) meid.

@ Nana, heel erg rot voor jullie hoe het is gelopen, ik wens je veel positiviteit en kracht toe voor de tweede poging!!

@ Nientje spannend de twintig weken echo! Ikzelf kon daarna pas echt gaan genieten en wij zijn toen pas begonnen met het kopen van de spulletjes. Maar jij bent wel een ontzettende mazzelaar dat je een babykamer hebt gewonnen! Wij hebben onze kamer ook bij de Babydump gekocht, ze hebben leuke dingen daar en je wordt er goed geholpen.

20. Maria1980

Maria1980 Actief lid

28 mrt 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het Nana :)

Herkenbaar wat je schrijft, mijn man heeft er van het begin af aan al rede mee dat we eventueel ook geen kinderen zouden krijgen, heb hem echt de medische molen in moeten praten.. hij wilde helemaal niet weten aan wie het lag.. Toen we eenmaal bezig waren, hebben we 3 pogingen vrij snel achter elkaar gedaan daarna zijn we op vakantie gegaan en vervolgens gebeurde er niks meer.. hij wilde die hormoon pillen niet weer gaan slikken..

als het nu mislukt dan komt er geen volgende poging meer.. misschien eventueel wel adoptie maar daar ben ik ook nog niet eens zo zeker van..

Deel Deze Pagina