wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Jessie80, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Dag dames.. wat is het rustig hier.. ben ik natuurlijk zelf ook schuldig aan, maar ik hoop dat we weer een beetje leven in dit topic kunnen blazen?

@Maria, wat super dat je een goede echo hebt gehad! En het spijt me heel erg dat ik er niet eerder op gereageerd heb.. sorry! Maar wat is het gaaf hè, dat kloppend hartje.. en nu dus naar de vk.. heerlijk. Staat daar ook al een echo gepland?

@Nientjje, hoe gaat het met jou? Fijn dat je het superwarme weer hier ontvlucht was.. het was inderdaad erg warm. Mijn cyclus is nog steeds afwezig.. af en toe denk ik dat mijn afscheiding wat bruiniger wordt, maar dat is dan telkens "loos" alarm. Ik stel voor dat ik de ongesteldheid krijg van de volgende die een behandeling ondergaat.. oké?!

@Nana, hoe is het met jou? Las net je blog van augustus.. heel waar.. is raar hoe wij mensen graag in hokjes plaatsen, ook al zegt iedereen er een hekel aan te hebben, we doen het wel.. ik tenminste wel.

@Djuuzie, nog 3 dagen en dan eindelijk naar DD.. ik hoop zo dat het jullie gaat brengen waar jullie al zo lang op wachten! Weet je wat er gaat gebeuren donderdag?

@Gwen, hoe is het met jou? Hoe valt het wachten? Zwaar, of juist wel ergens fijn om even niet bezig te zijn?

Hier gaat het met Tim oké, sinds vorige week heeft hij 2 tandjes en hij is heel fanatiek bezig met in de kruiphouding zitten en wiebelen. Verder is hij sinds een paar weken hapjes aan het eten, gepureerde groente en fruit.. smullen :) Verder is er in mijn familie behoorlijk wat (financieel/zakelijk) gedoe momenteel en dat is erg vervelend, maar goed, we hopen toch maar dat alles op z'n pootjes terecht komt.

2. Maria1980

Maria1980 Actief lid

Mar 28, 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb je blog ook gelezen @nana1980, ik wens jullie samen een hele fijne vakantie. Waar gaan jullie naartoe?

Wij gaan zelf begin oktober naar Duitsland, naar Centerparcs, heb er zin in en ben er aan toe ook!

De intake bij de verloskundige staat gepland (3-9) en ook de 1ste echo staat gepland (11-9), m'n broeken zitten strak maar toch kan ik het nog niet geloven, raar hè?

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Is ook moeilijk om te geloven dat dat kleine mensje echt in jouw buik zit.. ik vond het pas echt geloofwaardig toen ik de kleine voelde bewegen. Hoever ben je nu?

4. Maria1980

Maria1980 Actief lid

Mar 28, 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu bijna 9 weken

5. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Maria, negen weken al weer! Hoe voel je je? Naar centerparcs duitsland zie ik. Welk park gaan jullie heen? Wij gaan bijna ieder jaar naar hoch sauerland. Heerlijk is het daar. En omdat we er al jaren komen voelt het echt als thuiskomen.

Nienttje, een paar dagen er uit geweest ook lees ik. Heerlijk is dat he!? Wij zijn vorig weekend ook een weekendje weg geweest. In die hitte.....maar zaten aan het water dus hadden gelukkig wel verkoeling!

Jessie, het gaat goed dus met Tim! Fijn dit te lezen. Tandjes, eten willen kruipen, wat gaat dat snel allemaal! Geniet er maar van! Wel balen dat er wat problemen in de familie zijn. Maar zoals je schrijft komt alles hopelijk weer op zijn pootjes terecht.

Nana, Gwen, hoe is het met jullie?

Oh dames, morgen is het zo ver DE intake! Heb er zo'n zin in! Geen idee wat er allemaal gaat gebeuren.
    Gaan morgen in de loop van de ochtend er heen. Kunnen we rustig aan doen. Eerst even het centrum Dusseldorf in. We hebben de afspraak om half vijf.

Vandaag ook bij de reumatoloog geweest. Ook hij denkt dat ik fibromyalgie heb. Maar wil andere vormen van reuma uitsluiten. Heb nu foto's moeten maken van mijn handen en mijn onderrug. En zes buisjes bloed gegeven. Over drie weken moet ik terug voor de uitslag.

Verder hebben we een heerlijke vakantie. Afgelopen dagen mijn neefje (8) op bezoek gehad. En wat is het fijn als hij er is! Zijn naar wonderland kalkar geweest met mijn ouders, twee neefjes en wij. Was erg geslaagd!

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Djuuzie: Wat fijn dat het nu eindelijk zo ver is en jullie weer verder kunnen. Je zal vanavond wel erg moe zijn, maar laat snel wat weten he.

@ Maria: mooi he om een kloppend hartje te zien. Zo klein en dan zie je dat hartje, heerlijk!

@ Jessie: Leuk dat Tim wat andere dingen kan gaan eten, levert vast grappig plaatjes op. Vervelend dat het in de familie niet zo lekker loopt, hopelijk is dat snel opgelost.
    Wat balen dat je cyclus niet op gang komt. Stel dat jullie voor een tweede kindje willen gaan en je bent nog niet ongesteld, kan de gyn daar wel wat aan doen?

@ Gwen: hoe is het met jou? Lang geleden.

@ Nana: ik las in je blog dat jullie op vakantie gaan. Weet niet of je al weg bent, maar een fijne vakantie.

@ hier: onze vakantie is bijna voorbij. Volgende week woensdag heb ik een gesprek over mijn verlof, ben benieuwd.
    Gisteren bij de verloskundige geweest en het hartje weer gehoord. Ondanks dat ik de baby vaak voel, is dat fijn om te horen.

7. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Meiden, ik heb de intake er op zitten! Het was een erg prettig en nuttig gesprek. Ben net pas thuis en heb de pijp leeg. Dus kom morgen uitgebreid reageren!

8. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Hey meiden!

Hier dan mijn verslag van onze intake gisteren in Düsseldorf bij dokter S. We waren al op tijd vertrokken van huis. Om een uur of twaalf reden we weg en tegen twee uur waren we bij de kliniek. We zijn er expres heen gereden meteen om te kijken of we het goed konden vinden, makkelijk konden parkeren enz. Omdat we wel erg vroeg waren zijn we Dusseldorf nog in geweest. Eerst een broodje gegeten bij de Mac. Heerlijk een broodje Mac Rib op. Die vind ik heerlijk en hier in nl worden ze niet meer verkocht. Hierna doorgeren naar het centrum. Daar hebben we de auto geparkeerd en zijn we het centrum in gelopen. Volgens mij zaten we in het chique gedeelte, zoals de PC in Amsterdam. We voelden ons niet echt op ons gemak daar dus hebben de auto maar weer gepakt en een ander deel van het centrum bezocht. Waar overigens wel gewoon een c&a, subway en Starbucks zat.

Rond vier uur waren we bij de kliniek. Nog even gewacht in de auto en rond kwart over vier naar binnen. Papieren ingevuld en ondertekend en het wachten begon. Bakkie koffie er bij en voor we het wisten werden we naar binnen geroepen. Gelijk een heel fijn ontvangst, het voelde goed. De ambiance, alles. Niet zo ziekenhuis achtig. Eerst een heel vragen vuur op ons af, daarna heeft dokter S de papieren die wij mee hadden van de onderzoeken en de eerdere ICSI behandelingen doorgenomen. Wat doker S meteen aangaf is dat hij het raar vond dat er met zo veel eites (36 totaal) maar 3 terugplaatsingen zijn geweest. Er is een percentage dat af valt, maar dit is wel erg veel. In ieder geval gaat hiervoor de embryoscoop gebruikt worden. Ook vond hij het raar dat bij man-lief nooit zijn bloed goed onderzocht is op hormonen. Nu is er bij mij en mijn man bloed geprikt. Bij mij op mijn AMH waarde en bij mijn man op 4 andere dingen (weet zo ff niet meer wat) Ook gaat er bij mijn man een IMSI screening plaats vinden. Komende vrijdag moeten we hier voor weer naar DD.

Ff wat info van de site…………IMSI is een nieuwe methode voor de selectie van geschikte zaadcellen voor de bevruchting in een ICSI behandeling.
    De IVF groep van Prof. Bartoov heeft in 2003 een verfijning van de ICSI techniek, de IMSI (Intracytoplasmic Morphologically Selected sperm Injection), ingevoerd. Deze methode is in eerste instantie ontwikkeld voor patiënten met voorafgaande ICSI behandelingen zonder zwangerschap.
    Bij de standaard ICSI methode worden zaadcellen met een 200x vergroting geselecteerd voor bevruchting. Bij de IMSI wordt een 6500x vergroting gebruikt waardoor bepaalde kenmerken van de zaadcel beter zichtbaar worden. Dit is een geheel veilige methode voor het selecteren van de beste zaadcellen.

Ook moet ik mijn uitslagen van de reumatoloog vanuit nl naar dokter S. toe mailen. Hij gaat met deze waarde’s naar een immunoloog om te kijken of het invloed heeft op het accepteren van een embryo. Deze waardes krijg ik over 2,5 week. Misschien dat ik daarvoor eerst nog aan bepaalde vitamines moet om dit te optimaliseren.
    Voor de uitslag van de bloeduitslagen vanuit DD en de IMSI screening heb ik 13 september telefonisch consult met dokter S.

Al met al dus veel info gehad. Maar het voelt goed. Hebben er een goed gevoel bij. We hebben het gevoel dat er nu eindelijk naar onze situatie word gekeken. En niet afgewerkt worden via een protocol. Ik hoop over 3 weken te weten wat het beleid zal zijn mbt onze behandeling. Hoop dat we in oktober kunnen starten.

Heb ook contact met de Menzis. Ik krijg ruim 5000 euro vergoed. Dit is 2x het nl tarief. Heb nu dus het geluk dat ik de hoogste verzekering heb afgesloten.
    Nog even wachten tot doker S een behandelplan met prijsopgave stuurt. Dan kan alles naar de Menzis gestuurd worden.

Nou het is een heel verhaal geworden meiden! Ga zo ook nog even op jullie reageren!

Liefs, Djuuzie

9. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Nientje, lijkt me ook fijn om de baby weer even te horen. Is een fijne bevestiging. Heb je al een idee wat je met je verlof wil?

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Djuuzie, een heel verhaal, maar ik kan me voorstellen dat je blij bent dat er eens verder gekeken wordt dan het standaard verhaal. Gaat dan wel weer snel opeens, over 2 weken alweer uitslagen (staat nog wel een foutje in je handtekening). Ik ben heel benieuwd of er nog iets uit de onderzoeken komt wat zou kunnen verklaren waarom je maar 3x een TP hebt gehad.. dat zou toch wat zijn zeg..

@Nientjje, ik hoop dat het gesprek over je verlof naar wens gaat verlopen! Als ik over een tijdje nog steeds niet ongesteld ben geweest kan dat worden opgewekt met Provera of Primolut. Volgens mij kan dat zelfs via de huisarts, dus wellicht dat ik dat eerst probeer en als er dan daarna nog geen cyclus komt ik weer naar het Geertgen bel..

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    @ Djuuzie: wat interessant om te lezen, ik krijg er zelf ook al meteen een goed gevoel over (terwijl het mij niet eens aangaat ;)). IMSI had ik nog niet van gehoord, maar is zeker niet verkeerd om te gaan gebruiken. De bevruchtingen waren toch wel elke keer heel goed? Alleen weinig tp's.
    Ik vind het fijn voor je dat er nu verder gekeken wordt. Het zal wel veel energie kosten, maar dat heb je er vast wel voor over. En af en toe een extra Mac rib geeft vast ook weer energie haha.
    Ik teer nu nog steeds op al die taartjes die ik tijdens de ivf behandeling heb gegeten ;).
    En wat goed dat je zoveel vergoed krijgt. Heb contact met iemand die graag naar Gent wil voor de 3e poging en maar 1700 euro vergoed krijgt (kost 3600), naar is dat dan he.
    Ik denk dat ik 4 weken van te voren met verlof ga.

@ Jessie: ik heb ook eens primolut gehad en dat was via de huisarts. Zou mooi zijn als je niet meteen naar de gyn hoeft.

12. Maria1980

Maria1980 Actief lid

Mar 28, 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Djuuzie, we gaan inderdaad naar Hoch Sauerland dus ben blij met je positieve ervaringen!

Wij zijn vandaag voor een intake bij de verloskundige geweest, omdat ik aangaf geen klachten te hebben en daar onzeker van te worden, heeft ze ff gekeken (dmv een echo). Ze zag een kloppend hartje dus het gaat nog steeds helemaal goed :)

Ik voel me dus goed en begin eindelijk een beetje te beseffen dat het gewoon echt gelukt is! Zijn vanaf 2005 bezig geweest en nu eindelijk is het zover!

Meiden, geef de moed dus niet op!

13. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee meiden, ik kom even langsvliegen; heb net alles gelezen maar na mijn vakantie een overvolle mailbox die moet eerst ''doorgeworsteld'' worden. Ik zag in ieder geval doorgaans positieve berichtjes; van Djuuzie en Maria als laatste!! Fijn dat alles goed gaat Maria! Djuuzie, weer een stap verder; ik had al's gehoord over IMSI en wel bijzonder dat dat evt bij jou word toegepast want het is nog erg nieuw, toch?

ik heb een lekkere vakantie gehad maar echt ontspannen was het niet want ''niks doen'' betekent voor mij ook weer dat ik kan gaan denken/piekeren en alle frustratie naar boven komt. Ik kan soms zo bang worden van de gedachte dat bij ons het nooit zal gaan lukken en die kans is niet superklein.

14. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat is het hier angstig stil zeg.........geen nieuws goed nieuws??? Ik ben druk met van alles geweest en nu in afwachting van mijn ongi zodat ik me kan aanmelden voor ICSI poging 2. Ik zie er niet tegenop, weet nu wat me te wachten staat. Ik zie wel op tegen een tegenvallende uitslag, want dan is ons zaad op en moeten we nadenken over een nieuwe TESE. Dikke kans dat we dat niet zien zitten en dan houdt de MMM voor ons op. Het kan dus zomaar eind van dit jaar duidelijk zijn. Pffffff......hoewel ik zekerheid wel prettig vind, is het in dat geval toch een hele zware dobber. Niet aan denken, Nana (oftewel: denk niet aan witte ijsbeer.......hahahaha....tja, je ziet 'm meteen voor je)

@djuuzie: jij krijgt 13-9 uitslagen te horen + IMSI screening, he? Spannund, succes!
    @maria: hoe was Hoch Sauerland? Je eerste vakantie sinds je zwanger bent?
    @jessie: ben je eigenlijk nog steeds in afwachting van je cyclus?? Je banner geeft dat nl. nog aan.....irri of niet?
    @nienttje: weet je al meer over je verlof?
    @gwen: hoe is ie met jou?

15. Maria1980

Maria1980 Actief lid

Mar 28, 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nana, we gaan nog.. midweekje, 8 oktober-12

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Nana, lijkt me extra heftig zo'n ICSI poging welke best wel eens de laatste zou kunnen zijn. Maar zoals je zelf zegt, zover is het nog niet. Het kan namelijk ook wel lukken! En je kunt wel over 2 maandjes zwanger zijn! En daar ga ik heel hard voor duimen..

Hier klopt banner nog steeds.. helaas.. inmiddels alweer ruim een maand geen voedingen tussen 20.00 en 06.30, maar een cyclus.. nee hoor.. Nou heb ik wel altijd gezegd dat ik zeker 9 maanden wilden ontzwangeren, maar nu die "grens" in de buurt komt, voelt het toch anders. Maar goed, zolang ik nog bv geef mag ik niet zeuren (als dat überhaupt al mag met een gezond kindje), want dan is er nog steeds een kans dat het daardoor komt dat ik nog geen cyclus heb..

17. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    Hey meiden!

Vandaag telefonisch consult gehad. En niet echt iets om blij van te worden. Onze bloedwaarden zijn allemaal goed gelukkig. AMH is 2,10. Gemiddeld voor mijn leeftijd (31).
    Alleen is het zaad van mijn man erg slecht. Er is geen type 1 zaadcel gevonden. De productie is volgens de hormoonwaarde normaal. Nu heeft de arts geadviseerd om naar een uroloog te gaan. Daar waar gekeken zal moeten worden of er obstructie is. Misschien word het dan IMSI met MESA voor ons.
    Had zo gehoopt op goed nieuws vandaag. Maar helaas weer verder de molen in. Heb meteen een verwijsbrief bij de huisarts opgevraagd. Kan deze morgen ophalen en dan een afspraak maken bij de uroloog.

Wat voor onderzoeken heeft jou man gehad nana bij de uroloog?

T is idd erg stil hier, Er gebeurt niet erg veel op het moment. Al vind ik mijn verhaal wel weer even genoeg.

Hoe is het met jullie meiden?

18. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    slik, djuuzie, dit is neit wat je gehoopt had! Even voor mijn duidelijkheid: is het nu pas echt duidelijk geworden dat het zaad van je man slecht is? Of was dat eerder bekend maar was het toen nog anders? Hoe het ook is, het is heftig voor jullie.....:(

over onderzoeken bij uroloog: nana-man heeft bloedonderzoek gehad (hormoonwaarden), genetisch onderzoek (ook via bloedafname), een uitwendig lichamelijk onderzoek (uroloog onderzoekt zaadballen etc) en een buikecho. De echo was dus nodig om te zien of er zaadleiders zijn. Ik weet niet of er bij obstructies er nog andere onderzoeken worden gedaan; bij mijn man was er dus geen obstructie. Het is eigenlijk ''gunstiger'' als er wel een obstructie word gevonden want dan mag je aannemen dat ''de fabriek'' goed werkt en er dus wel genoeg zaad gevonden wordt bij MESA/PESA.

19. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    We wisten dat het zaad van manlief niet goed was. Maar niet zo slecht. In Nijmegen zeggen ze voldoende voor icsi. Maar nu is het zaad ipv 200x 6500x vergroot. Dan zijn de afwijkingen beter zichtbaar. Door de slechte kwaliteit en het minimale vergroten wat bij normale icsi gebeurt is nu wel duidelijk dat het door de slechte zaad kwaliteit komt dat er maar zo weinig goede bevuchtingen zijn geweest.

Bloedonderzoek en het genetisch onderzoek (onderzoek naar erfelijkheid is dat toch?) is al gedaan. Misschien dan nog een echo oid aan onderzoek. Maar lijkt me raar dat er een obstructie zit. Hij heeft namelijk wel zaad.

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Jeetje Djuuzie, wat een tegenvaller! Uroloog kan dus wel gewoon in Nederland? In Nijmegen of in jullie eigen ziekenhuis? Ik heb even opgezocht wat MESA ook alweer is.. maar je man heeft dus wel spermacellen? Dus dan is het omdat ze denken dat de spermacellen uit de bijbal van betere kwaliteit gaan zijn? In elk geval heftig hoor.. hoop dat je snel bij de uroloog terecht kunt!

Share This Page