@ Jessie: zit de kans er in dat je zelf weg moet? Spannende tijd dan. Dus Tim is een beetje driftig . Maar fijn dat hij het kruipen nu door heeft. @ Nana: Gisteren je eerste Deca gezet, het is begonnen. Lijkt me moeilijk om er over te praten met je man, jij wil duidelijk iets anders dan hij. Hoop zo dat deze poging lukt, dan hoef je er niet over na te denken. @ Maria: Fijne vakantie! Geniet er van. @ Djuuzie: beterschap! Tis weer voor griepjes . @ hier: na een paar lange dagen migraine ben ik weer terug op de aarde. Maandag komen ze het kamertje leveren, leuk! Moet nog wel 1 muur schilderen, ga vanmiddag eens uitzoeken welke kleur.
Hi girls! Hoe gaat het met jullie? Ik ben gelukkig weer opgeknapt. Nog wel verkouden maar dat gaat ook nog wel weg..... Staat het kamertje al Nientje? Is dat jullie gewonnen kamertje of heb ik je nu verwisseld met iemand anders? Fijn weekend all!
Mooi dat je je weer beter voelt. Ik ben ook verkouden, tis de tijd er voor zeker. De kamer staat helaas nog niet helemaal, want de kastdeur kon niet naar binnen. Dat hebben we zelf moeten doen via het dakterras en nu komen ze hopelijk over een week de kast in elkaar zetten. We hebben deze kamer nog gekozen:
Mooi nientje! Het huilen staat me hier nader dan het lachen. Heb net contact met de menzis gehad. In tegenstelling tot wat ze me in augustus vertelde moet ik nu maar kijken wat ik vergoed krijg. Zowiezo niet meer dan het nl tarief. Daar ze in augustus zeiden 2x het nl tarief (heb paket 4). Het zou beteknen dat ik minimaal een 3000 euro bij zou moeten betalen. En ik heb dat zo niet liggen. Hebben dit jaar onze verwarmingsketel al moeten vervangen en veel kosten aan de auto gehad. Dus zijn zo'n beetje wel door ons spaar geld heen. Ik baal hier zo ontzettend van! Zit te denken om een afspraak bij het geertgen te maken. Deze is ook in nl en staat goed aangeschreven. En heeft ook contract met menzis. Deze hebben ook een nieuwe zaadcel selectie methode. Pfffff zou er depri van worden. Ben jij ook niet onder behandeling bij het geertgen geweest Nientje?
He Djuuzie, wat een tegenslag. Maar hoe kan het dat het nu opeens anders is? Heb je op papier dat ze zouden vergoeden? Jessie is onder behandeling geweest in Geertgen, ik in Gent. Zij kan je vast meer vertellen. En volgens mij is er ook een topic over Geertgen, heb ik wel eens voorbij zien komen. Lastig om nu weer een andere keuze te moeten maken.
@Djuuzie, zag je naam net ineens als staan in het Geertgen topic, schrijf daar niet echt meer mee, maar kom nog wel eens langs om te kijken hoe het met die meiden gaat. Wat enorm rot zeg.. bah.. wel goed dat je al weet dat GG contract met Menzis heeft, ik heb toen speciaal mijn verzekering om laten zetten in de variant waarbij je sowieso vergoed krijgt (ben even kwijt hoe dat heet, zit bij CZ) omdat het onzeker was of het contract in 2011 voortgezet zou worden. Ik heb verder goede herinneringen aan GG, als een brusje voor Tim niet spontaan lukt, gaan we daar ook weer terug. Je hebt geen vaste gyn, maar je kan wel zoveel mogelijk bij je favoriete gyn je afspraken proberen in te plannen. Wij hebben natuurlijk geen IVF gedaan, dus daar kan ik je verder weinig over vertellen, maar dat zal in het GG topic wel goed komen! Ik zou gewoon eens bellen voor een intake. En als je je er niet prettig bij voelt, kan je altijd nog verder gaan kijken! @Nientjje, mooi kamertje hoor! Er is inderdaad een kans dat ik weg moet. Als ze naar de beoordelingen van vorig jaar kijken dan kan ik het me niet voorstellen, maar goed, je weet nooit waar ze de keuze op baseren natuurlijk.. misschien denken ze wel "vrouw met 1 kind, wil er vast meer, wordt ook nog moeilijk zwanger, dus doktersbezoek onder werktijd, die is te duur".. weet ik veel!? @Nana, hoe is het met je?
hee meiden, @djuuzie: jeetje zeg, wat ontzettend balen!!! Heb je toevallig niet op papier iets staan over wat ze eerder zeiden over vergoeding; bijv. via mail?? Grrrrrr.....echt niet leuk. En wat Jessie zegt: hoe kan het nu dat het oppeens anders is?? Ik denk dat het te maken heeft met het nieuwe jaar; dan mogen verzekeraars hun voorwaarden/pakketen weer wijzigen, toch?! Maar wat stom dat ze dan eerder je een belofte hebben gedaan; hadden ze beter niet kunnen doen!! En jij zit er nu mee.......Geertgen klinkt als goed alternatief. En als je er niet uitkomt: stel een vraag aan het Freya-panel; die weten soms ook een hoop. Ik ben trouwens ook panellid, maar goed, er zijn meerdere panelleden. @nienttje: leuke kamer zeg!!!! Zou ook helemaal mijn smaak zijn. Wij hebben bijv. ook veel witte meubels in huis. @verkoudheid: dames, mijn advies is om standaard Vit C te slikken (kauwtabletten bij het ontbijt, het potje staat bij de ontbijtspullen zodat ik het niet vergeet). Ik ben echt noooooooit verkouden en ziek (afkloppen); kan me de laatste keer niet meer herinneren. Ik weet natuurlijk niet of dat enkel door de Vit C komt, maar ik vind het een kleine moeite om mijn weerstand in ieder geval op peil te houden. Want tja, ik heb in mijn werk dagelijks mensen in mijn kamer die ook allemaal hun ''virussen'' meenemen..... @spuiten: gaat goed; ben net ongi geworden en niet zo'n beetje ook. Maar dat was wel de bedoeling; vrijdag start ik met Gonal F
@ Nana: vandaag dus je eerst Gonal! Duimen voor veel (niet teveel ) follikels. Ik neem ook dagelijks vit C, maar ik blijf vaak verkouden. Denk dat mijn weerstand gewoon wat lager is. @ Jessie: hoe verloopt je cyclus nu? Hopelijk geen ontslag hoor. Helaas is er tegenwoordig weinig over te zeggen waarom ze iemand ontslaan. @ Djuuzie: heb je een afspraak gemaakt in het Geertgen? @ Gwen: wanneer ga jij naar DD? Wordt het bij jou wel volledig vergoed? Ik moet nog 3,5 week werken en dan verlof. Maandag komen ze eindelijk de kamer helemaal in elkaar zetten, kan ik beginnen met inrichten .
@Nana, ik duim voor mooie oogst eitjes! Wanneer eerste FM? Hier nu ook even geen vitaminepillen voor mij.. heb eerst multivitamines geslikt (toen we net begonnen met proberen), toen alleen foliumzuur, toen weer multivitamines voor zwangeren en toen voor net-bevallen vrouwen, dus nu maar eens even helemaal niets.. wel 2 stuks fruit op een (werk)dag en veel groente! @Nientjje, nog steeds geen menstruatie gezien.. dus al helemaal geen cyclus Ik stel voor dat Nana haar komende menstruatie doorschuift naar mij.. ik blij.. zij superblij! En heerlijk dat het kamertje morgen echt helemaal in elkaar wordt gezet. Moet je nog veel dingen voor de inrichting kopen? Ik weet nog dat ik toen rond de kerst met mam ben wezen shoppen voor lakentjes enzovoort. Toen was ik dus ook ongeveer 32 weken. @Djuuzie, hopelijk heb je een fijn weekend gehad. Het weer was in elk geval prima.. al had hier de zon nog wel iets meer mogen schijnen, het was in elk geval droog en lekker wandelweer. Hier gaat het goed. Vandaag dus lekker gewandeld in de bossen met mijn zus en haar kindjes en natuurlijk onze Tim. Grappig hoe een meisje van 3 de bossen beleefd.. en Tim keek sowieso zijn ogen uit, al die kleuren en bewegende blaadjes, volgens mij vond hij het prachtig! Nu nog 2 weken werken en dan lekker anderhalve week vakantie!
jeetje meiden, zijn we eigenlijk ''forum-moe'' geworden?? Laatste reactie was al weer 10 dagen geleden van Jessie.....ach ja, er is een tijd van ''komen'' en van ''gaan'', dus misschien moeten we ook accepteren dat het forum op andere manier aanwezig is.... kom ik toch maar even vertellen dat ik deze week de punctie heb. Ben super druk met bezoekjes heen en weer naar Nijmegen wat per keer toch wel 2,5 uur in beslag neemt (de reis duurt langer dan het bezoek). Afgelopen zaterdag, maandag en vanochtend had ik echo's en nu is de kogel door de kerk: vrijdag punctie. Ik hoor morgen hoe laat, maar wrsch. 's ochtends.....het aantal follikels is nagenoeg hetzelfde als bij poging 1....ik hoooooop heel erg dat nana-man ook deze keer niet onder het mes hoeft. We gaan ons laatste buisje zaad gebruiken en we hopen van harte dat het zaad ook leeft!! verder: er is een nieuw boek uitgekomen over kinderloosheid/vruchtbaarheidsproblemen. zie www.beschuitzondermuisjes.nl. Ik ben één van de geinterviewden geweest dus stiekem ben ik ook een beetje trots erop!! en hoe is het met jullie?!?!??!!
Ik moet zeggen dat ik jullie wel een beetje gevolgd heb, Nana, via je andere berichtjes.. maar ben blij nu weer wat van je te horen in "ons" topic. Vrijdag punctie dus.. zenuwslopend weer.. voor jullie extra omdat het maar weer afwachten is of je man er zonder ingreep vanaf komt. De duimen gaan alvast draaien voor jullie. En trots mag je zeker zijn.. zojuist ook weer je "nieuwste" blog gelezen op sestra.. tja, ik kan alleen maar beamen dat er inderdaad wat verandert in je kijk op je werk als je moeder wordt. Maar ik heb nog steeds het idee dat ik gillend gek zou worden als ik thuis kwam te zitten zonder werk (maar gelukkig dus wel met kind), dus ik hoop maar dat het niet zover komt Djuuzie, Nientjje, hoe is het met jullie? Heeft iemand nog ooit iets van Gwen en Maria gehoord?
Nana, de forummoeheid is hier idd toegeslagen. Ik merk dat ik de laatste tijd weinig te melden heb. Maargoed, ben ook aan het wachten en dat ben ik behoorlijk beu. Ik lees wel maar schrijf niet zo veel. Probeer ook alles wat van me af te zetten. Ben wel blij dat je ons op de hoogte houd! Hoe voel je je? Duim voor een goede punctie en mooie bevruchtingen! Hou ons wel op de hoogte hoor! Ik ga je link eens bekijken. Snap dat je trots bent! Hoe is het verder met de dames? Hier zoals ik schreef ben ik het wachten zo ontzettend zat! In Januari de laatste poging gehad. En sinds die tijd maat wachten, wachten en nog eens wachten. We hebben 20 nov de agspraak bij het geertgen. Hopelijk kunnen dan meteen van start! Liefs, Djuuzie
@nana1980, ik las in de visie over dat boek, wat leuk om te horen dat jij eraan mee hebt gewerkt Succes vrijdag met de punctie! Bij ons gaat alles goed, we zijn nu alweer 18 weken op weg en nog steeds kan ik het niet geloven maar m'n buik begint eindelijk een beetje te groeien dus wordt het allemaal wat zichtbaarder. Binnenkort hebben we de 20 weken echo, daar heb ik wel erg veel zin in!
@ Nana: zat eigenlijk te wachten op een berichtje van je , want was benieuwd. Mooi dat je weer goed reageert op de hormonen en je vrijdag de punctie hebt! Ik denk aan je en hoop dat je na vrijdag even wat van je laat horen. Over dat boek: was dat deze week bij Editie NL? @ Jessie: wat naar zeg dat je menstruatie maar niet op gang komt. Nog geen afspraak bij de gyn staan? @ Djuuzie: is de laatste poging weeral van januari geleden? Duurt allemaal lang dan he. Natuurlijk eerst gewacht op de intake in DD en nu op Geertgen. Kan je de uitslagen van DD meenemen naar Geertgen? Zo ver ik me kan herinneren had Gwen de intake in DD eind oktober, dus dat zal wel al geweest zijn. Hopelijk laat ze nog wat weten. Hier alles z'n gangetje. Nog 2 weken werken en dan verlof. Heb zelf een lamp bekleed voor de babykamer, als jullie het leuk vinden kan je de foto zien in mijn album.
Best spannend inderdaad! Ik zou het wel graag willen weten omdat het er waarschijnlijk bij 1 blijft, lijkt me leuk om dus echt een jongens of meisjes kamer te maken en met namen zoeken, lijkt het me ook makkelijk.. Mijn man is er nog niet uit
@Djuuzie, bleh, weer lang wachten voor jullie dus.. gelukkig is het inmiddels november.. dus deze maand gaat er weer wat gebeuren! Ben benieuwd hoe het GG bevalt!? @Maria, hier vond ik de 20 weken echo vooral erg spannend. Kon pas een beetje gaan genieten toen we hadden gezien dat de hersentjes en het hartje er goed uitzagen. @Nientjje, leuke lamp! Wel duidelijk dat jullie het geslacht weten, haha. Weet jullie omgeven het geslacht ook!? Nog geen afspraak bij de gyn nee. Ga nu bv afbouwen naar 2 voedingen per dag (nu nog 4) en dan hopen dat er in elk geval iets gebeurt.. en anders in het nieuwe jaar naar de HA voor een kuurtje Provera, denk ik. @Nana, ik duim voor jullie morgen! Veel succes!! Hier, eindelijk vakantie! Morgen gaat Tim wel naar het kdv en ga ik eens goed poetsen in huis. En dan maandag lekker een midweekje weg.. heb ik zin in!
Hee meiden, ik ben inmiddels weer thuis en alles ging voorspoedig. Punctie was ietsje pijnlijker maar opnieuw heel goed te doen. 11 follikels dus goed genoeg. En nanaman was zeeeeeer blij dat een tese niet nodig was. Nu afwachten hoeveel eicellen bevrucht kunnen worden en hoeveel geschikt zijn voor tp. En hopen dat ik niet te veel last heb van napijn. Maar we hebben het overleefd, pfieuw... Fijn weekend dames!