Maria, 18 weken al weer! De tijd gaat super snel! Nienttje, leuke lamp! Heb je een bestaand frame opnieuw bekleed? Jessie, geniet van je weekje weg! Nana, mooie oogst! Ben blij dat je de punctie goed te doen was. En helemaal super dat nanaman niet onder het mes hoefde. Nu duimen voor een goede bevruchting. Hoor je morgen meer? Wat gaan je terug laten plaatsen? Ik ben vandaag bij de osteopaat geweest. Ben ik al eens eerder onder behandeling geweest en deze behandelingen zijn gericht op vruchtbaarheid. Over twee weken weer naar toe. Fijn weekend!
@Nana, dubbelgoed nieuws dus! En nu maar hopen dat die flow zich doorzet en jullie na het weekend (?) een TP hebben en nog een aantal cryo's.. Voor nu goed uitrusten, laat je maar lekker verwennen door Nana-man! @Djuuzie, merk je verder ook nog iets van die behandelingen? Of zou het zich alleen in verbeterde vruchtbaarheid moeten tonen? Goed weekend allemaal!
@nana1980, spannend weer, we hopen op goed nieuws! Er was van de week trouwens een interview op Groot Nieuws Radio met een van de schrijfster van dat boek. Wat een herkenning en wat een dappere vrouw, ik zat af en toe met tranen in m'n ogen te luisteren! Ze draaiden ook hele mooie bijpassende liederen, twas echt zo gaaf!
net gekeken op digitaal dossier (super handig is dat) en hoera: van de 11 eicellen hebben ze er 9 kunnen injecteren. Dat zijn er 3 meer dan vorige keer!!!! Ben blij. Nu afwachten wat de embryo-kwaliteit wordt. Ik hoop zo op min. 2 A-tjes, want dan kan er dit keer wel ingevroren worden. Als er maar 1 A-tje is, ben ik benieuwd wat ze doen: vriezen ze deze dan in en plaatsen ze B/C terug (zoals vorige keer) of plaatsen ze A terug en hebben we niets over? Ik zou denken dat er meer kans is bij A invriezen..... @maria: wat grappig zeg, ik heb ook geluisterd naar Groot Nieuws!! Ik ben geinteriewd door de vrouw die je hoorde. Ja, ontroerend he? @jessie: fijne vakantie!! @djuuzie: hoe was osteopaat??? Ja, wachten duurt soms zoooo lang, ik hoop voor je dat de tijd vliegt! @nienttje: ik ga ook even je link bekijken als dat kan.
Goed nieuws, Nana! Krijg je er sowieso 2 terug geplaatst? Wanneer hoor je nu meer? Spannend voor jullie! Ik duim! En rustig aan dit weekend he! @ Djuuzie: Volgens mij wel goed dat je naar de osteopaat gaat. Wat heeft hij precies gedaan? @ Maria: nog even samen uitkomen dan. Mijn man zei ook dat hij het niet wilde weten, maar daar kwam hij snel op terug toen het gelukt was. En nu vind hij het geweldig om te weten. @ Jessie: nee niemand in onze omgeving weet het geslacht, we houden het geheim. Je geeft best lang borstvoeding, vind ik knap. Lijkt me ook wel eens lastig nl. (met je werk enzo).  
ik ben vanochtend om half 10 al gebeld met uitslag: 11 follikels, 9 bevrucht, 5 daarvan zijn er gedeeld en 4 zijn goed genoeg voor terugplaatsing. De kwaliteit is/was nog niet bekend, dus morgen horen we meer. Om kwart voor 12 terugplaatsing van maximaal 2 embryo's (wanneer er sprake is van B en/of C kwaliteit) of 1 embryo als er een A-tje is..........We hopen op A-tjes want dan kan er ook wat ingevroren worden! .....en dan hoor je vanochtend in de kerk dat God ons gemaakt heeft in de moederschoot (Ps 139); ik moest even inwendig lachen want ik zag meteen een laborant voor me in een witte jas met een lange grijze baard, hihihi. Ach ja, het één sluit het ander niet uit, in mijn beleving.....
Jippie! Ik duim en steek een kaarsje op dat het goede nieuws zich blijft opstapelen de komende weken! Succes bij de TP morgen. Hoe voel je je verder? Psalm 139.. werd een paar weken geleden voorgelezen bij de afscheidsdienst van een kindje wat helaas al in de baarmoeder was overleden Maar laborant met lange grijze baard.. ik moet je denk ik teleurstellen, een vriendin van ons werkt sinds kort in het fertiliteitslab in Eindhoven, en daar werken alleen maar vrouwen (waar ze soms wel eens stapelgek van wordt)..
pfff, wat dubbel zeg om dan Ps 139 te moeten aanhoren...... die laborant met grijze baard: hahahahahaha, ja, het was een fantasiebeeld van mij waarin God als oude man met grijze baard (het klassieke beeld) vermengd werd met een laborant.....in Nijmegen zitten er wel mannen, dacht ik, maar whatever, als ze hun werk maar goed doen! Apart werk lijkt me....
@Nana, Naar mijn weten word altijd de beste terug geplaatst. Het is dus niet zo dat er twee bs terug geplaatst worden en A ingevroren. Maar mooie bevruchtingen hoor! Duim voor 4 mooie emmys! @ Osteopaat, ik merk dat mijn lichaam uit balans is. Zij is met name bezig met mijn organen weer goed te laten werken. Goede doorbloeding, de juiste structuren naar voren laten komen. Hier even een stukje gekopieerd van hun stite: Osteopathie is een manuele geneeswijze voor volwassenen, kinderen en baby's. Een osteopaat gaat uit van een holistische visie en beschouwt het lichaam als een eenheid. Binnen deze eenheid kan men drie verschillende systemen onderscheiden waarvan het functioneren onderling afhankelijk is en in evenwicht moet zijn. Deze drie systemen zijn: Het pariëtale systeem: dit is het bewegingsapparaat, met de gewrichten, spieren, kapsels en pezen. Het viscerale systeem: dit zijn alle organen, omgeven door vliezen (fascia), die op hun beurt weer verbonden zijn met andere structuren in het lichaam. Het cranio-sacrale systeem: dit is de schedel, de wervelkolom, het heiligbeen met de hersenvliezen en het ruggenmergvlies. De osteopaat onderzoekt de kwaliteit en bewegingsmogelijkheid van al deze systemen en zoekt naar relaties met uw klacht. Met beweeglijkheid wordt niet alleen bedoeld het voortbewegen van de mens, maar ook de beweging van alle weefsels, spieren en botten ten opzichte van elkaar. Dit geldt ook voor de inwendige organen (peristaltiek, ademhaling, orgaanbewegingen onder invloed van ademhaling) en voor de lichaamsvloeistoffen (bloed, lymfe, hersenvocht). Het lichaam blijft gezond zolang weefsels soepel, elastisch en beweeglijk zijn en de vloeistofstroom rondom de weefselcellen intact blijft. De kwaliteit van het weefsel wordt immers bepaald door een goede drainage/circulatie die onder andere de aanvoer van voedingsstoffen en de afvoer van afvalstoffen waarborgt. Bewegingsverlies kan veroorzaakt worden door een ongeval, ziekte, operatie, stress of slechte voeding- en leefgewoonten. Door de gevonden bewegingsbeperkingen te behandelen en het evenwicht tussen de verschillende systemen te verbeteren, geeft een osteopaat het lichaam weer de mogelijkheid zichzelf te herstellen. De osteopathie maakt hierbij gebruik van een uitgebreide kennis van anatomie, fysiologie en pathologie.
@djuuzie: ja, ik verwacht ook dat ze de beste terugplaatsen maar in ons geval zou het eigenlijk ''gunstiger'' zijn om de A's in te vriezen (want tja, we hebben nu geen zaad meer dus voor een tweede kindje zouden we opnieuw weer een TESE moeten doen als dat al kan) en een B/C terugplaatsing te doen want de kans op zwangerschap is vlgs mij niet heel erg anders bij B/C tov A. En als we een A laten invriezen is er nog kans op een brusje (mochten we nu zwanger raken). Andersom niet: een B/C vriezen ze nooit in....snappie??? osteopaat: ik ken het wel, maar het is altijd lastig voor mij om onderscheid te maken tussen haptonoom, fysiotherapeut, manueel therapeut en alle andere lichaamgerichte -peuten! Dus goed dat je even het stukje er bij zet. Ik hoop dat het je gaat helpen!!
Goed nieuws dus, Nana! Straks tp, fijn zeg. Zal wel een opluchting zijn, ben blij voor je! @ Djuuzie: Hopelijk heb je baat bij de Osteopaat. Ben er bekend mee, ben benieuwd wat hij precies bij jou doet (kraken, masseren of iets anders).
Nana, het zou gunstiger zijn idd om m ooie A'tjes in te vriezen. Maar aan de andere kant heb je de meeste kans op zwangerschap met een A'tje in je buik. En de kans is er natuurlijk dat een eventuele cryo sneuveld tijdens het ontdooien. Dan heb je nog niets aan je A'tje gehad en had je liever meer kands bij een verse tp gehad natuurlijk. Maar als het goed is zit er al eentje warm in je buik! Hoe was het? Nog mooie cryo's? Nienttje, eigenlijk doet ze alles. Afgelopen vrijdag heeft ze me gekraakt en heeft mijn organen bewerkt met een behoorlijk pijnlijke massage. Nouja masseren, lekker duwen en porren in mijn buik haha. Ik ken haar al van een fysiotherapie praktijk toen ze nog studeerde voor osteopaat. Dus de stap voor mij was erg klein en ik had al vaker zulke behandelingen van haat gehad toen ze nog als fysiotherapeut werkzaam was. Ik ga zo naar de fysio, heb een afspraak met de gene die werkzaam is in het reuma netwerk. Zij gaat mij behandelen met de fibromyalgie.
hier 2 emmy's aan boord; een B en een C-tje. De andere 2 emmy's waren ook B/C's dus helaas weer niets om in te vriezen. Pfff, spannund!! Ik fantaseer al over Oud&Nieuw 2012/2013: Of met een dikkere buik of weer (definitief) met lege handen...brrrr, 2 uitersten.....
Balen dat er geen cryo's zijn Nana! Maar er zitten er wel twee lekker warm in je buik. Raar gevoel is dat he. Je gaat bij wijze met z'n tweetjes naar binnen en komt er met z'n viertjes weer uit. Wanneer mag je nu testen?
@ Djuuzie: klinkt niet lekker dat porren in je buik haha. Maar als het helpt...! Wel fijn dat je nu al kan, want als je straks met icsi bezig bent, heb je er waarschijnlijk geen puf meer voor. @ Nana: goed nieuws hoor! En zeker spannend. Laat je fanatasie maar lekker gaan, want ik weet zeker dat positief denken je rust geeft, en ontspanning is alleen maar goed. Die negatieve gedachten maar even niet toelaten. We hebben al heel lang last van burenoverlast, de hele dag door gestamp en allerlei andere vervelende geluiden. Dat begint om 7.00 tot 22.00 (weekend). Nu net kwam de buurman aan de deur en heb ik hem er heel vriendelijk (ja echt haha) op aan gesproken. Voel me nu echt zo'n zeikerd, stom eigenlijk. Wil ook niet dat hun kinderen niet meer kunnen spelen, maar tis niet te doen hoeveel last wij er van hebben.
ooooh nienttje, zoooo herkenbaar die burenoverlast. Wij hebben een gezin (alleenstaande moeder met 1 groot en 1 klein kind) naast ons wonen en soms is het net een kudde olifanten die door het huis gaat; jeetjemina, ongelooflijk!! Ik snap vaak niet waarom het dan ook zo lang aanhoudt; als het een paar minuutjes is, is het niet erg maar soms duurt het een half uur!!! Vooral nana-man kan erg heel erg van balen; hij werd er echt ongelukkig van. Helaas is onze buurvrouw niet voor rede vatbaar; ze smijt de deur dicht zonder fatsoenlijk te praten over mogelijke oplossingen. Gelukkig worden de kinderen groter en zijn ze dus minder druk, maar het kan echt zo zenuwslopend zijn. Ik weet hoe je je voelt!!!! Denk je dat de buurman er rekening mee houdt nu je hem aangesproken hebt? Hier: ik voel me wel okay; heb net via het digitale dossier op internet de foto gezien van onze 2 emmy's in het lab en ik heb een echo-foto mee waarop een heel klein stippie te zien is. Het zijn trouwens 2 B-tjes, ik had eerst geschreven dat het een B en een C was.
Jullie ook zo'n overlast van de buren dan, zo irritant he! Dacht eerst dat de buurman er wel rekening mee zou houden, maar vanochtend om 7.00 was het weer een ramp, non stop stampen. Ik ga opschrijven wanneer we veel last van ze hebben, dan kunnen zij eens kijken wat ze dan precies doen. Want hij begreep zogenaamd echt niet wat we dan horen. Balen dat er met jullie buurvrouw niet eens over te praten valt. Leuk om de foto's van de emmy's te zien he! Erg bijzonder.
@Nana, hoe is het met je? En met de 2 B-tjes in je buik.. B.. van baby! Ik hoop het echt voor je! En leuk die foto van de 2 emmy's. Zou mooi zijn als je later kan zeggen, kijk dit waren jullie/jij voordat jullie in de buik van mama kwamen.. @Djuuzie, klinkt pijnlijk die massage.. maar hopelijk helpt het wel! Hoe was het bij de fysio? En kan een osteopaat daar ook iets voor betekenen? Nog anderhalve week tot de intake. Ik hoop voor je dat er dan geen wachtlijst meer is en jullie dus vrij snel weer kunnen starten met ICSI! @Nientjje, wat vervelend van die burenoverlast zeg. Ik heb het in Nijmegen ook gehad. Daar hadden we een nogal (verbaal) agressieve buurman die vooral midden in de nacht enorm luidruchtig ruzie kon maken met zijn vriendin (?). Hier, een lekkere vakantie gehad. Van alles gezien, lekker gezwommen en Tim heeft het ook goed naar zijn zin gehad volgens mij. Gisteren afgesloten met een dagje dierentuin en nu de was weg werken. En boodschappen doen, want maandag jarig!
@jessie: alvast gefeliciteerd; ga je het morgen nog vieren?? @nienttje: al stappen gezet mbt de buren?? Denk evt aan buurtbemiddeling; soms is gesprek handiger/beter via intermediair.. @djuuzie: hoe voel je je nu? Hier: geen bijzonderheden, hoor. Als ik af moet gaan op signalen van mijn lijf, dan denk ik dat het niet gelukt is. Maar ik laat me graag in positieve zin verrassen. Hoewel ik ook gek genoeg weer momenten heb dat ik denk ''oh helpie, wil ik dit wel??!''. Gisteravond nog bij vrienden die vertelden dat ze zo in beslag werden genomen door hun kids en eigenlijk hun vrijheid wel missen..hmmmmm, dan denk ik ''waar begin ik eigenljk aan??!''. Gek he!? Nou ja, zal wel normaal zijn...