Hooi, Ik ben 6 december bevallen van mijn "kleine" mannetje.. Nu willen we graag een broertje of zusje erbij. Lijkt ons leuk om weinig leeftijdsverschil te hebben Ik ben nu 4 maanden na mijn bevalling nog niet ongesteld geworden. Ik geef nog steeds volledige borstvoeding en ik weet dat het even kan duren voordat je weer ongesteld wordt, maar mijn vraag is hoelang het bij jullie duurden. Graag alleen reacties van mensen die ook borstvoeding geven/gaven, weet ik waar ik een beetje rekening mee moet houden
Zolang je BV blijft geven, kan het echt nog een tijdje duren. Ik geloof dat 9-14 maanden gemiddeld is voor vrouwen die blijven voeden, maar zelfs 2 jaar is niet afwijkend. Bij mijn eerste werd ik ongesteld meteen toen ik stopte met BV, bij 10 wkn dus. Bij mijn tweede werd ik, met volledige borstvoeding ongesteld bij 4 maanden. Bij mijn derde werd ik, met volledige borstvoeding ongesteld bij 9 maanden. Een vriendin van mij is om die reden gestopt met BV bij 13 maanden. Ze was nog steeds geen enkele keer ongesteld geworden en ze wilden graag een 2e. Binnen 2 weken na stoppen kreeg ze menstruatie en 2 rondes later was ze zwanger.
Ik heb 20 dagen borstvoeding afgekolfd (daarna nog zo'n 2-3 keer als ze helemaal stijf stonden) en ben na 35 dagen weer ongesteld geworden. Een vriendin van me geeft nu al bijna twee jaar borstvoeding en is nog altijd niet ongesteld geworden..
Ik was juist continue ongesteld door de borstvoeding, hield niet op, paar dagen wat minder en dan weer wat meer. Toen ik stopte met bv was het wel na een paar dagen over en ging ik eigenlijk gelijk weer in me oude ritme!
Wat grappig! Mijn zoontje is ook van 6 december en wij gaan ook alweer voor een 2e. Ik werd precies 10 weken na de bevalling weer ongesteld.
Ik heb ruim 6 maanden borstvoeding gegeven. In die tijd ben ik niet ongesteld geworden (1 x een héle kleine bloeding). 6 weken nadat ik ben gestopt met borstvoeding werd ik ongesteld. Daarna weer na 5,5 week.. Nu is het weer afwachten..
Ik ben in januari 2013 bevallen van mijn zoontje en was voor het eerst weer ong in juli, ik gaf toen ook nog volledige bv. Was in september weer zwanger.
Bedankt voor jullie reacties Het verschilt best per persoon, ben benieuwd wanneer het bij mij weer op gang komt (ik vind het stiekem wel lekker niet ongesteld zijn, maar vind het ook leuk om voor de tweede te kunnen gaan) We zullen zien !! Fijne avond
Bij mijn zoontjes heb ik maar drie weken borstvoeding gegeven en werd ik na 3 maanden ongesteld. Bij mijn dochter, geen borstvoeding, werd ik na 6 weken ongesteld.