Wie rookt er nog tegenwoordig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Samba25, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Rookt er nog tegenwoordig? Ik heb het idee dat het toch wat minder wordt, in mijn omgeving ook.
    Even voor de duidelijkheid, dit gaat niet over roken in zwangerschap etc.
    Hoelang roken jullie al? hebben jullie weleens geprobeerd te stoppen? Hoeveel geld geef je er per maand aan uit?

Ik zal zelf ook even antwoorden, ik rook 11 jaar, ik ben 6 maanden gestopt, wat echt perfect ging, totdat ik er weer 1 probeerde en overstag ging, daar baal ik echt van.
    En de kosten per maand, mijn man en ik samen 250 euro, is dat niet vreselijk?

2. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik rook, alleen buiten hoor en met de zwangerschappen gestopt maar daarna toch weer begonnen, heb eigenlijk nog niet uitgerekend hoeveel ik kwijt ben per maand, misschien dat ik meteen stop als ik dat doe ;)

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij roken ook alleen buiten en was altijd mijn handen als ik gerookt heb, mijn meisje mag er geen last van hebben.

4. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    ik rook nu ongeveer 18 jaar pfff..En ben nog geen een keer gestopt, omdat ik het gewoon nog niet wil..Mijn vriend en ik geven ongeveer 90 a 100 euro per maand uit aan shag..

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    mijn vader zegt altijd, ga toch shag roken, dat scheelt je echt geld. Maar ik vind shag gewoon niet lekker genoeg, ja af en toe een shaggie van mijn vriend maar sochtends een shaggie, nee :)

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Helaas rook ik, maar in mijn omgeving roken weinig mensen.
    Op mijn werk rookt weer het merendeel, en met mijn hectische onvoorspelbare baan vind ik het ook wel fijn zo´n sigaret ter ontspanning.
    Maar grotendeels baal ik van die verslaving. Echt ik vind het goor, ik stink, ik zie er grauw uit etc.
    Ik ben toen ik zwanger was anderhalf jaar gestopt geweest, laatst 2 weken gestopt, maar ik ben zo zwak! Hahahaaa...
    Ik rook voor 5 euro per dag!

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    ja het is ook zwakte eigenlijk. Want het stinkt, is goor en duur, waarom rook je dan? Ja ik zou het ook niet weten eigenlijk.

8. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ja ik rook ook een pakje sigaretten per dag.
    Reken zelf maar even uit (ben er niet goed;))
    7x4,80. Ik ben 3 keer gestopt 1,5 jaar 6 maanden en 3 maanden i.v.m. ivf behandelingen daarna te veel stress dus weer begonnen en stop nooit meer.
    Mijn rookt ook 1 pakje shag en 5 pakjes sigaretten. Roken gewoon binnen. Ga niet buiten staan ga wel een keertje extra soppen en behangen;)

Krijg er gewoon zin even eentje opsteken;)

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Precies...
    Eens verslaafd, altijd verslaafd!

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik rook trouwens buiten!

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    ik wil eigenlijk best wel stoppen maar ik weet gewoon dat ik de rest van mijn leven aan die sigaretten blijf denken, je komt er gewoon niet meer vanaf. Walgelijk.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik rook ook, wel alleen in de serre waar de kinderen niet komen... dus niet in huis... ik en mijn man roken denk ik zo'n 100 in de maand op... ik kan makkelijk stoppen... beide zwangerschappen was ik natuurlijk rookvrij en dat ging me heel makkelijk af... na de bv periode ben ik weer begonnen.... ik rook niet zo heel erg veel, smorgens altijd wel bij de koffie... smiddags eigenlijk nooit omdat ik dan met mijn dochters bezig ben en weg ben... en savonds als ze in bed liggen rook ik er nog een paar... eigenlijk wil ik graag stoppen... soms dan denk ik er echt verder over na wat er allemaal wel niet met mij kan gebeuren door dat domme gerook en dat mijn kinderen dan zonder moeder zitten.... mijn man zei het laatst zelf ook al... dus denk dat wij rookvrij het nieuwe jaar ingaan...!!

13. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat is een mooie gedachte, veel succes alvast met stoppen. Het gaat jullie vast lukken. Maar je rookt ook niet veel, dat scheelt ook wel hoor denk ik. Ik zou uren per dag overhouden als ik niet meer zou roken :D

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb 14 jaar gerookt en ben bijna 5 jaar geleden gestopt, samen met mijn man.
    Helaas is mijn man een half jaar geleden weer begonnen.
    Hij rookt wel buiten of in de garage, maar de wetenschap dat er iets te roken in huis is, zorgt ervoor dat ik ook telkens trek heb in een sigaret...... vooral bij een wijntje ofzo.
    Het is echt een rottige verslaving en zelfs jaren later heb ik nog last van die verrekte stinkstokken!

15. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat lijkt me echt heel moeilijk, je man rookt nog en jij bent gestopt. Ik vind dat heel knap van je. Dat jij toch hebt volgehouden. Het zou heel zonde zijn om weer te beginnen na 5 jaar. Kun je nagaan, na 5 jaar ben je er nog niet van genezen, dat is toch weird.

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik rook ook. ik denk ongeveer 10 sigaretten per dag. Mijn mondhygiëniste adviseerde mij te stoppen met roken ivm. parodontitis. Ik ben er de laatste tijd op aan het letten dat ik niet meer gedachteloos ga roken. Wij roken niet in huis.
    Ik ga vanaf maandag stoppen met roken. Ik hoop dat het lukt. Ik heb al eerder een poging ondernomen, toen heb ik het 1 dag volgehouden. Ik voelde mij zo opgelaten en raar, ik wist geen blijf met mezelf. Ik hoop dat het nu wel lukt.

Mijn vriend en ik roken ongeveer 160 a 200 euro per maand.

17. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik hoop dat het je lukt, veel succes!

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben zon drie jaar geleden definitief gestopt en ik vind het nu vreselijk goor en begin er nooit meer aan

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik rookte 11 jaar lang, in 1 keer gestopt en nooit meer begonnen.

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik rook ook, mijn vriend ook...net een slof sigaretten gekocht....die zal maandag wel op zijn :) ja ik weet het, het is vreselijk. ben ooit gestopt, maar na het overlijden van mn zusje ben ik weer begonnen

Deel Deze Pagina