Wie rookt er nog tegenwoordig?

Discussion in 'De lounge' started by Samba25, Nov 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik rook sinds de positieve test niet meer. Heb ik absoluut geen moeite mee gehad. Dat kleine beetje aan de kant zetten voor mijn kindje? Geen twijfel over mogelijk :)

Ik hoop hierna niet meer te gaan roken.
    En wow, jullie roken nog wat af. Ik deed altijd 3/4 dagen met 1 pakje marlboro light.

Succes allemaal.

2. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik rook inmiddels zo'n 14 jr. Tijdens zwangerschap gestopt. Doe nu 3 a 4 dagen over een pakje.

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    best veel rokers onder ons nog dus, ik ben toen gestopt met champix, pillen van de huisarts. Deze hebben echt goed geholpen. Ze worden niet vergoed maar dat geld heb je er zo uit als je niet meer rookt. Hebben de stoppers onder ons nog goede tips om vol te houden?

4. YenD

YenD VIP lid

Aug 31, 2009
    6,343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Gestopt!
    Sinds 2 weekjes..

Ben al eerder gestopt geweest bijna 2 jaar, maar door stress van de scheiding weer gaan roken.

Miss een tip voor degene die veel roken: ga zelf maken!
    scheeld echt zo super veel in de kosten!
    bus shag kost ongeveer 13€ en je haald er zeker 80 sigaretten uit!
    En als je 5€ voor een pakje van 20 koopt, ben je voor 5 pakjes (80) sigaretten 25€ kwijt.
    Is toch 12€ per 5 pakjes!

5. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ja ik ook rook ook al ruim 19jaar.
    Eerste zwangerschap door gerookt wel minder.
    Bij de andere 2 gestopt en bij de tweede zels 3 jaar gestopt maar door spaningen weer begonnen.
    Mijn man rookt ook we zijn rond de 200eu kwijt aan sigaretten per maand.
    Maar soms ook minder aangezien ik ook zelf maak!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik ben 6 jaar geleden gestopt. De eerste 6 maanden waren best zwaar maar na die tijd was ik er helemaal vanaf.

1 keer geprobeerd te stoppen en dus ook gelukt.

Ik weet dat ik er nooit meer eentje moet proberen want 1 keer een verslaafde altijd een verslaafde.

Maar ik ben erg blij dat ik niet meer rook. Mijn man rookt soms nog.

Oja, gestopt zonder hulpmiddelen. Gewoon in 1 keer. Natuurlijk wel aangekomen. Van 52 kilo naar 57 a 58 kilo. Dat is nu mijn normale gewicht.

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

mijn vriend rookt..naja... zo goed als niet hij rookt er mischien 3 per week. en nooit als hij thuis is, ook niet buiten. hij doet het alleen als hij moet werken of iets voor zichzelf gaat doen.
    hij is dus ook maar heel weinig geld kwijt aan sigaretten per maand.

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hier nog 1.
    Ik draai de sigaretten zelf. Bus van 12,25 doe ik ongeveer 10 dagen mee. Normaal een pakje per dag :) (6 euro x 7 x4 dus 170 per maand ongeveer:$) nu iets van 50euro. Rook nu ook minder omdat ik ze niet vooruit draai, maar per x zeg maar.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik ben een gezelligheidsroker...ik rook alleen een sigaretje wanneer ik met vriendinnen op stap ben. Daarna kan ik er weer prima van afblijven ;).

10. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik rook ook nog steeds helaas.. ook alweer een jaar of 14 ofzo. Ik ben 1x anderhalf jaar gestopt, zo zonde dat ik weer begonnen ben. t kost idd handen vol geld. Ik wil eigenlijk wel weer stoppen, maar ben er geloof ik nog niet aan toe. Ben toen dat anderhalf jaar cold turkey gestopt, de eerste 3 weken waren hel, daarna was t makkelijker.
    Tja mijn ouders zitten nu op tenerife ze nemen een slof voor me mee..alles taxfree daar.. dus kost 26euro voor een hele slof.
    daarna maar stoppen dan? hmmm...

11. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Ik rook nu sinds een maand of 4 weer na 2 jaar gestopt te zijn geweest. Wat een doos hé?! Ik doe ongeveer 2 a 3 dagen met een pakje sigaretten. Ik rook nooit binnen en was altijd mijn handen na een peukie. Ik moet zeggen dat de kilo's er wel weer af zijn gevlogen nadat ik weer begonnen ben. Dat speelt, hoe dom ook, toch wel mee. Ik ben er toch niet gelukkig mee en heb mezelf net als een paar jaar geleden voorgenomen om op 2 januari (iedereen doet het al op de eerste en ik wil toch een beetje origineel zijn hihi :D) weer te gaan stoppen en er dan nooit meer aan te beginnen. Misschien kunnen we tegen die tijd een stopclubje beginnen??

12. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik rook ook, de ene dag meer dan de andere dag.
    Wij roken wel buiten, nog nooit in huis gerookt voor de kids.
    Ik zou graag willen stoppen.. maar het lukt me niet. Kan me er niet volledig aan over geven.
    Ben ook zo bang dat ik dan aan ga komen en moet eigenlijk 15 kilo afvallen.....

13. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik rook. Veel. Wil ook 15 kilo afvallen dus stoppen is geen optie voor mij.

14. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik ben een klein jaar voordat ik stopte met anticonceptie om zwanger te worden gestopt met roken. Nu dus alweer 2,5 jaar geleden.
    In mijn vriendenkring (Amsterdam) wil eigenlijk niemand kinderen, of in ieder geval nog niet. En er wordt dan ook nog steeds véééél gerookt.

Ik mis het wel hoor, en afvallen is moeilijker. Vroeger rookte ik gewoon een sigaretje als ik wilde snoepen. En ik moet er absoluut niet weer eentje proberen, dan gaat het mis. De verslaving is niet over, maar ik denk er gelukkig niet meer zo vaak per dag/week aan ;).
    Ik wil echt niet meer roken. Een mama die naar rook ruikt vond ik vroeger heel vies (mijn moeder heeft een paar keer gesmokkeld toen mijn broer en ik alweer 5 jaar of ouder waren, ze was 2 jaar voordat ze zwanger wilde worden gestopt) . Dus dat wil ik ook niet voor mijn kindjes :).

15. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    ik was afgelopen 17 okt. precies een jaar gestopt! Ik rookte 1,5 pakje per dag (pakjes van 25!). Ik dacht dat het nooooit zou lukken, maar ik was er zo ziek van dat ik nog rookte dat ik uiteindelijk met pleisters ben gestopt en gelukkig nog steeds gestopt ben en dat zonder al te veel moeite want ik wilde echt heel graag nu.

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik rook ook buiten. Behalve natuurlijk toen ik zwanger was, dan is het ook niet moeilijk om te stoppen. :)
    Daarna wel weer begonnen en nu heb ik er wel moeite mee om te stoppen.

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ben sinds kort weer gestopt.

Rookte eigenlijk nooit veel voor mijn zwangerschap en na mijn zwangerschap was ik meer gaan roken en nu sinds een paar maanden weer gestopt alleen rook ik nog weleens een sigaretje met uitgaan.

Ik deed ook met een pakje sigaretten gewoon 5 dagen tot een week. Rookte er maar 2 per dag alleen als ik ergens gezellig op visite was of aan het stappen dan rookte ik heel veel. haha!

18. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik heb gerookt;een pakje per dag. Met zwangerschap gestopt en nu rook ik ook niet. Alleen als ik ga stappen steek ik een sigaret op en daarna taal ik er niet meer naar. Mijn man rookt wel (buiten) maar ook dat geeft mij geen zin in een sigaret.

19. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    ik rook niet meer, ben er heel blij om en vind t nu ook echt stinken blehhhhhhhh....eerst rookte ik echt een pakje sigaretten per dag...van de een op andere dag ben ik gestopt en geen problemen mee gehad..

20. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik heb 7 jaar gerookt, waarvan 3 jaar gestopt.
    mijn vriend rookt wel en geeft zoon 150 euro uit per maand

Share This Page