Wie rookt er nog tegenwoordig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Samba25, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

2. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nope en al heel lang niet meer ( 14 jaar geloof ik) Ik moest net iets te vaak naar de KNO arts en sinds dat ik gestopt ben met roken heb ik naar nooit meer naar toe gehoeven.

Ik moet bekennen dat ik z'on Anti roker ben geworden:):)!!

Roken is ook wel een beetje ouderwets:D, sorry dames!

3. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Hmmm..
    Vanaf mijn 14e tot nu. Heb alleen een echte break gehad tijdens de zwangerschap.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee ik rook niet. Ben ook best wel een anti roker. Die lucht, baaaaaaaaaaah. Volgens mij beseffen heel veel rokers niet hoe erg ze stinken.

5. Skye

Skye Niet meer actief

Ach, beter dan dat je naar zweet stinkt ofzo! Ik heb liever een roker naast me staan, dan een vieze zweetstinkende vent!

6. adi

adi Niet meer actief

Ik heb ong. 6 jaar gerookt, en inmiddels 4 jaar gestopt met roken. Mannetje en ik zijn gewoon in 1x gestopt, nota bene op een zaterdagavond. Sindsdien niet meer gerookt.

Ik vind het tegenwoordig ook enorm stinken, raar toch?

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb liever geen stinkerd naast me, en al helemaal geen roker. Roken is schadelijk voor mijn gezondheid. Een zwetende, stinkende vent is hooguit slecht voor mijn maag.

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik heb nooit gerookt en daar ben ik heel erg blij om want ik weet uit mijn omgeving dat het vreselijk moeilijk is om te stoppen. Ik kom uit een gezin waar vader en moeder allebei rookten (niet erg veel, maar voor de 'gezelligheid' zeiden ze dan) maar toen mijn vader heel erg ziek werd, zo'n 25 jaar geleden (longziektes veroorzaakt door zijn werk en het roken werkte niet echt mee natuurlijk) en in het ziekenhuis kwam te liggen is hij ineens gestopt en heeft er nooit weer een aangeraakt, waar ik enorm respect voor had en nog heb. Hij koos zijn gezondheid boven het roken en dat zouden meer mensen moeten doen. Ik veroordeel niemand want ieder mens heeft zijn zwaktes, zo simpel is het. Maar als je een keer met de neus op de harde feiten wordt gedrukt wordt het wel een ander verhaal. Mijn vader is uiteindelijk 7 jaar geleden overleden, o.a. door zijn verzwakte longen, maar dat had ook al heel wat eerder kunnen zijn als hij was blijven roken.

Toen ik mijn vriend 4 jaar geleden leerde kennen, rookte hij nog en ik had daar heel duidelijk mijn mening over destijds, hoewel ik vanaf het begin echt supergek op hem was. Hij is toen we een relatie kregen ook meteen gestopt en heeft daar nog geen moment spijt van gehad want hij voelt zich stukken beter en fitter en vind het nu ook een akelige gewoonte.
    Het is trouwens niet zo dat we hier geen mensen willen hebben die roken, de meeste mensen houden hier nu ik zwanger ben zelf al rekening mee en we hebben niet veel mensen meer in onze omgeving die roken.
    Ik hoop altijd maar dat mensen zich realiseren dat hun gezondheid hun grootste bezit is!

9. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Ja..........moet helaas zeggen dat ik rook..tijdens alle zwangerschappen niet gerookt maar weer begonnen een paar maanden na de bevalling..
    Ongeveer 5 sigaretten per dag, dus vind het best meevallen..
    Roken niet binnen , en voel me soms best een muts als ik met weer en wind buiten sta te paffen..;)

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Het is een heeele slechte gewoonte en helaas moet ik mij hierook bij aanmelden :( al ruim 10 jaar.
    Ik rook niet heel veel en zit er echt aan te denken te stoppen één deze dagen hoor alleen elke keer ben ik weer te zwak! Vooral met mn nachtdiensten die ik alleen en stil uitzit begint het te jeuken.
    Omdat ik zwanger wil worden, zou dit gewoon veel beter zijn en ik ga het echt doen! Ik snap alleen niet waarom het me nog niet is gelukt! Het is zo stom

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    iemand zei op de vorige pagina ( sorry je naam ff vergeten;) ) we moeten een stopclubje oprichten. Dan kunnen we elkaar ondersteunen, uiteraard voor degene die willen stoppen. Het lijkt mij een heel goed idee, een gezamelijke datum prikken en gaan met die banaan, bestaan er ook stoppen met roken banners? Kunnen we die eronder zetten!

12. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Hier ook een roker.
    Rook ca 14 sigaretten per dag.
    Ben tijdens mn zwangerschap gestopt voor en anderhalf jaar en toch weer begonnen echt te zwak voor woorden!
    Maar willen wel weer stoppen heb er genoeg van en dat geld wat je eraan verspilt, phoe wil het niet eens uitrekenen.

13. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    nee,ik rook niet.....

14. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat er hier veel vrouwen tijdens de zwangerschap wel gestopt zijn met roken. Maar hoe komt het dat je daarna weer aan het roken raakt?

Stoppen met roken wel voor de gezondheid van je kindje, maar niet voor die van jezelf....?

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Het is ook heel moeilijk om te stoppen, al weet je wel tien goede redenen op te noemen. Daarom is het ook een verslaving.

Ik rookte een pakje sigaretten per dag, ben nu zes jaar rookvrij.
    In mijn omgeving roken nog heel veel mensen. Ze roken wel allemaal buiten (bij anderen en als ze zelf thuis zijn), op een enkel vriendenpaar na.

Ik zeg wel eens met een lach: ik rook nooooooit meer... al is het maar, omdat stoppen zo tegenviel :D Voor de goede orde: het is het meer dan waard om te stoppen, hoor :)

16. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    En hier de zoveelste roker, hoewel ik heb gezworen nooit meer terug te gaan naar het pakje per dag van voor mijn zwangerschap. Doe nu 2 tot 2,5 dag met een pakje van 19..

En ja, ook ik ben gestopt in mijn zwangerschap. Respect voor alle vrouwen die het niet moeilijk vonden, ik vond het WEL moeilijk. Ik denk echt dat het me alleen maar gelukt is door de dagen af te tellen tot ik weer 'mocht'..:)

Vriendlief rookt hier ook (pakje per dag), dus over de kosten wil ik niet te veel nadenken haha.
    We staan hier wel buiten (en als het regent in de schuur) en roken niet in de auto.

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    #77 loetje, 13 nov 2010
    Laatst bewerkt: 13 nov 2010
    Ik rook ook, samen met mijn man. Geen idee hoeveel precies per dag. Zal variëren van 10 tot 16 denk ik...Ik koop ongeveer 1x in de week een blik shag voor €18,50 en draai daar zelf sigaretten van met zo'n machientje (eenmalig €8,00 en filterhulzen( doos à 250 hulzen voor €0,98 )..

Ben 2x gestopt tijdens mijn zwangerschappen. En ja, op dat moment doe je dat echt voor de gezondheid van je kindje...Als je het doet voor je eigen gezondheid, dan doe je dat gewoon buiten je zwangerschappen om;)

Dit jaar ben ik ook weer een half jaar gestopt en toch, tijdens het WK voetbal, weer begonnen. Stom, ik weet het. Maar hier rookt bijna iedereen in m'n vrienden/familie kring. En zij gingen met z'n allen naar buiten om te roken en dan zat ik daar alleen. Dan ook maar mee naar buiten en op een gegeven moment werd de verleiding tè groot. Ik dacht dat ik wel weer kon stoppen na het WK, maar tot op heden nog niet gelukt...

Aszz, tegenwoordig heb je de keuze om naast een roker te zitten. Er mag nergens meer gerookt worden, ga je er toch naast zitten, is dat je eigen keuze. En iemand die knoflook heeft gegeten stinkt ook. Heb ik daar last van, dan ga ik gewoon verderop zitten. Wordt soms zo doodziek van de gezeur...Op het werk liepen ze vroeger altijd te zeiken als we binnen rookten. Nu mag dat niet meer en staan we in weer in wind buiten (ik weet het, eigen keuze). En nu lopen ze weer te zeiken dat we stinken als we binnen komen. Het is nòòit goed:x Maar als er een collega meurt naar zweet, is er niemand die z'n mondje durft open te trekken om dààr wat van te zeggen, want dat is etisch weer een moeilijk geval:( Waarom dan wel zo bot richting rokers??????

18. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik vind rokers niet stinken hoor.Kan me veel ergere dingen voorstellen.
    Zoals hier boven al gezegd wordt,als er iemand naar zweet stinkt dan durft niemand er iets van te zeggen.Dat stinkt pas.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja op Ticker over Roken en Geld

20. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik heb ook gerookt, ben gestopt toen ik zwanger was. Het roken is voor mij net zoiets als een snoepje of een glas wijn, ik was dus ook geen pakje-per-dag-rookster, er gingen bij mij hooguit 6 sigaretten per dag op (als ik uitging het dubbele per dag).

Het stoppen ging me gemakkelijk af, ben cold turkey gegaan. Alleen tijdens de zwangerschap had ik door een gestresste dag met flinke huilbuien een terugval.

Deel Deze Pagina