Mijn vriend rookt. Ikke niet meer. Ben nu al weer 4 jaar gestopt Het is echt gewoon doorzetten.. Maar ja toen ik nog rookte was ik een stuk dunner
Ik ben in januari 1 jaar gestopt. En niet perse voor het nieuwe jaar, maar meer omdat ik het niet meer lekker vond eigenlijk. Werd constant misselijk en duizelig. Ik heb de laatste sigaret gerookt na de begrafenis van de opa van mijn vriend 4 januari geloof ik en de rest van het pakje gegeven aan mn vriend. Heb ergens eind augustus nog halve sigaret gerookt, omdat ik er toch trek in had, maar gatver wat was dat vies! Vond het vreselijk, dus voor mij geen sigaretten meer. Ook al kan ik best wel eens missen met goede gesprekken en een glaasje wijn of op het terras.
voor diegene die willen stoppen: Stoppen met roken dagboeken heeft mij erg geholpen een jaar geleden na tien jaar te hebben gerookt. En je hebt er balkjes die rood zijn en die worden steeds groener... de eerste groene balk verschijnt na een paar uur en dat is zoooo motiverend!
Ik heb heel lang gerookt. Ben eens 2 jaar gestopt geweest en weer begonnen toen ik bij m'n huidige vriend kwam die wel rookte. Nu ben ik alweer 2 jaar van het roken af, met een klein dalletje in juli toen ik opeens 2 weekjes gerookt heb (bleek achteraf zwanger te zijn en ben snel weer gestopt!) M'n vriend was ook gestopt, maar rookt helaas weer dankzij mijn domme rookslippertje van afgelopen zomer
Ik rook nu een jaar of 6, ben 1,5 jaar gestopt geweest (tijdens en na mn zwangerschap) maar toch weer begonnen. Ik rook alleen buiten en koop 3 - 4 pakjes per week.
That was me Had jij ook al een datum in gedachten? Ik leef al paffend naar 2 januari toe en dan ga ik cold turkey. Misschien leuk om elkaar te steunen tegen die tijd?
gho als ik dat zo hoor blijf je heel je leven verslaafd, ik lees hier meiden die na jaren terug beginnen. Heel hoopgevend moet ik zeggen
ik rook zo nu een dan,als ik er zin in heb. ik denk zo 1 keer per maand. dan rook ik een pakje op en ben er dan weer even goed klaar mee. jek,het blijft smerig!
Roken vergelijken met een zweetlucht slaat als een lul op een drumstel. Als iemand naar zweet stinkt, zeg ik er wat van. Tenminste, als ik langer dan 10 min. in zijn of haar gezelschap bevindt. Als iemand naar rook stinkt, zeg ik er niks van hoor. Maar als mensen bij mij in dezelfde ruimte roken, ga ik weg, of ik zeg er wat van. Daarnaast, nogmaals, een zweetlucht is niet schadelijk voor mijn gezondheid, roken wél. Nog beter, ik kom gewoon echt nooit bij mensen thuis die roken. Ik ken er een paar, en als die een verjaardag hebben dan kom ik vaak niet omdat ik dan ook mijn kinderen mee moet nemen. En die wil ik al helemaal niet in die rooklucht hebben.
2 januari? Wie doen er allemaal mee dan? Ik wil wel...en ga mn best doen maar het klote ervan is, ik vin dhet nog lekker ook! stom he!?
Nou, iemand die naar rook ruimt (die ent gerookt heeft) is even schadelijk voor jou als een vent die naar zweet stinkt.....niet schadelijk dus!!!
Hier ook een roker, alleen tijdens de zwangerschappen gestopt. Ondertussen alweer 14 jaar en net even uitgerekend: ongeveer 450 per maand van ons tweeen!! Jeetje, als je het zo opschrijft is het wel heel veel. Tis ook gewoon raar maar ik vind het ook lekker en gezellig. (niet allemaal natuurlijk). Ik denk er ook over om te gaan stoppen, wil m'n kids niet het slechte voorbeeld geven. Wij gaan 29 januari op skivakantie (zonder kids!) en daarna wil ik gaan cambridgen om de laatste kilo's kwijt te raken, dan kan ik ook wel gelijk stoppen met roken.... Nu nog de kracht vinden, hahahaha!
ik rook al meer als 3 jaar niet meer en ben zooo blij dat ik gestopt ben! het is vies, stinkt, kost ongelofelijk veel geld en het kost je je gezondheid! Mijn vriend rookt wel nog steeds,gelukkig niet veel maar 1 sigaret is al teveel vind ik. Als je tegenwoordig nog steeds rookt terwijl al zo duidelijk is welke gevolgen eraan kunnen zitten vind ik het een beetje dom.