Ik ben binnen een week van 20 sigaretten naar 0 sigaretten gegaan en ik ben apetrots! Maar ik heb wel veel verkalking in mijn placenta terwijl ik niet eens rook, maar meerook waarschijnlijk! Gelukkig heeft onze kleine meid er geen last van maar zo zie je maar dat je placenta ook aangetast kan worden als je gewoon gezond wil doen. Ik rook, Drink niet, maar toch door mijn omgeving krijg ik rook binnen!
Zow je stelt een vraag, zet daarbij ook nog dat je geen discussie uit wil lokken en dan krijg je dit..... hihi hoezo hormonen hahaha (ik lach me slap).
ik rook zelf al een aantal jaar niet meer , en sinds we weten dat ik zwanger ben is me vriend gestopt met roken , hier in huis word straks helemal niet meer gerookt als de baby geboren is. iedereen die rookt tijdens de zwangerschap weet dat het slecht is maar ja iedereen moet het voor zich zelf weten heb ik zo het is jullie lichaam en jullie kindje , kan er wel een hele ophef over maken maar je schiet er niks me op.
Ik ben totaal onverwacht zwanger geworden en rookte een pakje per dag. Voor wintersport een test gedaan want ik was overtijd maar test wees uit niet zwanger. Ben op wintersport gegaan en heb twee weken flink geapres-skied met de nodige sigaretten en drank... Na thuiskomst weer een test gedaan en onverwacht dus toch positief. Was toen 9 weken zwanger... Als mijn kindje dit zou overleven dacht ik, dan overleeft het ook een paar sigaretten op een dag. Rook nu gemiddeld 5 sigaretten per dag. En ze groeit erg goed! Ik praat het allemaal niet goed, maar hoe deden onze ouders het vroeger? Er was weinig bekend over neveneffecten, hetzelfde geldt voor rood vlees, rauwe vis en ga zo maar door. Ik blijf het gewoon doen, maar wel met mate. Ik denk dat je gevoel zelf aangeeft wat je wel en niet wil en kan eten/drinken/roken. Nogmaals; ik praat het niet goed, het is beter om niet te roken. Maar dat geldt ook als ik niet zwanger ben. Baal er alleen enorm van dat je er zo op aangekeken wordt.
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Na de echo met 6 weken (voor die tijd wilde ik eigenlijk niet echt geloven dat het na 3 jaar eindelijk raak was!) heb ik alles weggegooid en ben ik gestopt. M'n man heeft het een paar maanden volgehouden, maar is weer begonnen en rookt alleen nog buiten en op z'n werk. Hier in huis mag helemaal niet meer gerookt worden, aan de ene kant omdat ik het nu echt vind stinken en aan de andere kant om het voor mij ook wat makkelijker te maken. Want ja, het is en blijft een verslaving... en soms nog erg moeilijk! Maar goed, voor beeb is het goed en de stress? Mijn verloskundige heeft dat nou nooit tegen mij gezegd. Die heeft liever dat ik gewoon wat kilo's aankom dan dat ik rook.... Maar ja, als onze kleine geboren is.. tsja.. dan weet ik het niet hoor.. misschien alleen op m'n werk... of alleen thuis (buiten dan).. Geen idee.. Theoretisch gezien nog een week of 6, dan weet ik het pas groetjes Mel
inderdaad joh, heb nu al spijt van dit topic.. ik vraag ook om mensen die nog WEL roken, en niet om mensen die gestopt zijn of hier andere mensen n schuldgevoel komen aanpraten... want dat gebeurd op deze manier wel ! Vind het niet echt respectvol hoe er soms word gereageerd... als je niet rookt prima, super goed zelfs, maar reageer dan hier ook niet, want daardoor krijg je wel discussies... lees de vraag, WIE ROOKT NOG
zo amen ik vind ieder is zelf verantwoordelijk en kiest er zelf voor stoppen is heel moeilijk en de een is er beter in als de ander wees blij voor jezelf als je gestopt bent en laat de ander zelf maar bekijken wat ie doet ik rook ook nog ondanks dat we er hard voor moeten vechten maar ik neem liever een peuk dan dat ik me ga opvreten van binnen door alle stress van de zwangerschap! en das puur dat ik mezelf er dan rustiger en beter door voel!
idd caruli... vind t respectloos hoe sommige reageren hier... als je er dan geen respect voor kan opbrengen, wees dan stil, ja toch? ik ben gewoon super trots op mezelf dat ik er NOG MAAR 5 rook... soms wat meer, soms wat minder, en idd dit komt ook omdat wij een helehoop stress om de zwangerschap heben.. 6 jaar moeten wachten op dit wonder, slechte eerste echo gehad enz enz
zijn jullie nou zo dom of doen jullie alsof? ze vraagt niet om het gezeur van hoe slecht het wel niet is en dat jullie braaf zijn gestopt maar wie er nog roken! DUH
Hier nog een roker hoor, ook de ene dag wat meer dan de andere, maar max 5 op een dag. De stress reden klopt inderdaad niet, is een complete leugen...MAAR wordt inderdaad ook door mijn verloskundige aangevoerd... Eigenlijk wel jammer dat er door vk's zo mee om wordt gegaan, zij zouden er moeten zijn om je te stimuleren. Ik snap best dat er mensen zijn die zich boos maken om meiden als ons...maar hou je mening lekker voor je. Er wordt hier gevraagd naar wie er nog rookt, niet naar mensen die het daar niet mee eens zijn.. We weten uiteindelijk allemaal wel dat het beter is om te stoppen! Ikzelf zal dat dan ook weer gaan proberen na mijn vakantie, heb een datum geprikt voor mezelf en ga naar die datum toe werken door af te bouwen met het aantal sigaretten. Mijn mannetje krijgt het echt niet voor elkaar, maar die stuur ik gewoon naar buiten toe...
little hope, ik vind het heel knap van je dat je zoveel geminderd bent meid! Meiden laat iedereen in godsnaam ZELF bepalen wat zij wel of niet doet! Ieder mens weet dat roken slecht is, maar dat vraagt ze toch niet of jullie dat even willen melden? Schei toch is uit met dat gemiep over roken en beantwoord gewoon haar vraag en niet iets heels anders!
Ja, maar je kunt natuurlijk verwachten dat hier een discussie uit voort komt. En dan is het vaak reactie op reactie. Ik rook niet, heb nooit gerookt, dus heb makkelijk praten. En ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om te stoppen en dat je echt blij bent dat je het maar bij 5 sigaretten per dag houdt. MAAR! Als je gaat zeggen dat er vroeger vrolijk doorgerookt werd en dat er toen ook gezonde kinderen geboren werden, dan haak ik af met mijn meeverende vermogen. Vroeger hield men ook geen rekening met hoe kindjes sliepen (buik/rug) en toen stierf ook niet iedereen aan wiegendood. En ik ken iemand die weer iemand kent en die heeft haar hele leven gerookt en die is toch maar mooi 99 geworden. En meer van dit soort onzin. Roken tijdens de zwangerschap is niet gezond en brengt o.a. een verhoogde kans op een kindje dat zich niet goed genoeg ontwikkelt. Nou is het (gelukkig!) niet zo dat dit bij elk kindje gebeurt waarvan de moeder rookte, maar daarmee kun je dus niet alles goed praten. Dus prima om te vragen wie er nog rookt en hoeveel moeite het je kost, o.a. omdat iedereen in je omgeving rookt (ook niet gezond, maar daar heb je veel minder invloed op), maar als je dit soort argumenten gaat noemen, dan gaan mijn hormonen dus even tekeer. En verder moeten we niet roomser zijn dan de paus, er zijn wel meer dingen die een verhoogd risico geven op ellende, zoals overgewicht (guilty) en wat dat betreft zou het goed zijn elkaar niet meteen te veroordelen.
thnxxxx wijffiej en sja, je hebt mensen die liever VOOR iemand bepalen wat er gedaan word heb ook een moderator gevraagd dit topic te sluiten, want dit zo schiet niet op...
Ik rook zelf niet, nooit geprobeert zelfs. Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij ook 5 sigaretten per dag gerookt. Ik ben helemaal gezond ter wereld gekomen, dus ik denk dat dat nog wel meevalt. Verder ben ik helemaal niet voor roken tijdens je zwangerschap, en ga ook niet in rokerige ruimtes zitten. Maar het lijkt me heel moeilijk om er van af te komen, dus ik vind het heel knap dat je er nog maar 5 rookt!
ik heb ook een broodje filet american op,was al weken ernaar aan het smachten. toen ik hem at heb ik de helft weggegooit omdat het niet zo lekker was als in mijn gedachte