waarom ben ik toch zo ongerust?

Discussion in 'Zwangerschap' started by debora21, Jul 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hallo!
    Wil toch even ijn hart luchten...
    Ben nu 8 of 9 weekjes zwanger, en heb een heleboel zwangerschapssymptomen: misselijk, gevoelige borsten enz... (Vooral misselijk :( !) maar ik maak me zo ongerust. Ik ben heel erg bang voor een miskraam, terwijl ik ook zo nuchter ben dat ik weet dat dat niet voor niets gebeurd.
    Maar ik heb best veel ongesteldheidskrampen, en sinds en paar dagen zo af en toe pijn in mijn onderrug. En ik ben bang dat dit een miskraam betekend. Ren voortdurend naar de wc om te kijken of ik geen bloed verlies. (wat overigens niet gebeurd is) Ik weet dat ik mezelf gek maak, maar ik hoor van zo veel mensen dat iedereen die zij kennen wel een miskraam heeft gehad, enz enz. Mijn moeder heeft er ook 2 gehad, tussen mijn broer en mij in, en zij was toen ook 22/23...

nou ja ik denk dat ik pas gerust gesteld ben als ik 9 juli mijn eerste echo krijg, en het hartje zie kloppen...

misschien kunnen jullie mij een beetje goede moed inpraten...

Groetjes, Debora

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    onzekerheid hoort erbij meid..Daar heeft elke zwangere last van of last van gehad..
    Je zegt het zelf al, zolang er geen symptonen zijn voor een miskraam (en das toch echt helder bloedverlies) is er niets aan de hand...Het naar de wc toe rennen is herkenbaar echter wordt serieus minder na verloop van tijd...

Probeer, hoe moeilijk het ook is, er van te genieten!

3. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Alsof ik mezelf hoor.. Zo herkenbaar. En geloof me, een heleboel met ons ;) Misschien dat dat helpt? En buikpijn zegt niks, is gewoon je baarmoeder die aan het groeien/ontwikkelen is. Ik kan wel zeggen 'maak je geen zorgen' maar dat doe je toch wel ;) Probeer een beetje afleiding te zoeken, helpt wel aardig.
    Succes met niet zorgen maken :)

4. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

Oct 10, 2006
    1,193
    0
    0
    Hé hoi! Heel herkenbaar! Ik had het ook heel sterk in het begin van de zwangerschap! Was zo blij toen we de 10 weken echo hadden gehad! Toen begon het beetje bij beetje beter te worden! Zelf ook best last van krampen gehad en inderdaad, het hoort erbij! Jullie kleine uk is lekker aan het groeien ;) Probeer er lekker van te genieten meid!

Liefs Chris

5. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    Fijn om te horen, allemaal! Weet je, ik vind dit best raar van mezelf. Ik ben normaal een mega nuchter mens, die zich niet zo heel snel druk maakt. Ik had nooit gedacht dat ik zo zou reageren! Maar het gaat hier wel om een klein mensje! In mijn hoofd denk ik, doe toch normaal, dit hoort erbij, en dan maak me weer zorgen! Maar ik probeer echt wel te genieten, en ik krijg zo veel leuke reacties en cadeautjes van iedereen!

Maandag is niet ver weg meer(echo), en dan hoop ik echt te kunnen gaa genieten!

Dank je wel voor de lieve reacties!

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik herken het helemaal. Hoe dichterbij de echo kwam hoe meer ik me zorgen ging maken. Niet eens zozeer over een miskraam maar dat bijv. het hartje niet zou kloppen ofzo.
    Ik heb gelukkig 2 dagen geleden mijn eerste echo gehad en eindelijk ons kindje gezien met een zeer goed werkend hartje :D
    Maak je dus niet teveel zorgen buik en rugpijn horen er gewoon bij. Heb ik ook last van en zolang je geen bloed verliest is het alleen maar een goed teken omdat je baarmoeder aan het groeien is.
    Heel veel succes met afwachten!

7. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Ik sluit me aan...
    Pas nu ben ik er een beetje zeker van!
    Hahaha :D Ze zeggen dat je met 10 weken al uit de grootste gevarenzone bent..
    Dat was voor mij wel een troost...

Succes en geniet van je zwangerschap -x-

Share This Page