wat doen jullie voor een veilig gevoel?

Discussie in 'De lounge' gestart door DutchDiamond, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

Sinds 2 weken draai ik toch snachts maar de voordeur op slot

2 weken geleden in mijn vriend zijn vakantie ''gelukkig'' moest ik s'ochtends rond 8e de tandarts bellen en om hem niet uit zijn slaap te halen ben ik maar naar beneden gelopen
    Nou was het zo dat de tandarts pas 15 min later aanwezig was dus wilde ik nog even terug naar boven om een broek aan te doen
    Op het moment dat ik in de gang sta hoor ik een soort sleutel geritsel aan de deur
    Schrok me rot natuurlijk en ben nog nooit zo hard te trap op gerent
    En in bed gesprongen vriend schrok wakker uitgelegt hoe en wat
    Beide na beneden gelopen en verder niks gezien (hij is nog buiten geweest)
    Er was wel een folder in de bus gedaan (normaal komt deze pas middags)

Nouja dit heb ik verder maar laten rusten en niet meer bij stil gestaan
    Tot vandaag mijn vriend de auto aan het wassen is en de buurvrouw aan hem vroeg of ik misschien aan het verkeerde huis heb gestaan met de sleutel omdat zij ook een sleutel geritsel heeft gehoord
    Ik heb haar verder niet gesproken maar voelt toch wel raar

Wat doen jullie voor een veilig gevoel in je huis?

2. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt. We waren net verhuisd. Natuurlijk moet je dan nog wennen aan alle nieuwe geluiden enz. Maar op een zekere nacht wist ik zeker dat er iets niet klopte.. ik hoorde ook gerommel bij de voordeur. Gelukkig hebben we een hond en die sloeg gelijk aan. En dat klonk anders als dat bijvoorbeeld gewoon de deurbel gaat. Ik erkende bijna mijn eigen hond niet zo woest dat hij aan het blaffen was. Mijn vriend en ik rende gelijk naar beneden. En jahoor de voordeur stond gewoon al open. We schrokken ons rot. We hebben buiten nog gekeken maar niks te zien. Gelukkig was het allemaal goed afgelopen en er was niks weg. Ik denk dat onze hond hem goed heeft laten schrikken. Wel hebben we extra sloten aangebracht op alle deuren. En we doen echt altijd alles gied op slot. Maar een week later was er bij ons in de straat een inbraak geweest bij oude mensen en die hadden het helaas minder goed getroffen. Alles overhoop en heel veel dingen met (emotionele) waarde weg. Echt zo sneu. Je schrikt er toch altijd wel van als het zo dichtbij komt.

3. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

Hier ook 2 honden maar die waren op het moment beide boven
    Eerst hield ik het maar op de bezorger van het krantje al vond ik de veeg op de deur wel raar(deur was vochtig) maar nu kwam vandaag ook al de buurvrouw met dit zelfde verhaal en lig er nu dus wel even wakker van

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben op de voordeur een 'normaal' slot, van de woningbouw, en ik heb er zelf toen ik hier kwam een steek slot opgezet, deze gaat er s' nachts en als we weg zijn op.

Op de poort zit ook een slot, ook van buiten, maar daar kun je evt overheen als je echt wil.

Onze achterdeur heeft een schuur slot, ook woningbouw, en ik heb er nog een klem opgezet, dus die krijg je ook niet los:)

Verder staan er maar 2 kleine raampjes open, bewust aan de voorkant van het huis zodat het dan opvalt als iemand erdoor wil, deze moeten wel los blijven omdat we een gaskachel en geiser hebben.

Daarnaast hebben we een alarmsysteem, alle deuren zijn beveiligd en in de komende baby kamer zit ook een glas breuk melder. En een brand alarm. Dus ookal komt er iemand door het raam, doen ze dan de woonkamer los dan gaat hij nog af:) in het begin was ik niet tevreden, nu wel. Kost wat maar voor ons gevoel en waardig!

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    bij ons vorig jaar idem.
    Midden in de nach schrok k wakker van een klap.
    Wij hebben van die dikke haken op de voordeur en daar klapte de voordeur in.
    Ik ben even later naar beneden gegaan en toen ston de deur open.
    politie is toen nog geweest en heeft de schade opgenomen dit omdat er zeker wel inbraak sporen waren.
    Maar door dieijzeren haken konden ze niet naar binnen gelukkig

6. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons huis is vrij nieuw en vanuit de bouw zit er van alles aan inbraakbeveiliging. Speciaal glas in ruitje naast de deur, allemaal pennen aan de scharnierzijde, niet 1 punt waar deur is slot valt, maar zodra je sleutel omdraait komen er boven en onder ook haken in hun slot.. Al met al al best veilig, alleen zaten er vanuit de bouw standaard cilindersloten op en daar zouden wel eens 'lopers' van in omloop kunnen zijn. Toen wij er kwamen wonen hebben we alle sloten laten vervangen, speciale sloten waar nog geen inbraakmethodes mee bekend zijn. Ook zouden inbrekers dit van buitenaf zien en eerder een ander huis uitkiezen (sorry buren!). Was een hoop geld, maar ben een angsthaas en voel me hier heel veilig

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wij wonen vrijstaand, en hebben een hond die eigenlijk op alles aanslaat. geef een veilig gevoel

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier een grote husky hond,. Bordje voor het raam met zijn foto en ik waak voor m'n baas.. Hoort hij wat dan gaat hij blaffen .. En alarm systeem .. Die op onze ramen zitten en schuifpui zit.. Binnenkort komt hij ook op onze schuur .. Ik voel me er wel veilig door... Hier in de buurt werd flink ingebroken en werd ook gewaarschuwd door de politie .. Hier hebben ze het 1 keer geprobeerd toen sliep onze hond nog boven en ging het alarm af.. Sinds dien slaapt hij beneden.. Ook als we weg gingen zat de hond in de bench dat ook niet meer en loopt hij gewoon los.. Wat wonderbaarlijk goed gaat :)

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    hier alle ramen dicht snachts en als we weg zijn.
    op de achterdeur hebben we een gewoon enkel slot+een haak
    voordeur zit een 3punts slot op.
    achter hebben we 2 raampjes maar die zitten op slot.
    hondje zit binnen in de bench maar slaat wel aan als er iemand voor de deur staat.
    hondje van de buren slaapt in de tuin en die slaat aan als hij iets hoort

10. logo

logo Niet meer actief

Wij hebben sinds enige tijd een alarmsysteem. Ik vind het erg fijn, wel hebben we een paar keer vals alarm gehad. Dat was schrikken, maar door een aanpassing is dat nu ook over.
    Wel is het belangrijk om te kijken door wie je het laat installeren.

Verder hebben we goede sloten op deuren en ramen.

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wat akelig zeg, dat ze gewoon je deur opendraaien.
    Hier hebben wij een hond die aanslaat bij elk wissewasje en inderdaad ook een bordje bij het raam "hier waak ik".
    Verder ook alles met name 's nachts of als we weg gaan op slot.
    We hebben ook goede sloten, maar ben bang dat dat niet altijd wat zegt.
    Ik ben eigenlijk nooit bang geweest, maar ben de laatste tijd wel voorzichtig geworden.
    Zo doe ik ook nooit zo maar de deur meer open voor vreemden, tenzij ik natuurlijk iets verwacht.
    Doe ook mijn achterdeur op slot als ik boven bezig ben.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gaat sowieso alles op slot
    Vorige week had ik ook iets raars.Mijn man was 's avonds naar de tennis en meestal is die pas rond 23 uur thuis.Ik zat beneden tv te kijken en ik hoor ineens de voordeur een soort van dicht klappen.Iemand komt binnen en je doet de deur zachtjes dicht.Het was nog geen 22 uur dus ik dacht van die is vroeg en ik liep naar de gang want verder hoorde ik geen beweging.Was die dus helemaal niet thuis gekomen.De voordeur was gewoon dicht.Weliswaar niet op slot.Ik vond het zo vreemd.Het kan ook zijn dat die misschien de deur niet goed achter zich had dichtgetrokken en dat die door de wind oid helemaal in het slot is gevallen.Ik heb gelijk de deur op slot gedraaid en ben boven bij de kinderen gaan kijken.
    Mijn man zit ook vaak in het buitenland en ben vaak alleen met de kinderen thuis.Hier gaat alles om 18 uur op slot en ik doe niet meer open.Als er wordt gebeld kijk ik boven vanuit het slaapkamerraam.
    Pas had ik ook iets vreemds.Ik had smorgens even snel een vuilniszak verwisseld en deze buiten tegen ons heggetje gezet.Ik zou hem dan 's avonds wel in de container gooien wanneer ik uit mijn werk zou komen.Nu had ik de hele dag gewerkt en kwam ik via de achterkant thuis.Kinderwagen gepakt om er via de voorkant weer uit te gaan en ik doe de voordeur open en staat diezelfde vuilniszak midden voor mijn voordeur en daar stond die echt niet.Ik zou er gewoon overheen kunnen struikelen.Ik kreeg gelijk zo'n gevoel van dit zou weleens een inbrekerstruc kunnen zijn.
    Heb hem direct weggegooid en de lichten aan gedaan.
    Hier in de wijk wordt ook veel ingebroken dus ben extra allert.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier zit ook altijd alles dicht maar veilig voel ik mij nooit. Weet je wat het is, je kan je huis nog zo goed afsluiten en beveiligen, als ze naar binnen willen komen ze toch wel binnen. Wij wonen aan het water en hebben dus geen ingang in de achtertuin ( of je moet willen zwemmen ) je zou dus denken dat ze hier niet via de achterkant zou inbreken. Fout dus, bij de buren is er gewoon ingebroken. Ze komen er toch wel.

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Bij mij is er ooit ingebroken bbrrrr vergeet het nooit meer... Maar wat wij doen aan beveiliging is het volgende:

Ik woon trouwens niet meer in het huis waar toen was ingebroken. Wij hebben in de tuin en voor lichten die aanspringen bij beweging. Verder hebben wij op alle ramen rolluiken. Dit geeft mij persoonlijk een heel veilig gevoel.

Zal het ze tegen houden? Nee waarschijnlijk niet maar het word een heel stuk moeilijker gemaakt.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.850
    113
    Ik draai de deur op slot en that's it (oh en dat vergeet ik ook nog wel eens). Misschien wat te makkelijk hierin, gelukkig ook nog nooit zoiets meegemaakt.

16. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Wij doen niets voor een veilig gevoel, want we voelen ons al veilig genoeg. Laten ook rustig de ramen openstaan wanneer we een tijdje weggaan, de poort staat open, we hebben een bijkeuken aangebouwd waar in principe mensen die kwaad willen makkelijk kunnen klimmen om binnen te komen.

Het gebeurt ons ook redelijk vaak dat we onze voordeur 's nachts per ongeluk open hebben staan (is zo'n deur met een anti-buitensluit slot.. die je dus heel moeilijk goed dicht krijgt). Of het raam op de benedenverdieping staat nog wagenwijd open ofzo. ;)

Maar goed.. we hebben wel twee honden (die wonderbaarlijk genoeg niet weg lopen als de voordeur weer eens open staat) die ook best aanslaan als ze iets horen.

17. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Alle deuren op slot (op de knip), wij hebben ook sloten op de ramen aan de straatkant, deze gaan ook op slot, verder hebben we een alarmsysteem, hier voel ik me echt veilig bij, deze doe ik altijd aan 's nachts, ook als manlief later thuiskomt en ik al op bed lig.

Ook zorg ik ervoor dat de ramen niet open staan 's nachts (zeker niet bij de kinderen in de kamer)

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij hebben overal dievenklauwen en veiligheidssloten.

Daarnaast heb ik twee honden waarvan ik weet dat ze aanvallen als iemand ons huis binnen dringt. ( zijn we op een hele pijnlijken manier achter gekomen)

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij hadden laatst een aanbrand-momentje in de oven waardoor ik de voor,- en de achterdeur tegen elkaar open heb gezet zodat het flink doortochtte en de rook sneller verdween...

Word ik toch de volgende ochtend wakker van een koude bries! Stond de voordeur gewoon wagenwijd open :$ Aaarrgghhh.

Maar goed, zelfs als ik een bord 'inbrekers zijn welkom' in de tuin zet, gaan ze het hoogstwaarschijnlijk eerst bij de buren halen; want we hebben hier niks. Als je door het raam naar binnen kijkt zie je allemaal goedkope derdehands 'zooi' waar wij intens gelukkig mee zijn :p

Dus dat is het hele inbreken niet waard. Overigens zitten wij achter een dubbele voordeur en hebben wij altijd ook nog eens de knippen op de achterdeur. Ramen zijn alleen inbraakgevoelig wanneer je maatje 23 hebt; want anders kom je klem te zitten.

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb pepperspray naast mijn bed whahaha.

bij onze burenhebben ze gewoon een compleet raam eruit gehaald. met kozijn en al. en paar mnd later bij de andere ook. de 1 was van hout en volgens de politie zijn die moeilijker dan de kunstof ramen van tegenwoordig die hebben ze in een paar min eruit.

Deel Deze Pagina