hmm in 2 maanden tijd heb ik me nu 4x ziek moeten melden met griep. Ik baal er echt van. Het lijkt steeds erger te worden ik heb nu 3 dagen hoge koorts(39-40), misselijk geen eetlust, ontzettende koppijn en ik hoest me helemaal lam! Ik zie er zo tegen op om me morgen weeeer ziek te moeten melden. Ik ga ook de huisarts maar even bellen. Mijn eigen huisarts is op vakantie en het is tochal zo'n chaos op die praktijk (maatschap) ik ben bang dat ik weer niet voorbij de assistente kom met mijn verhaal. Zijn er meer dames die dit gehad hebben, de afgelopen tijd? Nog tips?
Ik was steeds half ziek, kon wel werken, ook keer ziek gemeld, maar was er klaar mee. Echinaforce slik ik nu sinds een paar maanden en sindsdien(even afkloppen) voel ik me fit en pik ik niet meer elk griepje op. Ik weet niet waar je werkt, maar ik werk bijv in de zorg en daar zijn alle clienten vaak ziek, dus gebruik van handschoenen en vaak handen wassen kan ook helpen. Gewoon aandringen bij de huisarts of assistent, dan kun je jn ieder geval even laten luisteren/kijken etc. Wat ook kan zijn is dat je bijv ergens een ontsteking hebt, blinde darm of iets, waardoor je de griepklachten hebt, hoor je wel vaker. Beterschap gewenst!
Ik denk dat je er beter aan doet om nu volledig uit te zieken, altijd je handen te wassen, niet met je handen aan je neus/mond/ogen te komen, en hygiënisch te werk gaan. En niet alleen thuis, maar ook op het werk. Verder gezond eten, om je weerstand op te krikken. Ik weet niet wat de huisarts nog meer zal adviseren dan dit.
hmm ik heb een kantoorbaan. Het kantoor wordt goed schoongehouden en ik was heel vaak mijn handen dus daar ligt het denk ik niet aan. Gezond eten is nu lastig, juist groente en fruit hou ik niet binnen ik leef steeds dagen op beschuitjes en crackers
Hier ook ziek. Voor de 3e keer in twee maand tijd. De eerste keer gewoon gewerkt. Ging nog wel. Kon alleen bijna niet praten. De tweede keer een dag ziekgemeld en (na een vrije dag) daarna weer gaan werken. Eigenlijk was het helemaal niet over, maar ik dacht al doe ik maar een beetje. Dat was drie weken geleden (het was net een weekje over). En van het weekend sloeg het weer toe. En nu nog heviger. Zware keelpijn (lijkt wel een open wond in mijn keel), koorts en overgeven (niet fijn met keelpijn). Vandaag gaat het redelijk (hoewel ik onder n hoge dosis paracetamol zit constant), maar kan nog niet goed op mn benen staan. Morgen dus nog niet werken. Vind het zo erg om me ziek te melden. Voel me dan zo'n aansteller. Maar ben echt beroerd.
Nou ik kon vandaag terecht bij een vervangend huisarts, en volgens hem heb ik een beginnende longontsteking Gaat lekker zo...