Een fijne buikdrager, wikkeldoek???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Debbie91, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie tips voor een goede buikdrager of doek die ik vanaf het begin kan gebruiken?
    Liefst eentje die een beetje makkelijk in gebruik is. Ben niet echt een geduldig typ haha.

Alvast bedankt!

2. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het voor een newborn is en je wilt veel gemak dan kan ik een elastische doek aanraden. Deze knoop je om en kan je omhouden terwijl je je kindje erin doet er eruit haalt.
    Ze zijn niet geschikt voor zwaardere kindjes, zwaarder dan 8/9 kilo wil niet meer. Dan moet je over naar geweven doeken of een zak.
    Rugdragen mag overigens absoluut niet met een elastische doek

3. Fabienne12

2 okt 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben erg tevreden met de boba 4g

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik ben heel blij met mijn beco butterfly! Kleintje heeft er al heerlijk ingezeten en hij vindt t zelf ook heel fijn!

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn eerste doek was een rekbare van By Kay. Heel fijn. Knopen leer je snel en is makkelijk hoor, het zit voor jezelf ook fijner dan een Draagdoek. Ik heb ook een rekbare doek en die had ik nodig toen ze zwaarder werd, dat verdeeld ook het gewicht van je kindje fijner over je rug. En een bondolino, een Draagzak met een knoopje, lekker makkelijk, maar niet heel handig de eerste maand, daarna wel.

6. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.049
    2.553
    113
    Limburg
    Ik heb even een rekbare gebruikt en daarna een geweven doek. Geweven vind ik veel fijner, kun je langer gebruiken, buik en rugdragen en verschillende knopen mee doen.
    Heb een boba 4g gehad die is ook wel fijn maar niet voor een newborn.
    Maar het is heel persoonlijk, de een gaat voor rekbaar, de ander voor geweven en weer een ander voor een draagzak.
    Je kan je aanmelden op de Facebook groep draagpraat, daar kun je ook veel informatie vinden.

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Een mei tai is ook nog een optie. Persoonlijk vind ik die heerlijk dragen!

8. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Ik ben heel blij met onze storchenwiege babycarrier! Makkelijk in gebruik vanaf dag 1 zonder insert oid.

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik heb een Marsupi en wou dat ik die bij de eerste ook al had gehad!

10. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel, ik denk dat die Marsupi mij het meest aanspreekt inderdaad, had je die vanaf het begin gebruikt?

11. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee. Wil ook graag een draagzak hebben voor direct na de geboorte. De Marsupi is dus wel een aanrader? Vind het ook belangrijk dat je hem makkelijk om kan doen.

12. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Tula met baby insert, ook een hele fijne drager!

13. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je die ook snel en makkelijk om doen? Hij ziet er wel praktisch uit!

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bondolino heb ik. Ideaal en kan al vanaf klein.

Ook heb ik een rekbare Tricotslen doek maar die knoop ok jiet snel om. Voordat de baby erin zit al helemaal niet

15. brosa87

brosa87 Actief lid

24 jul 2013
    135
    0
    0
    Fan van Tula!! :)

16. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Volgens mij was hij een dag of 10 toen hij er voor het eerst in zat. Ik gebruik hem niet vaak binnenshuis, maar wel als we weggaan (kids in de bakfiets en bij de winkel/kinderboerderij/speeltuin de jongste in de marsupi. Hij gaat heel makkelijk om en bij koud weer doe ik hem al losjes om onder mijn jas voordat we weggaan, dan hang je alleen de baby er nog in en doe je m strakker vast (Ik vind t mooier en fijner als de banden onder mijn jas zitten)

17. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ja vind ik wel, in het begin even oefenen, nu al een tijd moeiteloos om, zowel op rug nu en buik.

Deel Deze Pagina