wie slaapt er bij jullie op zolder ??

Discussie in 'De lounge' gestart door mirjam2112, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Wij zijn bezig met een huis met 4 slaapkamers waarvan 1 op zolder. Daar is ook de was/hobby ruimte.

Op de 1e verdieping zijn 3 slaapkamers, waarvan de kleinste automatisch voor de baby is.

Nu vroeg ik mij af, wat is het meest handig. De oudste (3,5) op zolder of wij?
    Ik vind ze nog zo klein om alleen op zolder te slapen ;)

2. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    in jouw situatie zou ik en me partner naar zolder gaan, vind ik toch een veiliger idee dan zo`n kleintje.Zeker met de trap.

Bij ons slaapt Seth momenteel nog in onze slaapkamer maar hij heeft een eigen kamertje naast die van ons.De andere slaapkamer staan mijn chinchilla`s.En op zolder is hobby/computer kamer van me vriend.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vrienden van ons hebbe drie kids (5 jaar en twee van 1 jaar) en ze slapen zelf op de zolder inderdaad. Ze hebben de slaapkamers op de eerste verdieping even groot gemaakt voor de kids en hebben zelf een hele grote kamer op zolder!

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Als ik in jou positie/keuze zat zou ik ook zelf boven gaan liggen.

Misschien door die enge verhalen dat kinderen helemaal vast zitten mocht er iets gebeuren?:)

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Maar als je zelf op zolder zit, moet je straks steeds naar beneden om bij de baby te zijn (voeden/verschonen). Lijkt me ook niet handig?
    Ik zou de oudste op zolder laten slapen, met 4 jaar moet dat lukken toch?

6. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Wij slapen zelf op de eerste verdieping en de kleine meid op zolder! Gaat prima hoor!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij ons slaapt sinds kort ons zoontje op de zolder, hij was toen dus ruim 4 jaar, geen problemen mee gehad en hij wilde zelf die kamer voor zover hij iets te kiezen heeft natuurlijk. Bedoel als wij hadden gezegd het gebeurd niet dan gebeurde het niet, maar vinden het prima zo. De trap heeft hij geen enkel probleem mee. Vannacht slaapt hij er overigens samen met zn zus, hadden ze samen zo bedacht, haha!

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou de oudste doen, blijf je zelf bij de baby vlakbij.

9. mirjam2112

Lastig :)

Omdat de was, droog opstelling ook op zolder is, lijkt het me handig om daar te slapen. Dan kan ik 's avonds nog door wassen en strijken :D

Aan de andere kant ligt de baby dan wel een verdieping lager dan wij, maar dat zou weer op te lossen zijn door een tijdelijk wiegje op de kamer.

Het zal niet meevallen om na jarenlang in een appartement ineens in een echt huis te wonen. Vraag me al af hoe je op zolder de was kan doen, laat je dan je kids alleen beneden ? Of neem je ze mee naar boven ? :)

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Wij slapen zelf op zolder,en de oudste 3 op de eerste verdieping.
    Tim slaapt nu nog bij ons (echt grote zolder met 2 dakkapellen),maar volgend jaar gaan we 2 slaapkamers maken op zolder en dan gaan de jongens daar slapen en wij weer naar de eerste verdieping.

Vind het nu toch niet erg dat ie bij ons op de kamer slaapt er is ruimte zat en vooral met in het begin 's nachts voeden is het wel gemakkelijk.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

wij hebben de zolder tot 2 slaap kamers gemaakt
    daar slapen nu de 2 oudste
    jeremy van 6 en Lynette van 3
    en het gaat super goed;)
    ik denk het een kwestie van wennen is
    en hoe zelfstandig jou kleine is:)

12. mirjam2112

J. heeft ook ruim een jaar bij ons geslapen, wel met een schuifwandje ertussen maar toch. Ging prima!

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

de vorige bewoners sliepen zelf op zolder en de kids op 1ste verdieping ze hadden 3 kleintjes en ook baby die was ook op de 1ste verdieping , maar wij hebben genoeg aan 3 kamers dus zolder hoeven we niet te gebruiken

14. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand.

Officieel (volgens de woningbouw) mag onze zolder niet als verblijfsruimte/slaapruimte gebruikt worden alleen als opslag. We hebben nl. naast het trapgat de cv-ketel en alleen op de tweede helft van de zolder (het is 1 ruimte zonder tussenmuurtjes) een schuin dakraam.

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Volgens mij mag de woningbouw het alleen niet rekenen als verblijfsruimte ivm punten voor het woningwaarderingssysteem. Ik geloof niet dat ze kunnen verbieden om het als verblijfsruimte te gebruiken. Je moet alleen zelf eens kijken of je voldoende vluchtmogelijkheden hebt met alleen een klein dakraam. Het is overigens anders als het een zolder is zonder vaste trap (dat kan ik niet uit je post opmaken).

16. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wijzelf. Al moet ik zeggen dat het niet echt een 'zolder' te noemen is maar eerder een 2e verdieping omdat we een plat dak hebben.

Wij hebben 2 ruime slaapkamers op de 1e en 2 slaapkamers op de 2e. En voor de oudste was/ is het makkelijk om de badkamer op dezelfde verdieping te hebben zodat ze 's nachts ook de wc kan vinden, bij de jongste hebben we daar (nog) niet mee te maken maar dat komt uiteindelijk ook. Verdere voordeel is dat de bovenverdieping nu echt helemaal van 'ons' is. De kamer die over is, is werkkamer voor manlief en tevens logeerruimte. Wasmachine staat in de stookruimte die daar naast is. En tot slot vonden wij onze slaapkamer gewoon de mooiste van het huis, door het ruime uitzicht/lichtinval en de hoogte van de kamers (zijn 3.20 hoog, terwijl het beneden en op de 1e 2.60 is)

Al met al is iedereen tevreden zo!

17. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ons dochtertje van 5 slaapt sinds een jaar op zolder. Wij en ons zoontje van 4 slapen op de eerste verdieping en daar hebben we nog een klein kamertje over. Ze slaapt er prima en heeft een flinke kamer in vergelijking wat ze eerst had.

18. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben geen zolder maar wel een extra verdieping. Een herenhuis zeg maar. En daar slapen de kinderen. Meer ook omdat die slaapkamers kleiner zijn en wij al op de grootste lagen.
    Maar thuis sliep ik op de zolder en er was geen verwarming. Nou was dat op te lossen met een straalkacheltje maar die set je niet aan als je gaat slapen of als je er niet bent.
    En in de zomer was het er niet te harden van de hitte. Dus ik zou er niet voor kiezen om er een kind neer te leggen maar er zelf gaan liggen.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bij ons niemand,
    maar vroeger toen ik klein was sliep mijn zus op zolder, zodat mijn ouders tenmidden van ons allemaal sliepen.

20. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Onze zoon heeft de grootste kamer van het huis...wel 60 vierkante meter tot zijn beschikking...en dat voor pas een vierjarige ;)

Hij heeft dus alles tot zijn beschikking....lego/duplo/playmobiel/auto hoek en ga zo maar door...te erg ik weet het, maar de ruimte is er..en hij heeft zoveel speelgoed dus was perfect!

:D

Deel Deze Pagina