Inkopen feestje

Discussion in 'De lounge' started by janineke, Feb 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janineke

janineke Actief lid

Dec 15, 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    In mei doet onze dochter de communie, ik wil nu alvast beginnen met drank in te slaan, en een paar wkn van te voren de rest, om de kosten te verdelen. We zijn met 31 volwassenen en 16 kinderen, wat zouden jullie aanschaffen aan drank en chips, hapjes etc. En hoeveel? Taart en catering is wel al geregeld.

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Pff, das lastig berekenen he? Misschien kan je met de plaatselijke supermarkt regelen dat je ongeopende fris enz terug kunt doen na het feestje?

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ligt er maar net aan wat voor feestje je geeft en wanneer op de dag het is.

Bijv. Vind je het een kinderfeest, dus schenk je alleen non alcoholische dranken . Dan moet je meer fris/sap ed hebben
    Ik denk dat je naast koffie en thee, aan zeker 8 flessen cola, 4 sinas en 7up, 6 grote pakken sap dn 5/6 ijsthee (ik koop ruim in)

Als je wel met alcohol doet, moet je kijken naar wat de mensen drinken. Zijn het grotendeels bier drinkers of wijn?
    Dus dat kan ik niet zeggen aangezien ik je familie biet ken

Als het warm weer is, word er meer gedronken ;)

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Bij de Lidl hebben ze goede frisdrank gaat volgens mijn per 2l en dat kost iets van 60cent per fles. Misschien is dat een optie?

5. janineke

janineke Actief lid

Dec 15, 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Dankjewel voor de reacties, zou dat niet te weinig zijn? 16 gasten zijn uitgenodigd meteen na de mis tot in de avond en de rest van 13:30-7:30. IK hoop dat het warm is, dus dan wordt er meer gedrinken. Er wordt ook alcohol geshonken maar met mate.

6. Rono

Rono Niet meer actief

Is een communie dan reden voor een groot feest?

7. janineke

janineke Actief lid

Dec 15, 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Voor ons wel ja :) hoezo?

8. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Als er van die 31 volwassenen 20 bier drinken, als het lekkere door drinkers zijn: 10 kratten bier.

8 flessen cola vind ik nog al weinig voor zoveel mensen zolange tijd.

Maargoed hier zijn het stevige doordrinkers. Bij de drankhandels kan je vaak overigens veel inslaan en terug brengen wat je over hebt. Wel zo makkelijk. Alleen zijn het wel de A-merken vaak die ze hebben, ipv de goedkopere merken.

9. janineke

janineke Actief lid

Dec 15, 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Er wordt hier niet zoveel gedronken en meer wijn dan bier denk ik.
    Ik had het volgende in gedachten:
    12 cola
    8 cola light
    3 sinas
    2 sevenup
    appelsap
    sinasappelsap
    40 pakjes drinken voor de kinderen
    1,5 krat bier
    5 flessen wijn
    koffie
    thee

Als lekkers had ik in gedachten: chips, nootjes, borrelnootjes, zoute sticks, kaas, worst, voor de kinderen spekjes etc. er is natuurlijk ook taart en s'avonds blijven 15 man eten, dan komt er een buffet en voor de kinderen halen we frietjes.

zou dit voldoende zijn? En hebben jullie nog ideeën om op tafel te zetten naast de chips etc.?

10. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land

Ik zou meer bier en wijn doen. Dat lijkt me weinig eerlijk gezegd.
    En je kan beter te veel dan te weinig hebben.
    En zoals iemand al zei spreek iets af met de supermarkt of slijter dat je ongeopende flessen en kratjes terug kan brengen.
    Nou zijn mijn vrienden en familie wel doordrinkers;) Hier gaan met gemak 4 kratten met 8 personen door dus ga maar van 2personen per kratjhe uit en 1a2 flessen wijn per persoon. En nee wij zijn alcoholisten,haha.

11. janineke

janineke Actief lid

Dec 15, 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Denk je? Ik vindt het moeilijk schatten omdat ik niet verwacht dat er midden op de dag alcohol gedronken wordt, ik denk pas einde van de middag en dan lang niet iedereen omdat de meeste ook kinderen hebben,dan drinkt hooguit 1 partner. Misschien bijstellen naar 2 kratten bier en 8 flessen wijn? Ik verwacht dat er 5 bierdrinkers zijn en 7 wijndrinkers de rest drinkt fris denk ik. Zit ik met de frisdrank wel goed?

12. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ja jij kent ze het best natuurlijk.
    Maar het is in de zomer en dan beginnen ze misschien eerder met een drankje. Ik denk dat je beter meer kan inslaan en alcohol blijft wel lang goed. En in 1 fles wijn zitten 3a4 glazen dus ik zou minimaal 10 doen denk ik. En bier zou ik dan 3 doen.
    Weet je vaak als je het niet verwacht word er toch meer gedronken.
    Ik had pas 8 bierdrinkers en had 3 kratten bier, maar om 22:00 stond ik bij de buurvrouw aan de deur voor een kratje bier:). Dus beter te veel dan te weinig.

In ieder geval succes met het inslaan en hier vieren we communie's ook;) mijn nichtje doet dit jaar communie en heb er nu al zin in:D
    Plus de betekenis erachter natuurlijk vind het niet alleen leuk voor het feest;)

13. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik sla ook altijd teveel in en reken 1 kratje bier voor 2 personen.
    Ook wordt er hier weleens door beide partners gedronken hoor. Vooral de buren en mensen die op de fiets komen.

Drinken jullie zelf wel alcohol? of heb je evt nog een verjaardag vlak daarna? Dan kun je het zo doorschuiven, als ff op de houdbaarheidsdatum let.

Niet alle kindjes drinken pakjes, vooral als je het op een tafel zet en ouders zelf iets kunnen pakken voor de kinderen. Hier gebeurt het geregeld dat ouders cola aan de kids geven.

14. janineke

janineke Actief lid

Dec 15, 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    ik kan beter wat meer doen, daar hebben jullie gelijk in. 2 wkn na de communie is mijn zoon jarig, en weer 2 wkn later ben ik jarig, dus feestjes genoeg ;)

Share This Page