Bij ons slaapt mijn oudste zoon op zolder. Hij is nu bijna 10 jaar maar hij is er toen hij 3 werd komen te liggen. Gaat prima, ook toenhij nog 3 was. Had een babyfoon en als er wat was of hij moest plassen of zo dan riep hij gewoon en ik hoorde hem dan prima! Vind het vooral nu handig, met zijn vriendjes op zijn kamer spelen. Je hoort ze niet.
wij hebben de oudste laten kiezen en die wilde echt neit op zolder. wij liggen er dus. maar: het is nu echt mijn zoldr. mijn plek. er komen geen vriendinnetjes of visite of wat ook. de zolder is van mij (ohja, ook van mijn man dan he ) en dat is zo lekker. het is een beetje mijn toevluchtsoort enzo. kinderen shouwen toch overal rond, en nu heeft er niemand iets te zoeken en ze komen dus alleen bij elkaar. Zou het niet meer anders willen. (ook fijn als je imtiem wilt zijn enzo, hoor je ze sowieso de trap op komen)
ik persoonlijk zou mijn kindje op die leeftijd niet op zolder laten slapen. geen haar op mn hoofd die daar aan zou denken. als hij ouder is prima maar niet zo jong
Wij gaan straks in ons nieuwe huis op zolder slapen.. We hebben 3 slaapkamers op de eerste verdieping, maar de derde slaapkamer is niet heel groot. Straks wel een baby erbij, maar ik vind het niet erg om er 1 verdieping voor naar beneden te moeten lopen.
Wij slapen ook op de zolder. Alleen durf ik het niet echt een zolder te noemen. Bij de verbouwingen zijn we er vanuit gegaan dat de zolder een volwaardige kamer zou worden. Hij is wel zeer groot en daarom vonden we het normaal om er onze kamer van te maken. Ondertussen zijn we bezig met een 2de badkamer op de zolder (onze badkamer dus) en mettertijd moet er ook nog een bureaugedeelte komen. Wij zien de zolder dus echt als een verdieping voor de ouders. Onze plek, een plaats waar kinderen niet hoeven te komen. Daarnaast is het bij ons lekker warm op zolder hoor, we hebben goed geïsoleerd en er is ook verwarming dus in principe kunnen er ook kinderen boven slapen, want het is er warm!
Ik zou het persoonlijk niet fijn vinden om niet bij de kleintjes op 1 verdieping te slapen. Dus als de oudste zelfstandig genoeg is dan die op zolder laten slapen. Maar ik denk dat het toch echt een heel persoonlijke keuze is.
Waarom niet? Qua gevoel zou ik het ook liever niet doen maar als alles goed beveiligd is, wat maakt het dan uit?
Ik zou zelf op zolder gaan liggen en de baby eventueel de 1e paar weken/maanden in een wiegje erbij zetten. Daarna alle kinderen op de 1e etage
De meningen zijn goed verdeeld ik vind het idee van een eigen plekje voor ons ook wel wat. Kan je het zonder herrie gezellig maken of tv kijken en wassen en strijken enzo. De baby kan dan wel in een wiegje bij ons voorlopig. En als de oudste naar de wc moet 's nachts is het ook handig. We kunnen er met de jaren altijd nog 2 slaapkamers van maken voor de kids.
Wij hebben nu 4 slaapkamers en een zolder met vaste trap. Op het moment hebben wij op zolder een kleine foto studio maar het is de bedoeling dat we die naar een kamer beneden gaan doen en dan gaat in de toekomst j naar boven maar dan moet hij toch wel wat groter zijn ( 5jaar) en de zolder moet flink worden opgeknapt Dus ik zou het. Nu nog te jong vinden
Ik zou lekker zelf op zolder gaan liggen en de baby de eerste tijd in een wiegje bij jullie op de kamer. Als de baby dan geen nachtvoedingen meer heeft kan je hem/haar op de eigen kamer leggen.
Heb niet alles doorgelezen, dus misschien is het al geopperd, maar is het misschien een idee om de oudste 2 kindjes een tijdje bij elkaar op de kamer te laten slapen? Wij zitten met hetzelfde "probleem' over een tijdje, nu slaapt de baby nog op een klein babykamertje, maar dat is echt te klein als hij straks naar een groot bed gaat. Ik zie het zelf niet zo zitten om naar zolder te verhuizen, maar ook niet dat onze oudste dan naar zolder gaat. Voor ons is een stapelbed wel een goede tijdelijke oplossing tot ze wat groter zijn...
De oudste (is 11) slaapt op zolder. Mochten we ooit nog gezinsuitbreiding krijgen gaan wij op zolder. Met baby eerst op zolder erbij. En dan naar een eigen kamertje!.
Zou de kleine op zolder laten slapen, als zij dat ook graag heeft? Kan zijn dat ze het niets vind, wat zich dan uit in krijsen en huilen. Maar ik zou zelf graag centraal willen liggen, zo hoor ik goed wat er beneden gebeurd. Nee zou het geen fijn idee vinden, helemaal boven te liggen en kids beneden mij. Gewoon puur om het idee, als er iemand binnenkomt die er niet hoort te zijn, dan eerst langs mij moet als ik beneden lig. Klinkt een beetje raar want brand bijv wat op zolder uit kan breken, is dan ook weer een reeele 'angst' . Moeilijk.
Wij slapen zelf op zolder, was omgebouwd tot grote slaapkamer met aangrenzende extra 'badkamer' (alleen een ligbad). Mijn zusje heeft 2 jaar bij ons een kamer gehuurd en gaat in maart weg, dus hebben we weer een kamer vrij, deze ligt naast de toekomstige babykamer. Dus wij gaan waarschijnlijk weer een verdieping naar beneden.
Ik zou zelf op zolder gaan slapen... zijn ze groter/ouder dan zou evt een van de kinderen daar gaan slapen maar ik ben zelf geen voorstander van de zolder voor kleine kindjes. De eerste tijd hebben onze kinderen bij ons op de kamer geslapen... zo hadden we voor onze dochter zelfs een eigen plekje gemaakt met wieg, commode, schappen, de kleertjes zodat ik niet elke keer op en neer hoefde te lopen. Toen ze wat ouder werd kreeg ze haar eigen kamer net als haar broers en zijn wij op de zolder gebleven.