Moet echt ff wat kwijt...

Discussion in 'Zwangerschap' started by winnythepooh, Jan 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Ja ben ik weer (voor die gene die mij al kennen :p )
    Ik moet echt ff wat kwijt...
    Een meisje die ik ken was in de week van 23 november ongesteld, 2 weken erna heeft ze sex gehad met haar vriend, ze slikt geen pil en hij is niet in haar klaargekomen (voor het zingen de kerk uit) vervolgens heeft zij tot aan de kerst ik weet niet hoeveel testen gedaan, bij de dokter, thuis en in het ziekenhuis, van alle testen die ze gedaan heeft, ze waren allemaal negatief, was er 1 huismerk super de super licht 2e streepje bijna niet te zien positief (zegt zij), ze gaat er heilig van uit dat ze zwanger is, heeft na 4 weken (vanaf 1e dag laatste menstruatie) al zwangerschapsskleding gekocht, omdat ze eruit gegroeid was :confused: uit haar eigen kleding, ze blijft volhouden dat ze wel is misselijk is, ze had tijdens de kerst ongesteld moeten worden, er kwam 3 dagen ongeveer wat dik bloed, niet veel, maar volgens haar geen ongesteldheid. Vervolgens is afgelopen week mvm geweest en testte ook negatief (dan zou het 6 weken moeten zijn), vandaag is zij naar de verloskundige geweest (dus is ze rond 8 weken, want ze moet dan normaal gezien deze week weer ongesteld worden) en heeft een echo laten maken, daar was echter niets op te zien en al die dokters blijven maar beweren tegen haar dat ze toch zwanger kan zijn, en moet ze over 2 weken weer terug komen voor een volgende echo...Ik weet niet of het mijn hormonen zijn, maar dit is een ongelooflijk verhaal...iedereen en zijzelf blijft maar beweren dat ze zwanger is en ik heb het idee alsof de "echte"zwangerschappen op deze manier gewoon beetje belachelijk gemaakt worden...

Wat denk jij?

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    klinkt allemaal beetje raar idd ja als er niets te zien is vind ik het helemaal raar bv een vruchtzakje of zwangerschapsring ofzo zou dan een hint moeten wezen , very weird!

3. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

mvm had tegen haar gezegd dat ze misschien het hcg hormoon niet aanmaakt...dat heb ik nog nooit gehoord, zwanger kunnen zijn en geen hcg hormoon aanmaken? Haar huisarts had gezegd door de telefoon (ze is er niet op bezoek geweest) dat ze er vanuit moet gaan dat ze zwanger is...Het ziekenhuis (haar moeder werkt in het ziekenhuis en zo kon ze daar terecht voor een test) had gezegd dat het haar ochtendurine niet was en ze alsnog ondanks de negatieve test zwanger kan zijn (ik ben ook niet op mijn ochtendurine getest, maar gaf toch echt positief aan) en dan de verloskundige die ook nog zegt dat ze alsnog zwanger kan zijn terwijl hij niets op de echo zag...? Van mij mag het weet je, is alleen maar leuk voor haar, maar ik snap er werkelijk niets meer van...haha

4. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Na 6 weken moet er toch wel iets te zien zijn, of de bevruchting is later geweest dan ze denkt. Ik snap het ook niet helemaal.

5. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Is dit niet een gevalletje van schijnzwanger in combinatie met liegen voor de buitenwereld? 8)
    Raar verhaal ;)

6. Loeka

Loeka Actief lid

Apr 29, 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Eerlijk ? Je vriendin ziet serieus spoken denk ik , vind het een erg ongeloofwaardig verhaal ..

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het lijkt me dat ze echt niet zwanger is... Waarom wordt er dan geen bloedonderzoek gedaan, dan heb je toch duidelijkheid? Dan moet zeker het zwangerschapshormoon aangetroffen worden. Zonder HCG ben je niet zwanger! Ik vind het allemaal ook een beetje belachelijk overkomen, ik snap je reactie ook helemaal. Maar je moet maar zo denken: Als ze echt niet zwanger is, dan komt dat snel genoeg aan het licht! ;) Dan kan zij het wel blijven volhouden, maar uiteindelijk staat ze zelf voor schut.

8. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Je hebt wel uitzonderingen hoor, een kennis van mij kan ook niet positief testen maar heeft wel twee kids (een dmv bloedonderzoek en 1 via de echo omdat ze al wisten deze keer dat ze heel laat positief test) ze heeft geen tot amper hcg ofzoiets (weet ook niet het precieze verhaal) heel apart het KAN dus wel maar blijf het vaag vinden...

9. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

Mar 26, 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    vind t maar vaag idd...
    kijk.. ze KAN zwanger zijn...
    maar t lijkt me stug..

plus, ik heb bij mn beide zwangerschappen toch echt
    al heel vroeg n echo gehad.. en bij beide VOOR 6 weken zwanger was dat.. zagen ze tch echt al dat der ruimte in de baarmoeder gemaakt was.. normaal is ie vrij opelkaar.. en een zakje zitten ook nog... bij beide konden ze zelfs al zeggen dat t vruchtje er goed zat en dr iets in knipperde.. (hartje)

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja bij mijn vroege echo zagen ze vruchtenzakjes en toen moest ik terugkomen en was er nog maar 1 vruchtenzakje met een levend wondertje erin..
    dus je moet wel WAT zien lijkt me..

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Heel vreemd verhaal! Je zou haast denken dat zo iemand heel onzeker is over zichzelf en haar relatie... faken zwanger te zijn zodat het vriendje bij haar blijft? Kweet niet hoor.... zeg ook maar wat?

Als er niets te zien is op een echo dan is ze toch niet zwanger? Je zou dan op z'n minst een vruchtzakje moeten zien ofzo?

Houd ons op de hoogte he? Misschien is er wel een volgend wereld wonder onderweg! Maria was toch ook maagd? Woehahahaha....

Groetjes Cynthia

12. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Ik dacht dus precies hetzelfde!

Misschien is ze wel jaloers op je omdat ze ook graag zwanger wil zijn?

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    tja, hoooogst onwaarschijnlijk dat ze zwanger is!

14. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    Raar verhaal hoor, ik heb laat in de middag mijn eerste zwangerschapstest gedaan en die gaf postief aan. Niets geen ochtendurine en toch was ik toen nog maar net zwanger!

Het schijnt dus te kunnen, maar vind het een raar verhaal, werkelijk!

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

de aap komt vanzelf wel uit de mouw, er moet over 9 maand echt een baby zijn, dat weet ze zelf ook wel, dus dit houdt ze nooit lang vol ;)

16. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ze bij hoog en laag beweert een positieve test te hebben gedaan. Test je positief dan kun je er namelijk van uit gaan dat je zwanger bent.

Een echo kan wel eens wat missen namelijk, en alle genoemde uitzonderingen zijn mogelijk... maar dat is precies wat het zijn; uitzonderingen. In dit geval denk ik dat het een beetje wishful thinking is.

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik denk dat ze heel graag zwanger wil zijn. Zij is ervan overtuigd. Als je er zo van overtuigd bent ga je ook symptonen krijgen zoals je al noemde de kleding die niet past en misselijk zijn. Ik vind het een heel vaag verhaal. Het lijkt me niet dat ze zwanger is. We horen graag van je of ze zwanger is of niet. Het lijkt me een wonder als ze het wel is. Na 8 weken moet je lijkt me we een positieve test kunnen krijgen. Als dat niet zo i moet ze toch echt wachten

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kijk; je kan zwanger worden door voorvocht, maar als er met 7,5 week nog niks is te zien op een echo of een test, dan is de kans erg klein hoor, dat ze zwanger is.
    En ik vind het erg raar dat "al die dokters" als er niks te zien valt en er geen positieve testen zijn volhouden dat ze misschien wel zwanger is. Misschien zuigt ze dat wel uit haar duim, artsen moeten eerlijk zijn tegen hun patienten; negatief en niks te zien duidt niet op een zwangerschap, toch?
    Heeft de huisarts al een bloedtest gedaan, dat geeft wel uitsluitsel.
    Ik lees trouwens dat ze 3 dagen bloedverlies had in de tijd dat ze ongesteld moest zijn. Ik had nooit meer dan 3 dagen bloedverlies tijdens mijn menstruatie!
    Gezien de positiemode kopen enzo, denk ik ook aan een gevalletje schijnzwangerschap...

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Jaloers gevalletje.

Ik denk dat ze even goed waker moet worden geschud.
    Laat haar maar naar een vk gaan dan krijgt ze nog een echo en dan word ze wel wakker

20. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    op een hele vroege echo (4weken4dagen)zie je ook al wat, zie mijn album ;)
    Lijkt me sterk dus!

Share This Page