Pff ik weet niet meer wat ik moet. Van het een op het andere moment is de stemming compleet omgeslagen. Het begon gisteren met dat ik een vriendschapsverzoek van een andere man accepteerde. Hij flipte hem compleet omdat hij ervan overtuigd is dat ik die man alleen maar accepteer omdat ik er iets mee gedaan zou hebben. Dat is complete onzin en ik was ook totaal in shock dat hij zo onrealistisch zou reageren. Maar goed we hadden dus heel erge ruzie en hij is vertrokken. Nu wil hij vanavond met me komen praten en hij zegt dat er wel meer is waarom hij me niet vertrouwt. Het is zelfs zo erg dat hij zegt dat ik geen hoop moet hebben dat het nog goed komt tussen ons. Ik voel me zó klote en ook zó boos. Dat dit echt uit de lucht komt vallen. Mijn vriend is geen prater en waarschijnlijk heeft hij de afgelopen maanden van alles in zijn hoofd opgebouwd en is het steeds ergere vormen aan gaan nemen waardoor hij nu zo reageerd. Ik heb de hele nacht bij mezelf nagedacht wat ik fout heb gedaan de afgelopen maanden waardoor hij zo onzeker is geworden en hij het vertrouwen kwijt is. Maar ik weet het gewoon niet. Ik kan er niet op komen en ik haal me allerlei dingen in mijn hoofd nu hoe hij iets opgevat zou kunnen hebben. Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij er nog steeds heel erg mee zit dat ik in een vorige relatie (jaren geleden) ben vreemdgegaan. Dit heb ik natuurlijk in het begin van onze relatie met hem besproken en hem ook gezegd dat ik er alles aan doe om te zorgen dat hij weet dat hij me kan vertrouwen. Maar misschien doe ik toch niet genoeg mijn best? Vanavond gaan we praten en heb ik een hele lange brief geschreven voor het geval dat we er met praten niet uitkomen. Verder laat ik hem nu gewoon met rust en geef ik hem de tijd om na te denken. Is er verder nog iets wat ik kan doen? Ik ben zó bang dat hij weg gaat...
Komt dit zomaar uit de lucht vallen? Is er helemaal geen aanleiding geweest voor dit? Ik vind vreemdgaan in een vorige relatie niet persee iets waar hij zich nu druk om moet maken.
Ik denk ook dat er veel meer speelt. Waarschijnlijk zit hem al lang iets niet lekker en ipv dit uit te praten op het moment zelf heeft dit zich opgebouwd en is hij geflipt over dat vriendschapsverzoek. Ik vind vreemdgaan in een vorige relatie helemaal geen geldige reden voor wantrouwen. Dat was een andere relatie met een andere persoon, jij was zelf toen ook anders, de omstandigheden waren anders... zolang het niet iets structureels is moet je daar toch niets uit concluderen? Ik zou zelfs getwijfeld hebben om dit wel te vertellen. Het is nobel van je dat je eerlijk bent geweest, maar eigenlijk hoort dit tot jouw verleden en daar heeft hij niets mee te maken.
Meis, wat een verhaal. Vooral heel frustrerend wanneer je niet weet waar het ineens vandaan komt. Helaas kun je op het moment niet meer dan even proberen alles voor jezelf op een rij te zetten en beetje rust terugvinden. Waarschijnlijk zitten er nog een aantal overige dingen dwars bij 'm, gezien hij geen prater is. Ik hoop dat jullie vanavond een goed gesprek kunnen hebben en dat het uiteindelijk gaat mevallen.
Oef... is heel makkelijk praten voor mij, omdat ik de gevoelens er niet bij heb, maar het eerste waar ik nu aan denk, is het volgende: - Maak hem duidelijk, dat HIJ ervoor kiest de relatie te verbreken op basis van ZIJN gevoelens. Dit heeft NIKS met jou te maken. - Het komt heel erg over alsof hij al veel langer er aan denkt om de relatie te verbreken en dat hij nu een excuus zoekt (en gevonden heeft, namelijk dat jij een vriendschapsverzoek accepteert). Dat jij het recht hebt om de échte reden te weten, waarom hij bij je weg wil. - Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten... misschien zie je het niet voor je, maar er zit waarheid in die uitdrukking. Misschien heeft hij zèlf wel een ander, of iemand op het oog. Verklaart ook waarom hij bij je weg wil én waarom hij het gooit op vreemdgaan. Hij houdt zichzelf voor, dat jij ook niet te vertrouwen bent. Dat maakt het het minder erg, dat hij zèlf een scheve schaats rijdt. Zijn maar ideeën hoor. Hoeft helemaal niet zo te zijn. Maar door het hier op te gooien, kan het best zijn dat je hem wakker schudt. Als hij zich beledigd voelt door de suggestie, dat hij vreemd gaat, kun je dat gelijk terug spelen. Hij beschuldigt jou toch ook van dat soort onzin? Weet hij eens hoe het voelt! Probeer in elk geval rustig te blijven in het gesprek. Niet je stem verheffen en zo. En blijf uiteraard aangeven, dat je er samen uit wil komen. Maar ik denk dat je dat sowieso al wilde doen
Wat vervelend zeg! Vooral heel vervelend dat je niet weet waar dit vandaan komt opeens. Hopelijk wordt dat vanavond duidelijk en kun je er rustig over praten. Lijkt mij ook dat er meer speelt dan het vreemdgaan in je vorige relatie. Kan haast niet anders. In ieder geval goed dat je die brief hebt geschreven. Sterkte meis!
wauw, heftig! Het lijkt idd alsof er meer speelt.... hoe oud zijn jullie? hoe lang hebben jullie al een relatie? Plannen om zwanger te worden denk ik (gezien je ovulation chart). sterkte iig!
Ik dacht precies hetzelfde.. Als dit 'zomaar ineens' uit de lucht komt vallen, denk ik ook aan projectie. Zichzelf niet kunnen vertrouwen, dan zal jij ook wel niet te vertrouwens zijn...
Ik denk dat de problemen bij hem liggen, vooral ook omdat jij geen idee hebt wat er precies aan de hand is. Soms is ons brein een gek ding en kunnen we worden gek gemaakt door dingen die er niet zijn, omdat je daar bepaalde angsten voor heb. Ik denk dat hij ergens bang voor is en dat hij nu denkt dat jij hem zoiets gaat flikken. Maar dit is puur mijn gevoel. Ik hoop dat je een een goed gesprek met hem kan hebben en dat jullie er samen uitkomen. Succes ermee!!
Bedankt voor de steun allemaal. Ik denk ook dat er meer meespeelt, maar wat ben ik nog niet achter. Ik ben heel kalm nu omdat ik ook in zie dat ik er momenteel niks aan kan doen en ik geen schuld heb aan dingen die niet gebeurd zijn en alleen in zijn gedachten spelen. Nescio: ik had het inderdaad in principe niet hoeven te vertellen, maar ik denk dat als een ander het hem had verteld dat hij meer de indruk zou kunnen krijgen dat ik het verborgen hield omdat ik nog steeds zo ben. Met het vertellen laat ik naar mijn idee ook al zien dat ik er niet trots op ben en dat dit zeker eenmalig was. LadyXochi: Mijn vriendin zei precies hetzelfde. Ik ben daar ook ergens bang voor, dat hij het uit wil maken of zelf niet trouw is maar probeert om het om te draaien en de schuld bij mij te leggen. Ik kan het me alleen écht niet voor stellen aangezien we nu ook bewust bezig zijn voor een kindje. 1981mama: We zijn al 4 jaar samen en wonen samen sinds 1,5 jaar nu. Allebei gewoon klaar met studeren, een baan en voor zover ik dacht een hele goede relatie. Zo goed dat we samen een kindje hopen te krijgen. Iets wat nu dus duidelijk niet meer in de planning ligt.
Ik heb het idee dat hij er al langer mee wilde stoppen en nu een reden ziet de schuld bij jou te leggen. Misschien heeft hij een anders want zijn gevoel voor jou is in ieder geval compleet verdwenen. Als hij nog wel gevoel had, was een vriend oo fb niet zon probleem lijkt mij en als hij dit wel vervelend had gevonden had hij erover gesproken als je hem dierbaar was. Door ruzie te maken en weg te lopen heb ik het gevoel dat er voor hem geen gevoel meer is en hij een reden zoekt voor een breuk die bij jou ligt en niet bij hem. Het krijgen van kinderen doet soms ook rare dingen met mannen. Misschien is hij bang en ziet hij dit als enige uitweg om nu geen kind te hoeven krijgen.
Wat oneerlijk! Ik vind t overduidelijk dat er bij hem wat aan de hand is en nu kan hij jou mooi de schuld geven
Misschien is hij oprecht bang je kwijt te raken en ziet hij die andere man als een bedreiging, juist omdat hij nu eenmaal weet dat je in een eerdere relatie vreemd hebt kunnen gaan. Onterecht van hem aangezien dit idd een andere relatie is maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij wellicht met de vraag zit 'ze heeft het eerder gedaan dus waarom nu niet?'. Ik zou er iig niet meteen vanuit gaan dat hij degene is met een andere of bij je weg wilt en dus naar een excuus zoekt. Praat vanavond met hem en probeer erachter te komen wat hem nou precies dwars zit.
Zo bizar zeg! Hij klinkt erg labiel en kinderachtig om om zoiets als een vriend op fb te flippen. Kom op zeg! En jullie willen een kindje? Ik zou er héél goed over nadenken of jij dat nog wel met hém wil. Iemand die je zo behandeld, dat zit gewoon niet goed. Niet lijdzaam afwachten op zijn vonnis wbt jou. Zélf goed nadenken wat jij wil en nodig hebt. Ik ben in een vorige relatie ook vreemd gegaan. Echt niet dat mijn man zo zou reageren. Ik heb veel mannelijke vrienden en kennissen. Vind hij helemaal prima.
Als je vriend geen prater is. Is het absoluut niet gek dat hij nu uit zijn plaat gaat. Gewoon omdat er voor een NIET prater niets tussen zit. MAAR dat betekent niet dat dat eerlijk is voor jouw ts. Ik vind het heel lullig dat hij zich zo gedraagt. En je heb best kans dat het dus of de schuld aan jouw opleggen is. Of dat er eigenlijk niets aan de hand is maar dat hij gewoon niet zo goed wist hoe hij het wel moest uitleggen. Ik had hier laatst een soortgelijke situatie. Alleen mijn vriend daar in tegen heeft het op een rustige manier laten merken dat het hem dwars zat. Daarop hebben we ook rustig gepraat. En wat bleek. Dat verzoek had iets uit zijn verlede getriggert waar hij nou boos/bang op reageerde. Rustig gepraat en niets aan de hand. Maar ik snap goed dat als hij dat niet had durven aangeven (met hints) Dat het ook had kunnen zijn dat hij uit zijn plaatging. Wat ik wil zeggen. Houd niet alleen rekening met het ergste vanwege zijn reactie. Er zou ook veel minder aan de hand kunnen zijn als dat je nu denkt. Sterkte ik weet hoe naar dat voelt. En echt bewijze kan je niet en moet je ook niet willen kunnen. Want dan slaat hij waarschijnlijk om naar control freek en wilt hij al je gangen controleren voor lang. Dan gaat hij je ook echt niet wel vertrouwen. Maar als jullie er samen uit willen komen. Dan zou ik hem of eventueel samen naar een psycholoog sturen. Vertrouwen ligt toch bij hem zelf voor een groot deel. Sterkte
Okee volgens mij is er meer aan de hand. Dit komt me best bekend voor. En puntje bij paaltje was hij de gene die vreemd ging etc.