Peuterspeelzaal en 's middags slapen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loesie1982, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Mijn titel zegt het al, hoe deden jullie dat?!

Bij ons ga je 2 dagdelen in de week naar de psz, je kunt kiezen uit een ochtend en middag, in bepaalde combinaties.
    Wij hebben gekozen voor de woensdagochtend en vrijdagmiddag, maar onze zoon slaapt 's middags nog van 12.30 tot 15.00...

Je kan geen 2 ochtenden kiezen.
    Hoe deden jullie dat? Dan s ochtends even naar bed of die dag gewoon het slaapje overslaan?!
    En wilde hij/zij dan de andere dagen nog wel naar bed?

Alvast bedankt!
    Liefs Loesie

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou denk ik kijken of hij erna nog even een uurtje wil liggen of overslaan. Met een keer zal het ritme er niet uit zijn hoor. T is nu al een aantal dagen niet wezen slapen in de middag en vandaag weer wel.

Verder geen ervaring mee, hier 2 ochtenden (na de zomer 3) :)

3. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ons mannetje gaat op de dinsdagmorgen en donderdagmidag de donderdagmiddag slaapt hij dan niet en leg hem ook niet voor die tijd op bed. Vanaf dag 1 is dat heel goed gegaan. Ik leg hem dan donderdagavond wel rond half 7 al op bed. Hij is wel heel moe als hij uit school komt maar verder geen problemen. Ook niet dat hij op andere dagen niet wil slapen.

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier ook een ochtend en een middag. In het begin was het best lastig om niet te slapen, maar ik ging na de PSZ altijd uitgebreid wandelen (dochter in de buggy natuurlijk) of thuis rustig tekenen, boekjes lezen, tv kijken e.d. En die avond gewoon op tijd eten en naar bed.

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties!

Hier kan je echt alleen ochtend + middag kiezen, helaas:D!

Misschien is het over een paar maanden wel anders hoor, maar heb het idee dat hij die middagslaap gewoon echt nog nodig heeft en ook nog wel even nodig gaat hebben. (hoop het tenminste;))

Vroeger naar bed doen s avonds is inderdaad wel een goed idee!
    Beetje op tijd eten, nog even in bad en hup naar bed!

6. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Hier een peuter van 3 die nog steeds 's middags slaapt. Ik leg hem meestal om 11 uur in bed en haal hem om kwart voor 1 er weer uit, als hij naar de peuterspeelzaal gaat.
    Het wil soms voorkomen dat hij dan maar een half uur slaapt, 's avonds gaat hij gewoon eerder het bed in.
    Werkt hier prima.
    Ik pas hier die dag op hem aan, dus hij gaat de avond ervoor eerder naar bed en haal hem vroeg uit bed, rond half 7/ 7 uur.

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    De eerste twee keer had ons oudste er wel veel last van. Daarna was er geen slaapje meer nodig. Optijd naar bed was voldoende.

8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Onze dochter gaat als ze in de middag naar de psz moet (start om 13.00) om 11.00 even 1,5 uur naar bed. Brood eet ze dan voordat ze naar bed gaat en dan als ze wakker is gaat ze meteen naar de psz. Ideaal is het niet, maar zonder slaap is het ronduit waardeloos...

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Dat van die ochtend en middag hebben we hier ook. Dat vind ik echt waardeloos. Tycho heeft zn middagslaap echt nog nodig en als ik did eruit laat is het echt drama. Eerder op de ochtend naar bed doen werkt hier niet hij gaat dan niet slapen... Wil hem op psz voor hemzelf dat hij met andere kindjes kan spelen maar dat gaat dus niet zo. En omhm dan maar een halve middag ernaar toe te brengen zie ik ook niet zitten want je betaalt natuurlijk gewoon voor een hele. Wij moeten dus nog even wachten met psz tot hij die middagdut kan skippen ....

10. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

5 jul 2009
    212
    6
    18
    Vrouw
    wij beginnen maandag ook met de psz. Hier is het ook een ochtend en een middag.
    mijn dochter slaapt meestal s middags zeker 3 uur dus echt een slaapkop. maar als we een dagje weg gaan slaapt ze ook niet. dan ligt ze wel al s avonds om 18.30 uur te slapen maar dat maakt dan ook niet uit.
    we zullen zien komende weken hoe het gaat lopen.
    succes iedereen!

11. densie24

densie24 Lid

11 jun 2009
    84
    0
    0
    Leeuwarden
    Wij hebben in het begin ook wel een strijd gehad met de middagen. Ryon gaat dinsdag middag en vrijdag ochtend omdat de ochtend klasjes allemaal vol zaten.
    Ik heb ochtend slaapjes wel geprobeert maar dat was bij ons geen succes. Man lieft moest op dinsdag avond naar school dus wij aten dan ook wat eerder. Meestal viel Ryon dan rond etenstijd in slaap niet handig dus. Wat bij ons ook wel hielp was na de psz een uurtje slapen.

12. Storm

Storm Niet meer actief

Bij ons ook een ochtend en een middag. Mijn zoontje slaapt ook eigenlijk nog elke middag. Je zou hem eventueel vrijochtend eerder uit bed kunnen halen zodat hij nog even kan slapen van 11 tot 12.30, dus de dag iets eerder beginnen. (die tip kreeg ik van een moeder, omdat mijn zoontje 's middags altijd op de bank in slaap valt bij thuiskomst en dus 's avonds besluit niet moe te zijn).

Deel Deze Pagina